Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2008, 13:54   #21
Pierette
Banneling

Standaard

prachtige barometer
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:00   #22
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wie vertrouwt er dan ook op sociale partners voor zijn opslag; ik haal op mijn eentje al jaar na jaar een gemiddelde opslag van 17% binnen...

Los daarvan: de indexatie einde dit jaar gaat ook niet mals zijn (gaat ook tussen de 4% en de 6% liggen). Ik zie dus niet dadelijk het probleem aan het simpele feit dat ook zij dergelijke opslag krijgen. Me dunkt dat de discussie hier eerder moet gaan over het feit of ze hier uberhaupt wel moeten zijn of niet.
Voor de "berekening" van de dotaties aan het koningshuis wordt NIET dezelfde index gebruikt als deze voor de "gewone man en vrouw". Dat probleem had u misschien niet gezien, maar het is er wel.

Voor het overige hebt u gelijk, als u zegt dat de basisdiscussie moet gaan over het al dan niet nodig cq. nuttig zijn van de monarchie.

Maar zolang die er is, belet niets ons van verontwaardigd te zijn over totaal onaanvaardbare mistoestanden desbetreffend.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:02   #23
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik begin er toch serieus aan te denken om iets te beginnen met die oudste dochter van astrid. Dat is ne "win for life"
Dat u zò laag zou vallen om den brode, Garfield, wenst niemand u toe.
Oud 15 november 2008, 14:06   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
OFFTOPIC? MAAR WOU U DIT ZEKER NIET ONTHOUDEN

Eén kind op vijf leeft in armoede

Bijna 19 procent van de kinderen in België leeft in een gezin met financiële moeilijkheden. Eén op zeven kinderen woont in een gezin dat echt onder de armoedegrens leeft. Dat blijkt uit een interuniversitaire studie over armoede, aldus staatssecretaris voor de strijd tegen armoede Jean-Marc Delizée (PS).

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-armoede.dhtml
Naaar het schijnt krijgen de begunstigden van de dotaties een aanzienlijke belastingskorting doordat ze aanzienlijke giften doen aan o.a. armoedebestrijdingsprojecten (In het spoor van diverse andere veelverdieners op deze wereld)....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:11   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie vertrouwt er dan ook op sociale partners voor zijn opslag; ik haal op mijn eentje al jaar na jaar een gemiddelde opslag van 17% binnen...

Los daarvan: de indexatie einde dit jaar gaat ook niet mals zijn (gaat ook tussen de 4% en de 6% liggen). Ik zie dus niet dadelijk het probleem aan het simpele feit dat ook zij dergelijke opslag krijgen. Me dunkt dat de discussie hier eerder moet gaan over het feit of ze hier uberhaupt wel moeten zijn of niet.
Een staatshoofd kost altijd wel iets, een president of Opperhoofd kan goedkoper zijn.. Maar dat is zo met nog vanalles : in een huishouden koopt men ook niet altijd het goedkoopste, zoals bij +Test Aankoop tests blijkt is het goedkoopste niet altijd het beste.

Ondanks de rijke Nederlandse aanwezigheid op dit forum blijft het hier nogal stil over de perikelen die aan het licht kwamen tijdens het huwelijk van de vorige Nederlandse Koningin.. volgens mij is dat een duidelijk teken dat een erfelijk staatshoofd in wezen de minst "goede" keuze is van een staatshoof
(onafgezien van de kostprijs) & toch is "het huis van Oranje" in die mate populair bij onze Noorderburen.. daar kan een rationele afweging gewoon niet tegen op (& dan te bedenken dat het land ooit startte als "Republiek")

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:38   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Voor de "berekening" van de dotaties aan het koningshuis wordt NIET dezelfde index gebruikt als deze voor de "gewone man en vrouw". Dat probleem had u misschien niet gezien, maar het is er wel.

Voor het overige hebt u gelijk, als u zegt dat de basisdiscussie moet gaan over het al dan niet nodig cq. nuttig zijn van de monarchie.

Maar zolang die er is, belet niets ons van verontwaardigd te zijn over totaal onaanvaardbare mistoestanden desbetreffend.
Moest ik dat niet gezien hebben, zou ik in eerste instantie niet zeggen dat de indexatie einde dit jaar ook tussen de 4 en 6 procent zou liggen

Maar verontwaardigd zijn mag gerust; 't is alleen weinig nuttig. Stap ook eens naar je baas .
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:46   #27
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard Bob Geldof: 50.000 euro voor speech over armoede

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Naaar het schijnt krijgen de begunstigden van de dotaties een aanzienlijke belastingskorting doordat ze aanzienlijke giften doen aan o.a. armoedebestrijdingsprojecten (In het spoor van diverse andere veelverdieners op deze wereld)....
Bobke is waarschijnlijk ook zo iemand. Die ging in Australië spreken over de armoede.

