Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2008, 12:44   #2381
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
...
Die wetgeving op roken is eigenlijk alleen goed voor mensen met het kenmerk 'luiheid'. Die hebben nu de wet achter zich.
...
Als ik zo door de straten loop en aan de ingang van hier en daar een bank, een kantoor enz. rokers buiten zie staan, dan heb ik niet de indruk dat die daar op de stoep staan te werken.

Jij krijgt de prijs van het jaar om de waarheid 180° om te draaien !!

En je bent er nog niet verlegen voor. Amai mijn teelballen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 12:47   #2382
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik zo door de straten loop en aan de ingang van hier en daar een bank, een kantoor enz. rokers buiten zie staan, dan heb ik niet de indruk dat die daar op de stoep staan te werken.
Jij krijgt de prijs van het jaar om de waarheid 180° om te draaien !!

En je bent er nog niet verlegen voor. Amai mijn teelballen.
Die offeren daarvoor hun pauze op. De rest zit koffie te drinken, of coke te snuiven.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 12:55   #2383
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die offeren daarvoor hun pauze op. De rest zit koffie te drinken, of coke te snuiven.
Ja? en rokers drinken dan geen koffie zeker?

Rokers die geen halve dag (dus tot aan de middagpauze) zonder kunnen, zijn zoals alle verslaafden meesters in het uithalen van truukjes om te kunnen toegeven aan hetgeen de verslaving vraagt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 november 2008, 16:48   #2384
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
ik ben er bijna zeker van de Jukes een hoge bloeddruk en hartritmestoornissen krijgt van zich hier druk te maken, en daar zijn wij forummers eigenlijk de schuld van.

grapje hoor, Jukie
Nee, mijn moeder is er de schuld van dat ik me af en toe geroepen voel om te reageren op dit forum. Maar dat staat in een ander topic.
Oud 22 november 2008, 17:18   #2385
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort dingen heeft de overheid niet in de hand. De overheid gaat altijd te ver als het mensen gaat voorschrijven hoe ze zich moeten gedragen. Mensen gaan ertegen in protest of ze negeren de wetgeving gewoon.

De overheid moet niet denken dat ze met een stemming in het parlement gelijk voor een omwenteling kan zorgen, haar invloed is en blijft beperkt (gelukkig maar). Het ligt simpelweg niet in de aard van de West-Europeaan.
Zet nu 1 denkstap verder en besef dat de overheid helemaal niet wil dat de wetgeving wordt gerespecteerd.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 18:40   #2386
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet nu 1 denkstap verder en besef dat de overheid helemaal niet wil dat de wetgeving wordt gerespecteerd.
Inderdaad, ik zie nu het Licht !!
De overheid wil dat de niet-rokers af en toe naar buiten gaan, om de rokers zeker niet voor het hoofd te stoten zodat ze eventueel minder zouden roken !!!

Oud 22 november 2008, 19:07   #2387
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid wil dat de niet-rokers af en toe naar buiten gaan, om de rokers zeker niet voor het hoofd te stoten zodat ze eventueel minder zouden roken !!!

Die Erw toch...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 19:13   #2388
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik als roker zou feitelijk geld moeten vragen aan de niet-rokers. Wel meeroken maar te gierig om zelf saffen te halen. Volgende keer kunnen ze 11 cent geven als ik een saf opsteek, de profiteurs.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 19:17   #2389
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik als roker zou feitelijk geld moeten vragen aan de niet-rokers. Wel meeroken maar te gierig om zelf saffen te halen. Volgende keer kunnen ze 11 cent geven als ik een saf opsteek, de profiteurs.
Meefeesten en niet betalen,doen de politiekers dat ook niet?
Oud 22 november 2008, 19:22   #2390
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Meefeesten en niet betalen,doen de politiekers dat ook niet?
Voila, niet-roker zijn zoals politici. geiteneukers die de geit willen neuken van de buurman zonder dat ze hun eigen geit meepakken.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 00:24   #2391
Tavek
Banneling

Standaard

Met alle respect, maar betalen voor het inademen van verbrandingsgassen (roet, CO, enz...).....

Kunt ge niet beter in uw gesloten garage de auto aanzetten en zelf langzaam stikken, want het is in princiepe hetzelfde....nicotine kunde ook in andere vormen binnenkrijgen eh.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 00:56   #2392
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn redacteurs van toonaagevende medische bladen geen professionals meer? Als we zulke bronnen in twijfel gaan trekken, dan kunnen we maar beter alles negeren, natuurlijk. Maar dat is wat verslaafden liefst zouden willen, uiteraard.
Ik twijfel niet aan zijn professionaliteit maar ik twijfel zeker ook niet aan zijn subjectiviteit. Het is geen objectieve journalist. Nu is dat niet verboden (en soms zelfs gewenst) maar ik had het van jou eerlijker gevonden als je dat even vermeld had.

Wat je nog niet door schijnt te hebben is dat de weerstand tegen deze wet niet van de rookindustrie of de 'verslaafden' komt. Als dát zo was zouden de tegenstanders geen 60% halen.

