![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....39#post3755039 In uw berekening dus ongeveer 250 % voor de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() De cijfers zijn al enkele jaren oud maar als je bij de Belgische staatsschuld de toekomstige pensioenlast optelt kom je ook aan een schuld van bijna 400% van het bbp:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is ook zo, maar het is voor bepaalde mensen plezanter om op Amerika te zitten kakken. Meesal veel geblaat met weinig wol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() Hoe zit het met de Amerikaanse pensioenlast?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is het probleem : ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 13 november 2008 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou me maar eens op de hoogte gaan stellen hoe de gemiddelde Amerikaan over het huidige gouvernement denkt. Die "kakken" nog erger!
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hun volste recht. En het is trouwens ook het recht van iedereen. Maar je kan ook beter eerst voor je eigen deur vegen, en dat is wat ik hier bedoelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Amerika schuld kredietcrisis:
http://www.youtube.com/watch?v=M74MUej8Xaw |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() De staatsschuld van België kan je ABSOLUUT NIET vergelijken met deze van de US. Ten eerste zit 99% van de schuld van de Belgische staat bij zijn onderdanen, bedrijven, banken. Deze schuld werd in het verleden grotendeels opgebouwd door een slechtwerkende fiscus waardoor Belgen nooit betaalden op vermogens of laat staan erfenissen, waardoor de overheid 100 miljarden misliep.
De Amerikaanse staatsschuld is bijna volledig geleend geld van het buitenland, vooral dan Japan, Duitsland en China. De states moeten elk jaar lenen bij deze landen om de molen draaiende te houden. Als één van deze landen zijn "verplichtingen" niet zou nakomen zou amerika zonder geld komen te zitten aka platzak zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
We hebben ooit boven de 100% gezeten. In 1993 bedroeg de Belgische staatsschuld 133,50 % In 2007 bedroeg de Belgische staatsschuld 83.90 % In 10 jaar tijd verminderde de Belgische staatsschuld met heel wat. Ook effe erbij zeggen. Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2009 om 22:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een erfenis enkele jaren geleden zonder rechtstreekse erfgenamen dienden wij 66% aan successierechten te betalen,plus een boete van 500 euro omdat dit niet betaald was tijdens de normale tijd die hiervoor voorzien is ,en dit omdat die hele erfeniskwestie 3 jaar geblokkeerd is geweest omdat men één enkele erfgenaam niet kon vinden,en dan nog eentje aan wie zowat het kleintste bedrag diende uitgekeerd te worden... En later nog 3 keer een aanslagbiljet van de belastingen in de bus om mijn deel van de verschuldigde grondbelasting te betalen op een woning die al die tijd heeft leeggestaan.... Dat was wéér in totaal 3 % van het totaal bedrag dat ons in deze erfeniskwestie toekwam... En dan nog van geluk spreken dan men er géén belasting op leegstand heeft opgeheven,of we hadden nog moeten bijbetalen in plaats van te trekken.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zegt al tijden dat Amerika failliet is. Ik geloof dat pas als een substantieel deel van de bevolking honger lijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of België, waar je je baan kwijt kan raken als je kritiek levert op bewindspersonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de laatste jaren meer dan ooit (klimaatpolitiek, oorlogen, economie, eigengereid fallikant optreden zonder enige consideratie voor de bondgenoten, arrogant, enz, enz) . D�*t zijn de feiten. En de 'Amerika-lovers', zouden beter eens gaan inzien. Het wordt anders wel tijd. Laatst gewijzigd door system : 22 januari 2009 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Klimaatpolitiek ? Onder Bush misschien wel, maar er zijn genoeg staten die op eigen houtje maatregelen nemen. Meer dan in Europa alleszinds waar enkel Duitsland en de Scandinavische landen echt moeite doen. Vlak voor zijn aftreden heeft Bush trouwens nog een gigantisch stuk oceaan aangeduid als beschermd gebied (500.000 vierkante km dacht ik). Arrogant ? Rusland, DAT is pas een arrogant land en die kunnen hun stoere taal zelfs niet hard maken. Bij het sterkste land ter wereld zal je altijd af te rekenen hebben met een bepaalde arrogantie. Economie: Is de VS dan het enige land waar de economie ineen stuikt ? Of is de crisis in de hele wereld zuiver de schuld van de VS ? Eigengereid optreden ? Ik kan best begrijpen dat zij op een bepaald moment het getalm en gezever van de VN beu waren (ivm Irak). Die oorlog is wel compleet verkeerd afgelopen en met leugens gestart, daar geef ik je gerust gelijk in.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 22 januari 2009 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() 31,5 miljoen Amerikanen maken gebruik van voedselbonnen.
http://endtimes.punt.nl/?r=1&id=493962 Een onderzoek laat tevens zien dat 36,2 miljoen Amerikaanse volwassenen en kinderen of 12,2 procent van de bevolking op een bepaald moment in 2007 met honger te kampen hadden. http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/ar...ger_in_VS.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Liberalist zegt:
Ik geloof dat pas als een substantieel deel van de bevolking honger lijdt. Volgens Liberalist is dat niet substantieel genoeg, tsssssssssss. De definitie van substantieel eens nakijken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent me ook een mooi heerschap. Van verre dan, maar verre van! Laatst gewijzigd door system : 23 januari 2009 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |