Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2008, 19:30   #161
Hallebarde
Banneling

Standaard

[quote=Doedelzak;3807407]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Daarin vergis je je dan. Volgens internationaal recht worden bestaande interne grenzen meestal gebruikt bij geval van staatkundige splitsing. Het Brussels gewest kan dus nog afscheiden, die randgemeenten niet. Referendum of geen referendum, Vlaanderen hoeft daar niet op in te gaan.

QUOTE]

Gelooft u dat nu eigenlijk zelf?
Waarom zou hij/zij dat niet mogen geloven, Doedelzak ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 19:44   #162
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

[quote=Doedelzak;3807407]
Citaat:
Daarin vergis je je dan. Volgens internationaal recht worden bestaande interne grenzen meestal gebruikt bij geval van staatkundige splitsing. Het Brussels gewest kan dus nog afscheiden, die randgemeenten niet. Referendum of geen referendum, Vlaanderen hoeft daar niet op in te gaan.

QUOTE]

Gelooft u dat nu eigenlijk zelf?

Ge beseft toch wel dat ge nu met uzelf lacht, kazakkendraaier?

En wat zijn de volgende aspiraties van de B.U.B? Een heuse Flämische Ghetto-Polizei? Of toch nog aan't sparen voor die adellijke titels?
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 19:45   #163
Pierette
Banneling

Standaard

Anciaux wil Koningshuis weg
Vlaams minister Bert Anciaux (Vl.Pro) wenst op zijn site koning Albert II nog vele jaren, maar dringt er tevens op aan dat in alle rust en ernst voorbereidingen worden getroffen om een einde te stellen aan dit Belgische Koningshuis.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...huis-weg.dhtml

verdorie, Anciaux laat zijn tanden zien ! cool
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:21   #164
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

De commentaren op HLN zijn wel grappig: de meerderheid wil Anciaux weg i.p.v. de Koning. Bovendien zie ik dat de meeste flaminganten met valse namen berichten posten. Nog even en het Vlaams-nationalisme behoort definitief tot de geschiedenis !

Laatst gewijzigd door Doedelzak : 17 november 2008 om 21:21.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:37   #165
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
... Bovendien zie ik dat de meeste flaminganten met valse namen berichten posten....
Allez, Mijnheer Doedelzak, is het dan echt niet mogelijk voor u om zelfs maar een héél klein beetje ernstig te blijven.

Het is niet omdat Hans Doedelzak overduidelijk uw echte naam is, dat anderen onder hun echte naam moeten posten, toch ?
Oud 17 november 2008, 21:59   #166
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Vlaams minister Bert Anciaux (Vl.Pro) wenst op zijn site koning Albert II nog vele jaren, maar dringt er tevens op aan dat in alle rust en ernst voorbereidingen worden getroffen om een einde te stellen aan dit Belgische Koningshuis.

Anciaux? De man die miljoenen van onze belastingscenten verbrast om schilderijtjes te kopen en Vlaamse zangerinnetjes te promoten? Voor mijn part mag hij samen met de koninklijke familie oplazeren, eerlijk gezegd...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:09   #167
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europa zal trouwens niet eens durven zich komen moeien in dat wespennest ... Zij zullen zich gewoon houden aan de internationale traditie: de bestaande binnenlandse grenzen.
U vergist zich.

Citaat:
Dat referendum heeft enkel de waarde die Vlaanderen er zelf aan toekent.
U vergist zich ten tweede male

Citaat:
De FGTB heeft met de communautaire kwestie niks te maken.
U vergist zich ten derde male

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:14   #168
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Besef je wel wat je zegt? Die verhoging is het gevolg van een wet gestemd door het parlement, en jij verwacht dat hij als koning tegen een wet gestemd door het parlement ingaat? Het zijn eerder de partijen die dit aanklagen die schijnheilig zijn, want initiatieven nemen om hier eindelijk een einde aan te maken doen ze niet (nochtans wil de koning dat zelf ook als we De Standaard mogen geloven). Ah ja, waarom zouden die partijen ook een initiatief nemen om het dotatiesysteem te hervormen? Het enige gevolg voor hun is dat ze dan de monarchie niet meer kunnen aanvallen op het ontransparante en onrechtvaardige dotatiesysteem... Van stemmen liggen ze wakker, van geldverspilling niet...
De nagel op de kop!!
Het Koningshuis wordt gebruikt voor stemmingmakerij. De Leden van het Paleis zijn gewoon de speelbal. Maar het gewone volk heeft dat natuurlijk niet door.
Oud 17 november 2008, 22:18   #169
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
In een artikel in De Standaard lees ik onderandere :