De 54-jarige Geldof, bekend van zijn Live Aid-concerten, sprak in Melbourne over de tragiek van de armoede in de derde wereld, en van het falen van regeringen om daar iets aan te doen. Zelf werd hij er allerminst arm of treurig van. Met die 100.000 Australische dollar werd er onder meer gezorgd voor eersteklas hotelkamers en vluchten.

De Australische pers spreekt schande, te meer daar één van de andere topsprekers gratis kwam speechen. ‘Met die 100.000 dollar kon er reëel iets aan armoede gedaan worden’, schrijft The Australian. ‘Al zijn toehoorders zouden opgestapt zijn als ze het geweten hadden.’

Bron
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:50   #28
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest ik dat niet gezien hebben, zou ik in eerste instantie niet zeggen dat de indexatie einde dit jaar ook tussen de 4 en 6 procent zou liggen

Maar verontwaardigd zijn mag gerust; 't is alleen weinig nuttig. Stap ook eens naar je baas .
Ik heb geen baas, en het doet hier overigens niets terzake wat ik al dan niet verdien : ik heb er hard voor gewerkt, en ik verdien geen cent op de kap van de bevolking.

Wat u zegt is : men mag verontwaardigd zijn, maar men moet desbetreffend zijn bakkes houden, want "het is niet nuttig".

Wel, het lijkt mij in elk geval nuttiger dan zo dom en onbescheiden te zijn van hier te bluffen met een opslag van 17 %...

Enfin, ieder diertje zijn pleziertje. Wie 't niet heeft, moet 't maken, zegt men in de Westhoek, en overigens is een kinderhand snel gevuld.
Oud 15 november 2008, 14:50   #29
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat u zò laag zou vallen om den brode, Garfield, wenst niemand u toe.
Ferengi Rule of Acquisition 109

"Dignity and an empty sack is worth the sack."
Oud 15 november 2008, 14:55   #30
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen baas, en het doet hier overigens niets terzake wat ik al dan niet verdien : ik heb er hard voor gewerkt, en ik verdien geen cent op de kap van de bevolking.

Wat u zegt is : men mag verontwaardigd zijn, maar men moet desbetreffend zijn bakkes houden, want "het is niet nuttig".
Klopt; zie jij er dan wel enig nut in?
Het is zowat een standaard reactie hier om bij het minste beetje dat een ander meer schijnt te hebben of te krijgen, als een dolgedraaide stier te beginnen fulmineren over onrecht en onverantwoordelijkheid. Dat tonen niet alleen bovenstaande reacties aan, dat toont jouw volgende stukje opmerking aan mijn adres ook aan. Big deal.

Citaat:
Wel, het lijkt mij in elk geval nuttiger dan zo dom en onbescheiden te zijn van hier te bluffen met een opslag van 17 %...
Daar is niets bluf aan; enkel een vaststelling dat vertrouwen op sociale partners een onnozele zaak is. Jij mag dat gerust dom en onbescheiden vinden. Ik hoef daar niet bescheiden over te zijn.

Citaat:
Enfin, ieder diertje zijn pleziertje. Wie 't niet heeft, moet 't maken, zegt men in de Westhoek, en overigens is een kinderhand snel gevuld.
Wie meer wilt hebben, moet daar maar voor gaan en ervoor werken, inderdaad. Maar het klopt; een kinderhand is snel gevuld, gezien het grote geloof in de sociale partners.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:03   #31
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ferengi Rule of Acquisition 109

"Dignity and an empty sack is worth the sack."
Jawel, edoch : ad impossibile nemo tenetur.
Oud 15 november 2008, 15:14   #32
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb gehoord dat de walen kandidaat zijn om het circus over te nemen? Ze zijn er tenslotte tegen het voorstel om Laurent en Astrid hun "werkloosheids"steun af te nemen.
De meerwaarde van ons vorstenhuis aan het land is inderdaad verschrompeld tot enkel hypocriete speeches en af en toe een snoepreiske naar India etc....
Mét 2 boeings van de luchtmacht wel te verstaan. Moest de ene defect zijn dat er steeds een tweede paraat staat.
Het echte spijtige aan heel de zaak is:
- dat er toch niets aan gedaan wordt, desondanks alle kritiek
- moest onze Albert morgen zijne geest laten, half belgie aan zijn kist staat om te wenen hoe ne goeie hij toch was.
Terwijl hij in werkelijkheid, behalve geld verspillen, geen kloten gedaan heeft voor het land, integendeel....
Ik kan met hand op het hart zeggen dat ik niet buitenkom voor die profiteurs niet nu en niet als ze sterven.
De dag dat ze mijn respect afdwingen door tegen de huidige politieke malaise in te gaan en terug een eerlijk en respectvol bestuur gaan afdwingen voor de bevolking, DAN zal ik misschien mijn standpunt herzien en ook als een idioot met een vlagje aan zijn kist gaan staan.
Maar ik moet mij vooralsnog geen zorgen maken, want dat is nog steeds en vermoedelijk nog lang de ver van mijn bed show
Ik kan op zijn begrafenis nog rustig in het zwart blijven verder werken
Vuile profiteurs...
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:19   #33
corse
Banneling

Standaard

De adel en hun middeleeuwse ideeën.

