![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan kan u bijna de val van de Berlijnse muur een historische gebeurtenis noemen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2008 om 17:58. |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Waar ik nieuwsgierig naar ben welk land twee tegengestelde culturen herbergt in volle harmonie? Ik kan me die een, twee en drie niet voor de geest halen. Misschien wil je hierop enige toelichting geven?
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk, als je in Bolivia zou pretenderen dat kulturen niet kunnen samenleven, dat impliceer je eigenlijk een soort van etnische zuivering. zowat iedereen is er hiervan overtuigd dat er geen andere weg dan samenleven is. We moeten dus op zoek naar de bindende elementen en die versterken: een gemeenschappelijke taal die desnoods de tweede taal is, een gemeenschappelijk project naar de toekomst toe (zoals bijvoorbeeld de constructie van een natie), wetten die voor iedereen in gelijke mate van toepassing zijn, geen verdelende discriminatie, noch positieve, noch negatieve, enzovoort. Ik ga nu eten... Suriname is ook interessant om te bestuderen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2008 om 19:01. |
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben nooit in Zuid-Amerika geweest, twee stappen over de colorado, dat wel.
Suriname heb ik nooit iets van begrepen, wellicht omdat ik er nooit geweest ben. Nederland heeft er toen wel een rotzooitje van gemaakt. Toch is de boel daar ook maar in wankel evenwicht, of zie ik dat verkeerd?
|