Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2008, 16:31   #1261
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Als het ooit zo ver komt zijn er voldoende legale verkooppunten. Waarom zouden uw klanten meer kopen en aan wie zouden ze doorverkopen?
Als u deze weg opfietst zal het niet lang meer duren vooraleer u tegen de lamp loopt en uw zaak kan sluiten.
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 16:37   #1262
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Afhankelijken die zich regelmatig moeten gaan 'bevoorraden' zullen vermoedelijk wel een klare blik op het subject hebben.
Of beter, zelfverklaarde criticasters die zich in een discussie mengen zonder enige voorkennis en blijkbaar perfect - wijsneusgewijs - een betuttelend pleidooi afsteken, alsof ze weten waar Abraham de mosterd haalt. Pure kolder.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 16:48   #1263
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Als het ooit zo ver komt zijn er voldoende legale verkooppunten. Waarom zouden uw klanten meer kopen en aan wie zouden ze doorverkopen?
Als u deze weg opfietst zal het niet lang meer duren vooraleer u tegen de lamp loopt en uw zaak kan sluiten.
Om aan minderjarigen te verkopen.
Om goedkoper te kunnen verkopen, want inkomstenbelastingen ..
Om tegelijk nog wat "zwaarder" spul te kunnen verstrekken, met nog betere winsten, maar vooral vooruitzichten op een blijvende klantenbinding.

Drugs jong, dat is gelijk ongedierte.
Dat heeft recht om te leven, maar begot niet in mijn huis (lees: in mijn maatschappij), dus als er eentje binnen geglipt is, dan moet er een verdelgingsaktie op poten gezet worden. Meedogenloos en zonder uitstel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 17:02   #1264
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om tegelijk nog wat "zwaarder" spul te kunnen verstrekken, met nog betere winsten, maar vooral vooruitzichten op een blijvende klantenbinding.

Dat heeft recht om te leven, maar begot niet in mijn huis (lees: in mijn maatschappij), dus als er eentje binnen geglipt is, dan moet er een verdelgingsaktie op poten gezet worden. Meedogenloos en zonder uitstel.
Wat heb jij tegen een pintje bier? Of, het zwaardere spul, een Duvelke?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 17:05   #1265
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is de reden waarom er een duidelijke regulering moet komen. Bij het niet naleven mag die zaakvoerder zijn zaak sluiten met bijkomende boetes en straffen tot gevolg.

Citaat:
Dat is zo maar helaas zijn er al veel binnengeglipt en werken de huidige verdelgingsakties niet optimaal.
Legalisering op zich zal dat ook niet zijn. Maar samen met een goed informatief beleid en duidelijke regulering gaat cannabis niet meer de aantrekkingskracht hebben dat het nu heeft. Dit geldt zowel voor jongeren als voor de dealers.
Oud 28 november 2008, 17:12   #1266
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voed je kinderen zelf op. Het is niet de verplichting van een ander om je kinderen op te voeden. Drugs zijn geen ongedierte. Het is vaak fruit dat al eeuwen voor jouw stompzinnigheid een deel uitmaakt van beschaving.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 17:27   #1267
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U (en vele anderen) begrijpen het niet zo goed vrees ik.
Als drugs legaal worden, de verkoopspunten, blijft het aanleveren illegaal.

Uiteraard omdat ik in sneltreinvaart aan klanten blijf winnen, het loopt vanzelf moet ik zeggen beschik ik over de aanleveringsadressen en ben ik niet zinnens dat uit handen te gaan geven aan iedere smoorverliefde die zijn eigen coffieshopje gaat openen.
Nee, ze mogen dat wel natuurlijk maar dan kunnen die veel beter bij mij komen kopen dan bij eender wie.
Pas dan zijn ze gegarandeerd van goede kwaliteit en juiste prijzen en moeten ze geen problemen verwachten.

En zeg nu zelf, een coffeehuisje waar er 10 zitten uren te paffen daar valt toch niks aan te verdienen hé, rekening houdende met de kosten van al dat legaal gedoe.
Lonen, huur, distributie, sociale wetten, ziekteverzekeringen...

Zo met een paar grammetjes per keer en klant is dat een hopeloos geval, maar kom wij zijn blij met al dat legaal gedoe want dat geeft veel speelruimte.

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 november 2008 om 17:28.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 17:31   #1268
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jawel jij snapt het.
Oud 28 november 2008, 17:33   #1269
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zou zo zijn als we klakkeloos het huidige gedoogbeleid van Nederland zouden kopiëren. De aanlevering moet uiteraard eveneens gereguleerd worden.
Oud 28 november 2008, 17:35   #1270
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het legaal is, dan zal ik wellicht niet veel meer dan een boete krijgen.
Maar ach we steken het allemaal op een ander.
Oud 28 november 2008, 17:37   #1271
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zou zo zijn als we klakkeloos het huidige gedoogbeleid van Nederland zouden kopiëren. De aanlevering moet uiteraard eveneens gereguleerd worden.

