![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Yeps... alleen nog thuis drinken ALS de ramen geblindeerd werden zodat andere brave nietrokende en nietdrinkende menskes niet zien wat voor een slechte gewoonte die vuile thuisdrinkers hebben.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#2182 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#2183 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarom betaal je boetes als je je autogordel niet draagt? Waarom mag ik mijn vuilnisnis niet in de gracht gooien ipv een zak te moeten gaan kopen en dat op een bepaald tijdstip voor mijn deur te zetten? Waarom mag ik geen 200 per km uur rijden waar ik dat nodig vind? Wat jij "dwang" noemt, noem ik aanzetten of aanmanen tot verantwoordelijkheid van degenen die daarin in gebreke blijven. Als dat niet zou gebeuren hadden we een chaotische samenleving waar de zwaksten vaak het onderspit zullen delven. Ik en heel wat andere mensen vinden dat de meest effectieve wijze om tot een eerlijke gebalanceerde samenleving te komen. U hebt daar een ander visie op. So be it. |
|
|
|
|
|
|
#2184 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dienen Antwerpse spoedarts Beaucourt streed met veel bravoere tegen weekendongevallen, maar heeft nooit voorgesteld om kaffees zonder bier te zetten.
Dju toch nen domme mens zeg !!!! Begint maar een werkgroep enz. om dat erdoor te krijgen. Tip: vindt een paar geneesheren-spesialisten die (zoals de kankerspesialisten beweren van passief roken) die willen verklaren dat naast een dronkelap zitten je dood kan veroorzaken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moser, het is niet nodig dat je jezelf 'verantwoord', hoor. Je mag echt gewoon zeggen waar het je om te doen is: controle & dwang uitoefenen over onschuldige mensen.
Je mag daar gewoon voor uitkomen. Ik snap niet goed dat je je schaamt voor je eigen mening?
|
|
|
|
|
#2186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik draag mijn autogordel omdat ik zelf niet wil verongelukken. Ik gooi mijn vuilnis niet in de gracht omdat ik milieubewust genoeg ben dat niet te doen. Bovendien haat ik rondzwervende rotzooi. Ik rij geen 200 per uur omdat ik 1. geen mensen in gevaar wil brengen door mijn gedrag en 2. omdat ik het nutteloos vind. Wat jij hier verkondigt, is dat men mij mag/moet dwingen als het ware te stoppen met roken omdat bepaalde mensen iets niet verdragen. Omdat men voor mij wilt bepalen wat gezond is of niet ? Ik rook niet op restaurant, ik rook niet bij mensen thuis die niet zelf roken, ik rook niet in het bijzijn van anderen die het mogelijk kan storen. Ik doe dat uit respect voor die mensen.Niet omdat één of andere beroepsidioot mij dat verbiedt. Ik kan dat voor mezelf nog wel beslissen wat ik al dan niet doe, en daar hoeft geen wet mij te verkondigen wat ik al dan niet mag of kan doen in mijn leven. Oud en wijs genoeg om daar zelf over te beslissen. En geloof me vrij, geen boete of wet ter wereld gaat mij van gedacht doen veranderen en moraalridders al evenmin. Die ik staat ter verduidelijking in het vet omdat het beslissingen zijn die ikzelf nam, niet omdat iemand het mij dwingt. Ook aan jou de vraag die ik eerder al aan Vlijmscherp stelde. De taksen die de staat verliest als alle rokers ermee ophouden... jij bent dus ook bereid die tekorten in de schatkist van vadertje staat voor een stuk mee op te vangen ? Laatst gewijzigd door Duupje : 19 november 2008 om 19:14. |
|
|
|
|
|
|
#2187 |
|
Provinciaal Statenlid
|
ik mag hier niet stemmen, waarom niet?
Dit is niet democratisch Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 19 november 2008 om 19:15. |
|
|
|
|
|
#2188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2189 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geen bezwaar; ik gebruik geen druppel alcohol, zelfs geen rumboon, binnen rijdbare uren dus nooit zelfs de geringste twijfel bij een blaastest.
|
|
|
#2190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
jouw vrijheid stopt toch bij de mijne, niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#2191 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
allé mensen, in een samenleving moet men zich toch aanpassen aan elkaar, niet? wie moet zich aan wie aanpassen? de 80% niet-rokers aan de 20% rokers of omgekeerd?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#2192 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waar dan?
|
|
|
|
|
#2193 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hoezo? Kunnen rokers dan alleen rokend een café bezoeken?
|
|
|
|
|
#2194 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ze vinden het een vorm van gezelligheid. In een café hoort gerookt te worden |
|
|
|
|
|
|
#2195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ge bedoelt: "100 % van mijn klanten roken, een aantal aktief, maar allemaal passief".
Is het bier in jouw instelling van dezelfde kwaliteit als de lucht in je gelagzaal? Is het even lamentabel gesteld met de higiëne van de glazen, de twoiletten enz.? Als je verkouden bent, hoest je dan ook in het gezicht van je klanten? Als je de ene klant toelaat van de zuurstof van de andere klant te stelen, laat je dan ook toe dat een derde klant de portefeuil steelt van een vierde klant?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat zeiden ze vroeger ook over restaurants. in sportkantines mag er ook niet meer gerookt worden. ze voorspelden het failliet van die kantines. raad eens? nog nooit zoveel volk zolang gebleven! raar hé?
|
|
|
|
|
|
#2197 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ze vinden het een vorm van gezelligheid. In een café hoort niet gerookt te worden!
|
|
|
|
|
#2198 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
de hygiene in een cafe heeft niets te maken met roker of niet roker, maar met elke avond water op je vaten te zetten en glazen proper af te spoelen. je arrogant gedrag door te zeggen dat roken het proper café-leven in gedrang brengt getuigd meer van kortzichtigheid dan van rationeel denken. een café is een café, staat je dat niet aan, ga dan aar een tea-room. Trouwens, misschien vinden rokers jouw zuurstof wel vies. Dit bericht komt trouwens van een niet-rookster Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 19 november 2008 om 21:45. |
|
|
|
|
|
|
#2199 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
wel, ga dan naar cafées waar niet gerookt wordt, er zijn al zo'n zotten die zo een zaak begonnen zijn, je bent er welkom. maar zagen en klagen over een ander die eens tot zijn of haar gemak wil komen, daar ben je bij een normale kroeg niet welkom. Doei |
|
|
|
|
|
|
#2200 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waar vind ik die?
|