Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2008, 12:33   #1001
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quentin Bekijk bericht
Onze maatschappij heeft idd genoeg problemen vandaag. Juist daarom dat cannabis moet gelegaliseerd worden zodat de politiediensten zich daar niet te veel meer mee moeten bezig houden. Legalisatie betekent dat men er minder geld mee kan verdienen en er dus ook minder geweldadigheid mee gemoeid is. De flikjes in België houden zich meer bezig met paffertjes uit het park te plukken en die te begeleiden dan met echte misdaad. Vertel me eens wat cannabisgebruiker echt van overlast brengt tov de maatschappij? Uitgesloten van wat hij teweeg brengt bij zichzelf en familie (en dat valt te minimaliseren als men met er mee overweg kan)
LOL
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 12:37   #1002
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quentin Bekijk bericht
Onze maatschappij heeft idd genoeg problemen vandaag. Juist daarom dat cannabis moet gelegaliseerd worden zodat de politiediensten zich daar niet te veel meer mee moeten bezig houden. Legalisatie betekent dat men er minder geld mee kan verdienen en er dus ook minder geweldadigheid mee gemoeid is. De flikjes in België houden zich meer bezig met paffertjes uit het park te plukken en die te begeleiden dan met echte misdaad. Vertel me eens wat cannabisgebruiker echt van overlast brengt tov de maatschappij? Uitgesloten van wat hij teweeg brengt bij zichzelf en familie. (en dat valt te minimaliseren als men met er mee overweg kan)

De legalisering tot op zekere hoogte in Nederland geeft de politie nu net wel eens veel extra werk.
Oud 23 november 2008, 12:40   #1003
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Om het uit de criminele sfeer te halen en zo de randcriminaliteit, die nu voor overlast zorgt, tot een minimum te beperken. Wat is er voordelig aan om de ene druggebruiker (alcohol) zijn gang te laten gaan en de andere (cannabis) te criminaliseren?
Voor alkohol is het helemaal onmogelijk en haalbaar; zelfs niet wenselijk cfr wijnindustrie en zoveel diverse streekprodukten;
voor kannabis is het nog zeer haalbaar om "betere maatschappelijke resultaten" te halen via het produkt illegaal te houden, en om naast de preventie ook een welbegrepen repressie te houden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 12:41   #1004
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Voor alle mensen met het waanidee dat Nederland zijn drugsbeleid zou terugdraaien.
Men is nu eindelijk tot de conclusie gekomen dat de huidige hypocriete situatie dient rechtgezet te worden:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._kweken__.html

Citaat:
Eindhoven wil zelf wiet kweken

AMSTERDAM - De gemeente Eindhoven wil zelf een wietkwekerij beginnen voor de aanlevering van softdrugs aan de coffeeshops in de stad.

Dat heeft burgemeester Rob van Gijzel vrijdag gezegd op de wiettop in Almere. Eindhoven wil zo betere controle kunnen uitoefenen. Het plan wordt voorgelegd aan het kabinet. De wiettop, een bestuurlijk overleg over softdrugsbeleid in Nederland, was een initiatief van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de gemeente Maastricht. Op de top in Almere waren vrijdag 33 gemeenten vertegenwoordigd. Zij steunen het idee van de zogenoemde stadskwekerijen. Eindhoven is uitgekozen voor het experiment. Doel is meer controle op de 'achterdeur' van de coffeeshops, ofwel de productie en handel van de softdrugs.

Daarnaast denken de gemeenten ook aan een pasjessysteem. Alleen inwoners kunnen dan naar de coffeeshop in hun gemeente. Op die manier moet drugstoerisme worden tegengegaan, zei burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere vrijdag. Ze is momenteel voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Volgens Jorritsma zijn de 33 gemeenten eensgezind over het softdrugsbeleid voor de toekomst. Geen verbod op softdrugs, maar wel het ontmoedigen van drugsgebruik. Daarnaast reguleren en controleren van verkoop en een stevige aanpak van drugsgerelateerde criminaliteit.

De gemeenten willen dat het kabinet met een softdrugsbeleid komt dat ook buiten Nederland draagvlak heeft. Voor de kerst willen de gemeenten in overleg met het kabinet over een drugsbeleid met Europese afstemming.

Harde aanpak van de drugsgerelateerde criminaliteit in samenwerking met politie en Openbaar Ministerie (OM) is volgens de gemeenten bittere noodzaak. Op de wiettop is ook de wens uitgesproken dat het OM onderzoek gaat doen naar de aard en omvang van de criminaliteit die samenhangt met handel, productie en verkoop van wiet.
Met behulp van die pasjes, waardoor enkel Nederlanders wiet kunnen kopen, zullen andere landen zoals België gedwongen worden om ook hun drugsbeleid aan te passen ipv hun beleid over te laten aan Nederland.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 november 2008 om 12:46.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 12:43   #1005
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inbraak is een misdrijf waar slachtoffers bij betrokken zijn. Cannabisgebruik niet. Had je dat nu ècht niet zelf kunnen bedenken?
Kannabisgebruik leidt tot maatschappelijk ongewenste en zelfs zeer negatieve effekten, niet het minst de boodschap naar de jeugd "dat het allemaal niet zo erg is". Wel, het is wel erg.
Het doet sommige mensen van Lille naar Terneuzen rijden om eraan te geraken.
Als jij niet aan een fles wijn zou raken, zou jij ervoor 100 km afleggen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 november 2008, 12:44   #1006
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bedoel je dat alle cannabis die niet legaal gekweekt is tot hiertoe dan rotzooi is?
Nee, ik bedoel dat er tot nu toe geen controle op bestaat. Maar dat had je natuurlijk wel begrepen, afgaande op je beside-the-point-antwoord.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 12:47   #1007
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor alkohol is het helemaal onmogelijk en haalbaar; zelfs niet wenselijk cfr wijnindustrie en zoveel diverse streekprodukten;
voor kannabis is het nog zeer haalbaar om "betere maatschappelijke resultaten" te halen via het produkt illegaal te houden, en om naast de preventie ook een welbegrepen repressie te houden.
Voor één welbepaalde soort hard drug ben je dus bereid een uitzondering te maken, omdat er geld mee gemoeid is... Vreemd. De cannabisindustrie kan immers evengoed een lucratieve industrie worden. De negatieve gevolgen ervan wegen niet eens op tegen die van alcohol.
Oud 23 november 2008, 12:48   #1008
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kannabisgebruik leidt tot maatschappelijk ongewenste en zelfs zeer negatieve effekten, niet het minst de boodschap naar de jeugd "dat het allemaal niet zo erg is". Wel, het is wel erg.
Nee, dat is het niet, zeker niet in vergelijking met de hard drug alcohol.

Citaat:
Uiteraard.
Oud 23 november 2008, 12:48   #1009
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Voor alle mensen met het waanidee dat Nederland zijn drugsbeleid zou terugdraaien.
Men is nu eindelijk tot de conclusie gekomen dat de huidige hypocriete situatie dient rechtgezet te worden:
Dat is niet "men" die tot een konklusie komt.

Dat is één burgemeester die nog altijd niet openlijk durft erkennen dat hij te laf is om het probleem aan te pakken.

Ik vergelijk hem met een burgemeester die zou zeggen "er zijn teveel alkoholverslaafden in mijn stad; wel, we gaan zelf ons eigen bier brouwen en voor de kwaliteit ervan zorgen dat er maar een half graadje alkohol in zit".
En daarmee moet onze polisie dan geen alkoholkontroles meer doen, want onze automobilisten gaan niet zat meer rijden. Alkohol kunnen we schrappen uit onze lijst van doodsoorzaken !! Joepie, binnen twee jaar een rapport dat ons het beste land ter wereld maakt inzake alkoholbeleid.
Kop in het zand, met andere woorden.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 november 2008 om 12:51.
Oud 23 november 2008, 12:49   #1010
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor één welbepaalde soort hard drug ben je dus bereid een uitzondering te maken, omdat er geld mee gemoeid is... Vreemd. De cannabisindustrie kan immers evengoed een lucratieve industrie worden. De negatieve gevolgen ervan wegen niet eens op tegen die van alcohol.
Mja ik heb de schoofzaak al meermaals op zijn hypocriete houding gewezen.

Als antwoord vroeg hij mij wat er mis was met hypocriet zijn.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 november 2008 om 12:55.
Oud 23 november 2008, 12:50   #1011
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is niet "men" die tot een konklusie komt.

Dat is één burgemeester die nog altijd niet openlijk durft erkennen dat hij te laf is om het probleem aan te pakken.

Ik vergelijk hem met een burgemeester die zou zeggen "er zijn teveel alkoholverslaafden in mijn stad; wel, we gaan zelf ons eigen bier brouwen en voor de kwaliteit ervan zorgen dat er maar een half graadje alkohol in zit".
Correctie dat is niet 1 burgemeester. Het is een groep van burgemeesters.

Oud 23 november 2008, 12:51   #1012
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lille-Terneuzen is niet ZO ver. En ja, ik weet dat ge Lille in Frankrijk bedoelt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 12:59   #1013
Quentin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Welke negatieve effecten?
Die gasten rijden naar daar net omdat het niet gelegaliseerd is...
Als dat overal zo is hoeft er niemand naar daar te rijden en is er daar ook geen overlast noch drugstoerisme
Oud 23 november 2008, 13:04   #1014
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Negatieve effecten? Waarschijnlijk denkt hij dat de cultuur rondom cannabis, graffiti en negers (kortom: de jeugdcultuur), dat die door wiet ontstaan is, en niet gewoon samenvalt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 13:05   #1015
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Lille-Terneuzen is niet ZO ver. En ja, ik weet dat ge Lille in Frankrijk bedoelt.
Mapsource (gps Garmin) van Lille parking Grand Place naar Terneuzen parking Theaterplein (vlakbij de beide koffie, pardon, drugswinkels): 116 km. (langs E17 en R4 kwasi recht op recht)

Zijt ge even presies in andere kritische replieken?

Oud 23 november 2008, 13:05   #1016
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Gelukkig waren mijn ouders geen 'afhankelijken' of ik zat hier misschien ook te bleiten als een kleine om aan mijn portie wiet te geraken...
Oud 23 november 2008, 13:06   #1017
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik bedoel dat er tot nu toe geen controle op bestaat. Maar dat had je natuurlijk wel begrepen, afgaande op je beside-the-point-antwoord.

Er bestaat geen controle op en net zomin cijfers over de teelt en ook niet over het aantal gebruikers. Vermits men geen zicht heeft op de productie.

En toch..slagen smoorverliefden er steeds opnieuw in te schermen met cijfers.
Oud 23 november 2008, 13:06   #1018
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Mapsource (gps Garmin) van Lille parking Grand Place naar Terneuzen parking Theaterplein (vlakbij de beide koffie, pardon, drugswinkels): 116 km. (langs E17 en R4 kwasi recht op recht)

Zijt ge even presies in andere kritische replieken?
Hij zinspeelt op Lille in de prov Antw.
Oud 23 november 2008, 13:09   #1019
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._kweken__.html

Met behulp van die pasjes, waardoor enkel Nederlanders wiet kunnen kopen, zullen andere landen zoals België gedwongen worden om ook hun drugsbeleid aan te passen ipv hun beleid over te laten aan Nederland.
Gecontroleerde verkoop, pasjes...het aantal mensen die willen gebruiken zullen dan wel ergens aan de achterdeur verder kopen zeker?

Of zouden de verkopers vrijwillig hun omzet willen zien kelderen?
Oud 23 november 2008, 13:12   #1020
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Negatieve effecten? Waarschijnlijk denkt hij dat de cultuur rondom cannabis, graffiti en negers (kortom: de jeugdcultuur), dat die door wiet ontstaan is, en niet gewoon samenvalt.
Mij proberen te linken aan het gebruik van het woord neger, in een dergelijke konnotatie, is erover voor mij persoonlijk.
Ik ben geen rassist en ik wil er niet voor uitgescholden worden.

Onnodig te replikeren, je bestaat niet meer voor mij.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be