Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2008, 14:03   #141
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
hahahaha.....

Lachwekkend vind ik.
Zéér zwarte galgenhumor...Moest het nu nog guillotine-humor zijn, dan zouden we mischien nog overéén kunnen komen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 14:03   #142
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
hahahaha.....

Lachwekkend vind ik.
Zéér zwarte galgenhumor...Moest het nu nog guillotine-humor zijn, dan zouden we mischien nog overéén kunnen komen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 15:38   #143
Sfax
Banneling

Standaard

Ik blijft het veel ophef vinden voor een peanuts bedrag
Raar dat iedereen zich blijft blind staren op die opslag, terwijl dat de discussie niet is.

Laatst gewijzigd door Sfax : 17 november 2008 om 15:38.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 15:45   #144
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik blijft het veel ophef vinden voor een peanuts bedrag
Raar dat iedereen zich blijft blind staren op die opslag, terwijl dat de discussie niet is.
ach niet iedereen wenst zo openlijk te zijn als u hé . Die opslag is gewoon een andere stok om mee te slaan... Algemeen zijn ze hier allemaal tegen ons koningshuis. Nuja veel nuttigs komt hier toch niet aan de orde dus foert.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 15:50   #145
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ach niet iedereen wenst zo openlijk te zijn als u hé . Die opslag is gewoon een andere stok om mee te slaan... Algemeen zijn ze hier allemaal tegen ons koningshuis. Nuja veel nuttigs komt hier toch niet aan de orde dus foert.
Dan nog; we hebben het hier ochgot over 800k€.
Dat lijkt veel, maar op de landsbudgetten is dat een peanutsbedrag. Het is niet dat je, door d�*�*r op te gaan snijden, plots elders de grote gaten gaat kunnen vullen of dat je elders plots de grote projecten kan gaan doen. Je kan er ochgot 13�*14 arbeiders mee betalen in de privé.
Zelfs al neem je de volledige 14M die voorzien is voor volgend jaar, dan nog ga je geen potten breken (en en dan negeer je even het feit dat een president ook geld kost).

Veel blabla en weinig boemboem dus.
Oud 17 november 2008, 15:54   #146
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan nog; we hebben het hier ochgot over 800k€.
Dat lijkt veel, maar op de landsbudgetten is dat een peanutsbedrag. Het is niet dat je, door d�*�*r op te gaan snijden, plots elders de grote gaten gaat kunnen vullen of dat je elders plots de grote projecten kan gaan doen. Je kan er ochgot 13�*14 arbeiders mee betalen in de privé.
Zelfs al neem je de volledige 14M die voorzien is voor volgend jaar, dan nog ga je geen potten breken (en en dan negeer je even het feit dat een president ook geld kost).

Veel blabla en weinig boemboem dus.
mja ma mensen zijn hier gewoon TEGEN HET KONINGSHUIS zelf indien ze niks kosten zouden ze nog andere zaken vinden. Wacht maar na het lezen van uw bovenstaande post zal het gaan over de democratische inhoud van zo een huis. Nuja ik lees die dingen al een tijdje niet meer...

Maar ook jij bent er tegen dacht ik dus gaan we deze discussie ook even met een "." eindigen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 16:00   #147
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
...Veel blabla en weinig boemboem dus.
Niet ongeduldig zijn, Sfax. De boemboem komt nog.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 16:06   #148
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
mja ma mensen zijn hier gewoon TEGEN HET KONINGSHUIS zelf indien ze niks kosten zouden ze nog andere zaken vinden. Wacht maar na het lezen van uw bovenstaande post zal het gaan over de democratische inhoud van zo een huis. Nuja ik lees die dingen al een tijdje niet meer...

Maar ook jij bent er tegen dacht ik dus gaan we deze discussie ook even met een "." eindigen
Mij interesseert het eigenlijk niet zo heel veel of het nu een koning of een president is die bovenaan de plak staat te zwaaien (ook al is die plak niet meer dan wat bladgoud). De echte besparingen zitten elders en de facto zouden beiden vormen in het huidige staatsbestek geen enkele wezenlijke input hebben.

De dag dat de belangrijkere zaken opgelost zijn, wil ik dat wel eens als een issue gaan bekijken.

Laatst gewijzigd door Sfax : 17 november 2008 om 16:08.
Oud 17 november 2008, 16:08   #149
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mja ma mensen zijn hier gewoon TEGEN HET KONINGSHUIS zelf
Inderdaad.

