![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De hasjolie komt inderdaad van wiet, maar dat betekent niet dat dit het THC-gehalte is van de wiet. Weet je wat hasjolie is? Laatst gewijzigd door artisjok : 22 november 2008 om 18:04. |
|
|
|
|
|
|
#962 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
hoe kunt ge nu die percentages van hasj vergelijken met wiet??
weet ge wat hasj is uigenspiegelke? Trouwens, het vergelijken van percentages van wietsoorten onderling lijkt mij ook nogal onzinnig, het hangt er toch gewoon vanaf hoeveel wiet ge gebruikt per consumatie. Zo heeft veel wiet met weinig THC hetzelfde effect als weinig wiet met veel THC. Ik snap niet goed waarom dit als "argument" (tegen wat dan ook) gebruikt kan worden. |
|
|
|
|
|
#963 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij nederwiet gaat het niet om de vezels maar om het THC-gehalte, dat door selectie behoorlijk kan worden opgevoerd. De bloemtoppen (de rest van de plant wordt in dit verband niet gebruikt) kunnen daarbij gehaltes tot wel 45% bevatten, als ze professioneel onder speciale groeilampen worden gekweekt. De vijf planten gecultiveerde nederwiet die maximaal via het gedoogbeleid thuis mogen worden gekweekt zullen een lager gehalte THC ontwikkelen, dit is afhankelijk van de hoeveelheid zonuren die de planten krijgen, in tegenstelling tot nederwiet die gekweekt wordt onder lampen en die dus elke dag het maximale aantal uren licht krijgen. Bron: wikipedia Gelukkig eet ik liever uilenspiegeleieren... LOL Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 22 november 2008 om 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#964 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hasj is de hars van de Cannabis sativa var. indica, die kan variëren van bijna vloeibaar en olieachtig of kleiachtig tot zeer hard.Je gaat me toch geen drugs leren kennen zeker?! LOL |
|
|
|
|
|
|
#965 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hoeveel?
|
|
|
|
|
#966 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#967 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat is nu juist uw probleem? |
|
|
|
|
|
|
#968 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#969 |
|
Banneling
|
Ik heb geen probleem. Volgens mij hebt jij dat... LOL
Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 22 november 2008 om 18:38. |
|
|
|
|
|
#970 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hoeveel onder hen zijn verslaafd aan cannabis?
|
|
|
|
|
#971 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bronvermelding is een kwaliteitskenmerk van een artikel op Wikipedia. Een bronvermelding bestaat uit referenties naar relevante betrouwbare bronnen en biedt lezers en andere schrijvers de mogelijkheid om de feiten uit het artikel te staven. Het laat zien dat de inhoud van het artikel voldoet aan de criteria van verifieerbaarheid en geen origineel onderzoek. |
|
|
|
|
|
|
#972 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Steeds meer cannabisverslaafden Ik weet het... Het kan toch niet baten... LOL Want aan smoorverliefdheid is niets te doen... Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 22 november 2008 om 20:28. |
|
|
|
|
|
|
#973 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zou wel heel erg veel zijn... |
|
|
|
|
|
|
#974 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=937 |
||
|
|
|
|
|
#975 |
|
Vreemdeling
|
hahah wat een bullcrap, 45 % thx, das bijna skunk daje rookt, das van die opgefokte boel daje in de coffieshops vind vo 10+eur de gram, vuile brol da
|
|
|
#976 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Onder de 26.000 drugverslaafden zijn er dus 30.000 tot 80.000 cannabisverslaafden?
Da's straf datte.
|
|
|
|
|
#977 |
|
Banneling
|
Ik zie het voor vandaag voor bekeken...
Ik merk te veel 'afhankelijkheid' bij sommigen... WINK |
|
|
|
|
|
#978 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hopelijk hoor ik dat hier nu niet opnieuw?
|
|
|
|
#979 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moeilijk nog in te schatten.
De officiele cijfers (en die moet ik nu echt eens ergens terug zoeken ) gaan van een telling uit volgens maximaal aantal toegelaten verkochte cannabis en een gemiddeld gebruik per persoon. Dat geeft een getal. De werkelijkheid, als we er mogen van uitgaan dat wiet zowel nederwiet als de eurowiet (van overal geïmporteerde) een veelvoud van die som is dan zijn het aantal "afhankelijken" ook een veelvoud van het getal dat nu opgegeven wordt. Maar exact weet niemand het, er is daar geen boekhouding rondom.
|
|
|
#980 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit kan ik alvast al geven,
Tabel 3.1: omvang nederwiet en aantal kwekerijen Soort schatting Omvang Aantal kwekerijen Nationale consumptie en grenstoerisme per jaar 35.562 kg 4.742 Aanbod coffeeshops per jaar .........................37.940 kg 5.059 Wat betekenen deze cijfers? Deze schatting moet worden beschouwd als een ondergrens (Korf 2002, 262). Ten eerste is de Nederlandse productie van nederwiet bestemd voor de export bijvoorbeeld niet meegerekend. ‘Dat nederwiet in grote hoeveelheden ge¨exporteerd wordt, staat buiten kijf. Maar over de precieze omvang van de nederwietexport bestaan geen betrouwbare gegevens, zelfs niet bij benadering’ (Korf 2002, 260). Een coffeeshophouder schat het aandeel van de export zelfs op 90% van de totale Nederlandse productie (zie bijlage A). De ge¨ınterviewde politiefunctionaris drugsexpertise durft niet zulke schattingen te maken, maar noemt het aandeel van de export aanzienlijk. Hij zegt hierover: “En als je ziet wat we aan plantages oprollen, wordt er veel ge¨exporteerd, dat kan gewoon niet anders. Als alles in Nederland gerookt zou worden zou de hele Nederlandse bevolking de hele dag high moeten zijn” (zie bijlage C). ‘Voorlopig blijft de export de grootste onbekende in het verhaal over de economie van de nederwiet’ (Korf 2002, 263). Ten tweede wijst het aantal opgerolde hennepkwekerijen erop dat 5.000 hennepkwekerijen een lage schatting is. ‘Het enige alternatief zou immers moeten zijn dat de pakkans wel heel erg groot is’ (Korf 2002, 262). En gezien de prioriteitenstelling van politie lijkt dat onwaarschijnlijk. Vanaf het jaar 2000 tot 2005 werden ongeveer 2.200 kwekerijen per jaar ontmanteld (Van der Heijden n.d., 48). Van der Heijden schat dat de pakkans 10 `a 20 procent bedraagt. Dat zou betekenen dat er in Nederland 11.000 `a 22.000 hennepkwekerijen in bedrijf zijn. De ge¨ınterviewde coffeeshophouder zegt ook over de organisatoren van de thuisteelt: “ze hebben het risico ingecalculeerd dat ´e´en op de tien [plantages] opgerold wordt” (bijlage A). Concluderend is de schatting van 5.000 hennepkwekerijen zeer voorzichtig, maar zelfs bij deze onderschatting is de omzet al miljoenen euro’s.
|