Deze wet heeft, en iemand van de raad van State heeft het vandaag weer eens bevestigd, veel fascistoïde elementen in zich. En waar gaat het in principe om? Ontmoedigingsbeleid voor ongezond geacht gedrag. Dat is veel te licht om zo zwaar in te grijpen in de privésfeer, in eigendom (café's) en om een deel van een bedrijfstak om zeep te helpen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 23 november 2008 om 00:57.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 11:55   #2393
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
...
En waar gaat het in principe om? Ontmoedigingsbeleid voor ongezond geacht gedrag. Dat is veel te licht om zo zwaar in te grijpen in de privésfeer, in eigendom (café's) en om een deel van een bedrijfstak om zeep te helpen.
We gaan voor zo ongeveer de elfhonderdste keer moeten zeggen dat het argument van de privé-sfeer geen steek houdt.

Er is al heel lang een rookverbod in de beenhouwerijen. (nochtans was het argument bij uitstek van mijn rokende maar overleden vader dat "gerookt vlees langer bewaart").
Die beenhouwerij is pertang ook privé eigendom.

Iets minder lang is er het rookverbod op de werkplek. Nochtans zijn heel veel van die werkplekken private eigendom.

Zelfs de wachtkamers van de gemiddelde huisarts in Vlaanderen is privé eigendom ....

Een tweede element is de graad van "zwaarte" waarmee ingegrepen zou worden.
Bij een rookverbod in een kaffee, wordt gevraagd aan de roker om de tijd van het roken van zijn sigaretje, zijnde max 3 minuten, buiten te gaan, of naar het rookkot te gaan. Amai mijn teelballen, kwestie van zwaarte van dragen.
Ik ken overgrootvaders, oud, versleten, kwasi kreupel, die buitengaan om te roken, als ze op bezoek zijn bij de pasgeboren zoveelste achterkleinzoon/dochter. En daarbij moeite doen om verstaanbaar te zeggen "dat het te hopen is dat diene kleine niet zo rookverslaafd als hij zal worden".

Oud 23 november 2008, 11:59   #2394
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grootste misvatting ooit is dat de wet gelijk staat aan rechtvaardigheid.
Of topik, maar dit wil ik jullie niet onthouden.

Er gaat zo een hardnekkig verhaaltje rond in ambtenarenmiddens, dat het echt waar gebeurd is, alhoewel niemand ooit het echt gezien heeft;
maar er zou zo een franstalige ambtenaar geweest zijn, die dacht dat hij perfekt tweetalig was (met de hulp van een woordenboek) en alzo in een offisieel schrijven vertaald had, op erg letterlijke wijze dat het "Ministerie van Rechtvaardigheid ...zus en zo beslist had".

Oud 23 november 2008, 12:58   #2395
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet het Licht dat je ziet!
Dat is wat ervan overblijft door je door de overheid gesponsorde Bril!!

Ik zei:

Hoe minder wetgeving wordt gerespecteerd, hoe meer excuses voor controles, hoe meer excuses voor meer middelen, hoe meer excuses voor meer postjes bij het staatsapparaat, en hoe meer mensen die geneigd zijn een 'just' bolleke te kleuren op de bollekeskermis. De bollekes die staan voor 'Houden Zo!!!'.
Oud 23 november 2008, 13:03   #2396
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht

Die Erw toch...
Die ambetante Erw toch, die telkens opnieuw die oopsie-dingetjes zegt die jullie liever zedig verborgen houden in jullie megalomaan stinkend inteelt-nest luie parasieten.

Laatst gewijzigd door Erw : 23 november 2008 om 13:04.
Oud 23 november 2008, 13:15   #2397
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ambetante Erw toch, die telkens opnieuw die oopsie-dingetjes zegt die jullie liever zedig verborgen houden in jullie megalomaan stinkend inteelt-nest luie parasieten.
Nee, die Erw die zich al vloekend en scheldend een weg doorheen dit forum baant en die ervan overtuigd schijnt te zijn dat hij zinnige dingen te zeggen heeft... Zielig.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 13:18   #2398
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Verkeerde bladeren gebruikt voor uw stinkstokje?
Oud 23 november 2008, 13:26   #2399
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ambetante Erw toch, die telkens opnieuw die oopsie-dingetjes zegt die jullie liever zedig verborgen houden
Om zulke dingen te kunnen zeggen, is niet alleen een grote intelligentie nodig, maar ook een scherpe grote intelligentie.

Citaat:
in jullie megalomaan stinkend inteelt-nest luie parasieten.
ligt er iets onverwerkt op je lever? Of simpel vergeten je pilletje te pakken?

Oud 23 november 2008, 14:10   #2400
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welkom in de wereld.

Geweld behoort tot de natuur; geweld behoort tot de mens.

Even een klein oppuntstellinkje: jij bedoelt waarschijnlijk "dwang" in plaats van "geweld". Geweld heeft toch iets meer een fisiek karakter.
Totalitair zijn en daar trots op zijn - ik begrijp het niet

Citaat:
Hopelijk zal je - ooit - in een van je lessen het volgend adagium bespreken:

Ik zou daar eens goed over nadenken.

Anders ga je nooit gelukkig kunnen zijn in deze wereld.
Dat adagium was een gigantische vergissing - maar begrijpelijk in die tijd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be