Volgens een goede bron die dicht bij het Paleis staat zou ook koning Albert zelf gewonnen zijn voor een wijziging van het dotatiesysteem op korte termijn. Hij vindt de berichten over de financiën van het vorstenhuis bedreigend voor het imago van het Paleis, klinkt het. Volgens Herman De Croo is Albert 'erg gevoelig' aan de kritiek.

Over schijnheiligheid gesproken !

Als Albert de Saxe-Cobourg ook maar één seconde eerlijk zou willen zijn tegenover de bevolking, dan volstaat het van eenvoudigweg de dotatie - of minstens de waanzinnige verhoging ervan - te weigeren. Zo simpel is dat.

De bevolking zal hem echter worst wezen. Het enige wat dat mens desbetreffend interesseert is "het imago van het Paleis". Commentaar overbodig, dacht ik.

Tenslotte : wat De Croo zegt moeten we met véle korrels zout nemen, zoals we weten. Maar zelfs als het waar zou zijn dat Albert erg gevoelig is aan kritiek, waarom doet hij er dan niets aan om die voor de hand liggende kritiek onnodig te maken ?

Niettemin denk ik dat sommigen daar in het paleis stilaan de overvloedige stront aan de knikker beginnen te ruiken. Wellicht hadden ze gedacht dat het volstond van Leterme in het gelid te brengen om de Vlamingen koest te houden. En zie, zelfs d�*t brengt geen soelaas meer....
Het feit dat Z.M. de Koning Zich ongemakkelijk voelt bij die kritiek aan Zijn adres, bewijst heel duidelijk dat Hij wèl belang en waarde hecht aan de mening van de bevolking. Indien de bevolking Hem koud liet, zou Hij de kritiek simpelweg negeren.

Waarom maak je van Hem zulk een grote vijand? Z.M. de Koning is een zeer aimabel persoon.
Oud 17 november 2008, 22:23   #170
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Weigeren is absoluut niet moeilijk : het volstaat het te doen.

Eén van onze algemene rechtsprincipes is : wat niet bij wetgeving is verboden, is toegelaten. Er is niet de minste wetgeving die voornoemde weigering verbiedt, dus...

Overigens, en terzijde, heeft men in koninklijke kringen volkomen lak aan de wet. Zelfs aan de grondwet, als men daar vindt dat het hen niet schikt.

Toen Le Saint Baudoin destijds weigerde de wet inzake abortus te ondertekenen, ging hij regelrecht in tegen de grondwet. Of dacht u dat we dat vergeten waren ?
Welja je zegt het nu zelf, de zeer betreurde Koning Boudewijn had destijds het eens aangedurft tegen de wet in te gaan, met alle gevolgen vandien. Het land stond op zijn kop! Hij was enige dagen Koning af!!

Men heeft toen Zn lesje geleerd. Z.M. de koning heeft echt veel te weinig macht; Ze durven niet meer in te gaan op de wetten.
Oud 17 november 2008, 22:24   #171
corse
Banneling

Standaard

De nagel op de kop!!
Het Koningshuis wordt gebruikt voor stemmingmakerij.
De Leden van het Paleis zijn gewoon de speelbal.
Maar het gewone volk heeft dat natuurlijk niet door.