(Deze gedachte maakt deel uit van de open debat cultuur, het zogenaamde vrije denken.)

Homosapiens wat niet meer betekent als: de denkende mens of de verstandige mens, het verschil tussen mens en dier is zijn denken en het overwinnen van zijn extreme instincten en driften, ongemanipuleerde informatie verhoogt het bewustzijn.

Als we voor onze bedrijven een gouden tapijt uitleggen om te investeren in het buitenland, dan moeten we niet schrikken dat onze bedrijven verhuizen naar het buitenland.
Het verhuizen van onze bedrijven naar de gekende uitweg (lage-loonlanden), waardoor ze in eigen land een leger van arbeidsloze achterlaten, dit is voor deze bedrijven van geen belang.
Voor honderden bedrijven wordt momenteel de rode loper uitgelegd, het werklozen leger in eigen land groeit, al dit onder het mom van globalisme, al dit georganiseerd door de adel.
Dit “sociale kerkhof syndroom” is door de adel nog steeds niet gekend, dit syndroom is een etterende kanker in onze vrije markt economie.
Hoge lonen geven de impuls aan bedrijven om te automatiseren en te moderniseren wat hun sterk maakt om te concurreren, verhuizen naar lage-loonlanden is daardoor niet noodzakelijk.
Hoge lonen hebben immers altijd de drang naar automatisering en modernisering steeds bevorderd wat voor onze totale samenleving een zeer goede zaak is!
Een vroegtijdige conclusie is een plaats waar je van het denken te snel moe werd, ook wel eens vooroordeel genoemd.
Een vooroordeel is voor de adel moeilijker te splitsen dan een atoom, hun verouderde ideeën destabiliseren onze economie en de samenleving, deze verouderde ideeën horen thuis in onze musea.
Bedrijfsverhuizingen laten op lange termijn onze economie leegbloeden en veroorzaken werkloosheid en armoede.
Het eigen volk eerst syndroom van de rechts radicalen steekt hierdoor de kop op, de wet van oorzaak en gevolg, hebben we dan niets geleerd in het oude Europa?
De monarchie is een instelling waarbij privilegies en voorrechten erfelijk worden overgedragen en is daardoor ondemocratisch.
Het bestaan van een monarchieën moet kunnen indien ze zelfbedruipend zijn, maar vaste uitkeringen zijn ondemocratisch.
Er worden pensioenen en uitkeringen gegeven die alle verbeelding tarten en het zou een begin zijn als we die konden saneren.

Rechtstreeks inkomen van de adel:
Koning Albert: 9 miljoen € jaarlijks.
Prins Filip, Prinses Astrid, Prins Laurent, Fabiola: 3 miljoen € jaarlijks.

Onrechtstreeks inkomen van de adel:
De koninklijke familie krijgt “drie keer meer middelen” van de overheid dan de jaarlijkse dotatie, zo heeft kamerlid Jan Jambon (N-VA) gezegd.
In de begroting staat alleen die dotatie ingeschreven, verduidelijkt Jambon. (de jaarlijkse dotatie 12 miljoen euro, waarvan 9 miljoen voor de koning)
In andere departementen zitten vaak nog kosten verscholen, in totaal voor meer dan 16 miljoen euro, het is zeker nodig de dotatie transparant te maken.

Nb. Het inhuren van personeel? de samenleving moet het gelag niet betalen, wij moeten dit ook zelf betalen!
De koning en zijn mogelijke opvolgers hebben constant 243 leden van de federale politie ter beschikking voor hun beveiliging.
Ze bewaken ook het Koninklijk Paleis en de verschillende residenties van hunne majesteiten...........
De 243 man kostten vorig jaar zo'n 13.479.870 euro (539 miljoen frank), waarvan 13.195.759 euro alleen al besteed werd aan werkuren. 91.191 euro ging naar voertuigen, 18.198 euro naar verbruiksgoederen (inkt, papier, batterijen), 4.219 euro naar onderhoud en 170.502 euro naar allerlei investeringen.
De kosten worden niet afgetrokken van de koninklijk dotaties, maar van de begroting van de federale politie (Binnenlandse Zaken dus).
Een totaal van 12.542.000 euro per jaar, plus de kosten van de 234 man politieleden = een totaal van 25.737.759 euro, gratis vliegtuigreizen enz.
Totaal 36 miljoen Euro per jaar. (1,5 miljard bef.)

