Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2008, 19:54   #101
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Dus heel uw gezanik is gebaseerd op beweerd onrecht van WO I ?
En over de mentaliteit van de fransoze politiekers die alles doen om de Vlaamse citroen verder uit te persen
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 20:13   #102
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De Croo wil debat kosten-batenanalyse boedelscheiding openen
Jammer dat dat debat er in 1830 niet was, het zou ons veel leed bespaard hebben.

Laatst gewijzigd door Depth of Field : 17 november 2008 om 20:14.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 20:15   #103
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[b][u]

dat hij lang moge blijven onze Herman
Mijn stem dubbel en dik waard en ik ga niet enkel uit van dit ene kleine "I'm still there"-stekje. Deze man is en blijft één van de beteren in de politiek het is zeer spijtig dat hij al zo oud is.
Het is raar dat de jeugd fan is van zulke wereldvreemde gekken. Gelukkig zal ook dat een uitzondering zijn.

En hij is inderdaad zo oud dat hij binnenkort wel zal sterven, op wie ga je dan stemmen?

Een zelfstandig Vlaanderen is te duur? Het water moet hoog aan de lippen staan als ze met zulke zever afkomen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 20:32   #104
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar al 100 keer op geantwoord. Het meertalige België is een stap naar een Europese regering en zelfs een wereldregering. België is dus een stap vooruit. Het zogenaamde Vlaanderen is een stap achteruit voor de mensheid omdat het de meertaligheid, die inherent is aan de wereld, tracht te negeren.
Het ergste is dat ik weet dat u dit meent....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:06   #105
system
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;3807331]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Gaat ge weer hetzelfde spelleke spelen Sys?
Ik hoef de geschriften van DeCroo helemaal niet te lezen om te weten dat hij misbruik maakt van het mediamonopolie van de regimepers.

Ik hoef hem helemaal niet gelezen te hebben om te weten dat gelijkaardige boeken van andersdenkenden helemaal niet worden gepromoot op de regimezelder.

Ik zou nu naar uw niveau kunnen afdalen en vragen of gij de geschriften van Annemans en Vanhoutem hebt gelezen maar dat zou intellectueel al even oneerlijk zijn.
Neen maar, hoe kunt u nu kritiek (let wel: onderlegde kritiek) hebben op een geschrift dat u niet gelezen hebt. Ik heb ook geen kritiek op mogelijke geschriften van Annemans. Ik heb niets van Annemans gelezen. Dus ik kan mij het recht ook niet toeëigenen kritiek te hebben op een geschrift van Annemans. Kwestie van intellectueel eerlijk te blijven. Welnu, wees u dat nu ook eens. Lees eerst dat 'pamflet'. En kom dan af met uw kritiek. Dat is toch zeer redelijk wat ik hier stel. U bent gewoon pamflettair bezig: u veegt de vloer aan met iets waar u niets van afweet, want u hebt niets van Decroo gelezen.

Als u op die manier alle dingen benadert...

Laatst gewijzigd door system : 17 november 2008 om 21:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:27   #106
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar al 100 keer op geantwoord. Het meertalige België is een stap naar een Europese regering en zelfs een wereldregering. België is dus een stap vooruit. Het zogenaamde Vlaanderen is een stap achteruit voor de mensheid omdat het de meertaligheid, die inherent is aan de wereld, tracht te negeren.
En hoeveel talen gaat iedereen dan in die ééngemaakte wereld geacht worden te kennen? Tweehonderd? Tweeduizend? Of ga je er van uit dat iedereen wel op Frans zal overschakelen indien nodig?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:44   #107
Randa
Burgemeester

Standaard

ha, waarom zich druk maken over iets dat Decroo geschreven heeft, hij in op het einde van zijn carrière en is nog geen baron of graaf, dan moet ge toch alles proberen om dat te worden, en meer moet ge daar niet achter zoeken, dus moet Decroo de koning goed gunstig stemmen,
ik mik op de volgende lading adelbrieven, zoveel toewijding moet beloond worden.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:47   #108
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat een wereldregering een 'stap vooruit is' voor ons. U denkt dat het een goede zaak is dat de (vertegenwoordigers van) dictaturen die nu al zowat 2/3e van de wereld uitmaken ook nog eens mee gaan bepalen hoe de rest van de wereld moet leven.