En terecht.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 16:21   #150
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

Juiste vaststelling : in tegenstelling tot royalisten, zijn wij tegen het systeem van de monarchie, zelfs al zou dat niks kosten. Enfin, wat dat kosten betreft : het feit is dat het hoe dan ook momenteel te veel kost.

Dat hoeft u niet noodzakelijk te ontmoedigen, en u kunt rustig blijven stemmen voor wie u wilt, zelfs al is dat voor een omhooggevallen kwiet als De Croo.

Wil van mij aannemen : uw dagelijks leven zal er geen zier op achteruitgaan als België en de monarchie ophouden te bestaan. Dat zal over afzienbare tijd het geval zijn (en dat weet u of voelt u minstens aan) maar wees niet bevreesd.

Even terzijde : ik ben in de verste verte geen aanhangster van het VB of welkdanige andere politieke partij. U kunt het misschien eigenaardig vinden, maar het gros der vlaamsvoelenden is niet partijgebonden.

U kunt ons zwartzakken of nationalisten noemen. Of zelfs nazisten en ander fraais. De waarheid is veel eenvoudiger : wij zijn mensen met gevoel voor onze (en uw) volksidentiteit. Vlaamsvoelend, dus.

Het staat u vrij van daar tegen te zijn, maar het is nu eenmaal niet anders.
Oud 17 november 2008, 16:26   #151
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mja ma mensen zijn hier gewoon TEGEN HET KONINGSHUIS zelf indien ze niks kosten zouden ze nog andere zaken vinden.
Ik niet. Ik wil de mensen die daar van houden hun koekendozenromantiek niet ontnemen. Voor mijn part mogen die blauwbloedigen tot het einde der tijden her en der lintjes gaan doorknippen, maar dan in een louter protocollaire functie en op kosten van degene die het lintje doorgeknipt wil. Zelfs met een beperkte dotatie voor de koning en de kroonprins zou ik nog kunnen leven. Al de rest moet maar gaan werken. Andere koningskinderen kunnen dat, dan kunnen de onze dat ook.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 16:52   #152
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
in tegenstelling tot royalisten, zijn wij tegen het systeem van de monarchie, zelfs al zou dat niks kosten.
Ik wil nog verder gaan: zelfs al kost een President ons meer, dan toch nog liever een verkozen President dan een onverkozen koning.

(nog liever een secretaris-generaal of een collectief bestuur maar soit)

Citaat:
uw dagelijks leven zal er geen zier op achteruitgaan als België en de monarchie ophouden te bestaan. Dat zal over afzienbare tijd het geval zijn (en dat weet u of voelt u minstens aan) maar wees niet bevreesd.
Ik denk niet dat we last zouden ondervinden van het einde van de monarchie. Het ontmantelen van België wel natuurlijk: Vlaanderen verliest dan Brussel en de faciliteitengemeenten en blijft geamputeerd achter.
Bovendien kost die hele scheiding belachelijk veel geld en tenslotte: we blijven achter met een bijzonder rechts-populistisch Vlaanderen. Ik zal me verplicht voelen te emigreren en ik zal niet de enige zijn.

Citaat:
U kunt ons zwartzakken of nationalisten noemen. Of zelfs nazisten en ander fraais. De waarheid is veel eenvoudiger : wij zijn mensen met gevoel voor onze (en uw) volksidentiteit.
Dat is dus allemaal hetzelfde. De term 'volksidentiteit' alleen al ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 16:56   #153
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Vlaanderen verliest dan Brussel en de faciliteitengemeenten en blijft geamputeerd achter.
hoezo?

Citaat:
we blijven achter met een bijzonder rechts-populistisch Vlaanderen.
Wat is dan het verschil met België?
Oud 17 november 2008, 17:19   #154
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hoezo?
Als Vlaanderen onafhankelijk wil worden, zullen de inwoners van Brussel en de faciliteitengemeentes naar Europa stappen om een referendum af te dwingen. Aangezien ze daar de volstrekte meerderheid hebben, zullen ze niet kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen maar veeleer aansluiten bij Wallonië en/of Brussel.

Daar hebben jullie als Vlamingen dus niets in de pap te brokken. je kan die mensen niet dwingen bij Vlaanderen aan te sluiten, tenzij je geweld zou gebruiken.

