![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was Rusland economisch voorspoedig onder de tsaren? Was China een welvarende natie onder haar keizers? Was Albanië rijk en welvaren onder haar koningshuis? Werd het eerste Zwitserland arm en onstabiel toen het de Habsburgers van haar grond verjoeg? Is er een verband tussen het verdwijnen van de Duitse keizer en de ellende onder de Weimarrepubliek? Enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiermee spreekt u uw eerder geuite stelling tegen. Met dank! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik gaf je voorbeelden van de 20ste eeuw, die eeuw die meer veranderde dan massa's eeuwen tevoren. De situatie's waren uiterst gunstig daar waar een Koningshuis was, diegenen die hun Koningshuis afschaften hebben de grootste miserie meegemaakt dat hen kon overkomen naar de maatstaven van hun tijd. Het is dat wat ik u probeerde duidelijk te maken, maar jij wilt het gewoon niet zien, Jan Vandenberghe.
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vergeten we niet die andere ellendeling die Europa in vuur en vlam zette door zijn machtshonger... en bekend werd met zijn spreuk "L'état, c'est moi".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Maar sommige mensen kunnen dit niet snappen.
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk is uw stelling natuurlijk de reinste zinsverbeelding. Nederland, Zweden, e.d. hebben hun rijkdom en welvaart helemaal niet te danken aan het feit dat hun staatshoofd een adelborst is, maar wel aan de gunstige sociaal-economische factoren die losstaan van de bovenstaande staatsvorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb echter de goede gewoonte van mij om niets ziek te maken, laat staan om de Belgische politiek, de monarchie en de ganse santeboetiek incluis. Ik heb tevens het geluk (hout vasthouden, Hallebarde !) dat ik, een voorbijgaande verkoudheid niet te na gesproken, nog nooit echt ziek geweest ben. Mijn oprechte gedachte gaat daarbij uit naar zij die hierin minder geluk hebben, en die ik een goede verzorging en een spoedig herstel toewens. Het is niet omdat men een mening heeft over één en ander, dat men zich er noodzakelijkerwijs ziek om maakt, nietwaar. Niet dat ik het hem als mens toewens, maar ik denk dat Uwe Heiligheid dus wellicht wat zieker is dan ik, als ik de krantenartikels desbetreffend mag geloven. Dat hij meer problemen heeft dan ik, en er zonder twijfel nog véél meer zal krijgen, is daarentegen wel helem�*�*l zeker. Ik mag hopen dat ook u zich daar dan niet ziek zult om maken. Ook niet als u bij die gelegenheid zult vaststellen dat de dingen die er niet zijn er wel degelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, ze valt al niet meer samen. De Belgische identiteit is bijgevolg niet afhankelijk van het al dan niet bestaan van een Belgische monarchie. "Meerwaarde" is in deze een subjectief gegeven. U kunt het bijgevolg ook niet objectiveren. Indien wel, probeer het maar eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
De monarch is opgeleid vanaf de wieg, de volksjongens hebben met toeval, geluk en vooral corruptie hun doel bereikt. En dan steeg het hen in hun kop. Tja, van de koeienstront tot de troon......
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
De meerwaarde van de Belgische identiteit is wèl afhankelijk vd monarchie. En nu ga ik niet meer langer op uw getouwtrek in.
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal mensen dat ze onder de knoet wisten te houden? Het aantal eigen onderdanen dat van honger crepeerde of op de slagvelden zijn leven mocht laten? De vele opposanten die in de gevangenis, voor het vuurpeloton of op het schavot eindigden? De duizenden die hun glorieuze en glansrijke vaderlanden ontvluchtten om èlders hun geluk te beproeven?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten verliest een natie, volk of staat helemaal niet zijn geschiedenis wanneer het van staatsvorm verandert. Indien wel, dan heeft België voor 1830 dus hoegenaamd geen geschiedenis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarbij hij overigens duidelijk zijn minachting tegenover zijn eigen volk uitdrukte.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belgique zal altijd Belgique blijven! Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 18 november 2008 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw objectieve stelling "meerwaarde = monarchie" heeft u trouwens op geen enkele wijze kunnen aantonen of objectiveren. 't Is dus slechts een bewering van u, zonder enige grond. Dat zweverig gedoe zijn we van u ondertussen wel al gewoon. Mij verwondert het dan ook niet dat u maar moeilijk kunt ingaan op de gestelde vragen. Meer dan wat emotioneel gedoe geraakt u meestal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Toch wel, de monarchie staat garant voor de gustnige sociaal-economische factoren, de geschiedenis van de laatste eeuw bewijst het.
![]() |
#239 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In China kwamen ook de communisten aan de macht nadien met gelijkaardige resultaten als in Rusland en nog steeds trouwens maar het komt niet meer in het nieuws. In Duitsland kwam er ene A Hitler aan de macht kort nadien ... deze man heeft meer schade aangericht dan gelijk welke duitse keizer vrees ik. Op zijn minst 6 miljoen joden, 7 miljoen christenen en daarnaast nog wat andere doden op zijn geweten + 5 jaar oorlog. Oostenrijk is zoals ik al eerder zei gedegradeerd tot een ministaatje en dat kan je maar moeilijk als vooruitgang zien. Na de franse revolutie kregen we daar ene Robespierre die 300 000 mensen vermoord heeft. Griekenland is al een heel lange tijd op de sukkel eigenlijk al sinds de dood van Alexander de Grote dus dat is niet echt een goed punt om mee te vergelijken. In Nepal zijn nu ook de communsiten aan de macht sinds de koning er is moeten aftreden (de mensen daar zullen ook snel weten hoe laat het is ). Ik weet niet of u hier iets opvalt maar mij valt op dat nadat men de koning afzet er steeds heel erge zaken gebeurd zijn. Dus pas ik hiervoor. Laatst gewijzigd door dirk001 : 18 november 2008 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Met Magnificat gaan we zo weer naar het Oude Bestel, toen "blauw bloed" van zichzelf dacht dat ze door God waren gezonden om de "arme rest" te leiden. Die "arme rest" was dom, onwetend, enz. Gelukkig waren er de "blauwbloedigen" die door hun afstammingslijn schijnbaar door, wat de Fransen omschrijven als "la science infuse", waren gezegend. |
|
![]() |
![]() |