Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2008, 12:03   #381
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee Djimi: iedereen weet ondertussen dat leerkrachten een "modaal" inkomen hebben, niks meer dan dat. Terwijl dé leerkracht een superpositie zou moeten hebben, waarbij het respect ook tot uiting wordt gebracht in de salariëring.
Buiten het feit dat men al volledige ideologisch moet zijn om zo'n taak jaar in jaar uit tot een goed einde te brengen, heeft de leraar tegenwoordig te maken met de mondige student én de achterlijke ouder! Als men daar dan nog het constante zwaard van damocles bijtelt (is het geen racisme, dan discrimineren ze) dan lijkt me toch wel dat de verloning van de leerkrachten (zeker in het middelbaar onderwijs) een pak hoger mag liggen.

Het beperken van het aantal leerlingen per klas is niet enkel voor de leerkrachten aangenamer maar VOORAL ideaal voor de leerlingen. Wij zaten ooit met max. 15 kinderen in één klas! dat is weinig hoor.

Wat een onzin en populistisch gebrabbel... "leerkrachten moeten meer verdienen"...japjap... "en het gezondheidspersoneel eigenlijk ook"...japjap..."en ik ook"..."en de mannen van de NMBS ook"... "en nog wat meer vakantie en minder werkdruk"...

pfffff wat zijn we het beu zeg! Leerkrachten verdienen MEER DAN GENOEG moet ik het nog eens noteren om nog meer te shoceren? wel; MEER DAN GENOEG! Ik ken weinig mensen die een zo chill leven hebben dan leerkrachten. En deze weten dat ook want ze kozen er express voor. Dat ze op het eind van de maand geen villa aan het zoniënwoud kunnen kopen (zoals djimi hier opmerkt) is niet bepaald onlogisch te noemen. Nu ze kunnen dat wel hoor als ze wat bijles geven na hun uren (want jawel hoor tijd hebben ze na de uren want ze hebben veel "na de uren") kunnen ze zelf 2 villas kopen maar daar zwijgen ze over.

Het aantal leerlingen in een klas is uiteraard iets anders maar ge moet leren leven met wat je hebt hé. En kom let's face it "t'is 't einde van de wereld niet hé" moeten lesgeven aan 30 i.p.v. 20. Een goeie prof zal evenwel aan beide aantallen een goede les kunnen geven.

En toch even zeggen; dat zwaard van damocles dat je daar zo strategisch hebt geplaatst in uw portie "laten we alle leerkrachten ook een beetje opvrijen" is gewoon hilarisch.

mvg
l_w
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 12:05   #382
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Jij mag 14M€ veel vinden, het is peanuts op de bedragen die omgaan en die versmost worden. Discussies als deze zijn gewoon non-discussies; wat gerommel in de marge...
ma als je ze opschrijft in Bef'kes dan misschien wel hé, want tzitten meer nullen aan ...

En kom stop maar met dat proberen uitleggen iedereen weet wat je zegt en iedereen snapt dat wel (zeker jan hier) maar DAAR GAAT het niet om .
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 20 november 2008, 15:09   #383
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ma als je ze opschrijft in Bef'kes dan misschien wel hé, want tzitten meer nullen aan ...

En kom stop maar met dat proberen uitleggen iedereen weet wat je zegt en iedereen snapt dat wel (zeker jan hier) maar DAAR GAAT het niet om .

Bof, 500M BEFkes, zo erg is dat toch niet?

En tuurlijk gaat het daarom; je dacht toch niet dat de "verontwaardiging" over het bestaan van een koningshuis ging?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 15:11   #384
largo_w

Standaard

Citaat:
Bof, 500M BEFkes, zo erg is dat toch niet?
ge moet da zo doen; 500 000 000 ballen en half miljard...
Citaat:
En tuurlijk gaat het daarom; je dacht toch niet dat de "verontwaardiging" over het bestaan van een koningshuis ging?
Bij u misschien niet... of 'nog' niet zoals u het zelf zegt. Maar voor de meesten hier natuurlijk wel. Stokken om mee te slaan... niet meer niet minder.
Citaat:
Oud 20 november 2008, 17:43   #385
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is jou niet duidelijk aan de statement "het maakt mij niet uit"?
Wil je het met wat alternatieven verwoordt zien?
"Het interesseert me niet", "ik lig er niet wakker van", "het laat me stoïcijns koud", "I don't care"... Begint het wat te dagen?

Het interesseert me dan ook niet of een verkozen protocolaire president enkele miljoenen meer of minder kost dan een protocolair koningshuis omdat, en let goed op, nu komt het: de betrokken bedragen gewoonweg niet hoog genoeg zijn om wakker van te liggen.
Jij mag 14M€ veel vinden, het is peanuts op de bedragen die omgaan en die versmost worden. Discussies als deze zijn gewoon non-discussies; wat gerommel in de marge...

Besef je wel wat je zegt?

14M€ is peanuts???
Dat is een gigantische som!! En alle 'kleintjes' samen maken 1 grote.
14M€ is heel veel geld, en het is zeker de moeite om het te besparen. Met dit bedrag kun je reëel iets bekomen. Je kunt al iets moois organiseren voor daklozen, of vluchtelingen. Maar meneer hier is waarschijnlijk wereldvreemd.

Man zeg, indien iedereen zo zou reageren als jij, zou de staat snel failliet zijn!
Ik hoop maar dat jij je niet met financiën moet bezighouden, want het is duidelijk dat jij dan niet de man op de juiste plaats bent!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!
Oud 20 november 2008, 18:00   #386
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht

14M€ is peanuts???
14M€ is heel veel geld, en het is zeker de moeite om het te besparen. Met dit bedrag kun je reëel iets bekomen. Je kunt al iets moois organiseren voor daklozen, of vluchtelingen. Maar meneer hier is waarschijnlijk wereldvreemd.

Man zeg, indien iedereen zo zou reageren als jij, zou de staat snel failliet zijn!
Ik hoop maar dat jij je niet met financiën moet bezighouden, want het is duidelijk dat jij dan niet de man op de juiste plaats bent!

Citaat:
Oud 20 november 2008, 18:07   #387
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Ja, jij ook?

Citaat:
14M€ is peanuts???
En wanneer ga je nu eens beginnen argumenteren? Of is dat te moeilijk en is het eenvoudiger om op de man te spelen?

Ja, 14M€ is peanuts. Er worden bedragen die pakken hoger zijn elders versmost. Je zal het me dus moeten vergeven, maar ik kijk liever daarnaar, ipv me blind te staren op wat afgunstreacties (want dat ligt aan de basis van die verontwaardiging). Als een overheid 34Miljard€ wil gaan uitgeven aan primaire uitgaven in 2008 (en nog eens 64 Miljard aan SZ), dan zijn daar grotere wan-uitgaven in te vinden dan een onnozele 14M€ voor een koningshuis.

Citaat:

Misschien moet je je effectief eens gaan bezighouden met het beheren van financiën en het in bedwang houden van kosten, dan zou je hetgeen ik zeg op zijn minst al eens in perspectief kunnen plaatsen...

En mocht het je kunnen shockeren, jazeker ik beheer een budget; eentje dat enkele keren hoger ligt dan die 14M€. Dat beheer ik niet door me druk te maken over uitgavenposten die 0,04% uitmaken van mijn totaal budget. Prioriteiten stellen heet zoiets; moet je misschien ook eens proberen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:37   #388
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Het aantal leerlingen in een klas is uiteraard iets anders maar ge moet leren leven met wat je hebt hé. En kom let's face it "t'is 't einde van de wereld niet hé" moeten lesgeven aan 30 i.p.v. 20. Een goeie prof zal evenwel aan beide aantallen een goede les kunnen geven.

...
largo_w, een mens moet inderdaad leren leven met wat hij heeft.
Onze koning (en de rest van de bende) heeft bijgevolg absoluut géén verhoging van de dotatie nodig, het fortuin van de koninklijke familie is reeds méér dan groot genoeg.

Twee: het is vooral in het 5e jaar de bedoeling dat de leerlingen Nederlands leren schrijven èn spreken, i.p.v. het enkel te begrijpen.