Andere:
Daar moeten we dan nog bijtellen gronden en villa’s en paleizen die de Koninklijke Schenking ter beschikking van de troonopvolgers moet zetten.
Volgens Euro Business moet het fortuin opgedeeld worden in:
*kunstcollecties: 48miljard *Belgische eigendommen: 32 miljard *cash en investeringen: 8 miljard *juwelen: 400 miljoen *andere bezittingen: 1,8 miljard.
En de talloze vzw die onze prinsen en prinsessen gebruiken.
U kent ondertussen de vzw van Laurent al vzw Kint dat nog eens 178.000 euro van de overheid krijgt.
Het persoonlijke fortuin van de koninklijke familie wordt geschat op een slordige 90 miljard (oude Belgische franken) in 2001 en maakt hun tot de rijkste familie van het land, maw het is niet dat ze deze dotaties echt nodig hebben.
Als je dat bijzonder conservatief gaat beleggen (en daar mogen we van uitgaan in dit geval), dan levert zo'n fortuin jaarlijks tussen de 800 en 900 miljoen op.
Rechtstreeks + onrechtstreeks inkomen + beleggingen totaal: 2,4 miljard bef, op het koningshuis kan een hoop geld bespaard worden.

Ons vorstenhuis is ook het duurste per capita van heel Europa, dubbel zo duur als Nederland en Zweden, en 4 maal zo duur als Groot-Brittannië.
Bovendien worden er nergens ter wereld, behalve in België, dotaties gegeven aan andere leden van de koninklijke familie. (uitgezonderd gepensioneerde vorsten of de vermoedelijke troonopvolger).
Bij ons gaat dit door tot de zevende rang, de koninklijke familie is best instaat om zelf voor hun (talrijke) nakomelingen te zorgen.
Onze huidige politiek werkt “zonder” de inbreng van de koning en zijn totale familie.
De gigantische betalingen van de koninklijke familie zijn een overbodige ondemocratische verplichting voortgekomen uit het feodale tijdperk.
De weinige inbreng van de koning of prins is gericht op de representatie van de economie, deze dus vooral voor multinationale bedrijven, laat hen deze representatie kosten betalen, dit naargelang de kwaliteit en kwantiteit, de representatie zal daardoor verbeteren, loon naar werk.

Een Belgische minister trekt een bruto jaarsalaris van 178.921 euro (7.217.655 BF), plus 2.519 euro vakantiegeld, 4.786 euro eindejaarspremie, 3.312 euro representatiekosten en 12.802 euro voor huisvesting.
Totaal: 202.340 euro (8.162.375 BF) voor een ‘gewone’ minister.
De premier en de vice-premiers trekken meer, ongeveer (10 miljoen BF per jaar)
Zo trekt iemand als kamervoorzitter Herman de Croo (VLD) zelfs iets meer dan de eerste minister, maar, zo verdedigt hij dat, “democratie is onbetaalbaar!” of het salaris van onze politiekers te hoog is, dit is uiteraard een andere vraag.

Besluit:
Onze ex-koningin alleen al krijgt 4x meer dan onze premier.
In vergelijk met het koningshuis is de politiek gratis!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor hen die absoluut het vorstenhuis willen bewonderen of aanbidden, of hun kledij, haartooi, of hun maniertjes (etiquette) als voorbeeld willen stellen, laat deze vrijwillig betalen, deze betalen graag met hart en ziel, maar dwing andere mensen niet om te betalen zoals nu het geval is, dit is ondemocratisch.
De schuld hiervan slaat niet op de koninklijke familie, maar de ware schuldige is de staat die deze ondemocratische dotaties geeft. Men zou natuurlijk ook kunnen stellen dat het vorstenhuis vrijwillig afstand zou kunnen doen van deze dotaties, wegens: “ondemocratisch tegenover de andere burgers of leden van onze samenleving”, maar deze sociale voeling is blijkbaar niet aanwezig.
Wachten op de volgende revolutie en door een volkstribunaal op het schavot de adellijke kop kwijt geraken is natuurlijk ook een mogelijkheid.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:20   #34
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, edoch : ad impossibile nemo tenetur.
Oud 15 november 2008, 15:24   #35
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt; zie jij er dan wel enig nut in?
Het is zowat een standaard reactie hier om bij het minste beetje dat een ander meer schijnt te hebben of te krijgen, als een dolgedraaide stier te beginnen fulmineren over onrecht en onverantwoordelijkheid. Dat tonen niet alleen bovenstaande reacties aan, dat toont jouw volgende stukje opmerking aan mijn adres ook aan. Big deal.

Daar is niets bluf aan; enkel een vaststelling dat vertrouwen op sociale partners een onnozele zaak is. Jij mag dat gerust dom en onbescheiden vinden. Ik hoef daar niet bescheiden over te zijn.

Wie meer wilt hebben, moet daar maar voor gaan en ervoor werken, inderdaad. Maar het klopt; een kinderhand is snel gevuld, gezien het grote geloof in de sociale partners.
Deze draad gaat over de voorziene 6 % verhoging van de dotaties voor de koninklijke familie.

Wat dat met "de sociale partners" of het al dan niet geloof erin te maken heeft ? Geen ene bal, meen ik.

En zo mogelijk nog minder met wat u, ik, of elk ander forumdeelnemer al dan niet verdient, of men nu de wellevendheid heeft van daarover bescheiden te blijven of niet.

Overigens heb ik er, zoals ongetwijfeld veruit de meesten hier, geen enkele moeite mee dat iemand materiëel meer zou bezitten.

