![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom ook promoot de overheid zelfs geen alcohol, stilzwijgen drugs. Waarom denkt u dat scholen infoavonden over drugs organiseren en echte ex-verslaafden uitgenodigd worden om hun verhaal te doen, en waarom die blij zijn verlost te zijn van die rotzooi in hun lichaam? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Minister
|
![]()
![]() |
#503 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste zijn brave burgers die dagelijks gaan werken om hun huis af te betalen en om hun kinderen naar school te kunnen sturen. In België, is de kans om met de harddrugs in contact te komen, spijtig genoeg groter dan in Nederland dankzij het illegaal houden van de handel. Terwijl het aantal harddrugsgebruikers en drugsdoden stijgt in heel Europa, dalen deze aantallen al jaren in Nederland. Natuurlijk wens ook ik het beste voor mijn kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En t' is niet bedreigen, t' is een belofte. Of denk je nu echt dat je met wat wetenschappelijke literatuur het recht denkt te hebben om mijn kinderen aan uw spul verslaafd te maken om wat centen in uw zak te kunnen steken? Wel dat heb je goed mis.
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() Tegenwoordig heeft men wel eigenaardige moeders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Amai
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 17 november 2008 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jonge dame, de mensen die ik kende (+) waren ook gehuwd, werkten en hadden ook kinderen. Niet dat er nog veel van overschiet. Maar kom, het waren de mensen die net als iedereen zijn. Maar een beetje aan de drugs. Informeer u eens wat beter hierover, er is veel info voor wie gericht zoekt over de gevolgen van drugs en de problemen rondom bv op justitie niveau en psychiatrie en dergelijke. Criminele netwerken rondom drugs en hoe die dingen zo een beetje in elkander zitten. Dat is natuurlijk andere info dan een tabel over de hoeveel pintjes je tegenover een jointje moet houden.
![]() |
![]() |
#509 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Welke drugs? Alcohol? cocaïne? heroïne? extacy? canabis? lijm? speed? Wij vragen niet liever dan informatie. U geeft die gewoon niet.
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drugs is goed. Wel geef ze dan aan uw kinderen en uw moeder en al wie je lief hebt hé. Zoveel mogelijk.
![]() |
![]() |
#511 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De keuzevrijheid waar je voor pleit heb je nu ook al zonder cannabis. Uw kinderen kunnen bv. alcoholvrij bier of plat water drinken. Laatst gewijzigd door T-101 : 17 november 2008 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo een beetje alle drugs die je opnoemt. Behalve lijm denk ik. Allen weg. Dood of binnen, meestal dood daar binnen.
![]() |
![]() |
#513 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 De overheid promoot geen alcohol, maar (bijna) alle politici komen ter gelegenheid met een pint of een bolleke of een glas wijn in de hand in beeld. De meesten hebben de media al toevertrouwd wat hun favoriete drankje is. In onze maatschappij is alcohol de vanzelfsprekendheid zelve. Als je op een feest of receptie geen alcohol drinkt wordt je aanzien als abnormaal, en mag je het uitleggen. In een maatschappij waar alcohol aanvaard en aangemoedigd wordt, hoort ook de vrijheid om te kiezen voor een minder schadelijk en minder verslavend middel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let op van alcohol heb ik er ook een paar onderuit zien gaan.
Maar toch veel minder. Wat ik wel nog gezien heb, en dat typeert toch ook wel hoever een verslaving van die middeltjes kan gaan, dat zijn mensen die petrole hair dronken, after shave en eau de cologne bij gebrek aan alhocol. Maar ik schat dat er toch 100 verslaafden aan drugs zijn tegenover 1 aan drank. En alle drugsverslaafden als ze hun middeltje niet hadden waren aan het mixen met slaapmiddelen, kalmeer middelen en zo een beetje een ganse apotheek.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 november 2008 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Minister
|
![]() En uw punt is?
![]() |
#516 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dood van bennen beweert u, maar ik betwijfel dat ze hun relaas zullen gedeeld hebben met iemand die hen liever op hun gezicht zou slaan. Ware ik slechts een kennis, ik deelde dergelijke informatie niet.
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze verkochten toch niks aan mijn kind. En wees maar gerust dat we veel deelden, behalve drugs dan. Niks voor mij.
![]() |
![]() |
#518 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik drink ook graag een wijntje, de hoeveelheid en hoe vaak heb ik toch zelf in de hand, de meeste mensen hebben gelukkig geen alcoholprobleem, tegenover die wat met drugs beginnen...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan hoop ik dat je nooit kinderen zal kunnen krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 17 november 2008 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |