![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() 'Zeg die gangsters dat ik onsterfelijk ben'
Mindervalide vrouw mishandeld door carjackers, getuigen grijpen niet in EVERE - Drie jongeren hebben vorige week een 56-jarige mindervalide vrouw in Evere van haar auto beroofd en zwaar mishandeld. Vandaag doet ze haar verhaal in de hoop dat de daders worden gevat. 'Want ze hebben me proberen afpakken wat me het meest dierbaar is: mijn vrijheid.' 'Mag ik lachen op de foto? Want het is het enige wat ik nog heb', zegt Michèle Wilikens (56) van op haar ziekbed in het UZ Brussel. Veel reden om te lachen heeft de Brusselse inderdaad niet als ze haar verwondingen opsomt: 'Mijn rechterarm is gebroken en er zit een gat in mijn hand.' Ook op haar been heeft ze een wonde van knie tot voet. 'De dokters zijn het er nu al over eens: dat gat is te groot om vanzelf te genezen.' Zoals elke namiddag trok Michèle Wilikens - die thuis werkt voor Dow Jones - vorige dinsdag tijd uit voor een pauze. Dat doet ze naar gewoonte in het park van Evere, waar ze haar Bassethond Terra uitlaat. 'Ik woon op amper een kilometer van het park, maar door mijn handicap kan ik er niet te voet naartoe. Ik kocht me een Volvo met een speciale elektrische zetel. Daardoor heb ik geen hulp nodig om uit te stappen.' Bij het uitstappen kwam plots een jongere met een revolver over het geopende portier hangen. In het Frans eiste hij haar autosleutel op. Anders zou hij haar doodschieten. Michèle Wilikens weigerde. 'Ik maakte een vuist en verborg de sleutel. Ik was niet bang. Alleen maar heel kwaad.' Intussen was een tweede jongeman de dader te hulp geschoten. 'Die twee gasten werden heel zenuwachtig. Die ene bleef maar zeggen dat ik mijn sleutel moest afgeven.' Omdat Wilikens bleef weigeren, sleurden de twee haar uit de auto. 'Ze knepen vreselijk hard op mijn hand. Ik voelde de sleutel in mijn huid dringen. Maar ik wou niet lossen. Toen wrongen ze aan mijn arm. Plots hoorde ik 'krak'. Pijn voelde ik op dat moment niet. Alleen maar boosheid.' Volgens Wilikens kwam er een derde dader bij. 'Het waren Noord-Afrikanen. Ik kan ze niet goed beschrijven. Ze waren wel groot en sterk. En allemaal een beetje hetzelfde gekleed, met een capuchon op. Wilikens zegt dat ze de sleutel gaf toen ze op haar been stampten. Wilikens lag op straat. Ze zegt dat ze al die tijd met luide stem om hulp had geschreeuwd. 'Aan de bushalte stonden nochtans twee mensen. Eén vrouw heeft zeker alles van begin tot einde gezien. Ik smeekte haar te helpen, maar ze deed niets. Precies alsof ze bevroren was.' De drie carjackers zetten de hond Terra uit de wagen voor ze er mee wegscheurden. 'Maar zelfs toen die gasten weg waren, hielp nog niemand me. Zelfs de buschauffeur deed alsof hij me niet zag. Uiteindelijk is er een vrouw van de bus gestapt. Ze was heel lief: ze gaf me kusjes en belde de ambulance. 's Avonds bezocht ze me nog in het ziekenhuis. Nouria is haar naam.' Michèle Wilikens vraagt dat de getuigen zich alsnog melden bij de politie. 'Ik wil dat die daders gevat worden. En liefst zo snel mogelijk. Want anders gaan ze nog mensen pijn doen.' De politie bevestigt dat. Met de gestolen wagen van Wilikens werden in de voorbije week al vier overvallen gepleegd. In Steenokkerzeel sloegen ze toe bij een elektrozaak en een carwash. En in het Brusselse gingen ze bijzonder driest tewerk bij een mislukte overval op een benzinestation. Door het alarm raakte één van de overvallers opgesloten. Zijn kompanen bevrijdden hem door met de gestolen Volvo door het raam te rijden. De zoektocht naar de wagen en de daders loopt. Wilikens beseft dat ze maanden arbeidsongeschikt is. Toch zegt ze dat ze snel mogelijk terug wil naar het park. 'Want ik ga de daders niet laten beslissen wat ik wel of niet doe. Zeg maar tegen de gangsters dat ik onsterfelijk ben.' Bjorn Maeckelbergh http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GVB23CIFB ![]() ![]() Hopelijk wordt er ECHT iets aan gedaan: hun eruit of de regering eruit. Wanneer gaat het volk eens openlijk reageren zoals in de Witte mars, toen de wandaden van Dutroux gezien zijn.? Oooh, tuurlijk zal wel weer rascistisch zijn tegen onze bruine medemens uit N-Afrika ons gedacht eens goed te zeggen, mijn gedacht. Advies aan die mevrouw: schaf een goeie mechelse herder aan voor mee te gaan. Kijken of ze nog zo rap zijn op u sleutelkes af te pakken. Zou Thielemans madam een bloemeke gaan brengen? ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Nouria is dapper en ene schat; maar goed dat er nog zulke mensen zijn!
Die schoffies; ik hoop dat ze snel te pakken worden genomen en niet opstraat komen wegens plaatsgebrek! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Alice, ik vind dat echt geen 'schoffies' meer, maar het zijn doorgewinterde bikkelharde en vooral uiterst laffe criminelen, die opgepakt, berecht en hopelijk heel lang opgesloten zullen worden. Dat laatste bij voorkeur in hun land(en) van herkomst. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 27 november 2008 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja idd, een dikke pluim voor die lieve moedige vrouw. ![]() Die buschauffeur is wettelijk strafbaar wegens weigeren hulp van iemand in nood. Doet net of zijn neus bloed..echt laf. ![]() Had makkelijk de 101 kunne bellen via zij alarmsysteen en zijn bus centrale. Hoeft nog niet eens de bus uit als hij zich onveilig had gevoeld. Blij da ik zijn baas niet ben want die kreeg een goei preek te horen. Hopelijk wordt hij door slachtoffer of die Nouria aangeklaagd erover.
Wie sjoen os Limburg is... ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 27 november 2008 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weinig mensen die als ze zo iets zien er durven tussenkomen denk ik.
Schoffies? Uitschot van de zuiverste soort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het crapuul met een pistool staat te zwaaien....moet je al zelfmoordneigingen hebben om u te moeien.....maar de flikken bellen, ook al komen die dan veel te laat, moet toch mogelijk zijn?
Laatst gewijzigd door lantjes : 27 november 2008 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() bravo voor deze moedige dame
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Hen dat al vele keren gezien, flikken die zien dat het vreemden zijn, achter de hoek blijven wachten en niet ingrijpen omdat ze te laf zijn. ( mogen ook geen wapens gebruiken en niet ingrijpen bij bepaalde soorten ) de vraag is of het dat allemaal wel waard is al je slechts 2000 euro per maand verdiend. Leven riskeren, vervolgd worden voor racisme, slagen en verwondingen en dan nog heel uw leven voor dat gespuis moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon het zoveelste staaltje van de inbreng van de multiculmaatschappij die we toch zo nodig hebben...
En ja, er zijn autochtonen die dat ook wel zouden durven: en daarmee is dit van geen enkel belang meer volgens sommigen...fait divers, gelijk of dat ze zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nationaliteit van de grootvader van de daders doet er niet toe: het is niet aanvaardbaar en dient gestraft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grootvader? Waar?
|
![]() |
![]() |