Ik begrijp uw utopisch beeld wel van een wereld waar geen grenzen meer bestaan en iedereen lief voor elkaar is. Een mooie droom. Misschien kan de mensheid dat zelfs eens realiseren. Maar dat zal nog zo niet voor direct zijn, want de mensheid is daar simpelweg (nog?) niet klaar voor.

Het desondanks toch proberen in te voeren zal enkel tot een toestand leiden die veel erger is dan de huidige.

Het ontmantelen van de natiestaten/volksgemeenschappen (belgië is er geen) waar zo hard werk van gemaakt wordt is volgens mij een catastrofale vergissing die zal leiden tot conflicten die veel erger zijn dan die tussen natiestaten want - behoudens deportatie of complete onderwerping / uitroeiing - kan in een conflict tussen heel kort op elkaar levende volkeren (multicultuur model) er geen overwinning geboekt worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:54   #109
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik heb hier al een par malen gevraagd (vooral aan separatisten) of ze over een grondige kosten/baten analyse beschikken van een onafhankelijk vlaanderen. Buiten wat over de baten van de miljardenstroom die zij denken te kunnen laten ophouden lees ik niet veel.
Maar u kan me waarschijnlijk helpen, met een linkje of een verwijzing naar een degelijke studie, waar men het ook over kosten en realistische baten heeft.
Het warande manifest

http://www.azur.be/nl/catalog/detail...ean/9054669934

Veel leesgenot

Laatst gewijzigd door DenDane : 17 november 2008 om 21:55.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:55   #110
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is raar dat de jeugd fan is van zulke wereldvreemde gekken. Gelukkig zal ook dat een uitzondering zijn.

En hij is inderdaad zo oud dat hij binnenkort wel zal sterven, op wie ga je dan stemmen?

Een zelfstandig Vlaanderen is te duur? Het water moet hoog aan de lippen staan als ze met zulke zever afkomen.
Ik vrees dat De Croo hier wel een punt heeft. Maar dat valt op te lossen wat mij betreft. We houden een volksraadpleging op naam waarbij iedereen die voor de onafhankelijkheid is instaat voor ALLE negatieve financiële gevolgen van de onafhankelijkheid en ook die hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen kwestie dat de rest van de bevolking de rekening niet hoeft te betalen.

Daarnaast zoals ik al vele malen heb gevraagd maar nooit een antwoord heb gekregen hoe kan vlaanderen onafhankelijk worden als we in de EU, VN en WTO blijven ? Die organisaties bepalen nl nu voor zowat 100% ons beleid. En wat voor beleid gaat er komen in Vlaanderen na de onafhankelijkheid ?
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:02   #111
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik vrees dat De Croo hier wel een punt heeft. Maar dat valt op te lossen wat mij betreft. We houden een volksraadpleging op naam waarbij iedereen die voor de onafhankelijkheid is instaat voor ALLE negatieve financiële gevolgen van de onafhankelijkheid en ook die hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen kwestie dat de rest van de bevolking de rekening niet hoeft te betalen.

Daarnaast zoals ik al vele malen heb gevraagd maar nooit een antwoord heb gekregen hoe kan vlaanderen onafhankelijk worden als we in de EU, VN en WTO blijven ? Die organisaties bepalen nl nu voor zowat 100% ons beleid. En wat voor beleid gaat er komen in Vlaanderen na de onafhankelijkheid ?
Hoeveel was dat bedrag weer dat Vlamingen elk jaar opnieuw aan de Walen geven?
Wat betalen betreft hebben we dus al wat ervaring.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:13   #112
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Hoeveel was dat bedrag weer dat Vlamingen elk jaar opnieuw aan de Walen geven?
Wat betalen betreft hebben we dus al wat ervaring.
Tja, dit kan opgelost worden zonder splitsing ... maar niemand wil de staat hervormen en beperken tot de kerntaken. Dan stopt die stroom en dan wordt iedereen (elke individu ) zelf verantwoordelijk maar ja dat is te moeilijk he .... We zouden niet willen dat de mensen het beter hebben dus laten we dit communistisch systeem maar behouden maar dan op vlaams vlak. Ik stel enkel vast dat als ik naar de vlaamse regering kijk het daar even slecht gaat als op federaal vlak en wie gaan ze daarvan de schuld geven ? Corruptie, wanbeheer en dergelijke ... . Ik zou liever meer vrijheid hebben en een veel kleinere overheid en dat mag op belgisch niveau blijven want veel geld zal ze niet meer beheren als we de overheid zouden beperken tot de kerntaken.

