Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2008, 23:30   #21
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Je kan geen oorlog voeren en er vanuit gaan dat je eigen bevolking gespaard zal blijven.

Het is dus wel degelijk de ziekelijke islamitische geest vol haat want voor zover ik weet voeren de Amerikanen noch de Britten oorlog met Indie. Omdat moslims in Indonesie een paar christenen afmaken, mag ik hier bijgevolg een paar islamieten neerschieten? Uiteraard ben ik niet zo'n achterlijke soepjurkdragende baardaap.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 23:40   #22
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het is dus wel degelijk de ziekelijke islamitische geest vol haat want voor zover ik weet voeren de Amerikanen noch de Britten oorlog met Indie. Omdat moslims in Indonesie een paar christenen afmaken, mag ik hier bijgevolg een paar islamieten neerschieten? Uiteraard ben ik niet zo'n achterlijke soepjurkdragende baardaap.
Moslims hebben de indruk dat er een nieuwe kruistocht bezig is. Ze identificeren zich met de slachtoffers in Palestina, Irak en Afghanistan, in Tjetsjenië en in Bosnië.

Door die identificatie voelen ze zich betrokken en reageren ze ook zo.

Ik ben daar niet zo'n voorstander van, aangezien ik geen hoge pet op heb van religie en godsdienstige mensen, maar ik kan het wel bergijpen. Zoals zij zich identificeren met de slachtoffers, identificeren ze Amerikaanse en Britse toeristen en zakenlui met de daders.
We noemen dat gemakshalve veralgemenen, racisme of vooroordelen. In ieder geval zien ze geen individuen meer maar alleen nog beelden, in dit geval vijandsbeelden.

Vraag is hoe je dat oplost. Sommig mensen pleiten voor meer bommen in Afghanistan en Irak en meer repressie tegen moslims hier in Europa. Het zou misschien eventueel mogelijk kunnen zijn dat we daarmee aan beide zijden van het conflict het simplisme aanwakkeren en de loopgraven dieper maken.

Ook daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Let verder een beetje op uw scheldwoorden. Sommigen op dit forum nemen er aanstoot aan.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 23:45   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

deze moslims zijn laffaards punt, trouwens bijna al die landen hebben deze moslims dit zelf uitgelokt
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 23:52   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
deze moslims zijn laffaards punt
Er is niets lafs aan om op gevaar voor eigen leven of zware verwondingen, lange gevangenisstraffen, enz, een gewapende aanval uit te voeren. Die mensen hebben ook familie, kinderen, vrouwen, opa's en oma's en nemen daar door hun actie afstand van.

Dat is allesbehalve laf, zoals ook de aanslagen op 11/09 niet als laf omschreven kunnen worden. Het vergt een zekere dosis moed.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de aanslagen goedkeur, maar laf is niet het juiste woord. Laf is vanuit het Pentagong een Predator besturen en die dan via een joystick raketten laten afvuren. Of vanuit een veilige F16 dorpjes bestoken waarvan je weet dat de mensen geen afweergeschut hebben. Of vanuit een B52 een lading bommen droppen. Dat is allemaal laf. Maar wel een pak efficiënter.
Citaat:
trouwens bijna al die landen hebben deze moslims dit zelf uitgelokt
Nounou, in Irak was een groot deel van de bevolking het slachtoffer van het regime van Saddam. Hen treffen om Saddam te treffen kwam duidelijk niet de bevolking ten goede die aan de hele heisa en de oorlog geen enkele schuld had. Hetzelfde geldt voor Afghanistan: het Talibanregime was bij een groot deel van de bevolking bijzonder impopulair. Hen bombarderen omdat de Taliban in de buurt zit maakt de VS impopulair: zij zijn niet verantwoordelijk voor de Taliban. Ze hebben er ook nooit voor gekozen. Hetzelfde geldt voor de palestijnen, Algerijnen Egyptenaren en al die andere landen die het slachtoffer van het kolonialisme waren: niet de bevolking draagt daarvan de schuld.

Oud 27 november 2008, 00:05   #25
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niets lafs aan om op gevaar voor eigen leven of zware verwondingen, lange gevangenisstraffen, enz, een gewapende aanval uit te voeren. Die mensen hebben ook familie, kinderen, vrouwen, opa's en oma's en nemen daar door hun actie afstand van.

