![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Welja, dat is een EUVEL, dè euvel uit de gehele geschiedenis van Oostenrijk. Oostenrijk heeft zijn glans, zn illuster imago verloren. Nu is het een simpel klein nietszeggend landje dat veruit nooit in de media komt, simpelweg omdat er niets te beleven valt. Toch is het er prachtig, de prachtige erfenis van de Habsburgers. En de levensstandaard is er opperbest. Deze weg werd geplaveid door de Habsburgers. Ze hebben al het goede aan de habsburgers te danken, en ze beseffen dat wel. Diep in hun hart betreuren ze dat verlies, maar ze zullen dat nooit toegeven, die grote fout uit het verleden.
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beweert dat de Belgische identiteit niet meer zou bestaan als het Belgisch koningshuis de laan wordt uitgestuurd. Welnu, de Oostenrijkers hebben hun keizerlijke familie verbannen. Zijn de Oostenrijkers dan ook geen Oostenrijkers meer? Heeft de Oostenrijkse identiteit opgehouden te bestaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Heeft ook Griekenland zijn glans verloren sedert ze hun laatste Coburgers hebben weggestemd (bij volksraadpleging trouwens)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Tja, je moet er rekening mee houden dat de meeste Keizers- en koningshuizen afgeschaft werden op het einde van een tijdperk, en het begin van een nieuw tijdperk: een geheel moderne tijd. Zij hebben gewoon de kans niet gehad om zich te ontwikkelen in een moderne wereld omdat zij net daarvoor werden afgeschaft. De eerste decenia hebben de bevolking aldaar zwarte sneeuw gezien, en werden gehele generatie's getraumatiseerd of afgeslacht. (Rusland, Chaina, Roemenië, duitsland), terwijl de landen mèt hun Koningshuis, zoals GB, België, Nederland, Denemarken, Zweden, de beste tijden ooit beleefden. De landen zonder monarchie beginnen nu stilaan hun plooi te vinden. (Het mag ook wel eens, na meer dan 80 jaar.)
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft duidelijk moeite om uw eigen verzinsels te geloven; zoveel is me ondertussen wel duidelijk geworden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Neen, jij luistert gewoon niet.
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gestelde vragen zijn ja/neen-vragen. Een klaar en duidelijk antwoord is dus heel kort. Daarom nog eens de gestelde vragen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De basisstelling:
Citaat:
Hoe zit dat dan met de historische continuïteit? In 1830 was er nog geen Belgische koningshuis. Mogen we dan redelijkerwijze aannemen dat er toen ook nog geen Belgische identiteit bestond? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat de essentie van uw stelling betreft : wat u aanhaalt is absoluut niet - ik herhaal : NIET - wat in betreffend artikel staat. Het is UW visie, that's all. Ik snap dus wel degelijk dat u tersluiks (maar zeer doorzichtig) de letterlijke en sprekende inhoud van het bedoeld artikel zodanig aan het aanpassen bent dat u van Albert een aimabel man zou kunnen maken, die de bevolking erg naar waarde schat, zoals u er zelf bijbrouwt. Reeds van in onze kleutertijd lopen we niet meer in dergelijke methodetjes, Magnificat, dus doe geen moeite, jong. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die we destijds maar te accepteren hadden ,op straffe van hoogverraad,meestal beslecht met de galg of het vuurpeloton.... O,jawel mijn beste, en hoe rapper ,hoe liever... Laat hem maar kiezen uit koning van de walen spelen,of permanent op vakantie gaan.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als we onze koning afschaffen waarom hebben we dan nood aan iets anders ? Ik zou liever gewoon afschaffen dan en niks in de plaats. Want als ik zie wie er in het buitenland allemaal president is ... niemand die ik hier zou willen. En wie zou in ons land voor die job in aanmerking komen ? Niemand lol, je hebt daarvoor nl een echte staatsman nodig en die zijn bij ons al heel erg lang geleden verdwenen. In ons land hebben we enkel van die bloedzuigende teken die zichzelf politici noemen. Laatst gewijzigd door dirk001 : 17 november 2008 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb daarnet proberen aantonen dat het overduidelijk is wat met de landen die hun Keizer afdankten fout is gelopen: in Rusland, Duitsland, China, Roemenië, ed. Landen die hun Koning behielden zijn daarvan bespaar dgebleven: Denemarken, Zweden, Engeland, Nederland, etc. En ik ga er niet verder op in, want indien het nog niet duidelijk is, dan is het enkel onwil van jou kant.
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast was zijn basisstelling dat identiteit in België zo goed als naadloos samenvalt met het koningshuis. Vandaar mijn vragen. Als het Belgische koningshuis nog niet bestond, bestond er dan nog geen Belgische identiteit? En als de Belgische monarchie ophoudt te bestaan, verdwijnt dan ook de Belgische identiteit? En daarom de aanverwante vragen over naties en volkeren die hun koningshuizen de laan hebben uitgestuurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Ik snap niet wat jij nu wilt bewijzen eigenlijk?
![]() |
![]() |
#217 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik heb nog niet al te veel "bewijzen" gezien dat een land zonder koning op lange termijn veel beter presteert dan een land met een koning. Wat me ook opvalt is dat vele presidenten zich steeds meer als een soort "koning" gaan gedragen. Laatst gewijzigd door dirk001 : 17 november 2008 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat immers geen verband tussen de economische welstand van een land en het al dan niet hebben van een koningshuis. Nederland of Zweden ontlenen hun rijkdom niet aan hun koningshuis, wel aan de inventiteit, handelsgeest, nijverheid van hun volk alsook de gunstige situatie waarin dat land zich bevond. Zwitserland is nog steeds een welvarende staat, zonder koningshuis. 't Mooiste bewijs van de ongerijmdheid van uw bewering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schijnbaar ontgaat het u dat er vele vormen van het presidentschap zijn. Niet alle republieken hebben een presidentieel systeem als dat van de VS of Frankrijk, wel integendeel, dat is slechts een kleine minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
|
![]() Maar al deze landen hebben hun meerwaarde verloren; hun glansrijke, glorieuze geschiedenis: Rusland, Duistland, Oostenrijk, China....