Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2008, 00:13   #561
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ach, Mambo heeft immers een peperkoekenhartje.
Een dat wijnazijn pompt IPV bloed...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 00:17   #562
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ach, Mambo heeft immers een peperkoekenhartje.
wraak is dan ook zoet als peperkoek, HAMC
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 08:16   #563
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Beter dat dan iemand die haar kinderen liever (soft)drugs ziet gebruiken dan een pintje drinken
Om juist te zijn, zei ik dat ik mijn kinderen liever geen drugs zie gebruiken, maar als ze het dan tòch doen, dan geef ik de voorkeur aan softdrugs (cannabis) boven hard drugs (alcohol).

Jij ziet jouw kinderen dus liever hard drugs gebruiken dan soft drugs? Tja... Sommige mensen zouden beter geen kinderen hebben.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 08:47   #564
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Om juist te zijn, zei ik dat ik mijn kinderen liever geen drugs zie gebruiken, maar als ze het dan tòch doen, dan geef ik de voorkeur aan softdrugs (cannabis) boven hard drugs (alcohol).

Jij ziet jouw kinderen dus liever hard drugs gebruiken dan soft drugs? Tja... Sommige mensen zouden beter geen kinderen hebben.
Inderdaad!
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 09:57   #565
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
die buurman alvast wel... mijn inziens ( ik ken natuurlijk niet de frequentie ervan )

maar dat is net de ironie .... dat woordje 'vlot' enerzijds en de vermelding 'maar ik neem hem echt niet als voorbeeld' duidt er ergens op dat men dat maatschappelijk niet echt als een verslaving bekijkt
Kijk, die buurman heeft een alcoholprobleem, das waar, gaat ook hulp zoeken.
Het was geen gelegenheidsdrinker meer, daarbij de reden waarom hij is beginnen drinken kan ik inkomen.
Drugs beginnen doet men meestal voor de kick, achteraf het genot, naderhand zou men willen ontwennen maar je kent ook wel de stepping-stone-theorie, ondertussen achterhaald, maar recenter de Gateway-theorie, men wil telkens weer een nieuwe kick, dan heb ik merendeels over onze jeugd waartegen de overheid ze wil beschermen.
Bij feestjes in bepaalde kringen volstaat die zogezegde harddrug alcohol al niet meer om uit de bol te kunnen gaan en gebruikt men andere dingen.....
Nogmaals, dat geldt niet voor elke gebruiker.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 10:06   #566
Bhairav

Standaard

De jeugd kan daartegen niet beschermd worden.
Oud 18 november 2008, 10:08   #567
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Weet jij het niet?
Je stelling "de meeste mensen hebben gelukkig geen alcoholprobleem, tegenover die wat met drugs beginnen......" was dus gebaseerd op niets!

Informeer je eens vooraleer je zomaar wat neerschrijft.
Ik kan u als (moderne?) moeder niet volgen, u heeft toch kinderen ouder dan 16j, u moet toch weten wat er omgaat in onze wereld?
Geloof me maar, ik kan het weten hetgeen drugs aanricht in vele gezinnen, daar heb ik echt geen linken naar sites voor nodig, ik geloof eerder mijn oren en mijn ogen dan die vaak door linkse opgezette sites om het druggebruik te vergoeilijken, onvoorstelbaar, achteraf kunnen anderen het puin ruimen.
Oud 18 november 2008, 10:12   #568
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De jeugd kan daartegen niet beschermd worden.
Das hetzelfde met alcohol, roken, wat niet wil zeggen dat dit de overheid ontslaat van haar taak.
Oud 18 november 2008, 10:23   #569
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Das hetzelfde met alcohol, roken, wat niet wil zeggen dat dit de overheid ontslaat van haar taak.
Dat een maatschappij behoefte zou hebben aan een symbolische en onmogelijk te winnen strijd tegen iets belachelijks, da's toch straf?
Oud 18 november 2008, 10:24   #570
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik kan u als (moderne?) moeder niet volgen, u heeft toch kinderen ouder dan 16j, u moet toch weten wat er omgaat in onze wereld?
Geloof me maar, ik kan het weten hetgeen drugs aanricht in vele gezinnen, daar heb ik echt geen linken naar sites voor nodig, ik geloof eerder mijn oren en mijn ogen dan die vaak door linkse opgezette sites om het druggebruik te vergoeilijken, onvoorstelbaar, achteraf kunnen anderen het puin ruimen.
Vergoeilijken? Is gewoon relativeren. Maar hij kunt emotioneel gezien geen onderscheid maken, dus intellectueel dan ook maar niet...
Oud 18 november 2008, 11:15   #571
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het is niet omdat je lukraak wat woordjes overneemt van een andere poster dat het plots steekt houdt, mambo

het was immers jouw bewering om je kids te 'verdedigen' ten allen prijze ... niemand legt je dat op, integendeel... de wet verbiedt het je zelfs uitdrukkelijk wat het stukje 'ten alle prijzen' betreft
dus het is zuiver je eigen drang dat te doen
Als de wet zijn werk doet zoals het zou moeten doen, dan zou je geen dealers hebben.
Of toch niet veel.