Daarnaast een mogelijk vervelend probleempje ... heb je er al eens bij stilgestaan dat die stroom kan omkeren en dat het zelfs heel waarschijnlijk is dat dat gaat gebeuren tussen dit en pakweg 10/15 jaar ? En dan gaan die Walen eens goed lachen met ons. Eerst wij betalen voor hen en dan dwingen we hen om die stroom stop te zetten en dan ontdekken we plots dat we eigenlijk wel wat van hun geld zouden kunnen gebruiken ... . Economie is een eigenaardig beestje en Vlaanderen doet het al jaren minder en minder goed en Wallonie toch wel wat beter.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 17 november 2008 om 22:17.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:22   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Croo wil debat kosten-batenanalyse boedelscheiding openen
Separatisten beseffen niet dat een splitsing van België hun geliefde natie met een financiële kater zou kunnen opzadelen. Dat is de centrale stelling waarmee oud-Kamervoorzitter Herman De Croo in zijn boekje 'België barst? Vragen aan de separatisten' wil aangeven dat het "vooropgestelde ideaal van een zelfstandig Vlaanderen, misschien wat kort door de bocht gaat".
...http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...104760-438.art

dat hij lang moge blijven onze Herman
Mijn stem dubbel en dik waard en ik ga niet enkel uit van dit ene kleine "I'm still there"-stekje. Deze man is en blijft één van de beteren in de politiek het is zeer spijtig dat hij al zo oud is.
Natuurlijk mag "onze Herman" nog lang leven. Meer zelfs, ik gun hem zelfs nog heel veel jaren in de Belgische politiek. Als er nu eenmaal één man is die, ongewild en onbewust, publiciteit maakt voor het Vlaams-nationalisme, is het immers Decroo. Door zijn bijna kinderlijk beat en hopeloos verouderd belgicisme toont hij de mensen de weg naar de andere richting.

Met het financieel doemdenken over een mogelijke boedelscheiding brengt Decroo eigenlijk niets nieuws of origineels: hij herkauwt slechts wat ook anderen in uiteenlopende situaties hebben gezegd, maar dat door de feiten uiteindelijk werd tegengesproken. Indertijd hoorde men ook gelijkaardige geluiden door degenen die Tsjechoslovakije wensten te behouden. Uiteindelijk is dat allemaal zo erg niet gebleken: er kwam een voor iedereen aanvaardbare oplossing uit de bus. Ook bij een Belgische boedelscheiding zal dat het geval zijn.

M.a.w. Decroos paniekerig molenwieken maakt helemaal geen indruk op ons, verre van zelfs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:27   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik aanvaard de realiteit: we leven in België en daar is niets mis mee.
Fijn. U aanvaardt dus ook dat België een federale en geen unitaire staat is, die bestaat in gewesten en gemeenschappen.
Oud 17 november 2008, 22:49   #115
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
aanvaard dan ook dat de walen en de francophone bourgoisie hun eigen de das heeft omgedaan in de tijd van WO1 , simpele vlaamse soldaten werden naar het front gestuurd door nederlands onkundige franse officieren !!!!!!
Deze mythe is al meer dan eens weerlegd geweest.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:49   #116
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Daarnaast een mogelijk vervelend probleempje ... heb je er al eens bij stilgestaan dat die stroom kan omkeren en dat het zelfs heel waarschijnlijk is dat dat gaat gebeuren tussen dit en pakweg 10/15 jaar ? En dan gaan die Walen eens goed lachen met ons. Eerst wij betalen voor hen en dan dwingen we hen om die stroom stop te zetten en dan ontdekken we plots dat we eigenlijk wel wat van hun geld zouden kunnen gebruiken ... . Economie is een eigenaardig beestje en Vlaanderen doet het al jaren minder en minder goed en Wallonie toch wel wat beter.
1. dat de situatie in Wallonië verbetert wordt al decennia gezegd. Ik bespeur nochthans geen vooruitgang. Het is en blijft een zwart gat omringd door veel welvarender regio's.

