![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zou ik ook wel willen weten wat de verzekering daarop zegt. Kim's reactie lijkt me eentje om in't oog te houden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf blijf liever een flink eind uit de buurt, want ik heb het niet zo op die knollen. Sorry, dochter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg je nou knol tegen je dochter?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als zijn knol dat wel deed, zal hij voor de schade moeten opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 17 november 2008 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn excuses daarvoor. Laatst gewijzigd door luvali : 17 november 2008 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als ze Loeki zou heten.
Loeki Knol: Algebra Het is heerlijk als je iemand ontmoet die je aardig vindt Maar je zit met problemen als je al iemand had Ik zat mijn leven lang op school, maar het was nog veel te kort Want ik ben in de war en het lijkt of ik steeds stommer wordt Ik weet alleen wie ik ook kies Dat ik iemand verlies refren': Wat heb ik nou aan algebra Nu ik voor de keuze sta Jij vraagt van wie ik nou Het meeste hou Ik hou van jou maar ook van hem Ik hou van kaas maar ook van jam Zijn ogen zijn net zo blauw Als die van jou Oh ik wou, ja ik wou dat het net zo eenvoudig als rekenen was Dan had ik al gauw deze som keurig opgelost Ik was de best van de klas Ik droeg de wijsheid in mijn tas Hoe veel is veel, is het meer dan genoeg Ach het is flauwekul Denken doen we wat te veel maar ik weet wat ik voel refren' Wat heb ik nou aan algebra Nu ik voor de keuze sta Jij vraagt van wie ik nou Het meeste hou Ik hou van jou maar ook van hem Ik hou van kaas en pruimenjam Zijn ogen zijn net zo blauw Als die van jou Wat heb ik nou aan algebra Nu ik voor de keuze sta Jij vraagt van wie ik nou Het meeste hou |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn paard is niet uit de weide geweest, de bestuurder van die wagen had z'n auto elders moeten zetten.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als dat paard eraan kon, is de weide te ruim 'afgemaakt' ps een onhebbelijk lid van mijn schoonfamilie liet ooit de eigenaar van een paardenweide veroordelen omdat de paarden aan haar beukenhaag konden knabbelen die eigenaar is door de vrederechter veroordeeld en moest zijn weide zo afmaken dat die dieren aan niks aan konden dat buiten zijn eigendom lag ... lijkt mij hetzelfde geval hier ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De paardeneigenaar moest er dus vor zorgen dat zijn afsluiting op voldoende afstand van de haag stond. Met auto’s is dat iets moeilijker. Al zet hij zijn afsluiting achteruit dan komt de auto weer dichter. Zolang de afsluiting op de reglementaire afstand van de grens van zijn eigendom staat is hij in orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb trek in paarde(n)biefstuk!
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 18 november 2008 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op grond van art. 1385 BW. is de eigenaar van een dier aansprakelijk voor de schade die door het dier is veroorzaakt. Enkel in het geval het paard in kwestie zich niet abnormaal noch onvoorzienbaar heeft gedragen, en de schade veroorzaakt werd door de fout van het slachtoffer, waardoor elke mogelijke fout van de eigenaar/bewaarder van het dier wordt uitgeschakeld, enkel dan kan men oordelen dat er geen oorzakelijk verband meer bestaat tussen de daad van het paard en de schade. Het lijkt mij niet normaal dat een paard aan een auto gaat knagen/bijten, dus lijkt mij dergelijk dierlijk gedrag wel degelijk abnormaal of onvoorzienbaar. Dat is uiteraard een feitenkwestie en ik ben geen dierenarts/psycholoog. Daarnaast : welke fout zou er wel begaan zijn door de eigenaar van de wagen ? Behalve indien er een uitdrukkelijk parkeerverbod geldt, zie ik niet in welke fout hij zou begaan hebben... ? En zelfs al zou hij verkeerd geparkeerd staan, dan is nog maar de vraag of hij door die fout ook de schade heeft geleden zoals die zich nu heeft voorgedaan. Ik ga er van uit dat er geen onderbord stond 'knabbelende paarden'... ![]() Enkel als ELK oorzakelijk verband tussen de daad van het paard en de schade aan de auto verbroken wordt door de eigen fout van de benadeelde, zal de eigenaar/bewaarder van het paard vrijuit gaan. Mijn idee: eigenaar van het dier in gebreke stellen - eigenaar aanraden aangifte te doen aan zijn verzekeraar - verzekeraar expertise op het voertuig laten uitvoeren en dienovereenkomstig verzekeraar laten uitbetalen of dagvaarden in geval van weigering. Case closed. ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 18 november 2008 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En het paard zelf? Is die lak niet gifig voor dat dier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Een welopgevoede schimmel doet zoiets niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |