![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ons land is een raar beestje. Maar misschien moeten we een poll organiseren tegen het koningshuis met de vraag... Wie wil staken tegen de dotaties en de benoemingen ja of nee? En een eventuele datum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die Franstalige Miss België-kandidate is wreed sterk in allerlei datums, zo blijkt. Eénentwintig september, bijvoorbeeld. (Sorry, een ietsje off topic, inderdaad. Ik kon aan de gelegenheid niet weerstaan...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals gezegd, verder heeft dat geen fluit te maken met wellevendheid of bescheidenheid. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Extreme privaat rijkdom en armoede is taboe.
Door gebrek aan herverdeling wordt geschat dat voor iedere extreme privaatrijkdom meer er tienduizend armen bij komen op onze planeet, m.a.w. extreme rijkdom veroorzaakt extreme armoede. De Belg Pierre Lagrange zijn inkomen voor 2007 is 478 miljoen euro, zijn vermogen wordt geschat boven 1 miljard dollar. De Amerikaan John Paulson verdiende in 2007 het bedrag van 3 miljard dollar. In onze moderne tijden is extreme privaat rijkdom en armoede taboe, dit extremisme moet vermeden worden, het remt elke vorm van modelsamenleving af en heeft enkel eigenbelang tot doel. Deze vorm van extremisme is een gevaar voor onze samenleving en demotiveert alle mensen die werken, ondernemen en al diegenen die een belangrijke bijdrage tot onze samenleving leveren voor een normaal aanvaardbaar loon. Het maken van misbruik van onze democratische open samenleving kan niet, elke samenleving op onze planeet heeft spelregels, om een open samenleving te garanderen moet men het brengen van democratie in de private verdiensten respecteren. Om extreme privaat rijkdom en armoede te voorkomen moeten we onze basis wetgeving veranderen, democratiseren en aanpassen aan onze moderne tijden. De onbegrensde vrijheid van extreme privaat rijkdom zal wanneer we niet tijdig ingrijpen onze samenleving uiteindelijk naar het stenen tijdperk terugslingeren. De brainwash om deze extreme privaat rijkdom als normaal en superieur te beschouwen, deze ideologie wordt nu terug gepromoot, onderwezen en op een zeer subtiele manier de mens ingelepeld. Drugs, wapens, prostitutie, marktfundamentalisme, extreem rijk en extreem arm, dit is totale vrijheid en chaos! De verouderde ideeën van extreme privaat rijkdom en armoede destabiliseren onze samenleving en horen thuis in onze musea. De menselijke emancipatie bevrijdt de mens uit zijn denken dat extreme privaat rijkdom en armoede kan. Wil onze Europese samenleving overleven, dan moeten we dit kankergezwel van extremen en excessen wegsnijden. De politieke chirurgen die dit werk willen doen, zijn de grondleggers van onze toekomst, het nieuwe denken en de nieuwe wereld. Europa kan deze etterende kanker nog verwijderen, laat ons hopen dat de terminale kanker van Amerika nog te behandelen is. Indien onze politiekers voor extreme privaat rijkdom een gouden tapijt blijven uitleggen, dan moeten we niet schrikken dat dit extremisme onze samenleving destabiliseert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Een goede koning zou deze verhoging weigeren
dit is dus geen goede koning, maar dat wisten we al |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo te zien bent u klaar om in de Belgische politiek te stappen. Voor mij niet gelaten : u zult daar in gelijkgestemd gezelschap zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() De schuld hiervan slaat niet op de koninklijke familie, maar de ware schuldige is de staat die deze ondemocratische dotaties geeft.
Men zou natuurlijk ook kunnen stellen dat het vorstenhuis vrijwillig afstand zou kunnen doen van deze dotaties, wegens: “ondemocratisch tegenover de andere burgers of leden van onze samenleving”, maar deze sociale voeling is blijkbaar niet aanwezig. Wachten op de volgende revolutie en door een volkstribunaal op het schavot de adellijke kop kwijt geraken is natuurlijk ook een mogelijkheid. Het probleem is dat het adellijk blauwe bloed alle riolen aantast en vergruist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Vijf minuten politieke moed….
Ook hier weer had Leterme héél eventjes kunnen (trachten te) voldoen aan de verwachtingen die sommigen in hem hadden gesteld. Maar ook nu heeft die domme jongen dat nagelaten…. Integendeel zelfs : hij verdedigt de verhoging van de dotatie’s, vanwege “wettelijk” en derhalve “niet aan te tornen”. Ha ja, volgens hem is de koning (over de andere te betalen familieleden zwijgt hij zedig) het cement van de natie, dus dat mag onnoemelijk veel geld kosten, ook wanneer de bevolking zelf verplicht wordt hard de buikriem aan te halen. Is er daar echt geen mens binnen de parlementaire meerderheid die, al was het slechts een fractie van een seconde, even tot zijn/haar zinnen kan komen, en dat manneke uit het Ieperse durft terechtwijzen ? Snapt men daar echt niet dat dit op geen enkele wijze goed te praten valt ? Neen, dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Leve belgie! Leve de koning!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Grote fout, Ze is geen ex-Koningin maar Koningin-weduwe! Een groot verschil! Trouwens, met 'Adel' bedoel je blijkbaar de Koninklijke Familie en dat is heel verwarrend, omdat naast de Koninklijke Familie, die behoort tot de Belgische top-Adel, nog vele duizenden anderen tot de Adelstand behoren, doch een totaal andere levensstandaart hebben dan de Koninklijke Familie. Het woord Adel is een heel ruim begrip.
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik meen - op gevaar van afgeblaft te worden LOL - dat hij tenminste toch hier eens gelijk heeft.
Men moet het natuurlijk nog krijgen ook. Dat gelijk bedoel ik. LOL |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Typisch belgisch,inderdaad mijn beste.... En als de koninklijke knakkers zich nog eens op het straat vertonen staat het merendeel van deze klagers en zagers braaf met een belgisch vlaggetje te zwaaien...ook dat is België... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij persoonlijk het meest tegen de borst stuit, is de schijnheiligheid van de tsjeven in dit dossier.
Leterme is als premier de eerste verantwoordelijke voor die dingen; maar zijn nieuwe partijgenoot Polleke Vandendriessche staat daar op tv van zijn lat te geven dat het niet eerlijk is, dat het transparanter moet enzvoorts. Voor niks zijn ze nog beschaamd !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() Nu, met een belgisch vlaggetje zwaaien moet ik nog voor de eerste keer in mijn leven doen en ik ben er toch al 75. zal er zeker niet aan beginnen, ik erger mij elke keer vreselijk als ik zo kleuterkes zie die ergens moeten staan wuiven, ik vind dat krimineel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En de mensen krijgen weeral maar het halve verhaal te horen via het nieuws zoals gewoonlijk. Blijkbaar is iedereen vergeten dat begin vorige eeuw onze overheid de toenmalige koning (Leopold 2) heeft gedwongen om afstand te doen van Congo in ruil voor ons huidig systeem. Met andere woorden de koning mocht zelf geen geld meer oprapen maar in ruil voor het afstaan van zijn land (ja Congo was zijn persoonlijk bezit ) kreeg hij de belofte dat zijn nageslacht op blijvende staatssteun kon rekenen. En aangezien onze regering Congo heeft verkwanseld aan een bende zwarten kunnen we die deal niet meer ongedaan maken en moeten we onze verplichting dus nakomen en het koningshuis blijven financieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hij heeft zijn kroonkolonie maar pas afgestaan toen de internationale druk op hem te groot werd omwille wat zich daar allemaal onder zijn bewind heeft afgespeeld.... |
|
![]() |
![]() |