![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#342 |
|
Burgemeester
|
Schoon gekopieerd. Et alors?
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Minister
|
Citaat:
Komaan. 't Is gewoon een beredeneerde GOK. Heel dat gedoe.
|
|
|
|
#344 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik accepteer dat 't een functie heeft. Dat het een gereedschap is om met een beperkt afgebakend deel van de maatschappij en voor een beperkt deel van de maatschappij tot beredeneerde veronderstellingen te komen in een zéér beperkt tijds kader. Ik doe 't dus niet af als 'waardeloos'.
|
|
|
|
#346 |
|
Minister
|
En zonder interpretatie is geen enkel 'a priori' waarheid af te leiden uit heel de 'zelverklaarde wetenschap' die 'libertarisch' aanduid als de enige te volgen onwankelbare waarheid.
|
|
|
#347 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
't Is toch maar allemaal een gok, er zijn geen wetmatigheden. Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 12 november 2008 om 20:50. |
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Burgemeester
|
Ik zei nog dat ge de twee uit elkaar moest houden. De wetenschap doet daar geen uitspraak over, dommerik. Pretendeer dan niet dat het dat wel zou doen.
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Minister
|
Och, gaat ge nu onnozel doen ? In plaats van in 't wilde weg te plassen.
Weerleg eerst eens dit: Citaat:
Daarbij is 'ontevredenheid' relatief, subjectief en onvatbaar wanneer geprojecteerd op een individu.
|
|
|
|
#350 | |
|
Burgemeester
|
You reap what you sow.
Citaat:
Het enige wat gezegd wordt is dat wanneer mensen handelen, er ex ante nut is. Wat mensen willen dat is inderdaad subjectief en is onmogelijk om te achterhalen door een buitenstaander. Ge kunt niet in andermans hoofd kijken. Wat bovenaan hun preferentieladder staat, zullen ze eerst trachten te verkrijgen. Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 12 november 2008 om 21:02. |
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Minister
|
Het heel ding danst rond 'ontevredenheid'. 'Ontevredenheid' reduceren naar puur economisch waarden is de definitie van 'hebzucht'.
Nu is het niet zo verwonderlijk dat libertariers zich baseren en autoriseren op een theorie die vertrekt van 'hebzucht'.
|
|
|
#352 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Citaat:
Enkel utilitaristen berusten louter op economische wetenschap om hun ideologie te legitimeren. Deontologische libertariërs zeggen verder dat geweld initiëren niet mag en bouwen van daaruit verder. Wat de economische wetenschap dan nog vertelt over overheidsinterventie, dat is mooi meegenomen. Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 12 november 2008 om 21:07. |
||
|
|
|
|
|
#353 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
De succesvolle ondernemers die ik ken handelen vanuit de buik, bij impuls, bij aanvoelen.
|
|
|
|
#354 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Er valt wel het een en het ander te zeggen over de ongewenste, nefaste gevolgen van een criminalisering van drugs vanuit een economisch perspectief Citaat:
Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 12 november 2008 om 21:12. |
||
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Minister
|
Citaat:
De Oostenrijkse School levert dus de pseudo bewijzen om overheidsinmenging af te doen als 'slechte praktijk'. Die bewijzen zijn niet terug te vinden in de pure libertarische theorie. Door te steunen op de 'Oostenrijkse School' en deze pseudo wetenschap als een axioma te beschouwen ontslaat men zich zelf tot 't leveren van bewijzen. Dat is zo'n beetje wat de kerk doet met de bijbel. Nochtans, als ik mij niet vergis, accepteert 't libertarisme een vorm van overheid. Ik moet dat effe herlezen. Ook, worden er 'trusts' en 'samenwerkings verbanden van bedrijven' geaccepteerd. Ook deze laatste zijn een vorm van overheid. En vooral, concurrentie vervalsend.
|
|
|
|
#356 | |||||
|
Burgemeester
|
Neen.
Citaat:
Gaat ge nu eindelijk stoppen met onwaarheden te verkopen? Citaat:
Citaat:
Deontologische libertariërs, zoals ik al tot droevens toe herhaalde, stellen dat geweld initiëren jegens andere niet mag. Wow, keizotte stelling. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 12 november 2008 om 21:37. |
|||||
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Minister
|
Citaat:
Drugs. Alcohol. Trusts. Vakbonden. Energieprijzen. Armoede. Ongeschooldheid. Discriminatie. Verkeersdoden. Vrijheid. Veiligheid. Onschendbaarheid van zijn persoon. Slavernij. Horigheid. Folteringen. Onmenselijke of onterende behandeling Onmenselijke of onterende bestraffing Het recht als persoon erkend te worden voor de wet bescherming door de wet gelijkheid voor de wet recht op daadwerkelijke rechtshulp grondrechten grondwet willekeurige arrestatie willekeurige detentie willekeurige verbanning onpartijdige rechterlijke instanties onschuldig tot schuld is bewezen willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden geheim van briefwisseling recht zich vrijelijk te verplaatsen recht op asiel recht op nationaliteit recht om te huwen en een gezin te stichten recht op eigendom diefstal vrijheid van gedachte vrijheid van geweten vrijheid van godsdienst recht op vrijheid van mening en meningsuiting vrijheid van vreedzame vereniging vrijheid van vergadering het recht om deel te nemen aan het bestuur van zijn land recht om op voet van gelijkheid te worden toegelaten tot de overheidsdiensten De wil van het volk zal de grondslag zijn van het gezag recht op maatschappelijke zekerheid recht op arbeid vrije keuze van beroep recht op rechtvaardige en gunstige arbeidsvoorwaarden bescherming tegen werkloosheid recht op een rechtvaardige en gunstige beloning een menswaardig bestaan recht om vakverenigingen op te richten recht op rust en op eigen vrije tijd recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin invaliditeit overlijden ouderdom recht op onderwijs kosteloos lager en beginonderwijs vrije keuze in onderwijs vrijheid van culturele leven copyrights plichten jegens de gemeenschap .... ..... etc ..... Ik vraag mij af hoe beperkt jullie die overheid wel willen.
|
|
|
|
#358 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#359 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Positief recht is onzin. |
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Minister
|
Citaat:
En jij bent verwonderd dat ik mij daartegen afzet ? Goe bezig. Als ik zeg dat ik alles wat ik doe en laat bewust doe en laat met slechts één doel: Het streven naar 't gelukkig maken van iemand waar ik zielsveel van hou. En ik merk dat jij dat geen 'te beschermen' goed vind. Want positief recht is onzin. Dan heb ik toch 't volste recht om jouw benadering als 'onvoldoende' te bestempelen. En steeds merk ik dat je geen enkel verhaal hebt op de opmerking. Die nochthans in ongeveer al mijn tegenargumenten in minder of meerdere mate is terug te vinden.
|
|