Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2008, 17:27   #2181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Yeps... alleen nog thuis drinken ALS de ramen geblindeerd werden zodat andere brave nietrokende en nietdrinkende menskes niet zien wat voor een slechte gewoonte die vuile thuisdrinkers hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 17:29   #2182
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op dit moment zijn de meeste cafégangers nu eenmaal rokers. de overgrote meerderheid die niet op café gaat (de niet-rokers) hebben al lang alternieven gevonden en ga je dus niet zo snel weer op café krijgen. zulke cafés gaan dus zeker in het begin gewoon te weinig volk lokken.
Citaat:
1. neen, zolang er cafés zullen zijn die wel rokers toelaten, kan zo'n zaak per definitie niet winstgevend zijn. als er 1 roker is in het gezelschap, gaat dat gezelschap zich aanpassen.
Tegenspraak.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 17:59   #2183
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zoals ik al zei: je wilt mensen dwingen te doen wat jij wilt dat ze doen. Je mag dat ook gewoon zeggen, he.
Mensen worden voortdurend "gedwongen" om verantwoordelijk te zijn. Jij wil de wereld heruitvinden met een ideologie waarvan je met jouw verstand toch zou moeten weten dat het in de praktijk niet gaat werken.

Waarom betaal je boetes als je je autogordel niet draagt?

Waarom mag ik mijn vuilnisnis niet in de gracht gooien ipv een zak te moeten gaan kopen en dat op een bepaald tijdstip voor mijn deur te zetten?

Waarom mag ik geen 200 per km uur rijden waar ik dat nodig vind?

Wat jij "dwang" noemt, noem ik aanzetten of aanmanen tot verantwoordelijkheid van degenen die daarin in gebreke blijven. Als dat niet zou gebeuren hadden we een chaotische samenleving waar de zwaksten vaak het onderspit zullen delven. Ik en heel wat andere mensen vinden dat de meest effectieve wijze om tot een eerlijke gebalanceerde samenleving te komen. U hebt daar een ander visie op. So be it.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 18:06   #2184
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Schade aan anderen door zat naar huis te rijden.
Dienen Antwerpse spoedarts Beaucourt streed met veel bravoere tegen weekendongevallen, maar heeft nooit voorgesteld om kaffees zonder bier te zetten.
Dju toch nen domme mens zeg !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Stinken naar 'dn alcool'. Ik kan net dezelfde redenen gebruiken als tabak.
Begint maar een werkgroep enz. om dat erdoor te krijgen. Tip: vindt een paar geneesheren-spesialisten die (zoals de kankerspesialisten beweren van passief roken) die willen verklaren dat naast een dronkelap zitten je dood kan veroorzaken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 18:45   #2185
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Moser, het is niet nodig dat je jezelf 'verantwoord', hoor. Je mag echt gewoon zeggen waar het je om te doen is: controle & dwang uitoefenen over onschuldige mensen.

Je mag daar gewoon voor uitkomen. Ik snap niet goed dat je je schaamt voor je eigen mening?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 19:13   #2186
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Mensen worden voortdurend "gedwongen" om verantwoordelijk te zijn. Jij wil de wereld heruitvinden met een ideologie waarvan je met jouw verstand toch zou moeten weten dat het in de praktijk niet gaat werken.

Waarom betaal je boetes als je je autogordel niet draagt?

Waarom mag ik mijn vuilnisnis niet in de gracht gooien ipv een zak te moeten gaan kopen en dat op een bepaald tijdstip voor mijn deur te zetten?

Waarom mag ik geen 200 per km uur rijden waar ik dat nodig vind?

Wat jij "dwang" noemt, noem ik aanzetten of aanmanen tot verantwoordelijkheid van degenen die daarin in gebreke blijven. Als dat niet zou gebeuren hadden we een chaotische samenleving waar de zwaksten vaak het onderspit zullen delven. Ik en heel wat andere mensen vinden dat de meest effectieve wijze om tot een eerlijke gebalanceerde samenleving te komen. U hebt daar een ander visie op. So be it.
Wat een kromme redenering...

Ik draag mijn autogordel omdat ik zelf niet wil verongelukken.

Ik gooi mijn vuilnis niet in de gracht omdat ik milieubewust genoeg ben dat niet te doen. Bovendien haat ik rondzwervende rotzooi.

Ik rij geen 200 per uur omdat ik 1. geen mensen in gevaar wil brengen door mijn gedrag en 2. omdat ik het nutteloos vind.

Wat jij hier verkondigt, is dat men mij mag/moet dwingen als het ware te stoppen met roken omdat bepaalde mensen iets niet verdragen. Omdat men voor mij wilt bepalen wat gezond is of niet ? Ik rook niet op restaurant, ik rook niet bij mensen thuis die niet zelf roken, ik rook niet in het bijzijn van anderen die het mogelijk kan storen. Ik doe dat uit respect voor die mensen.Niet omdat één of andere beroepsidioot mij dat verbiedt.

Ik kan dat voor mezelf nog wel beslissen wat ik al dan niet doe, en daar hoeft geen wet mij te verkondigen wat ik al dan niet mag of kan doen in mijn leven. Oud en wijs genoeg om daar zelf over te beslissen.

En geloof me vrij, geen boete of wet ter wereld gaat mij van gedacht doen veranderen en moraalridders al evenmin.

Die ik staat ter verduidelijking in het vet omdat het beslissingen zijn die ikzelf nam, niet omdat iemand het mij dwingt.