Dat is allesbehalve laf, zoals ook de aanslagen op 11/09 niet als laf omschreven kunnen worden. Het vergt een zekere dosis moed.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de aanslagen goedkeur, maar laf is niet het juiste woord. Laf is vanuit het Pentagong een Predator besturen en die dan via een joystick raketten laten afvuren. Of vanuit een veilige F16 dorpjes bestoken waarvan je weet dat de mensen geen afweergeschut hebben. Of vanuit een B52 een lading bommen droppen. Dat is allemaal laf. Maar wel een pak efficiënter.

Nounou, in Irak was een groot deel van de bevolking het slachtoffer van het regime van Saddam. Hen treffen om Saddam te treffen kwam duidelijk niet de bevolking ten goede die aan de hele heisa en de oorlog geen enkele schuld had. Hetzelfde geldt voor Afghanistan: het Talibanregime was bij een groot deel van de bevolking bijzonder impopulair. Hen bombarderen omdat de Taliban in de buurt zit maakt de VS impopulair: zij zijn niet verantwoordelijk voor de Taliban. Ze hebben er ook nooit voor gekozen. Hetzelfde geldt voor de palestijnen, Algerijnen Egyptenaren en al die andere landen die het slachtoffer van het kolonialisme waren: niet de bevolking draagt daarvan de schuld.
Spreekt u namens de PLO of namens Hamas, of allebei???
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 00:06   #26
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let verder een beetje op uw scheldwoorden. Sommigen op dit forum nemen er aanstoot aan.

Als je een fanatieke moslim ziet, dan is mijn beschrijving in 99% van de gevallen correct. Verder zie ik niet in hoe dergelijke bloedbaden het 'internationaal moslimlijden' zullen beinvloeden, integendeel. De wereldwijde afkeer voor die religie zal alleen maar toenemen. Nu is een moslim al voor velen synoniem voor 'ontplofbaar menselijk wezen'.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 00:11   #27
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Spreekt u namens de PLO of namens Hamas, of allebei???
As usual: namens mezelf. Voor PLO had ik nog wel respect, zeker voor de PFLP. Voor Hamas iets minder, ik ben namelijk een virulent atheïst.

Oud 27 november 2008, 00:23   #28
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht

Verder zie ik niet in hoe dergelijke bloedbaden het 'internationaal moslimlijden' zullen beinvloeden, integendeel..
Sommigen zijn voor een verdere polarisatie vanuit de overtuiging dat ze het wel zullen halen en dat de Dag des Oordeels nabij is. Dat soort mafkezen heb je overigens ook in de VS: the End of Times freaks die de huidige conflicten zien als een voorbode voor de grote Apocalyps en daar dus graag hun steentje aan willen bijdragen. In die zin wedden de moslimgekken en de christelijke zotten op hetzelfde paard.

Citaat:
De wereldwijde afkeer voor die religie zal alleen maar toenemen. Nu is een moslim al voor velen synoniem voor 'ontplofbaar menselijk wezen'
U vergeet dat het Vaticaans Dagblad nog pas onlangs heeft meegedeeld dat de islam de grootste godsdienst ter wereld is en sneller groeit dan andere godsdiensten? Sinds kort is de islam groter dan het katholicisme. Nu Alla nog, al was die naar het schijnt al heel groot. Maar hij zal ook wel klein begonnen zijn, zoals iedereen.

Oud 27 november 2008, 00:53   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dankzij Bush' doortastende optreden en zijn toepassing van de Patriot Act waarbij ook vele terroristen hun zogenaamde "recht op privacy" moesten opgeven zijn HONDERDEN aanslagen in VS EN Europa voorkomen... Maar daar heeft niemand het over natuurlijk... Men heeft alleen oog voor de aanslagen die men niet kon voorkomen...
In het kader van die (ook tot in België uitgebreidde uitzonderingswetgeving die de Amerikanen en ons véél vrijheden afnam) werden inderdaad honderden mensen gearresteerd, maar er werden maar in bitter weinig gevallen steekhoudende bewijzen gevonden.

Zijn oorlogszucht (en die van zijn voorganger) kostte wel méér dan een miljoen zevenhonderdduizend burgers het leven in Irak. In Afghanistan gaat het dezelfde weg op.

Rol Bush in pek en pluimen en jaag 'em terug naar Texas. (vermits hij niet mag gedagvaard en berecht worden door het Tribunaal van den Haag)

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2008 om 00:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 01:02   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
als je het zo ziet zit je er niet mee in dat men gaat reageren en 'onschuldige' moslims gaat bommen het is namelijk war
Daar is het Amerikaans leger al jaren mee bezig.
Oud 27 november 2008, 01:08   #31
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Hotels vol met onschuldige toeristen uit de hele wereld en onschuldig lokaal personeel - sommigen wellicht ook moslims - aanvallen is onmenselijk. Punt uit.

Het is natuurlijk wel typisch dat het weer eens moslims zijn die het doen, en dat er weer ten allen kante moet verteld worden hoe lief, multicultureel en tolerant die godsdienst wel is. Ja, de meeste moslims zijn geen terroristen, maar ondertussen moeten we wel beseffen waar de grootste dreiging van uit gaat: van fanatiekelingen uit een godsdienst die vrouwen, homo's, muziek, enz. zondig vindt en zo veel mogelijk wil verdrukken.
Proficiat aan de linksen die daar nog de verdediging van willen opnemen; jullie zijn werkelijk blind. Zoals degenen die het eerst niet slecht vonden dat het 'maar' Joden waren die door de Nazi's verdrukt werden.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 01:12   #32
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
heb gehoord dat het de schuld is van blokkers
Die bluffen zo dikwijls...
Oud 27 november 2008, 01:13   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
ondertussen moeten we wel beseffen waar de grootste dreiging van uit gaat: van fanatiekelingen uit een godsdienst die vrouwen, homo's, muziek, enz. zondig vindt en zo veel mogelijk wil verdrukken.
Fundamentalistische christenen uit de Bible Belt?

Citaat:
Proficiat aan de linksen die daar nog de verdediging van willen opnemen; jullie zijn werkelijk blind. Zoals degenen die het eerst niet slecht vonden dat het 'maar' Joden waren die door de Nazi's verdrukt werden.
Ik zie of lees hier geen 'linksen' dat soort aanslagen verdedigen hoor. Sommigen wijzen op wat men moslims aandoet in Palestina, Irak en Afghanistan en zeggen dat je niet zomaar wat kan gaan oorlogvoeren zonder dat je eigen bevolking daar vroeg of laat het slachtoffer van is.

En over nazi's en joden gesproken, misschien moet u op dit forum eens wat berichtjes plukken en het woord moslim telkens vervangen door 'jood' en kijken wat dat geeft, qua stijl. Het is vaak nogal eenvormig met wat de nazi's produceerden.

Het waren overigens de communisten en linksen die het eerst gereageerd hebben op de jodenvervolging enerzijds en de opkomst van de nazi's anderzijds.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 november 2008 om 01:13.
Oud 27 november 2008, 01:54   #34
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fundamentalistische christenen uit de Bible Belt?

Ik zie of lees hier geen 'linksen' dat soort aanslagen verdedigen hoor. Sommigen wijzen op wat men moslims aandoet in Palestina, Irak en Afghanistan en zeggen dat je niet zomaar wat kan gaan oorlogvoeren zonder dat je eigen bevolking daar vroeg of laat het slachtoffer van is.

En over nazi's en joden gesproken, misschien moet u op dit forum eens wat berichtjes plukken en het woord moslim telkens vervangen door 'jood' en kijken wat dat geeft, qua stijl. Het is vaak nogal eenvormig met wat de nazi's produceerden.

Het waren overigens de communisten en linksen die het eerst gereageerd hebben op de jodenvervolging enerzijds en de opkomst van de nazi's anderzijds.
Vraagje: Hebt u ooit "De Goelag Archipel" gelezen van Alexander Solzjenitsyn of anders "Verhalen uit Kolyma" van Sjalamov? Moet u dringend eens doen! Roept bij u misschien nostalgische gevoelens op naar een communistisch verleden.
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 02:30   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vraagje: Hebt u ooit "De Goelag Archipel" gelezen van Alexander Solzjenitsyn of anders "Verhalen uit Kolyma" van Sjalamov? Moet u dringend eens doen! Roept bij u misschien nostalgische gevoelens op naar een communistisch verleden.
Het eerste heb ik gelezen, het laatste niet. Maar ik heb wel meer over de Sovjet Unie gelezen dat maakt dat ik er geen onvoorwaardelijk fan van ben. Ik had daar (net als hier) in de oppositie en (net als hier) wellicht in de gevangenis gezeten.

Maar kritiek hebben op het beleid van de VS betekent niet noodzakelijk dat je fan bent van de Taliban. Het kapitalisme bekritiseren betekent niet noodzakelijk dat je terug verlangt naar de Sovjet Unie. Er is meer in de wereld dan zwart of wit, weet je. Er is een hele regenboog van infrarood tot ultraviolet. En dan zijn er nog heel wat golven die we niet zien.

Oud 27 november 2008, 03:21   #36
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Islam is vrede...

Een bloemlezing van enkele van de meest geslaagde bekeringsacties door moslims in Indië dit jaar:
- 13.05.2008: Jaipur - 68 doden in serie bomaanslagen;
- 25.07.2008: Ahmedabad - 57 doden in een serie bomaanslagen;
- 13.09.2008: New Delhi - 26 doden in een serie bomaanslagen;
- 27.09.2008: New Delhi - 3 doden bij mislukte bomaanslag;
- 29.09.2008: Modasa, Gujarat - 1 dode en ettelijke gekwetsten;
- 29.09.2008: Malegoan, Maharashtra - 5 doden en talrijke gekwetsten;
- 21.10.2008: Imphal, Manipur - 17 doden na bomaanslag;
- 30.10.2008: Assam: 45 doden en 100 gekwetsten bij 18 bomaansllagen;
- 26.11.2008: Mombai (Bombay) - reeds 80 doden en 700-tal gekwetsten.

Enkele andere hoogtepunten van bekeringsijver uit een verder verleden:
- 25.08.2007: Hyderabad - 42 doden;
- 19.02.2007: Samjhauta Express - 66 doden op de Indië-Pakistan vriendschap trein;
- 08.09.2006: Malegoan, Maharastra - 40 doden;
- 11.07.2006: Mumbai - 209 doden;
- 07.03.2006: Varanasi - 21 doden;
- 29.10.2005: New Delhi - 61 doden;
- 25.08.2003: Mumbai - 46 doden;
- 24.09.2002: Gandhinagar - 34 doden...

Bij deze acties offerden de deelnemende jihadis meestal hun leven. Het paradijs wacht hen.
Oud 27 november 2008, 07:06   #37
LastMohican
Banneling

Standaard

Tijd om op een globale schaal uiterst doortastend op te treden. Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims. De oplossing ligt voor de hand. UIteindelijk is het wij of zij.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 07:21   #38
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Islam = Vrede
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 07:29   #39
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Tijd om op een globale schaal uiterst doortastend op te treden. Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims. De oplossing ligt voor de hand. UIteindelijk is het wij of zij.
Wat stelt u voor?

Oud 27 november 2008, 07:41   #40
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat stelt u voor?
een scheiding tussen moslims en niet-moslims.
Eigen wijken, scholen, ziekenhuizen,... en dan een zeer grote muur eromheen, een muur waarbij die van Berlijn destijds slechts klein bier was..
Eigen luchthavens en vliegmaatschappijen, indien deze vliegtuigen slechts enkele meters van het toegelaten traject afwijken worden ze neergehaald...

Dan kunnen ze hellal eten, burkhas dragen, kinderen uithuwelijken, genitale verminkingen uitvoeren, overspelige vrouwen stenigen....

En wij kunnen terug in onze steden op straat komen zonder lastiggevallen te worden.

De linkiewinkies die het hier niet mee eens zijn kunnen gerust in de Islamwijken gaan wonen en een vuistlange baard laten groeien.

maar zover gaat het niet komen want Islam = Vrede

Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 27 november 2008 om 07:51.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be