![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Als het lichaam deze stof of gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon. |
|
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verslaving Bron |
|
|
|
|
|
|
#704 |
|
|
Spacekaas?
|
|
|
#705 |
|
|
vreemd, ik kan perfect paar maanden geen cannabis aanraken. Als de blok eraan komt, en er daarna examens zijn, moet ik dat niet hebben.
Net zoals ik dan ook minder of niet meer op café ga. Uilenspiegel? Trouwens, nog van zinnens om te reageren op mijn vraag omtrent tabak? |
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Te veel nicotine, drank, wiet enz.... leidt tot verslaving. Afhankelijk worden van...geen leuke vooruitzichten, maar wanneer bent u verslaafd? Ook kan u verslaafd worden aan slaapmiddelen, een andere kwaal wordt dan erger dan de remedie.Lees verder ... |
|
|
|
|
|
|
#707 |
|
Staatssecretaris
|
Je begrijpt toch dat die vorm van verslaving mogelijk is voor eender wat ge doet? TV kijken, eten, enzovoort.. je bent niet verslaafd aan het product maar aan de ervaring. Groot verschil. Volgens mij weten ze dat bij De Sleutel maar al te goed, maar ik betwijfel of jij snapt waar het verschil ligt.
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#709 |
|
Banneling
|
CANNABIS Bron Ik snap er geen bal van... Cannabis kan toch geen kwaad? LOL |
|
|
|
|
|
#710 | |||
|
Staatssecretaris
|
Welja in discussies zoals deze kan dat handig zijn. Anders moet je je beperken tot nietszeggende oneliners en gechiechel, en erg intelligent komt dat natuurlijk niet over hé?
Citaat:
Maar ik merk vooral dit op in uw post: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 19 november 2008 om 14:56. |
|||
|
|
|
|
|
#711 |
|
Banneling
|
Nu wilt een mens eens helpen...
|
|
|
|
|
|
#712 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Hoe kun je verslaafd geraken aan ervaring zonder aan het product verslaafd te zijn? Goed nieuws voor alcoholisten en verstokte rokers. Dan volgens sommige voorstanders heeft afhankelijk zijn van een product niks met verslaving te maken, tja, dan kun je maar beter gewoon afhankelijk zijn van drugs, geen probleem...... |
|
|
|
|
|
|
#713 | |
|
|
Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die altijd zullen gebruiken, moeten die voor hun eigen bestwil gemarginaliseerd worden? Afschrikken doet dat echt niet hoor. |
|
|
|
|
|
|
#714 |
|
Banneling
|
Steeds meer onderzoek wijst in de richting dat regelmatig cannabisgebruik blijvende veranderingen in de hersenstructuur zou veroorzaken
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vertel me dan eens wat het meest schadelijk en het meest verslavend is. |
|
|
|
|
|
|
#716 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Maar bon, als je het de eerste 15 keer niet wil snappen zal dit ook weinig veranderen. |
|
|
|
|
|
|
#718 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Roken is slecht voor de gezondheid. Dat geldt ook voor cannabis roken. Een joint bevat veel meer teer dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt veel meer teer binnen. Daarom loop je het risico om een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen te krijgen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper, wat de schadelijkheid nog vergroot. Wie cannabis met tabak rookt, kan ook lichamelijk afhankelijk worden van de nicotine uit de tabak. |
|
|
|
|
|
|
#720 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie cannabis met tabak rookt, kan ook lichamelijk afhankelijk worden van de nicotine uit de tabak. |
|
|
|
|