Ik heb er wél moeite mee dat enerzijds veel mensen blijken te moeten rondkomen met een habbekrats, met bovendien volgens Leterme geen zicht op verbetering voor de komende jaren, wijl anderzijds de regering losweg 6 % verhoging geeft aan één familie die dat op geen enkele manier nodig heeft.

Het is �*l te makkelijk voor mensen zoals u en ik van enkel aan onzelf te denken, en anderen voor te houden dat als ze meer willen hebben, ze er maar moeten voor werken. Ga dat maar eens vertellen aan een gepensioneerde, of een langdurig zieke, etc...

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 15 november 2008 om 15:45.
Oud 15 november 2008, 15:41   #36
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Goed nieuws, meer en meer mensen stemmen VB.
Jip als linkse rat zou je idd beginnen twijfelen. Er is maar één redemedie tegen dat soort misdadigers. Ze zo snel mogelijk afzetten en Vlaamse onafhangkelijkheid uitroepen!

Lijst Dedecker vraagt koning om solidairiteit.
Lijst Dedecker roept het koningshuis op om "uit solidariteit en plaatsvervangende schaamte" de bevolking een echt cadeau te doen op dit Koningsfeest en vrijwillig afstand te doen van de "overdreven opslag" die het volgend jaar krijgt. Dat zegt de partij in een reactie op het nieuws dat het koningshuis volgend jaar 6 procent opslag krijgt.

De partij noemt de opslag "een klap in het gezicht van elke Belg"."De Vlaamse regeringspartijen verschuilen zich achter een commissie in de Senaat, om de dotaties te bekijken. Maar die werkgroep bestaat als sinds 2002 en is nog niet bijeen geweest", stelt LDD. "Het is duidelijk dat de Vlaamse kiezers opnieuw met een kluitje in het riet worden gestuurd."
(belga/tdb) 15/11/08 12u10

Vlott wil maximum 25 procent belastingen in (Vlaamse) grondwet.
"De staat leeft beduidend voor zijn stand. In de (nieuwe Vlaamse) grondwet moet worden bepaald dat iedere burger maximum 25 procent van zijn inkomen als belasting moet afstaan". Dat zei Vlott-voorzitter Hugo Coveliers in Antwerpen op het congres van zijn partij. Wat de overheid niet met die inkomsten kan financieren, zijn niet-betaalbare prioriteiten die moeten worden overgelaten aan het privé-iniatief, meent Coveliers.

Overheidsgegoochel
Coveliers en het congres grepen de kredietcrisis aan om "het overheidsgegoochel met de geldhoeveelheid" aan te klagen. Coveliers benadrukte dat Vlott geen socialisme voor de rijken wil waar de grootbankiers de winsten mogen houden wanneer het goed gaat en de belastingbetaler moet opdraaien voor de risico's wanneer het fout loopt.

Vlaamse onafhankelijkheid
Volgens de partij is een echte liberale maatschappij echter niet mogelijk in de Belgische staatsstructuur. Ze pleit daarom opnieuw voor een onvoorwaardelijke Vlaamse onafhankelijkheid. Vlott wil tijdens zijn lentecongres een ontwerp van grondwet voorleggen en "een concreet politiek-administratief en bestuurlijk-financieel stappenplan om de boedelscheiding concreet uit te werken en een daadwerkelijke onafhankelijkheidsverklaring mogelijk te maken".

Andere pleidooien
Andere pleidooien op het congres gingen over het beperken van de staat tot haar basistaken, onbeperkt bijverdienen na het pensioen, het verplicht opnemen van de westerse waarden en normen in ons onderwijs en het streng aanpakken van jongeren die die normen weigeren aan te nemen. Coveliers verwees tot slot naar de alliantie van Vlott met het Vlaams Belang om "samen een onafhankelijk Vlaanderen te realiseren". Op het congres was een zeventigtal deelnemers aanwezig.

(belga/tdb) 15/11/08 13u41

BRON: De Morgen

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 15 november 2008 om 15:42.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:42   #37
corse
Banneling

Standaard

De gepamperde:

In de totale geschiedenis hebben “de gepamperde” de geprivilegieerde klasse met hun roze brillen de armoede nooit gezien en ontkenden steeds het bestaan er van.
Deze armen passen niet in hun kader, voor hen zijn het derderangsburgers, de problematiek rond armoede is voor hen onbestaande en zelfs irriterend, niets nieuws onder de zon!.
Vooral diegenen die zelf in hun leven nog nooit een poot hebben uitgestoken en te lui zijn om iets creatief voor de samenleving te doen, ja deze ontkennen de armoede.

Hun zeggen dat alle werklozen en armen lui en jaloers zijn, allen die niet snel en hard genoeg werken profiteurs zijn enz.
Dit profitariaat met hun boterpootjes, hun fluwelen vrouwenhandjes vol met gouden ringen en diamanten. De welruikende stropdasjes en hun witteboorden criminaliteit, deze zijn de ware profiteurs en uitbuiters, het werkschuw tuig van onze planeet.

Deze nomenclatuur, “de privaat, staats en religie elite” die nu weer beroep kan doen op het onderbetaalde goedkoop personeel zoals: Koks, hoveniers, werkvrouwen, onderhoudspersoneel, meiden en knechten enz, deze goed genoeg om “hun vuiligheid” op te kuisen en dit uiteraard met de glimlach.
Deze jobs zijn geen jobs, het is mensonwaardige uitbuiting, dit omdat ze hun eigen vuiligheid niet willen en wensen op te kuisen.

De Middeleeuwen zijn terug en het liberalisme met een menselijk gelaat is verworden tot een neoliberale heerschappij.
De woongebieden (villaatjes van de gevestigde nomenclatuur, eigenaars van privaatindustrie, politiekers, rechters, advocaten, maw. de privaat, staat en religie elite) liggen uiteraard ver af en gescheiden van de woongebieden waar zich armen bevinden.

Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen, sociale gemeenschappen en armen platgewalst.
Het is misbruik maken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven.
Economie is een middel en mag geen doel op zich zijn.

Enkel de capaciteiten en lage lonen om te kunnen uitbuiten, deze zijn voor hen belangrijk, ze creëren daardoor een kunstmatige sluikeconomie die de reële economie ondermijnt en de loon naar werk verhouding van deze vernietigt, het misbruik maken van de medemens bereikt hier zijn hoogste vorm, discriminatie puur.

De door generaties en met veel geduld opgebouwde “voorbeeld model samenleving” wordt hier op een zeer subtiele manier tot op de grond afgebroken, van het eerbiedigen van de bestaande fundamentele sociale rechten is geen sprake.

De salon politiekers hebben de passie verloren om de zwakken in onze samenleving te verdedigen.
De sterken moeten ze niet verdedigen, zij verdedigen zichzelf wel.

Het is de boodschap die telt, liefst niet aangenaam maar doeltreffend en in de eerste plaats bewustzijnsverruimend.
De boodschap moet geen sympathie oogsten maar verontwaardiging en tot nadenken stemmen en als laatste de zaak oplossen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:52   #38
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De gepamperde:

In de totale geschiedenis hebben “de gepamperde” de geprivilegieerde klasse met hun roze brillen de armoede nooit gezien en ontkenden steeds het bestaan er van.
Deze armen passen niet in hun kader, voor hen zijn het derderangsburgers, de problematiek rond armoede is voor hen onbestaande en zelfs irriterend, niets nieuws onder de zon!.
Vooral diegenen die zelf in hun leven nog nooit een poot hebben uitgestoken en te lui zijn om iets creatief voor de samenleving te doen, ja deze ontkennen de armoede.

Hun zeggen dat alle werklozen en armen lui en jaloers zijn, allen die niet snel en hard genoeg werken profiteurs zijn enz.
Dit profitariaat met hun boterpootjes, hun fluwelen vrouwenhandjes vol met gouden ringen en diamanten. De welruikende stropdasjes en hun witteboorden criminaliteit, deze zijn de ware profiteurs en uitbuiters, het werkschuw tuig van onze planeet.

Deze nomenclatuur, “de privaat, staats en religie elite” die nu weer beroep kan doen op het onderbetaalde goedkoop personeel zoals: Koks, hoveniers, werkvrouwen, onderhoudspersoneel, meiden en knechten enz, deze goed genoeg om “hun vuiligheid” op te kuisen en dit uiteraard met de glimlach.
Deze jobs zijn geen jobs, het is mensonwaardige uitbuiting, dit omdat ze hun eigen vuiligheid niet willen en wensen op te kuisen.

De Middeleeuwen zijn terug en het liberalisme met een menselijk gelaat is verworden tot een neoliberale heerschappij.
De woongebieden (villaatjes van de gevestigde nomenclatuur, eigenaars van privaatindustrie, politiekers, rechters, advocaten, maw. de privaat, staat en religie elite) liggen uiteraard ver af en gescheiden van de woongebieden waar zich armen bevinden.

Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen, sociale gemeenschappen en armen platgewalst.
Het is misbruik maken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven.
Economie is een middel en mag geen doel op zich zijn.

Enkel de capaciteiten en lage lonen om te kunnen uitbuiten, deze zijn voor hen belangrijk, ze creëren daardoor een kunstmatige sluikeconomie die de reële economie ondermijnt en de loon naar werk verhouding van deze vernietigt, het misbruik maken van de medemens bereikt hier zijn hoogste vorm, discriminatie puur.

De door generaties en met veel geduld opgebouwde “voorbeeld model samenleving” wordt hier op een zeer subtiele manier tot op de grond afgebroken, van het eerbiedigen van de bestaande fundamentele sociale rechten is geen sprake.

De salon politiekers hebben de passie verloren om de zwakken in onze samenleving te verdedigen.
De sterken moeten ze niet verdedigen, zij verdedigen zichzelf wel.

Het is de boodschap die telt, liefst niet aangenaam maar doeltreffend en in de eerste plaats bewustzijnsverruimend.
De boodschap moet geen sympathie oogsten maar verontwaardiging en tot nadenken stemmen en als laatste de zaak oplossen.

Zeer mooi geschreven!

Maar ik heb een beter idee!

Zoals iemand hier al opperde EEN MARS OP BRUSSEL!

Tijd om hier op het POLTICSFORUM iets gezamelijk te organiseren.

Een krachtig signaal is nodig om deze decadentie een HALT TOE roepen.

moge dit duidelijk zijn...
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 16:02   #39
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Zeer mooi geschreven!

Maar ik heb een beter idee!

Zoals iemand hier al opperde EEN MARS OP BRUSSEL!

Tijd om hier op het POLTICSFORUM iets gezamelijk te organiseren.

Een krachtig signaal is nodig om deze decadentie een HALT TOE roepen.

moge dit duidelijk zijn...
Dat is zeer duidelijk, en het zou inderdaad zo moeten.

Maar....

Laten we ons geen illusies maken. Als het de voorziene dag toevallig voetbal is in Zoutenaaie, of Miss Heide-verkiezing in Oud-Turnhout, of Big Brother op de VTM, of een recital van Salim Segers in Overboelare, of misschien de zoveelste nieuwe seizoenstart van Frank VDB in Zulte, krijgen we in Brussel geen tien man samen.

Ook d�*t is België, nietwaar...
Oud 15 november 2008, 16:06   #40
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De adel en hun middeleeuwse ideeën.

(Deze gedachte maakt deel uit van de open debat cultuur, het zogenaamde vrije denken.)

Homosapiens wat niet meer betekent als: de denkende mens of de verstandige mens, het verschil tussen mens en dier is zijn denken en het overwinnen van zijn extreme instincten en driften, ongemanipuleerde informatie verhoogt het bewustzijn.

Als we voor onze bedrijven een gouden tapijt uitleggen om te investeren in het buitenland, dan moeten we niet schrikken dat onze bedrijven verhuizen naar het buitenland.
Het verhuizen van onze bedrijven naar de gekende uitweg (lage-loonlanden), waardoor ze in eigen land een leger van arbeidsloze achterlaten, dit is voor deze bedrijven van geen belang.
Voor honderden bedrijven wordt momenteel de rode loper uitgelegd, het werklozen leger in eigen land groeit, al dit onder het mom van globalisme, al dit georganiseerd door de adel.
Dit “sociale kerkhof syndroom” is door de adel nog steeds niet gekend, dit syndroom is een etterende kanker in onze vrije markt economie.
Hoge lonen geven de impuls aan bedrijven om te automatiseren en te moderniseren wat hun sterk maakt om te concurreren, verhuizen naar lage-loonlanden is daardoor niet noodzakelijk.
Hoge lonen hebben immers altijd de drang naar automatisering en modernisering steeds bevorderd wat voor onze totale samenleving een zeer goede zaak is!
Een vroegtijdige conclusie is een plaats waar je van het denken te snel moe werd, ook wel eens vooroordeel genoemd.
Een vooroordeel is voor de adel moeilijker te splitsen dan een atoom, hun verouderde ideeën destabiliseren onze economie en de samenleving, deze verouderde ideeën horen thuis in onze musea.
Bedrijfsverhuizingen laten op lange termijn onze economie leegbloeden en veroorzaken werkloosheid en armoede.
Het eigen volk eerst syndroom van de rechts radicalen steekt hierdoor de kop op, de wet van oorzaak en gevolg, hebben we dan niets geleerd in het oude Europa?
De monarchie is een instelling waarbij privilegies en voorrechten erfelijk worden overgedragen en is daardoor ondemocratisch.
Het bestaan van een monarchieën moet kunnen indien ze zelfbedruipend zijn, maar vaste uitkeringen zijn ondemocratisch.
Er worden pensioenen en uitkeringen gegeven die alle verbeelding tarten en het zou een begin zijn als we die konden saneren.

Rechtstreeks inkomen van de adel:
Koning Albert: 9 miljoen € jaarlijks.
Prins Filip, Prinses Astrid, Prins Laurent, Fabiola: 3 miljoen € jaarlijks.

Onrechtstreeks inkomen van de adel:
De koninklijke familie krijgt “drie keer meer middelen” van de overheid dan de jaarlijkse dotatie, zo heeft kamerlid Jan Jambon (N-VA) gezegd.
In de begroting staat alleen die dotatie ingeschreven, verduidelijkt Jambon. (de jaarlijkse dotatie 12 miljoen euro, waarvan 9 miljoen voor de koning)
In andere departementen zitten vaak nog kosten verscholen, in totaal voor meer dan 16 miljoen euro, het is zeker nodig de dotatie transparant te maken.

