![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een geboren/getogen Nederlander wordt nooit op de eigen TV ondertiteld. Never. Een fransman ook niet - een Brit ook niet (zelfs niet ene uit Schotland) - Amerika idem dito... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Staatssecretaris
|
![]() En dan nog totaal overbodig, ik heb die ondertitteling niet nodig. Volgens mij zit daar iemand bij de VRT zoals Azert of Henri1 die die ondertitteling noodzakkelijk vind en daarna op internetfora het als argument aanhaalt om de Nederlandsonkunde in Vlaanderen aan te tonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Staatssecretaris
|
![]() Men zou dringend diverse media moeten contacteren om hun duidelijk te maken dat ze moeten op houden met die onzinnige ondertitteling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog iets, ik zie op de Vlaamse televisie vaker Vlamingen ondertiteld worden dan Nederlanders. Zeker in nieuwsuitzendingen worden Nederlandse AN sprekers niet ondertiteld. Hetzelfde geldt voor Nederlandse nieuwsuitzendingen waarin met Vlaamse tongval wordt gesproken. In Nederland wordt trouwens ook onnodig ondertiteld; iemand met een licht Brabantse tongval wordt wel ondertiteld, terwijl iemand met een extreem Hollandse mompelbrauwseltje niet wordt ondertiteld. Het heeft mijns inziens meer te maken met de doelgroep van de omroep. Anders gezegd, een omroep die als doelgroep intellectuele misbaksels heeft zoals SBS6, zal snel overgaan tot het ondertitelen van 'die Belgen'.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 november 2008 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is inderdaad ergerlijk: series als 'Spoed' en 'Flikken' zijn voor mij als randstedeling perfect verstaanbaar en worden hier ondertiteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is het : Nederland is te frans! ![]()
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Héla, niks van, dank zij die ondertiteling kan ik in bed TV kijken terwijl mijn vriendin slaapt.
![]() |
#149 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan moet je maar ondertitels instellen via teletekst hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet veel ondetiteling in België via TT. Bovendien werkt TT niet in de slaapkamer omdat het via scart verbonden is met de rest.
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand uit Drenthe of Groningen wordt zeker ondertiteld. Kan me nog een uitzending voor de geest halen van De Rijdende rechter waarin een Drentse keuterboer ruzie had met zijn buren 'uut et wes'tn'. Was volledig ondertiteld. Maar deze scene uit Baantjer weer niet. http://nl.youtube.com/watch?v=PEH39Bs49Yo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wonen daar niet veel import-Hollanders (vm mijnwerkers) of ben ik in de war met Geleen ?
Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 12 november 2008 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() Op een Franse zender heb ik één keer meegemaakt dat er Franstalige onderschriften gebruikt werden , toen er een Franstalige Canadees ( Quebec ) aan het woord was . Toegegeven : ook voor een gewone Fransman is " plat Quebecqois " een moeilijk te begrijpen taal .
![]() |
#155 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Pelgrim antwoordde dus dat mijn stellingen over de verschillen tussen Nederlands-Nederlands en Belgisch-Nederlands (en tussen Nederlanders en Vlamingen) een hoop bullshit zijn. Wellicht vindt hij ook de volgende uitlatingen bullshit: Hoe denk je over het verschil tussen Vlaams en Nederlands? 'De verschillen zijn groot, niet alleen wat de taal betreft, maar ook wat betreft de culturele verschillen. De manier waarop mensen praten, zich gedragen, hoe expliciet ze zijn, dat is gewoon allemaal anders. Als ik in Nederland met vrienden of collega's praat, dan l�*jkt het op Nederlands, maar dat is het toch niet helemaal; het is niet mijn moedertaal.' Deze uitspraak is van Geert Buelens. Vlaming én hoogleraar Nederlandse letterkunde aan de Universiteit Utrecht. Bekend als columnist in De Morgen. De stellingen van mij en van Buelens hebben twee dingen gemeen: zij komen van taalkundig geschoolden en van mensen die jarenlang in en tussen Nederlanders hebben gewoond. Maar dat is natuurlijk bullshit, want Vlaams-nationalisten zijn mensen met gezond verstand. Als de feiten de mythe van de Heelnederlandse stam tegenspreken passen ze de feiten aan, niet de mythe natuurlijk. En wie tegen hun heilige huisjes aantrapt moet wel bullshit zijn.
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Staatssecretaris
|
![]() U bedoelt hier waarschijnlijk Grootnederlandse stam, Heelnederland slaat op België en Nederland met inbegrip van de franstalige regio's dus kan de factor taal daar niet spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=LRkngB...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Partijlid
|
![]() Waarschijnlijk wel, ik ben in de nationalistische terminologie niet zo goed thuis. Doet er ook niet zo veel toe, want we begrijpen wel wat de bedoeling was.
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik ooit een andere taal gaan leren dan zou dat best weleens Waals of plat-Diets kunnen zijn. Hoorde vandaag een stuk Sallands, da's echt niet te verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Gouverneur
|
![]() Je hebt daar een sterk punt. Heb je al eens iemand uit Glasgow Engels horen spreken? Ik durf mijn kennis van het Engels quasi perfect te noemen, maar de klanken die sommigen Schotten uit hun keel stoten zijn net zo erg als het West-Vlaams hier. En toch worden ze niet ondertiteld.
|
![]() |
![]() |