Ik geloof ook niet dat Wallonië spectaculaire vooruitgang kan maken zonder dat er een politieke omwenteling ginder gebeurd of er daar plots olie wordt gevonden.

De reden dat ik daar niet in geloof is voornamelijk omdat het geenszins in het belang is van degenen die in Wallonië de dienst uitmaken om de situatie te wijzigen. Iemand die goed zijn brood verdient in de privé-sector heeft in Wallonië geen lidkaart van de PS hoor.

Het probleem is echter dat de politieke klasse in Wallonië erin geslaagd is om een groep mensen te creëren die compleet afhankelijk zijn geworden van het huidige systeem. Het leger ambtenaren en werklozen weet dat deze situatie enkel kan voortduren zolang 'links' aan de macht blijft, dus stemmen ze erop. In ruil zorgt 'links' ervoor dat alles blijft zoals het is. Welnu, als je het leger ambtenaren, werklozen en gepensioneerden bijeentelt in wallonië, krijg je een dergerlijk grote groep mensen dat zij sowieso aan het beleid blijven.

Deze vicieuze cirkel kan volgens mij enkel doorbroken worden wanneer de 'middelen' om het systeem draaiende te houden er niet meer zijn. In casu: wanneer ze er niet meer in slagen het boeltje te laten financieren door een externe partij - in casu: vlaanderen. Pas dan zal wallonië hervormen en een moderne economie worden. Ze zullen niet anders kunnen, ze kunnen moeilijk hun eigen privé-sector aan 95% gaan belasten of zo he.

2. Historich gezien zijn er nooit transferts van wallonië naar vlaanderen geweest. Bovendien: denkt u nu echt zelf dat als de situatie omgekeerd zou zijn de franstalige politici 'solidair' met vlaanderen zouden zijn? Als ik kijk naar het discours dat er daar gevoerd wordt heb ik daar weinig vertrouwen in hoor. U wel? Denkt u dat een Maingain, Di Rupo of Milquet blanco checques aan Vlaanderen zouden gaan geven? Denkt u dat echt???
Oud 17 november 2008, 22:52   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Deze mythe is al meer dan eens weerlegd geweest.
Het is geen mythe dat de orders in het Frans werden gegeven, en al evenmin dat het officierenkorps grotendeels uit Nederlandsonkundigen bestond. Al evenmin is het een mythe dat de meerderheid van de infanterie van het Belgische leger uit Fransonkundige Vlamingen bestond.
Oud 17 november 2008, 22:54   #118
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is geen mythe dat de orders in het Frans werden gegeven, en al evenmin dat het officierenkorps grotendeels uit Nederlandsonkundigen bestond. Al evenmin is het een mythe dat de meerderheid van de infanterie van het Belgische leger uit Fransonkundige Vlamingen bestond.
Je gelooft dat nog ook.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:57   #119
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus heel uw gezanik is gebaseerd op beweerd onrecht van WO I ?
Geef toe: het is eens iets anders. Gewoonlijk wordt er - vanuit een andere politieke hoek - paginaslang gemekkerd over onrecht uit WO II. Met dan nog het verschil dat het hier om heel erg subjectief gemekker gaat, want dat de 'eigen kant' even hard collaboreerde)
Oud 17 november 2008, 22:59   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Je gelooft dat nog ook.
Uw stellingen zijn dus dat

a. de orders in het Belgisch leger in het Nederlands werden gegeven;
b. het officierenkorps het Nederlands machtig was en er zich ook van bediende;
c. de meerderheid van de infanterie uit Walen of Franstaligen bestond.

Bewijs maar eens!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be