Nb. Het inhuren van personeel? de samenleving moet het gelag niet betalen, wij moeten dit ook zelf betalen!
De koning en zijn mogelijke opvolgers hebben constant 243 leden van de federale politie ter beschikking voor hun beveiliging.
Ze bewaken ook het Koninklijk Paleis en de verschillende residenties van hunne majesteiten...........
De 243 man kostten vorig jaar zo'n 13.479.870 euro (539 miljoen frank), waarvan 13.195.759 euro alleen al besteed werd aan werkuren. 91.191 euro ging naar voertuigen, 18.198 euro naar verbruiksgoederen (inkt, papier, batterijen), 4.219 euro naar onderhoud en 170.502 euro naar allerlei investeringen.
De kosten worden niet afgetrokken van de koninklijk dotaties, maar van de begroting van de federale politie (Binnenlandse Zaken dus).
Een totaal van 12.542.000 euro per jaar, plus de kosten van de 234 man politieleden = een totaal van 25.737.759 euro, gratis vliegtuigreizen enz.
Totaal 36 miljoen Euro per jaar. (1,5 miljard bef.)

Andere:
Daar moeten we dan nog bijtellen gronden en villa’s en paleizen die de Koninklijke Schenking ter beschikking van de troonopvolgers moet zetten.
Volgens Euro Business moet het fortuin opgedeeld worden in:
*kunstcollecties: 48miljard *Belgische eigendommen: 32 miljard *cash en investeringen: 8 miljard *juwelen: 400 miljoen *andere bezittingen: 1,8 miljard.
En de talloze vzw die onze prinsen en prinsessen gebruiken.
U kent ondertussen de vzw van Laurent al vzw Kint dat nog eens 178.000 euro van de overheid krijgt.
Het persoonlijke fortuin van de koninklijke familie wordt geschat op een slordige 90 miljard (oude Belgische franken) in 2001 en maakt hun tot de rijkste familie van het land, maw het is niet dat ze deze dotaties echt nodig hebben.
Als je dat bijzonder conservatief gaat beleggen (en daar mogen we van uitgaan in dit geval), dan levert zo'n fortuin jaarlijks tussen de 800 en 900 miljoen op.
Rechtstreeks + onrechtstreeks inkomen + beleggingen totaal: 2,4 miljard bef, op het koningshuis kan een hoop geld bespaard worden.

Ons vorstenhuis is ook het duurste per capita van heel Europa, dubbel zo duur als Nederland en Zweden, en 4 maal zo duur als Groot-Brittannië.
Bovendien worden er nergens ter wereld, behalve in België, dotaties gegeven aan andere leden van de koninklijke familie. (uitgezonderd gepensioneerde vorsten of de vermoedelijke troonopvolger).
Bij ons gaat dit door tot de zevende rang, de koninklijke familie is best instaat om zelf voor hun (talrijke) nakomelingen te zorgen.
Onze huidige politiek werkt “zonder” de inbreng van de koning en zijn totale familie.
De gigantische betalingen van de koninklijke familie zijn een overbodige ondemocratische verplichting voortgekomen uit het feodale tijdperk.
De weinige inbreng van de koning of prins is gericht op de representatie van de economie, deze dus vooral voor multinationale bedrijven, laat hen deze representatie kosten betalen, dit naargelang de kwaliteit en kwantiteit, de representatie zal daardoor verbeteren, loon naar werk.

Een Belgische minister trekt een bruto jaarsalaris van 178.921 euro (7.217.655 BF), plus 2.519 euro vakantiegeld, 4.786 euro eindejaarspremie, 3.312 euro representatiekosten en 12.802 euro voor huisvesting.
Totaal: 202.340 euro (8.162.375 BF) voor een ‘gewone’ minister.
De premier en de vice-premiers trekken meer, ongeveer (10 miljoen BF per jaar)
Zo trekt iemand als kamervoorzitter Herman de Croo (VLD) zelfs iets meer dan de eerste minister, maar, zo verdedigt hij dat, “democratie is onbetaalbaar!” of het salaris van onze politiekers te hoog is, dit is uiteraard een andere vraag.

Besluit:
Onze ex-koningin alleen al krijgt 4x meer dan onze premier.
In vergelijk met het koningshuis is de politiek gratis!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor hen die absoluut het vorstenhuis willen bewonderen of aanbidden, of hun kledij, haartooi, of hun maniertjes (etiquette) als voorbeeld willen stellen, laat deze vrijwillig betalen, deze betalen graag met hart en ziel, maar dwing andere mensen niet om te betalen zoals nu het geval is, dit is ondemocratisch.
De schuld hiervan slaat niet op de koninklijke familie, maar de ware schuldige is de staat die deze ondemocratische dotaties geeft. Men zou natuurlijk ook kunnen stellen dat het vorstenhuis vrijwillig afstand zou kunnen doen van deze dotaties, wegens: “ondemocratisch tegenover de andere burgers of leden van onze samenleving”, maar deze sociale voeling is blijkbaar niet aanwezig.
Wachten op de volgende revolutie en door een volkstribunaal op het schavot de adellijke kop kwijt geraken is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Je robot staat achter. De Croo Hermanus is al een eeuwigheid geen kamervoorzitter meer.

En het netto-inkomen van een minister ligt dat verhoudingsgewijs zoveel hoger dan jouw dop. LOL
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be