![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen Jan, het is jij die nooit wilt luitseren naar de andere mensen, je verdraait hun woorden wanneer het jou slecht uitkomt. Eigenlijk begrijpelijk dat zo weinig met jou willen in discussie treden: het heeft totaal geen zin. Te pas en te onpas sta je klaar om hen persoonlijk te pakken. Nu Jan, ik kan je één ding zeggen: dat is dat jij je hele leven gefrustreerd zal blijven omtrend de algemene constitutie van het land: België zal België blijven. Sterker nog: Koninkrijk België zal Koninkrijk België blijven. En jij, nog ik, nog onze kinderen zullen het overleven. Wreed voor jou, maar met deze gedachte zul jij je moeten verder slepen. Oftewel dat je toch nog in staat zou zijn je onwrikbare vooringenomenheid van je af te werpen, en je aan te passen. Maar dat kan ik je met zekerheid garanderen: wanneer jij sterft zal Zijne Majesteit Koning Philippe of Hare Majesteit Koningin Eliabeth aan de macht, op de troon zitten. En hiermee hou ik op, want deze 2 zekerheden heb ik: -jullie (jij) zullen nooit bereid zijn de positieve eigenschappen vh Koningshuis te erkennen, -het Koningshuis zal ons allen, en onze kinderen overleven.
![]() |
![]() |
#283 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarnaast waarom liegt men tegen de vlamingen hierover ? Men zegt dat Vlaanderen het beter gaat doen, maar wat bedoelen ze dan ? Beter de EU orders opvolgen ? Beter de WTO orders opvolgen ? Of beter de VN orders opvolgen ? Dat is geen onafhankelijkheid maar dat is het slaafje spelen van ... . En daar pas ik voor. Ik wil enkel meestappen in een echte onafhankelijke natie die op zichzelf staat en die geen orders van waar dan ook hoeft te accepteren. Al de rest is gerommel in de marge. Met deze EU gaan we trouwens rechtstreeks naar de dictatuur. Laatst gewijzigd door dirk001 : 18 november 2008 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u zich wil vastklampen aan een naam, mij niet gelaten. Ik hecht de inhoud veel belangrijk. Als er dus een België wordt gerealiseerd dat slechts een rompstaat is met een protocolaire koning, een volkslied (dat zo goed als niemand zingt overigens) en een vlag, en waarbij al de rest door de deelstaten wordt beheerd, waarom niet...?! Ik zal al een heel gelukkig man zijn. Dan heeft Vlaanderen alle hefbomen in eigen hand. Of dat vervolgens nu verder geformaliseerd wordt, is slechts een bijkomstigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De fluppe zal écht naar een ander jobke moeten uitkijken.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 18 november 2008 om 00:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hoeven helemaal geen positieve eigenschappen van het Belgische Koningshuis te erkennen; die zijn er gewoon niet. En de overtuiging dat er nooit mensen op de maan zouden rondlopen is ook verkeerd gebleken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liegt men? Hoezo? Waar onderkent u dan die leugens? Ik maak al vele, vele jaren deel uit van de Vlaamse Beweging en nog nooit heb ik gehoord of gelezen wat u hierboven allemaal beweert. Ik heb zo de indruk dat u als een Don Quichote tegen zelfingebeelde windmolens vecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. een feodaal relict uit een schimmig verleden heeft geen plaats meer in een rechtstaat die in de breedte als de diepte daadwerkelijk democratisch wil zijn; b. net als ieder menselijk gegeven heeft niets de eeuwigheid, dus ook een of ander koningshuis niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
En misschien kijkt u niet naar het nieuws, maar is het u ook al opgevallen dat onze politici steeds vaker zeggen "we moeten dit voorleggen aan de EU commissie" ? Zelfs onze begroting moet worden goedgekeurd door de EU (en u zegt dan dat we zelfstandig zijn ??? ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het ontstaan hiervan hadden destijds de geallieerden aan zichzelf te danken door hun buitensporige herstelbetalingen die ze destijds oplegden...Daar is de kiem gezaaid waarop hitlers nazisme kon bloeien.... En wat china betreft mijn beste, onder de keizers hadden de chinese bevolking nog véél minder rechten,en toen bestonden er inderdaad géén werkkampen,héél logisch als aangezien ze toen direkt naar het hiernamaals geholpen werden door de keizerlijke troepen....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u trouwens beide stelselmatig door elkaar haalt, zie ik geen reden waarom u de staat België alsnog verdedigt. Als het staatsniveau toch herleid is tot een uitvoerend niveau (wat evenwel niet het geval is...), dan maakt het niets uit of dat niveau nu Belgisch dan wel Vlaams is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw manier van redeneren echt niet. 't Lijkt me allemaal heel warrig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ken voorbeelden van hoe Vlaanderen hetzelfde is maar niet hoe Vlaanderen anders gaat zijn. Er is ook hier veel corruptie tot op het hoogste niveau, er is ook hier verspilling van geld (zie oa de Bam). Vlaanderen is al 20 jaar beveogd voor gehandicaptenzorg en er zijn nog steeds wachtlijsten in die sector ... dat soort bestuur is even erg als op federaal niveau. Daarnaast was er een overschot van 600 miljoen euro en ipv dat op een bankrekening te zetten geeft men het weg aan jan en alleman net zoals de federale overheid altijd doet. Vlaanderen is al 20 jaar bevoegd voor onderwijs en de gebouwen zijn bouwvallig (heb ik zelf gezien in verschillende scholen) ondanks dat 75% van het vlaamse budget naar onderwijs gaat. Ruimtelijke ordening is een ramp in Vlaanderen en ook daar is er geen verandering in gekomen. En ga zo maar door. Ik zie geen goed bestuur integendeel. Ik zie net dezelfde problemen als op federaal niveau en dan hebben we nog geluk dat deze regering in het geld zwemt, wacht maar tot het wat moeilijker wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer ,en niet minder.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen schrijven hoe ik een democratisch uitgebouwde Vlaamse staat zie en wat ik dus zou betrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de gedachte alleen al daaraan doet wonderen mijn beste.... |
|
![]() |
![]() |