Maar ja, u stuurt liever uw kinderen naar i love techno en hoort nadien dat er daar 14 in een coma liggen en 65 dealers opgepakt worden.
Zolang u maar zelf geen slecht nieuws uit intensieve krijgt over uw kinderen kunnen de anderen u blijkbaar niks schelen.

U vind het natuurlijk veel beter en pedagogisch veel meer verantwoord om voorbij "bepaalde" pleintjes te lopen met uw hoofd diep tussen uw schouders waar de dealers u als vader uitlachen en uw kinderen ongestoord verder bevoorraden.

Wel ik als vader heb daar andere gedachten over, en veel vaders samen met mij. Kan best wel begrijpen dat veel vaders misschien fysiek niet opgewassen zijn tegen al dat jeugdig geweld en een beetje hun kop laten hangen.
Dat neem ik hun niet kwalijk.

Maar ik kan dat wel. En dat zal je mij evenmin kwalijk te nemen hebben.

En het moet gezegd worden dat het opvalt dat drugsorganisaties toch wel een hele schare trouwe klanten hebben. Hoe crimineel het ook verweven is, velen volgen hun dealer als ware het god in persoon.
Wat toch wel een groot bewijs is van hun afhankelijkheid van die dealers.

En de wet, die moet maar hun werk doen.
Ik moet ook mijn werk doen.
Oud 18 november 2008, 11:43   #572
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In totaal werden er 42 mensen opgepakt door de politie, die onder andere 231 xtc-pillen en 465 LSD-strips in beslag kon nemen.

Blijkbaar is de LSD-drug weer in opmars. Zo werd er een Fransman aan de ingang betrapt met 236 LSD-strips op zak. In een van de danszalen zelf had een Italiaan 61 xtc-pillen bij zich.

In het Sint-Pietersstation werden twee andere Italianen betrapt op het bezit van 50 pakjes speed. Een Fransman probeerde dan weer nepdrugs aan de man te brengen.

Ook werden 160 festivalgangers die met de auto kwamen, gecontroleerd op alcohol. Een kwart van hen testte positief. Er werd ook een verboden wapen gevonden.

Volgens de politie was het dit jaar een vrij rustige editie van I Love Techno.

-------
Dat is dus allemaal puur recreatief en onschuldig te noemen waarschijnlijk.
En nee er is geen smeltkroes van allerhande middeltjes.

En dat is maar 1 fuif.
Zo gaat het alle dagen en telkens op andere plaatsen.

Van jointjes spreken ze zelfs niet meer.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 november 2008 om 11:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 11:52   #573
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Inderdaad!
Bijval uit onverwachte hoek. Mooi zo.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 14:01   #574
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijval uit onverwachte hoek. Mooi zo.
WINKIE
Oud 18 november 2008, 14:59   #575
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Beter dat dan iemand die haar kinderen liever (soft)drugs ziet gebruiken dan een pintje drinken
Dus je ziet liever iemand die haar kinderen een harddrug laat gebruiken dan een softdrug?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 16:27   #576
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie al die weldenkende vlamingen hier zeggen van 'geloof me maar', 'wees daar maar zeker van', enz. terwijl ze er zelf helemaal niets over weten.
Oud 18 november 2008, 16:28   #577
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In totaal werden er 42 mensen opgepakt door de politie, die onder andere 231 xtc-pillen en 465 LSD-strips in beslag kon nemen.

Blijkbaar is de LSD-drug weer in opmars. Zo werd er een Fransman aan de ingang betrapt met 236 LSD-strips op zak. In een van de danszalen zelf had een Italiaan 61 xtc-pillen bij zich.

In het Sint-Pietersstation werden twee andere Italianen betrapt op het bezit van 50 pakjes speed. Een Fransman probeerde dan weer nepdrugs aan de man te brengen.

Ook werden 160 festivalgangers die met de auto kwamen, gecontroleerd op alcohol. Een kwart van hen testte positief. Er werd ook een verboden wapen gevonden.

Volgens de politie was het dit jaar een vrij rustige editie van I Love Techno.

-------
Dat is dus allemaal puur recreatief en onschuldig te noemen waarschijnlijk.
En nee er is geen smeltkroes van allerhande middeltjes.

En dat is maar 1 fuif.
Zo gaat het alle dagen en telkens op andere plaatsen.

Van jointjes spreken ze zelfs niet meer.
Vertel eens, wat is LSD? U weet geen moer erover, maar kunt er wel over klagen.
Oud 18 november 2008, 16:33   #578
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik zie al die weldenkende vlamingen hier zeggen van 'geloof me maar', 'wees daar maar zeker van', enz. terwijl ze er zelf helemaal niets over weten.
Ik zal de boodschap overmaken aan de ouders van de twee kinderen die onlangs werden begraven...
Oud 18 november 2008, 16:59   #579
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Ik zal de boodschap overmaken aan de ouders van de twee kinderen die onlangs werden begraven...

En dat zal door die dagelijkse joint geweest zijn zeker?

U begint wederom met emotioneel gebaseerde argumenten. Niet echt argumenten dus.
Oud 18 november 2008, 17:17   #580
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een pintje drinken is iets compleet anders dan hard drugs gebruiken, schatje. Zo simpel is het. Kijk maar eens als het zomer is op een terras als je mensen gezellig iets ziet drinken. Dat kan je langs geen kanten vergelijken met een bende junks die s'nachts in een metrostation drugs spuiten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be