![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1141 |
|
Minister
|
er zitten er hier nochtans voldoende.
|
|
|
#1142 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#1143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dan denken de smoorverliefden dat ze niet verslaafd zijn... |
|
|
|
|
|
|
#1144 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1145 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die uitnodigingen van de smoor-verliefden om hen eens uit te leggen van wat presies wij zo'n schrik zouden hebben van de gevolgen van kannabisverbruik, doen me denken aan de alkolieker die straal ontkent dat hij dronken is, terwijl hij daar staat met een broek waarin hij zonet gepist heeft zonder het te merken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1146 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1147 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nee, alleen als zijn gebruik de roes ten doel heeft.
|
|
|
#1148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Behoudens tante nonneke, die vergat dat de paster wijn in zijn kelk kapt, heeft niemand ooit zoiets beweerd. (Gebruik van alkohol, vb. wijnproeverij, is een hoge vorm van geraffineerde kultuur.) Zelfs iemand die met meer dan het wettelijk toegestane in zijn bloed een ongeval veroorzaakt, is niet noodzakelijk verslaafd. Hij of zij heeft enkel een maatschappelijk onaangegpast gedrag vertoond. Met alkohol heb je dus een aantal risiko's, waaronder 1) je eigen gezondheid vooral ingeval van veel gebruik 2) maatschappelijk onaangepast gedrag allerhande 3) verslaafd worden (in allerlei vormen, zoek maar eens op: dipsomanie ...), hetgeen dus de ergste gevolgen heeft. Heb je dat nou toch wel met elke drug zeker !! Ook met kannabis. Daarom is het spijtig dat kannabis de laatste jaren meer en meer ervaren wordt als zomaar een verbruiksmiddel. (en op geen enkele manier ga je eenderwelke vorm van kannabis gebruik vergelijken met wijnproeverij, gebruik van alkohol in de keuken - marineren in sommige bieren -, bier-proeverij enz., alles behalve zatlapperij) En dat is de reden waarom ik blijf pleiten voor het niet legaliseren van alle aktuele illegale drugs.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1149 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb je nu al een argument gevonden waarom het niet zou mogen? "LOL" is geen argument, en wat insinuaties ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#1150 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het gebruik van alcohol heeft ALTIJD de roes ten doel...
|
|
|
|
|
#1151 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Nee? En waarom niet?
|
|
|
|
|
#1152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat Piet Huizentruit het gezegd heeft.
|
|
|
|
|
#1153 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat vind ik nou zo leuk aan je: als jij geen argumenten meer hebt, maak je je er vanaf met een kwinkslag, waar anderen zouden gaan schelden of gewoon verdwijnen met de stille trom.
Je hebt je flink geweerd, maar ik denk dat we nu wel stilaan kunnen besluiten dat er geen enkele reden is om cannabis niet te legaliseren.
|
|
|
|
|
#1154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vertel me nu eens waarom je die gebruikers wil blijven beschouwen als criminelen? |
|
|
|
|
|
|
#1155 |
|
Banneling
|
En dan beweren de afhankelijken dat ze niet verslaafd zijn... LOL (= nu argument)..
|
|
|
|
|
|
#1156 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Over wie heb je het eigenlijk?
|
|
|
|
|
#1157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb al gezegd waarom ik kannabis in de illegaliteit wens te behouden, en dat is om de meest duidelijk boodschap te geven, om het beleid zeer duidelijk te stellen: blijf daarvan af, het geeft teveel maatschappelijk negatieve effekten (naast de individuele schadelijke effekten). Ik heb daarbij al gezegd dat het kleine gebruikerke van kannabis niet krimineler is dan de foutparkeerder of de gematigde snelheidsovertreder. Maar toch moet de boodschap duidelijk blijven. Zowel voor de automobilist als voor de smoor-verliefde.
|
|
|
|
|
|
#1158 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het enige dat "we" kunnen besluiten is dat we mekaar (nog) niet kunnen overtuigen op dit punt. We zijn akkoord dat we niet akkoord zijn? (allez, we kunnen bijna een B. regering beginnnen) ps: jouw onderschrift, dat ik hier enige tijd geleden op het forum geplaatst heb, is een beetje verkeerd geknipt en geplakt door jou. Het is niet meneer Lacordaire die dat oorspronkelijk geplaatst heeft hoor. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 november 2008 om 21:22. |
|||
|
|
|
|
|
#1159 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De boodschap die we momenteel geven is, tabak is ongezond, alcohol : doe maar op, maar niet achter het stuur. al de rest : is crimineel. Jongeren zijn niet achterlijk, ze weten best dat cannabis niet per definitie crimineel is. Als je een duidelijke boodschap wil geven, vertel dan gewoon de waarheid. Vertel waarheidsgetrouw wat de risico's zijn. Laat iedereen de vrijheid om zelf keuzes te maken. Aangezien je het gebruik van cannabis niet kan tegenhouden door het illegaal houden. Aangezien je helemaal geen duidelijke boodschap geeft door cannabis illegaal te houden. Waarom zou cannabis illegaal moeten blijven? |
|
|
|
|
|
|
#1160 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat: