![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoi C2C, lang geleden. Hoe is het met de vrouw en de pasgeborene?
![]() Ik heb nooit hetzelfde meegemaakt. Maar maak jammergenoeg wel met enige regelmaat iets gelijkaardigs mee. Het komt voor in allerlei varianten maar het komt er iig op neer dat ik last heb van slaapparalyse. Volgens mij ben ik dan klaarwakker, doch mijn lichaam slaapt nog. Ik kan mijn spieren dan niet aansturen en zelfs mijn ogen niet openen. Ik kan dan mezelf gewoon 'laten gaan' of ertegen vechten. Als ik het laat kom ik blijkbaar in een soort andere realiteit terecht die schokkend veel lijkt op de mijne en die me een soort ilussie geeft van echtheid waardoor ik blijf slapen, zonder dat ik het besef... Bijvoorbeeld: mijn moeder riep me om op te staan, met heel veel moeite kwam ik uit bed en stond ik op. We zaten aan tafel, ik at mijn ontbijt, enzoverder. Er gebeurden wel een paar enge dingen, maar ik deed alles normaal ... Tot ik plots wakkerschoot omdat mijn moeder een tweede keer riep... Ik was blijkbaar niet opgestaan... Dat was best eng. Vooral gezien ik meestal het tegenovergestelde heb nl. dromen en tegelijkertijd beseffen dat het een droom is (en soms mezelf zo wakkermaken uit die droom of nachtmerrie omdat ik wil dat het stopt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hé, maar dat heb ik ook wel vaak...
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat komt ook goed overeen met m'n eigen ervaringen. Zo ben ik al een tijdje bezig met mediteren, oa met een soort slaapmasker dat wel nog toelaat om de ogen te openen (maar het is dan pikdonker, zodoende wordt de invloed van de visuele cortex zwaar afgevlakt) en daar heb ik ook vaak dat ik plots dingen die gebeurd zijn of die ik verwacht dat gaan gebeuren zeer sterk en levendig visualiseer. Nu, ik weet helemaal niet zo veel af van neurowetenschappen of psychologie, dus ik kan ook compleet fout zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Our true religion is a monotheism of consciousness, a possession by it, coupled with a fanatical denial of the existence of fragmentary autonomous systems. Jung, C.G. Alchemical Studies. Collected Works, Vol. 13. Princeton, NJ, 1983.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Gisteren stond ik aan het zwembad waar ik niet in mocht omdat topsporters meer rechten blijken te hebben. Was nochtans onderweg terug naar huis gekeerd om na te kijken of het wel open was. Stond ik daar voor gesloten deuren, bleek dat het niet zaterdag was zoals ik dacht maar reeds zondag. Ik had nochtans mijn zondagse pistolleetjes al binnen en had dus beter moeten weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ben ik eens in volle overtuiging dat het tijd was om naar school te gaan, opgestaan, en naar beneden gegaan. Vriendelijk hallo gezegd tegen m'n moeder die mijn bokes smeerde, naar het toilet gaan, melkje opwarmen, om dan pas te zien dat mijn ouders liggen te slapen in de zetel voor TV. Het was 2u 's nachts. boem. Raar, want ik had écht mijn moeder bokes zien smeren, of liever: dat kwam zeer levensecht op me over. Ik noem dat slaapwandelen, met hallucinaties. Ik heb zo ook eens midden in de nacht naar TV zitten kijken toen mijn moeder me opmerkte dat er helemaal geen TV speelde. "Oh ja". Brein doet rare dingen met een mens. Denk je dat die dingen gelijkaardig zijn aan jouw ervaring?
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() maw, na de wekker terug ingedommeld (alarm stond af, dus...) en gedroomd dat ik verder deed ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik droom ook heel vaak dat ik al opgestaan ben, maar dat lijkt me te classificeren onder 'luiheid'. De beschrijving van dat eerste kan wijzen op slaapparalyse. Ik heb regelmatig last van slaapparalyse en raak na een aanval maar zéér moeilijk weer in slaap. Vaak duurt het ruim een uur vooraleer ik opnieuw normaal kan ademen, en moet ik eerst een kwartiertje overgeven. Meestal ben ik ook zodanig onder de indruk van die ervaring dat ik daar toch wel een uur niet goed (lees: ontzettend angstig) van ben. Enge hallucinaties, bekomen van de immense druk op mijn lijf, soms het bekende 'buis'-gevoel, objecten die mijn luchtpijp of slokdarm lijken te blokkeren, keiharde geluiden. 't zijn trouwens vaak die geluiden die me uit de paralyse halen. De voorlaatste paralyse (2 weken geleden of zo, de laatste was dit weekend) kreeg ik precies zo'n harde dreun tegen m'n hoofd dat ik met m'n kop tegen de bedhoofding ben gevlogen. En toen viel de verlamming weg. M'n nek deed toen wel pijn ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel frustrerend eh. in de voorbeelden die ik schetste liep ik rond in huis en deed ik dingen. Samengevat: - ik deed dingen die ik niet moest doen - jij deed dingen niet die je wel moest doen Jij bent alvast het meest energie-efficient. ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat heb ik ook zo eens wekelijks ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet echt eh, ik heb alles 2 keer gedaan ![]() Hoewel, als ik me zeer doe in mijnen droom, voel ik da nog als ik wakker wordt ![]() Eigenlijk wel leuk eh, zo raar zijn ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wat ik wel raar vind, is dat ik de neiging heb om een 2/3 minuten wakker te worden voor het uur waarop ik mijn wekker gezet heb. Zet ik mijn wekker om 12u, dan gebeurt het zeer vaak dat ik wakker word om 11:58 of 11:57.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet ik em nie, ben ik wakker (al was het maar effe) om 6 uur ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het ook eens gehad en had ook het gevoel van iemand die op mijn rug drukte en in mijn ooghoeken zag ik en zwarte schim. Blijkbaar was hij alleen maar geïnteresseerd in zoveel mogelijk angst te generen, ik had dit precies door. Toen ik tijdens het drukken zei tegen mezelf van laat je angst vallen was het zo snel als maar kon weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat me vaker overkomt zonder dat er een lijn op te trekken valt, is het zogenaamde 'luciede dromen': dat zijn momenten waarop je 'bewust' slaapt en droomt, en dus ook bewust in je dromen kan ingrijpen. Dat gaat bij mij van een soort voice over bij mijn droom ('Pas op, achter u!') tot echt consistente gedachten over het werk (enfin, dat denk ik op dat moment toch). Vervelend is het enkel wanneer je denkt of droomt dat je niet kan slapen: 's morgens ben je dan fysiek uitgeslapen, maar heb je de idee dat je doodmoe bent.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Shit seg, geloof jij zulke dingen echt??
![]() |