![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Parlementslid
|
Het is toch ellendig met hoe weinig kennis van zaken er op dit forum soms onzin wordt gespuid. Het lidgeld in de schietclub die ik het best ken, bedraagt 60 euro. 60 euro om een jaar lang �* volonté een sport te beoefenen, duur??? Twee keer gaan bowlen kost gvd meer. Informeer u eerst alvorens nonsens uit te kramen die blijkbaar alleen bedoeld zijn om sportschutters en jagers in een slecht daglicht te plaatsen.
|
|
|
#82 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 20:30. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Deftige semi-auto's beginnen vanaf 1000 euro.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Tweedehands vind je al een zeer precies pistool voor ca. 400,- euro. Wie dit duur vindt, moet dan inderdaad maar eens gaan duiken, kitesurfen, bowlen (met eigen ballen De sportschutterij en in één adem wapenbezit 'een exclusief recht voor de rijken' noemen, getuigt dus van stuitende onwetendheid over de materie of van kwade wil.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 2 november 2008 om 21:28. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
interessant info die ik hier lees dat moet ik toegeven
maar ik vraag me af waar die schietclub gelegen is met 60 euro lidgeld - ik heb geen auto om me te verplaatsen en met mijn wapen de trein op ofzo - ik weet het niet - zeker niet met een jachtwapen - bovendien heb ik in de eerste plaats een jachtvergunning en dus jachtclub nodig en geen schietvergunning en schietclub hier in mijn buurt is er, voor mij te voet of per fiets bereikbaar, maar één jachtterrein en om daar te mogen jagen moet je lid zijn van de jachtclub in wiens beheer dat terrein is - het lidgeld van die club bedraagt meer dan 500 euro uit bittere noodzaak ben ik een paar weken geleden nog fazanten gaan rapen op hun terrein - dat ging heel eenvoudig door een fles goedkope aldijenever over het graan in hun voerbakken uit te gieten - en twee dagen later kon ik er drie gedrogeerde fazanten gewoon oprapen ik zou het echter liever legaal doen natuurlijk maar dat is dus onmogelijk - nooit zou ik bovendien voor de lol beesten dood doen - dat doe ik uit pure noodzaak en enkel en alleen daarom
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 november 2008 om 11:56. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Banneling
|
Uit bittere noodzaak fazanten stropen...
Is het niet veel gemakkelijker ze kant en klaar in de colruyt te gaan pikken? |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
|
Citaat:
Dat is het probleem met de jeugd tegenwoordig, ze willen alles gemakkelijk... |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
als ik in de colruyt ga pikken dan steel ik niet enkel de fazanten maar ook het werk van mensen om ze etensklaar te maken
als ik fazanten ga stropen dan pik ik niks en neem ik gewoon datgene waar ik recht op heb
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe bereid u trouwens die fazanten? |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is inderdaad niet zo'n dure hobby hoor, als je alles in rekening brengt. Met ieder weekend op cafe of discotheek te zitten ben je meer kwijt... |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banneling
|
Een glock heb je inderdaad voor 800 euro dacht ik, en das toch wel een standaard wapen.
Ik heb geen nood aan die dingen, maar ik heb wel al wat wapens vastgehad, en ik moet zeggen, de P90 is tot nu toe het indrukwekkends: niet te zwaar (zeker zonder ammo) en erg bruikbaar in kleine ruimtes. |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
|
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Parlementslid
|
Een Glock is een goed wapen voor wie er de hele dag moet mee rondzeulen, zoals ordekrachten. Maar om nauwkeurig te schieten is het niet beter dan al die andere 'werkwapens'. Wie échte precisie wiil, zoekt een Smith & Wesson Model 52. Met .38 special wadcutter munitie is dat een absolute winner. En nee, de mijne is niet te koop.
|
|
|
#97 |
|
|
Stropen!
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Mhhhhhh plastieke pistolen spreken mij echt niet aan.
Plus de Glock en FN five-seven hebben naar t schijnt nogal de neiging om zichzelf op te blazen omdat een aanzienlijk deel van de onderkant van de kamer is weggefreesd voor de betrouwbaarheid.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Banneling
|
Schiet nu al ettelijke jaren en vele duizenden patronen met Glock, en toch nog geen problemen gehad...
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Banneling
|
Die flik in Aalst beweerde dat 't de schuld was van zijn Glock dat hij die Turk doodschoot...
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 november 2008 om 00:12. |
|
|
|