![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() [quote=Doedelzak;3807407]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() [quote=Doedelzak;3807407]
Citaat:
![]() Ge beseft toch wel dat ge nu met uzelf lacht, kazakkendraaier? En wat zijn de volgende aspiraties van de B.U.B? Een heuse Flämische Ghetto-Polizei? Of toch nog aan't sparen voor die adellijke titels? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Anciaux wil Koningshuis weg
Vlaams minister Bert Anciaux (Vl.Pro) wenst op zijn site koning Albert II nog vele jaren, maar dringt er tevens op aan dat in alle rust en ernst voorbereidingen worden getroffen om een einde te stellen aan dit Belgische Koningshuis. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...huis-weg.dhtml verdorie, Anciaux laat zijn tanden zien ! cool |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() De commentaren op HLN zijn wel grappig: de meerderheid wil Anciaux weg i.p.v. de Koning. Bovendien zie ik dat de meeste flaminganten met valse namen berichten posten. Nog even en het Vlaams-nationalisme behoort definitief tot de geschiedenis !
![]() Laatst gewijzigd door Doedelzak : 17 november 2008 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat Hans Doedelzak overduidelijk uw echte naam is, dat anderen onder hun echte naam moeten posten, toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Koningshuis wordt gebruikt voor stemmingmakerij. De Leden van het Paleis zijn gewoon de speelbal. Maar het gewone volk heeft dat natuurlijk niet door.
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Waarom maak je van Hem zulk een grote vijand? Z.M. de Koning is een zeer aimabel persoon.
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Men heeft toen Zn lesje geleerd. Z.M. de koning heeft echt veel te weinig macht; Ze durven niet meer in te gaan op de wetten.
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() De nagel op de kop!!
Het Koningshuis wordt gebruikt voor stemmingmakerij. De Leden van het Paleis zijn gewoon de speelbal. Maar het gewone volk heeft dat natuurlijk niet door. En de nieuwe oorlog voorbereiden, dat kunnen ze, en mijnheer pastoor zal de wapens zegenen, en wie gaat die wapens aankopen, marine en villa renoveren ja……………… |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() OK, ik ben in een andere dimensie beland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wacht zie, ik ga een nog fenomenaler tegenargument bedenken. Ik heb er heel hard over moeten nadenken hoor. Hier komt die. U vergist zich zelf driemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Je weet wel hoe dit er aan toe ging, vroeger. Valse, onware beschuldigingen die op niks trokken, geispireerd door jaloezie, haat, en nog zoveel andere kleinmenselijkheden. Het heeft inderdaad geen zin om hier op in te gaan.
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Maar uw sterk Vlaams gevoel verhindert u nooit om royalistisch ingesteld te zijn. Sterker nog: een goede Vlaming is een royalist. De goede degelijke oude Vlamingen waren stuk voor stuk Koningsgezind. De foute trend -waar jij blijkbaar ook van aangestoken bent- is nog niet lang bezig. Ik noem het een trend, omdat ik hoop dat die hysterie snel zal over gaan, want ze is totaal fout, totaal irrationeel. Dus ik zou zeggen: herpak jullie, voor jullie eigen bestwil. ![]()
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hij vergist zich niet. Bij alle recente opdelingen en boedelscheidingen heeft de internationale gemeenschap, waaronder de EU, steeds uitgegaan van de bestaande binnengrenzen. Afscheidingen werden tegengegaan. Een groot aantal landen van de EU was bijvoorbeeld wel bereid een onafhankelijk Kosovo te erkennen, maar dan wel volgens de vroegere binnengrenzen. De noordelijke gebieden waar de Serviërs in de meerderheid zijn, wil men niet het recht op afscheiding geven. Hetzelfde is gebeurd bij alle deelrepublieken van voormalig Joegoeslavië. Hoe onlogisch de binnengrenzen er ook waren, men is van die binnengrenzen uitgegaan. Pogingen (Servische, Kroatische of andere) om gebieden in te palmen waar eenzelfde bevolking woonde, heeft men ongedaan gemaakt. Dat is ook het geval geweest met de Baltische republieken, alhoewel ook daar de staatsgrenzen niet altijd samenvallen met de etnische omschrijvingen. En nog steeds hebben de EU-landen Moldavië als nieuwe staat erkend, maar niet de afgescheiden Russische mini-republiek van Transnestrië. Enz.
Als er dus een splitsing van België komt, zullen de bestaande binnengrenzen tot staatsgrenzen opgewaardeerd worden. De internationale gemeenschap zal daar zelfs op toezien. Daarom valt het te begrijpen dat de Franstaligen die krampachtige pogingen ondernemen om alsnog de grenzen van gewesten en taalgebieden te wijzigen. Zij zien immers wel wat u schijnbaar niet wenst te onderkennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u de geschiedenis van het Vlaams-nationalisme niet zo goed kent. Heel veel figuren, vooral aan de linker- en liberale zijde, waren overtuigde republikeinen. En ook in de, toch in meerderheid katholieke, Frontbeweging en latere -partij woei er een overtuigde republikeinse geest, vooral nadat gebleken dat Albert I zijn eerder geuite beloften niet nakwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Het einde van België zal werkelijk een reëel zware miserie zijn. Wallonië en Brussel zullen nooit aanvaarden dat Brussel en randgemeenten naar Vlaanderen gaan. Het spel zal door alle partijen erg smerig gespeeld worden, wees daar maar zeker van. In het nadeel van Vlaanderen, want zij zijn vragende partij. En het zullen vooral de Vlamingen zijn die in het zand zal mogen bijten.
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is toch wel totaal iets anders dan wat u losweg beweert : "...dat Hij wèl belang en waarde hecht aan de mening van de bevolking...". Om het eenvoudig te stellen : als hij dan al eens "waarde hecht aan de mening van de bevolking" blijkt dat niets te maken te hebben met een voorgehouden zorg om het welzijn van de bevolking, maar slechts met de zorg om het imago van het Paleis. Echt aimabel zou ik dat niet noemen, als u het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |