![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
artisjok
Zou u een "maat" gaan overbrieven omdat die wat anders dan u gebruikt? Welnee.
|
|
|
#422 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, ik denk dat. Niet het minst omdat ik hou van duidelijke spelregels. Als je als overheid toestaat dat er slechte etenswaren verkocht worden (zelfs in een duidelijke aparte winkel zoals een koffiewinkel een aparte winkel is), dan kreëer je een sfeer dat het misschien toch niet zo kwaad kan die etenswaren te gebruiken, of die etenswaren ook te verkopen in de gewone handel ... enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#423 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Droogle...enigde_Staten)
|
|
|
|
#424 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#425 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#426 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de USA gaat er bijzonder veel geld om in drugshandel hé.
Nog veel meer dan hier. En het is omdat o.a. het vroeger ook veel meer toegestaan was dat er een enorme ontsporing is gekomen.
|
|
|
#427 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wat was waar (en wanneer) veel meer toegestaan?
|
|
|
|
|
#428 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Komt daar nog een pakje contanten onder de toonbanken aan te pas ook natuurlijk, jawel corruptie en nog niet in het minste geval zelfs. Welke nederlandse gerechterlijke dienst was het nu ook alweer die in de volledige drugshandel is gegaan? Jawel...maar dat weten jullie misschien zo niet meteen. (en het schijnt dat die nu zo ongeveer de ganse markt beheersen)
|
|
|
|
#429 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#430 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de USA.
Vroeger waren drugs toegestaan. Dan is er een wet gekomen omdat het zo oneindig veel slachtoffers aan het maken was onder de gebruikers. De opiumwet.
|
|
|
#431 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb daar een master in.
|
|
|
|
#432 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Nu spreek je over een wet die dateert van 1875. Denk je niet dat in die tijd het gebruik van drugs overal meer waren toegestaan? Men wist toen immers nog niet beter...
|
|
|
|
|
#433 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hmm, het pleit voor je dat je tenminste niet probeert te ontkennen dat je maar wat kletst.
|
|
|
|
|
#434 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Idd. Ik baseer m'n mening rond dit onderwerp obv de berichten die ik lees in de alledaagse media (de standaard, trends, the economist) en op mijn eigen observaties. Niet alles van 1 website die niet eens neutraal is.
|
|
|
|
|
|
#435 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie dat enkel 'boetes' wilt voor drugsgebruik, is helemaal niet tegen drugsgebruik.
WIj wilt alleen dat het wat duurder wordt om aan drugs te doen.
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Precieze datums ken ik niet maar voor de vuist weg dus. De opiumwet is er internationaal maar gekomen omstreeks 1912, zo ongeveer. Dat ging hem over een aantal specifieke drugs, opium en/of heroine en misschien nog wat. Maar geen synthetische drugs bv. Dat kwam pas in de jaren '70 Dus tot in de jaren 1975 ongeveer bespeelde men die wetten door telkens varianten van de drugs die al opgenomen waren in die wet uit te brengen. Het stond er niet, dus niet strafbaar. En ik weet niet zeker maar mogelijks is dat vandaag nog steeds zo het geval dat men telkens die synthetische varianten op de markt kan brengen. Alhoewel dat nu wel zeer nauw zal zijn. Misschien onmogelijk, geheel ben ik het niet zeker. Alhoewel..vloeibare extacy oftewel ghb is een industrieel product hé. Om maar iets te noemen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 november 2008 om 22:52. |
|
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wat zal het nu moeten worden ? de letter of de geest van de wet ? in 't eerste geval ga je steeds op de feiten achterna hollen en in tweede geval zit je met een serieus dilemma omdat de geest helemaal niet nastreeft drugs te weren ... integendeel zelfs |
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
|
Citaat:
Bij alcohol doet ge zo niet, nochtans veel gevaarlijker. Misschien zijt ge dat zo gewoon da ge het u niet aantrekt? Even herhalen dat ge dat ook een probleem vind, das gemakkelijk, want ik zal het tegendeel eens gaan beweren hoor... |
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
|
Er is meer nood aan mensen zoals Mambo om tegenstanders van cannabis belachelijk te maken.
|
|
|
|