Ook aan jou de vraag die ik eerder al aan Vlijmscherp stelde. De taksen die de staat verliest als alle rokers ermee ophouden... jij bent dus ook bereid die tekorten in de schatkist van vadertje staat voor een stuk mee op te vangen ?
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 19 november 2008 om 19:14.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 19:14   #2187
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

ik mag hier niet stemmen, waarom niet?
Dit is niet democratisch

Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 19 november 2008 om 19:15.
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 19:15   #2188
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
ik mag hier niet stemmen, waarom niet?
Dit is niet democratisch :angry:
Omdat je nog geen maand geregistreerd bent.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 19:34   #2189
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zit wel iets in voor een kazi-wetsvoorstel. Men mag dan alleen nog maar drinken thuis of zo.
Geen bezwaar; ik gebruik geen druppel alcohol, zelfs geen rumboon, binnen rijdbare uren dus nooit zelfs de geringste twijfel bij een blaastest.
Oud 19 november 2008, 21:31   #2190
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zoals ik al zei: je wilt mensen dwingen te doen wat jij wilt dat ze doen. Je mag dat ook gewoon zeggen, he.
een roker dwingt niet-rokers om mee te roken, geef toe, dat is niet echt liberaal hé?

jouw vrijheid stopt toch bij de mijne, niet?
Oud 19 november 2008, 21:32   #2191
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

allé mensen, in een samenleving moet men zich toch aanpassen aan elkaar, niet? wie moet zich aan wie aanpassen? de 80% niet-rokers aan de 20% rokers of omgekeerd?
Oud 19 november 2008, 21:35   #2192
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Er zijn genoeg meer dan genoeg rookvrije zaken te vinden toch ?
Waar dan?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 21:36   #2193
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dus moeten al de anderen uitgesloten worden van cafébezoek ? Getuigt ook niet van een faire houding mijns inziens.
Hoezo? Kunnen rokers dan alleen rokend een café bezoeken?
Oud 19 november 2008, 21:38   #2194
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een roker dwingt niet-rokers om mee te roken, geef toe, dat is niet echt liberaal hé?

jouw vrijheid stopt toch bij de mijne, niet?
Ik heb héél veel vrienden die niet roken en toch op café willen, en ik ben er zeker van dat ze, als niet roker, niet meer op die café's zullen komen.
Ze vinden het een vorm van gezelligheid.
In een café hoort gerookt te worden
Oud 19 november 2008, 21:39   #2195
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Tegen, +- 80 % van mijn klanten zijn rokers.
Ge bedoelt: "100 % van mijn klanten roken, een aantal aktief, maar allemaal passief".
Is het bier in jouw instelling van dezelfde kwaliteit als de lucht in je gelagzaal?
Is het even lamentabel gesteld met de higiëne van de glazen, de twoiletten enz.?
Als je verkouden bent, hoest je dan ook in het gezicht van je klanten?

Als je de ene klant toelaat van de zuurstof van de andere klant te stelen, laat je dan ook toe dat een derde klant de portefeuil steelt van een vierde klant?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 21:44   #2196
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb héél veel vrienden die niet roken en toch op café willen, en ik ben er zeker van dat ze, als niet roker, niet meer op die café's zullen komen.
waarom zou er in een café moeten gerookt worden????

dat zeiden ze vroeger ook over restaurants.

in sportkantines mag er ook niet meer gerookt worden. ze voorspelden het failliet van die kantines. raad eens? nog nooit zoveel volk zolang gebleven! raar hé?
Oud 19 november 2008, 21:44   #2197
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb héél veel vrienden die niet roken en toch op café willen, en ik ben er zeker van dat ze, als niet-roker, meer in die café's zullen komen.
In een café hoort niet gerookt te worden!
Oud 19 november 2008, 21:44   #2198
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge bedoelt: "100 % van mijn klanten roken, een aantal aktief, maar allemaal passief".
Is het bier in jouw instelling van dezelfde kwaliteit als de lucht in je gelagzaal?
Is het even lamentabel gesteld met de higiëne van de glazen, de twoiletten enz.?
Als je verkouden bent, hoest je dan ook in het gezicht van je klanten?

Als je de ene klant toelaat van de zuurstof van de andere klant te stelen, laat je dan ook toe dat een derde klant de portefeuil steelt van een vierde klant?
hoe durf jij zo dingen zeggen???!!???
de hygiene in een cafe heeft niets te maken met roker of niet roker, maar met elke avond water op je vaten te zetten en glazen proper af te spoelen.
je arrogant gedrag door te zeggen dat roken het proper café-leven in gedrang brengt getuigd meer van kortzichtigheid dan van rationeel denken.
een café is een café, staat je dat niet aan, ga dan aar een tea-room.
Trouwens, misschien vinden rokers jouw zuurstof wel vies.
Dit bericht komt trouwens van een niet-rookster

Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 19 november 2008 om 21:45.
Oud 19 november 2008, 21:48   #2199
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ik heb héél veel vrienden die niet roken en toch op café willen, en ik ben er zeker van dat ze, als niet-roker, meer in die café's zullen komen.
In een café hoort niet gerookt te worden!

wel, ga dan naar cafées waar niet gerookt wordt, er zijn al zo'n zotten die zo een zaak begonnen zijn, je bent er welkom.
maar zagen en klagen over een ander die eens tot zijn of haar gemak wil komen, daar ben je bij een normale kroeg niet welkom.
Doei
Oud 19 november 2008, 21:49   #2200
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wel, ga dan naar cafées waar niet gerookt wordt
Waar vind ik die?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be