Héhé dat zou een primeur zijn natuurlijk.
Bon nog zo makkelijk. Dan kunnen we pas echt gas beginnen geven.
Oud 28 november 2008, 17:43   #1272
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het legaal is, dan zal ik wellicht niet veel meer dan een boete krijgen.
Als uw praktijken legaal waren zou u niet eens een boete krijgen.
Oud 28 november 2008, 17:48   #1273
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw praktijken legaal waren zou u niet eens een boete krijgen.
Ja jong, weet je wat?
Trek u niks aan van hoe het loopt of niet loopt.
De enige bekommernis van de gebruikers is dat ze het kunnen kopen zonder problemen.
En meer moeten ze daar niet over weten.
Oud 28 november 2008, 17:49   #1274
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dat eens uit aub want ik begrijp niet wat u zegt.
Mambo zelf ook niet.
Oud 28 november 2008, 17:55   #1275
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Zeg Mambo eigenlijk zou het toch veel beter zijn voor jou als het niet gelegaliseerd en gereguleerd is. Dan kan u u houden aan uw eigen wetten. U kan meer verdienen en de markt bekampen met de wapens die u wenst. Uw omzet zal stijgen, geen belastingen meer, etc..
Uw vrienden leveranciers uit Nederland en Marokko zullen blij zijn. Uw klanten kunnen grotere hoeveelheden kopen, en u kan deze bewerken om het verslavender en zwaarder in gewicht te maken. Uw straatventers zullen terug klanten hebben aangezien deze nergens anders terecht kunnen.
Oud 28 november 2008, 18:23   #1276
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Uiteraard omdat ik in sneltreinvaart aan klanten blijf winnen, het loopt vanzelf moet ik zeggen beschik ik over de aanleveringsadressen en ben ik niet zinnens dat uit handen te gaan geven aan iedere smoorverliefde die zijn eigen coffieshopje gaat openen.
Nee, ze mogen dat wel natuurlijk maar dan kunnen die veel beter bij mij komen kopen dan bij eender wie.
Pas dan zijn ze gegarandeerd van goede kwaliteit en juiste prijzen en moeten ze geen problemen verwachten.

En zeg nu zelf, een coffeehuisje waar er 10 zitten uren te paffen daar valt toch niks aan te verdienen hé, rekening houdende met de kosten van al dat legaal gedoe.
Lonen, huur, distributie, sociale wetten, ziekteverzekeringen...

Zo met een paar grammetjes per keer en klant is dat een hopeloos geval, maar kom wij zijn blij met al dat legaal gedoe want dat geeft veel speelruimte.
En wat vind je dan van deze regulering:

Gebruikers richten samen een vzw op. Er wordt een ledenlijst bijgehouden en enkel meerderjarige gebruikers mogen lid worden. In deze vzw kweekt elk lid één plant (zoals in de cannabisrichtlijn van 2003) in een gemeenschappelijke plantage. De leden onderschrijven het reglement van de vzw, opgesteld in samenwerking met het hoofd van de plaatselijke politie. Alleen leden-gebruikers hebben toegang tot de zelfgekweekte (gezondere) cannabis. In het reglement kunnen controles voorzien worden. De overheid mag ook weten waar de planten gekweekt worden en kan er toezicht over houden.
Dit lost inderdaad al die narigheid die nu veroorzaakt wordt door het verbod niet direct op, maar een aantal gebruikers is helemaal niet geïnteresseerd in dat wereldje dat jij beschrijft. Met het cannabisclub systeem kun je ervoor zorgen dat de cannabisgebruikers die gewoon 's avonds rustig willen relaxen in de zetel (zoals jij met een pintje), niet in uw verharde repressiemolen vermalen worden. Er zijn tamelijk veel gewone gebruikers die niemand kwaad doen. De meeste cannabisgebruikers zijn geen slechte mensen. Zoveel realiteitszin zal je toch nog wel hebben.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 18:25   #1277
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Wetende dat verdere repressie enkel ervoor zorgt dat 'fat Tony' (aka de maffiabaas voor de wereldvreemden onder ons) in zijn handen wrijft, want zijn zakken zullen goed gevuld blijven.
Oud 28 november 2008, 18:34   #1278
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Werken ze in Spanje al niet met zo een cannabis club systeem of was het Portugal. Misschien is dat land beter als referentiepunt dan Nederland.
Oud 28 november 2008, 18:47   #1279
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs wie thuis zijn illegaal spul rookt, moet bestendig in gedachten blijven behouden door een strafwetgeving dat hij niet goed bezig is. Maar voor die kiekens mag er gedoogbeleid blijven. Als ze zelf hun eigen bloempotteke kweken.
Als ik een 'kieken' ben, wat ben jij dan?
Oud 28 november 2008, 18:58   #1280
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Gelukkig zijn de afhankelijken niet verslaafd... LOL
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be