![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1281 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Over wie hèb jij het toch steeds???
|
|
|
|
|
#1282 |
|
Banneling
|
Niet dat ik veel hoop heb, maar misschien begrijpen sommigen het als iemand van de universiteit Gent het eens uitlegt.
"Het gangbare denken over het cannabisgebruik in onze samenleving is gebaseerd op veralgemeningen van de slechtst denkbare scenario's die met de realiteit van typisch cannabisgebruik niet stroken. Het niet-gebruikende publiek, de professionele hulpverlening en het politioneel-justitieel apparaat doen het merendeel van hun ervaringen met druggebruik op door omgang met de meest ellendige gebruikers, die de mislukte controlepatronen (worst-case-scenarios) vaak het best illustreren. Ook de media schenken weinig aandacht aan gematigde, succesvolle gebruikers op lange termijn. Vele berichten in de media vestigen onze aandacht op het fenomeen van het druggebruik, maar reduceren de problematiek in een (te) eenvoudige, direct te bevatten boodschap. Het fenomeen van druggebruik en misbruik is echter complexer dan we denken. Het homogene beeld dat de media van druggebruikers ophangen, strookt niet met het wetenschappelijke onderzoek dat de heterogeniteit van druggebruikers, stammende uit vele sociaal uiteenlopende milieus, juist aantoont." http://www.law.ugent.be/crim/ISD/pro...nderen_nl.html Een interview met Tom Decorte in het Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GFKT6R8S |
|
|
|
|
|
#1283 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1284 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1285 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1286 |
|
Europees Commissaris
|
Grappig hoe enkelen zich superieur voelen t.o.v cannabisgebruikers.
Verkneukelende kolder! |
|
|
|
|
|
#1287 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Argumenten zijn wat te hoog gegrepen voor Chipie. Je zal je tevreden moeten stellen met zijn holle oneliners.
|
|
|
|
|
#1288 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hopelijk heeft hij nog enkele nietszeggende frases klaar. Het blijft clownesk hoe hij zich in bochten en hoeken moet wringen; |
|
|
|
|
|
|
#1289 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En: als "ze" echt zulke brave lui zijn dan hebben ze ook de "handel" niet of nauwelijks nodig want wat is er nou goedkoper en makkelijker dan je eigen "getrokken" plant bijpunten en oproken? Maar, zijn die "meest ellendige gebruikers" meerderheid of minderheid van de gebruikers en posten die ja of nee hier op Dit Forum, m.a.w hoe representatief zijn de verhalen hier? Graag overal bijzetten onder welke "divisie" je jezelf schaart.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 november 2008 om 19:47. |
|
|
|
|
|
|
#1290 |
|
Europees Commissaris
|
Of, ik rijd naar een Hollandse coffeeshop, koop me enkele grammetjes, en rijd rustig terug naar huis en rook een jointje... Ah, neen, dat is overlast zeker?
Laatst gewijzigd door Havana : 28 november 2008 om 19:49. |
|
|
|
|
|
#1291 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1292 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wat is dat, 'milieubewijst'?
|
|
|
|
|
#1293 |
|
Europees Commissaris
|
Vermoedelijk (nog) een denkfout.
Laatst gewijzigd door Havana : 28 november 2008 om 20:03. |
|
|
|
|
|
#1294 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1295 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet iedere gebruiker heeft de tijd, de plaats en/of de kunde om zelf te kweken. Dan moet je ook nog ergens zaad of stekjes kopen. In België mag je maar 1 plant hebben, dan kan je niet in de tuin kweken met 1 oogst per jaar, dan moet je al binnenshuis kweken en een installatie in huis halen. Natuurlijk zijn probleemgebruikers een kleine minderheid. Er zullen waarschijnlijk wel gebruikers op dit forum zitten, maar of er hier ook probleemgebruikers zijn, zou ik niet weten, betwijfel ik eigenlijk. Heeft het enig belang dat je weet tot welke "divisie" ik behoor. Als je hier de legalisering verdedigt, wordt er voortdurend geïnsinueerd dat je verslaafd bent tot zelfs dealer. |
|
|
|
|
|
|
#1296 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1297 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#1298 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Fatsoenlijke gebruikers zijn dan ook verplicht om hun gebruik geheim te houden. |
|
|
|
|
|
|
#1299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oké, je zal een paar tientallen vrijwilligers vinden voor een tijdlang. En één van de redenen zal zijn dat de vzw ook geld voor de grond zal vragen, geld voor de plantjes, geld voor de organisatie en zo verder en verder. En de weinige leden die u had zal al snel eens rekenen, wat piekeren, het toch maar lastig vinden en uiteindelijk terug gewoon zijn grammetjes gaan halen waar het klaar ligt. Maar hey ieder idee is er één en het kan nooit kwaad het te proberen.
|
|
|
|
#1300 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan er al iets vrijer mee uitpakken, je kan er reclame voor maken, je kan winkeltjes opendoen en het is maatschappelijk aanvaard om den duur. Wat de verkoop natuurlijk ten goede komt. Je kan zelfs via internet winkeltjes opendoen om maar een vb te geven. Je kan geld witwassen via je officiële verkoop als je wil. Kortom het geeft een pak andere situaties dan wanneer je in het geheel niks kunt doen. Maar buiten dat alles zal de illegale aanvoer, de kweek, de cijfers rondom dat alles toch altijd even duister blijven als voorheen. En natuurlijk zal er in het groot buiten de officiële kanalen blijven gehandeld worden, waarschijnlijk zelfs nog meer dan nu.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 november 2008 om 22:30. |
|
|
|
|