En de nieuwe oorlog voorbereiden, dat kunnen ze, en mijnheer pastoor zal de wapens zegenen, en wie gaat die wapens aankopen, marine en villa renoveren ja………………
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:24   #172
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht

OK, ik ben in een andere dimensie beland.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:25   #173
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
De commentaren op HLN zijn wel grappig: de meerderheid wil Anciaux weg i.p.v. de Koning. Bovendien zie ik dat de meeste flaminganten met valse namen berichten posten. Nog even en het Vlaams-nationalisme behoort definitief tot de geschiedenis !
Dat zei je vijf jaar geleden ook al. Net zoals je vijf jaar geleden de Duitse vertaling op de webstek van de BUB zou verzorgen.
Oud 17 november 2008, 22:26   #174
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U vergist zich.

U vergist zich ten tweede male

U vergist zich ten derde male
Amai, wat een IJ-ZER-STERKE argumentatie

Wacht zie, ik ga een nog fenomenaler tegenargument bedenken.

Ik heb er heel hard over moeten nadenken hoor.

Hier komt die.

U vergist zich zelf driemaal.
Oud 17 november 2008, 22:27   #175
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
mja ma mensen zijn hier gewoon TEGEN HET KONINGSHUIS zelf indien ze niks kosten zouden ze nog andere zaken vinden. Wacht maar na het lezen van uw bovenstaande post zal het gaan over de democratische inhoud van zo een huis. Nuja ik lees die dingen al een tijdje niet meer...

Maar ook jij bent er tegen dacht ik dus gaan we deze discussie ook even met een "." eindigen
Ach largo_w, hier op het forum zijn de Koning en de Zijnen gewoon het slachtoffer van een middeleeuwse heksenjacht.

Je weet wel hoe dit er aan toe ging, vroeger. Valse, onware beschuldigingen die op niks trokken, geispireerd door jaloezie, haat, en nog zoveel andere kleinmenselijkheden.

Het heeft inderdaad geen zin om hier op in te gaan.
Oud 17 november 2008, 22:33   #176
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Juiste vaststelling : in tegenstelling tot royalisten, zijn wij tegen het systeem van de monarchie, zelfs al zou dat niks kosten. Enfin, wat dat kosten betreft : het feit is dat het hoe dan ook momenteel te veel kost.

Dat hoeft u niet noodzakelijk te ontmoedigen, en u kunt rustig blijven stemmen voor wie u wilt, zelfs al is dat voor een omhooggevallen kwiet als De Croo.

Wil van mij aannemen : uw dagelijks leven zal er geen zier op achteruitgaan als België en de monarchie ophouden te bestaan. Dat zal over afzienbare tijd het geval zijn (en dat weet u of voelt u minstens aan) maar wees niet bevreesd.

Even terzijde : ik ben in de verste verte geen aanhangster van het VB of welkdanige andere politieke partij. U kunt het misschien eigenaardig vinden, maar het gros der vlaamsvoelenden is niet partijgebonden.

U kunt ons zwartzakken of nationalisten noemen. Of zelfs nazisten en ander fraais. De waarheid is veel eenvoudiger : wij zijn mensen met gevoel voor onze (en uw) volksidentiteit. Vlaamsvoelend, dus.

Het staat u vrij van daar tegen te zijn, maar het is nu eenmaal niet anders.

Maar uw sterk Vlaams gevoel verhindert u nooit om royalistisch ingesteld te zijn. Sterker nog: een goede Vlaming is een royalist. De goede degelijke oude Vlamingen waren stuk voor stuk Koningsgezind.

De foute trend -waar jij blijkbaar ook van aangestoken bent- is nog niet lang bezig. Ik noem het een trend, omdat ik hoop dat die hysterie snel zal over gaan, want ze is totaal fout, totaal irrationeel.