32 leerlingen een opstel laten schrijven en die opstellen achteraf op tijd verbeterd krijgen gaat nog, 32 leerlingen elk voldoende vaak laten spreken is wel wat anders.

In onze school is er nu gelukkig (èindelijk) materiaal voor een 'talenklas' voorhanden, helaas slechts voor groepen van maximaal 16 leerlingen.

Kan je het je al een beetje voorstellen?

Domme vraag van me, uiteraard kan jij dat. Jij bent immers een expert in zowat alles, niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 23:24   #389
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En toch even zeggen; dat zwaard van damocles dat je daar zo strategisch hebt geplaatst in uw portie "laten we alle leerkrachten ook een beetje opvrijen" is gewoon hilarisch.
Niets is belangrijker dan onderwijs, en weinig jobs zijn essentiëler dan die van leerkracht. Onderwijs wordt in het Westen zwaar ondergewaardeerd. Het wordt gebruikt als politiek wapen, het is overgereglementeerd, en de leerkrachten worden kapot gemaakt door het ministerie. En dan worden ze inderdaad nog eens onderbetaald.

Het is niet omdat gij dat niet kunt vatten, dat het populistisch gebral zou zijn. Eigenlijk heb ik nog maar zelden iets zo populistisch gelezen als uw hersenloze, van naijver druipende reactie hierboven.
Oud 20 november 2008, 23:51   #390
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een corridor tot aan de Tyrrheense Zee, verdorie.
daarom dat ze ryanair niet durven taxeren. Die zorgt voor de corridor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 23:51   #391
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

heeft het konijn nu vrijwillig afstand gedaan van zijn verhoging ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 09:14   #392
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

D�*�*rom krijgt de Lorre 10% opslag zeker?

Citaat:
Frauderende klusjesman van prins Laurent opgepakt
Bijna twee jaar na het marinefraudeproces is Limburger Marc Luypaerts (52) in Aarlen in de boeien geslagen. Luypaerts had zich niet gemeld bij de gevangenis en stond daardoor geseind als voortvluchtig.

De strafrechter veroordeelde de ex-militair en ondernemer in februari 2007 tot een gevangenisstraf van 3 jaar waarvan 6 maanden effectief. Met verduisterd geld van de marine knapte Luypaerts klusjes op in de villa van prins Laurent.

Sinds het marinefraudeproces woont Marc Luypaerts in het Nederlands- Limburgse Hoensbroek. Daar ontving hij noch oproeping noch ander bericht van het Belgische gerecht.

Voortvluchtige
Bij een verkeerscontrole in Aarlen moest Luypaerts mee naar het politiecommissariaat. Daar kreeg de Limburger te horen dat hij gesignaleerd stond als ‘voortvluchtige’. De politie arresteerde de veroordeelde en zette hem voor een maand in een cel in Aarlen. Op 17 december is Luypaerts weer vrij.
zijne zwarte klusjesman is opgepakt en nu moet hij de BTW zèlf betalen... of zoiets...

raar genoeg is er nu ineens wèl plaats in het gevang om die criminele klusjesman op te sluiten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 10:44   #393
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kan je het je al een beetje voorstellen?

Domme vraag van me, uiteraard kan jij dat. Jij bent immers een expert in zowat alles, niet?
I rest my case...
Citaat:
Oud 21 november 2008, 12:07   #394
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
largo_w, een mens moet inderdaad leren leven met wat hij heeft.
Onze koning (en de rest van de bende) heeft bijgevolg absoluut géén verhoging van de dotatie nodig, het fortuin van de koninklijke familie is reeds méér dan groot genoeg.
He shoots, he scores!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 13:03   #395
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
He shoots, he scores!
then again...Ik ben niet bepaald de persoon bij wie het vergelijken van Jan Modaal met de monarchie enige invloed heeft!
Citaat:
Oud 21 november 2008, 17:49   #396
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, 14M€ is peanuts. Er worden bedragen die pakken hoger zijn elders versmost. Je zal het me dus moeten vergeven, maar ik kijk liever daarnaar, ipv me blind te staren op wat afgunstreacties (want dat ligt aan de basis van die verontwaardiging). Als een overheid 34Miljard€ wil gaan uitgeven aan primaire uitgaven in 2008 (en nog eens 64 Miljard aan SZ), dan zijn daar grotere wan-uitgaven in te vinden dan een onnozele 14M€ voor een koningshuis.

