![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Laat ons de vraag zo stellen : wie is de etnische en/of religieuze groep die het meest in het nieuws verschijnt inzake verkrachtingen, al dan niet in groepsverband ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, de zichtbare verkrachtingen gebeuren misschien vaker door allochtonen, terwijl de minder zichtbare die binnen de huiselijke sfeer gebeuren en waarrond een groot taboe hangt (bv. Incest) misschien meer door autochtonen gebeuren. Enfin, deze laatste theorie heb ik verzonnen, maar ik wil slechts aangeven dat verkrachting niet iets is waar de werkelijke cijfers zomaar voor het grijpen liggen en dat we dus waarschijnlijk nooit tot een degelijke discussie hieromtrent zullen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verhaal van die jongen in Gent schiet er wel uit - 3 op 1 dag - maar het zegt eigenlijk heel weinig over het probleem op zich dat van alle tijden en alle culturen is. Daar is maar één conclusie uit te trekken: veel mannen hebben het moeilijk met hun seksualiteit. Daar iets aan doen is belangrijk: snelle en heldere seksuele opvoeding, veel contacten tussen jongens en meisjes op jonge leeftijd en een beleid dat elke vorm van discriminatie of onterecht onderscheid opheft. En natuurlijk het openbreken van taboes en het indammen van religieuze onderdrukking van de seksualiteit en dus het wegnemen van frustraties.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() ach kom het staat zo in de koran dus het is wel degelijk cultuur gebonden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Agitatie; wat je zegt is zeker waar.Veel mannen die niet leren om met hun seksualiteit om te gaan hebben hier problemen mee.Maar ik betrek nadrukkelijk hier 'het leren omgaan' bij, en juist dit is bij traditionele moslimculturen zo goed als uit den boze uit angst voor Fitna.
Er is dus wel verband en geen klein beetje tussen cultuur( wat normen en waarden meegegeven in opvoeding en sociale omgeving bepaald) en levensovertuiging( wat voor iemand impliciet wel of niet aanvaardbaar is, ontwikkeling van een geweten versus eer of oneer) Dus begrijp ik niet goed waarom u mijn conclusie zo sterk relativeert; waarom zou dit anders zijn omdat iemand Turk is? Of moet het anders zijn (om die reden) voor u? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Ondertussen is het aantal slachtoffers van deze "sextoerist" al opgelopen tot 18...echt wel een verrijking voor onze cultuur.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() iemand die opgevoed is met de "heilige koran" kan je niet kwalijk nemen dat deze persoon vanuit zijn werkelijkheid de koran volgt - het is aan onze maatschappij om via degelijke opvoeding zijn werkelijkheid te laten aanpassen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Agitatie; verkrachtingen hebben alles met cultuur en visie op vrouwen te maken!
Cultuur bepaald je opvoeding, je directe sociale omgeving en of je al dan niet opgroeit in een machocultuur of met respect voor vrouwen.Verkrachting heeft meer met macht dan seks te maken, mogelijk is die Turkse jongen door het lint gegaan omdat vrouwen hier andere impliciete boodschappen geven dan waar hij opgroeit.In ene Turks dorp is zonder hoofddoek en met korte rok, strakke broek of trui al voldoende om dit gedrag van mannen ' uit te lokken'; die cultuur en visie op vrouwen bestond hier trouwens tachtig jaar geleden ook nog.Waarom zou je bij Wim wel en bij een Turkse jongen niet op de invloed van omgeving mogen wijzen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/
Deze site is gemaakt door iemand die inmiddels 30 jaar werkzaam is bij de politie en 10 jaar als rechercheur bij de politieregio Noord- en Oost Gelderland, waarvan nu ruim 9 jaar als zedenrechercheur. Over negatieve opvoedingsfactoren http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/in...d=37&Itemid=70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk; verkrachtingen in bijvoorbeeld oorlogstijd komt voort uit behoefte aan intimiteit; wat rookt u??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/in...174&Itemid=219 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Hier:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 18 "misdrijven" op een week tijd ! Laat hem maar snel buiten en laat de familie van de slachtoffers datum en uur weten dat hij vrij komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je houding getuigt van heel weinig respect voor de slachtoffers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2008 om 21:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles leer lezen! Ik schrijf dat bij dit soort misdrijven gepleegd door zeventienjarigen opvoeding, directe sociale omgeving, visie op vrouwen, al of niet machocultuur mogelijk verklaren waarom een zeventienjarige zich zo gedraagt.Anders dan bij u maakt het me niet uit dat het een Turk is; ik concludeer echter wel dat gezien de informatie de Turkse plattelandscultuur invloed heeft.
Waarom zou ik wel het verband mogen leggen als het om Wim uit Staphorst ging en niet wanneer het een Turkse jongen betreft? Wie stigmatiseert bent u zelf en als u inhoudelijk kunt reageren geef ik u graag antwoord over mijn zienswijze. |
![]() |
![]() |