Dus ik zou zeggen: herpak jullie, voor jullie eigen bestwil.
Oud 17 november 2008, 22:34   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich.
Neen, hij vergist zich niet. Bij alle recente opdelingen en boedelscheidingen heeft de internationale gemeenschap, waaronder de EU, steeds uitgegaan van de bestaande binnengrenzen. Afscheidingen werden tegengegaan. Een groot aantal landen van de EU was bijvoorbeeld wel bereid een onafhankelijk Kosovo te erkennen, maar dan wel volgens de vroegere binnengrenzen. De noordelijke gebieden waar de Serviërs in de meerderheid zijn, wil men niet het recht op afscheiding geven. Hetzelfde is gebeurd bij alle deelrepublieken van voormalig Joegoeslavië. Hoe onlogisch de binnengrenzen er ook waren, men is van die binnengrenzen uitgegaan. Pogingen (Servische, Kroatische of andere) om gebieden in te palmen waar eenzelfde bevolking woonde, heeft men ongedaan gemaakt. Dat is ook het geval geweest met de Baltische republieken, alhoewel ook daar de staatsgrenzen niet altijd samenvallen met de etnische omschrijvingen. En nog steeds hebben de EU-landen Moldavië als nieuwe staat erkend, maar niet de afgescheiden Russische mini-republiek van Transnestrië. Enz.

Als er dus een splitsing van België komt, zullen de bestaande binnengrenzen tot staatsgrenzen opgewaardeerd worden. De internationale gemeenschap zal daar zelfs op toezien. Daarom valt het te begrijpen dat de Franstaligen die krampachtige pogingen ondernemen om alsnog de grenzen van gewesten en taalgebieden te wijzigen. Zij zien immers wel wat u schijnbaar niet wenst te onderkennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:37   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar uw sterk Vlaams gevoel verhindert u nooit om royalistisch ingesteld te zijn. Sterker nog: een goede Vlaming is een royalist. De goede degelijke oude Vlamingen waren stuk voor stuk Koningsgezind.
Ik denk dat u de geschiedenis van het Vlaams-nationalisme niet zo goed kent. Heel veel figuren, vooral aan de linker- en liberale zijde, waren overtuigde republikeinen. En ook in de, toch in meerderheid katholieke, Frontbeweging en latere -partij woei er een overtuigde republikeinse geest, vooral nadat gebleken dat Albert I zijn eerder geuite beloften niet nakwam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:37   #179
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat we last zouden ondervinden van het einde van de monarchie. Het ontmantelen van België wel natuurlijk: Vlaanderen verliest dan Brussel en de faciliteitengemeenten en blijft geamputeerd achter.
Bovendien kost die hele scheiding belachelijk veel geld en tenslotte: we blijven achter met een bijzonder rechts-populistisch Vlaanderen. Ik zal me verplicht voelen te emigreren en ik zal niet de enige zijn.

Dat is dus allemaal hetzelfde. De term 'volksidentiteit' alleen al ...
Het verlies van de monarchie zal vooral een verlies van onze Vlaams-Belgische identiteit zijn. Het zal vooral een verarming zijn.

Het einde van België zal werkelijk een reëel zware miserie zijn. Wallonië en Brussel zullen nooit aanvaarden dat Brussel en randgemeenten naar Vlaanderen gaan. Het spel zal door alle partijen erg smerig gespeeld worden, wees daar maar zeker van. In het nadeel van Vlaanderen, want zij zijn vragende partij. En het zullen vooral de Vlamingen zijn die in het zand zal mogen bijten.
Oud 17 november 2008, 22:38   #180
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het feit dat Z.M. de Koning Zich ongemakkelijk voelt bij die kritiek aan Zijn adres, bewijst heel duidelijk . Indien de bevolking Hem koud liet, zou Hij de kritiek simpelweg negeren.

Waarom maak je van Hem zulk een grote vijand? Z.M. de Koning is een zeer aimabel persoon.
Als reden waarom Albert de Saxe-Cobourg zich "ongemakkelijk voelt" (zoals u zegt) bij de kritiek inzake de dotaties en de verhoging ervan, staat in het vernoemde artikel letterlijk : "Hij vindt de berichten over de financiën van het vorstenhuis bedreigend voor het imago van het Paleis, klinkt het."

Dat is toch wel totaal iets anders dan wat u losweg beweert : "...dat Hij wèl belang en waarde hecht aan de mening van de bevolking...".

Om het eenvoudig te stellen : als hij dan al eens "waarde hecht aan de mening van de bevolking" blijkt dat niets te maken te hebben met een voorgehouden zorg om het welzijn van de bevolking, maar slechts met de zorg om het imago van het Paleis.

Echt aimabel zou ik dat niet noemen, als u het mij vraagt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be