Oud 17 november 2008, 17:34   #155
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen onafhankelijk wil worden, zullen de inwoners van Brussel en de faciliteitengemeentes naar Europa stappen om een referendum af te dwingen. Aangezien ze daar de volstrekte meerderheid hebben, zullen ze niet kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen maar veeleer aansluiten bij Wallonië en/of Brussel.

Daar hebben jullie als Vlamingen dus niets in de pap te brokken. je kan die mensen niet dwingen bij Vlaanderen aan te sluiten, tenzij je geweld zou gebruiken.
Daarin vergis je je dan. Volgens internationaal recht worden bestaande interne grenzen meestal gebruikt bij geval van staatkundige splitsing. Het Brussels gewest kan dus nog afscheiden, die randgemeenten niet. Referendum of geen referendum, Vlaanderen hoeft daar niet op in te gaan.

Waarop antwoord je trouwens niet hierop:

Oud 17 november 2008, 17:42   #156
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Volgens internationaal recht worden bestaande interne grenzen meestal gebruikt bij geval van staatkundige splitsing. Het Brussels gewest kan dus nog afscheiden, die randgemeenten niet. Referendum of geen referendum, Vlaanderen hoeft daar niet op in te gaan.
Zoals je schrijft: meestal...
Vlaanderen zal moeten doen wat Europa zegt. En als de meerderheid aan Franstalige inwoners weigert deel uit te maken van een onafhankelijk Vlaanderen, dan winnen ze zo'n eis tot referendum met de vingers in de neus. En dan verliest dat onafhankelijk Vlaanderen dus én Brussel én de faciliteitengemeenten. Dat is dus een stommiteit.
Citaat:
België is bij gratie van het tegengewicht veeleer centrum danwel extreem rechts. Als werknemer heb ik meer aan de solidariteit van het FGTB dan aan de 'volksverbondenheid' met havenbaron Valkeniers of villabewoner en poenschepper Phillippe De Winter.

Oud 17 november 2008, 18:14   #157
FDM
Banneling

Standaard

solidarité van Fgtb haha , samen ten onder ja , door hun sabotage ( ja zelfs letterlijk wagens slecht ineenvijzen zoals bij mercedes) hebben ze 3500 man buitengekregen bij Vw
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 18:16   #158
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals je schrijft: meestal...
Vlaanderen zal moeten doen wat Europa zegt.
Hoezo?
Europa zal trouwens niet eens durven zich komen moeien in dat wespennest, want dan gaan er overal in Europa grenzen verschoven beginnen worden en houdt de EU zelf op te bestaan.Zij zullen zich gewoon houden aan de internationale traditie: de bestaande binnenlandse grenzen.

Citaat:
En als de meerderheid aan Franstalige inwoners weigert deel uit te maken van een onafhankelijk Vlaanderen, dan winnen ze zo'n eis tot referendum met de vingers in de neus. En dan verliest dat onafhankelijk Vlaanderen dus én Brussel én de faciliteitengemeenten. Dat is dus een stommiteit.
Dat referendum heeft enkel de waarde die Vlaanderen er zelf aan toekent.

Citaat:
België is bij gratie van het tegengewicht veeleer centrum danwel extreem rechts.
welk tegengewicht?

Citaat:
Als werknemer heb ik meer aan de solidariteit van het FGTB dan aan de 'volksverbondenheid' met havenbaron Valkeniers of villabewoner en poenschepper Phillippe De Winter.
De FGTB heeft met de communautaire kwestie niks te maken.
Oud 17 november 2008, 19:23   #159
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
....Dat is dus allemaal hetzelfde. De term 'volksidentiteit' alleen al ...
Ah bon. U vindt het omschrijven van de identiteit ener volk (welke deze ook weze) als "volksidentiteit" blijkbaar verwerpelijk. Dat is nochtans gewoon Nederlands, zo lijkt mij.

Als ik op uw website zie wie uw vrienden zijn, is uw reactie op z'n minst een "fel gekleurde onevenwichtige visie" te noemen.

U doet maar. Zolang er geen snelkookpotten bij te pas komen, valt er te praten.
Oud 17 november 2008, 19:27   #160
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pelgrim;3807195]Daarin vergis je je dan. Volgens internationaal recht worden bestaande interne grenzen meestal gebruikt bij geval van staatkundige splitsing. Het Brussels gewest kan dus nog afscheiden, die randgemeenten niet. Referendum of geen referendum, Vlaanderen hoeft daar niet op in te gaan.

QUOTE]

Gelooft u dat nu eigenlijk zelf?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be