![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Oen, er zijn zoveel drugs net omdat er een pakkans is.
Word er ergens drugs afgepakt, zijn er nog tien keer zoveel anderen die voorzorg genomen hebben. |
|
|
|
|
|
#662 | |
|
|
Citaat:
Als die drugs dan allemaal zo slecht en of dodelijk zijn, waarom zien we dan niet elke week op het nieuws die dancings met honderden doden erin? |
|
|
|
|
|
|
#663 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat wil dan zeggen dat er op 1 fuif misschien 5000 lsd trips aan het circuleren waren natuurlijk. Al dan niet ergens verpakt tussen 1 of andere griet haar benen. Pak nu nog de helft. + al de rest. Leuk hé?
|
|
|
|
#664 |
|
|
Tegenstanders denken nog steeds dat er een wiet (en andere drugs) invasie is in onze samenleving die uitgeroeid moet worden, en met die gedachte vol te houden dat de werkelijkheid zich daar wel naar zal schikken, mits genoeg repressie...
Laatst gewijzigd door Bhairav : 19 november 2008 om 11:56. |
|
|
|
|
|
#665 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar er zijn veel drugsdoden in het algemeen. Of dood door ergens met drugs in hun lijf tegen een boom te knallen of zo. Tja...de kip of het ei en zo verder en verder.
|
|
|
|
#666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hoe zich dat maatschappelijk manifesteert. Is het een probleem? Is het een groeiend probleem? Is het een remedie? Is er een merkbaar beter of slechter resultaat? (tengevolge van) Ik denk dat het over het algemeen zeker geen merkbare verbetering is in het algemeen. Drugsgebruikers mogen zich dat ook eens afvragen los van hun verslaving trouwens. Kwaad kan dat niet, tenzij men net een lsd trip binnen heeft misschien.
|
|
|
|
#667 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat maakt het probleem niet minder prangend. Zelfs ook niet het feit dat we uiteindelijk allemaal dood gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#668 | |
|
Minister
|
Citaat:
U vraagt om ernst? terwijl u hier zit te hameren op hoe druggebruikers beter op hun bakkes krijgen? U heeft nog altijd geen enkel bewijs geleverd dat het gedoogbeleid in Nederland gefaald heeft. Volgens mij pleit u hier wederom voor een gedoogbeleid. En als u begint zoals hierboven, kun je dat ook veralgemenen naar de volledige farmaceutische industrie. Je kan van elk middeltje wel ergens een overdosis innemen. Dat aanhalen is gewoonweg hypocriet.
|
|
|
|
#669 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar u weet al die dingen niet. U heeft daar namelijk geen gegevens over, en dat is net omdat die gegevens uw beweringen (volgens mij puur uit onwetendheid) ferm tegenspreken. U "denkt" dit en u "denkt" dat, dat zijn allen VERONDERSTELLINGEN die gebaseerd zijn op een wereldbeeld dat al lang het onze niet meer is.
|
|
|
|
#670 | |
|
|
Citaat:
Geen remedie, ge kunt alleen tegen de schijn vechten, en dat is alleen symbolisch en een gevolg van dat mensen zich moreel schuldig zouden voelen als er iets misloopt nadat het toegelaten zou zijn. Zijn brouwers moreel verantwoordelijk voor accidenten? Repressie helpt NERGENS. Gebruik van middelen is des mensen, en dingen des mensen zijn niet uit te roeien, ge kunt ze alleen als excuus gebruiken om mensen ergens op te pakken, om de sfeer van die o zo socio-cohesieve repressie in stand te houden. Geen enkele gebruiker zou hardere repressie serieus meer nemen, het is nu eenmaal ingeburgerd, willen of niet. Ge kunt zo ideologisch doen als ge wilt, ge zult alleen een grotere kloof met de realiteit creëren. Veel geluk ermee... |
|
|
|
|
|
|
#671 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat bewijst dat ieder "goedgekeurd medicijn" zijn bijwerking kan hebben mits verkeerd gebruik. Drugs zijn daar niet anders in, hoeveel keer men ook bewijs levert dat het geen schade aan zus of zo toebrengt. En het gedoogbeleid faalt zeker. Er komen steeds meer verslaafden bij. O.a. in de buurlanden van Nederland die het van daar halen. Tenzij u dat een vooruitgang vind natuurlijk.
|
|
|
|
#672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oei !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#673 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#674 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat meteen antwoord op uw vraag of het groeiend is? Ja dus! Het is des mensen, mensen zijn kudde dieren en volgen de meute. Zo is iedere bubbel ontstaan. Zo ook de drugsbubbel laten we maar zeggen. En repressie, idd het gerecht laat daar serieuze steken in vallen. Daarom als vader heb ik het recht om mijn kinderen, en niet de ander zijn kinderen, te proberen te beschermen tegen elke negatieve invloed. Anders zou je mij een slechte vader mogen noemen nietwaar?
|
|
|
|
#675 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#676 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja bhariav volgens tellingen zitten hier ook niet veel turken hé.
Ook gek hé?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 november 2008 om 12:28. |
|
|
|
|
|
#677 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En volgens andere tellingen heeft iedere persoon op aarde één tiet en een halve.
|
|
|
#678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is dan goed nieuws voor mij. En slecht nieuws voor de voorstanders er van. Maak wel uw keuze hier eens in. Of het burgert zich steeds meer in? Of het burgert zich steeds meer uit? Mij eender, maar spreek jullie zelf ook niet constant tegen wat dat betreft.
|
|
|
|
#679 |
|
|
Wat u nu juist WEL wil doen door het te verbieden voor anderen.
|
|
|
|
|
|
#680 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mijzelf tegenspreken? Graag verwijzing.