En mocht het je kunnen shockeren, jazeker ik beheer een budget; eentje dat enkele keren hoger ligt dan die 14M€. Dat beheer ik niet door me druk te maken over uitgavenposten die 0,04% uitmaken van mijn totaal budget.
Hmm, ik moet zeggen dat ik graziëla wèl gelijk geef als ze het heeft over het feit dat 14M€ op zich veel geld is.

Idd, globaal genomen is het weinig wanneer het maar 0,04% uitmaakt, maar op zich is dit veel geld, dat de moeite is om degelijk te gebruiken.

En zeker wanneer het oorspronkelijk bestemd was voor één bepaalde persoon of familie is, die dan nog zelf aangegeven hebben daar van af te zien.

Voor mij zij de 64miljard€ voor SZ helemaal géén verloren zotte uigaven, omdat het gaat om de noden van zwakken aan te pakken. En die zullen dat terug consumeren, het geld gaat zeker direct terug in omloop.

Ikzelf verdien veel geld, en het kost me weinig moeite, integendeel, ik kik er op. Maar ik reken mezelf tot de sterkere en ik realiseer me dat dat bij velen niet zo is. Daarom dat ik er helemaal geen moeite mee heb om veel, lees: erg veel belastingen te betalen.
Oud 21 november 2008, 17:52   #397
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niets is belangrijker dan onderwijs, en weinig jobs zijn essentiëler dan die van leerkracht. Onderwijs wordt in het Westen zwaar ondergewaardeerd. Het wordt gebruikt als politiek wapen, het is overgereglementeerd, en de leerkrachten worden kapot gemaakt door het ministerie. En dan worden ze inderdaad nog eens onderbetaald.

.

Nuja, jullie hebben toch bijzonder veel vrije tijd eh? En wordt dit niet doorbetaald?

Dus betaald om niks te doen. Plus nog een fatsoenlijk staatspensioen erbovenop.
Oud 21 november 2008, 21:44   #398
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Gewoon enkel een loon voor het regerend staatshoofd. Voor mijn part krijgt hij er een ambtswoning bij (in bruikleen, niet als persoonlijk eigendom) en wordt het personeel vanoverheidswege betaald (met een transparante boekhouding).

En de rest van de koninklijke kastelen terug nationaliseren en verkopen of er openbare gebouwen van maken...

De rest van de familie moet maar zelf gaan werken, mijn werkgever geeft toch ook geen loon aan mijn familieleden omdat ik werk?

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=49
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 22:48   #399
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Gewoon enkel een loon voor het regerend staatshoofd. Voor mijn part krijgt hij er een ambtswoning bij (in bruikleen, niet als persoonlijk eigendom) en wordt het personeel vanoverheidswege betaald (met een transparante boekhouding).

En de rest van de koninklijke kastelen terug nationaliseren en verkopen of er openbare gebouwen van maken...

De rest van de familie moet maar zelf gaan werken, mijn werkgever geeft toch ook geen loon aan mijn familieleden omdat ik werk?

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=49
Mooi initiatief!

Van zodra ik wat meer tijd heb, doe ik mee, op de een of andere manier.

Bestaan er trouwens al zelfklevers van die avatar van u?

Ik wil Bruxelles daar wel mee volplakken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 23:10   #400
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
.....Ikzelf verdien veel geld, en het kost me weinig moeite, integendeel, ik kik er op. Maar ik reken mezelf tot de sterkere en ik realiseer me dat dat bij velen niet zo is. Daarom dat ik er helemaal geen moeite mee heb om veel, lees: erg veel belastingen te betalen.
Kom Magnificat, geen valse bescheidenheid hier...

Geef ons eens een precies ideetje van wat we als "veel geld" en "erg veel belastingen" moeten zien.

Zo kunnen we eindelijk ook eens inschatten of we zelf veel of weinig geld verdienen, en of onze jaarlijkse fiscale aderlating eigenlijk maar een sopscheetje is, vergeleken bij de uwe.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be