![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Mijn kinderen gaan al altijd naar een gemeenschapsschool. Wij kozen voor een gemeenschapsschool omdat we hen niet godsdienstig willen opvoeden.
Sinterklaas is er een kindervriend die speelgoed brengt. Er wordt een kerstboom gezet, en uiteraard geen kerststal. Met Pasen worden de eieren gebracht door de paashaas. Ik vind dit normaal, als ik hen katholiek wilde opvoeden had ik hen wel naar een katholieke school gestuurd. Voor Europa gekerstend werd, vierde men op 21 december de kortste dag. Men haalde groen in huis (de kerstboom), appels, licht. Toen we gekerstend werden, vierden we de geboorte van Christus op 1 januari. Het begin van onze tijdsrekening. Omdat er in de praktijk, gevierd werd van 21 december tot 1 januari, heeft men besloten kerstmis te vieren op 25 december. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() het christendom is een westerse godsdienst , dit in tegenstelling tot islam ..... doe maar geef die mannen maar privileges , je krijgt er gratis die van hun bij .......... bom aanslagen in de metro , aanvallen op hotels , met de vlieger in wolkenkrabbers vliegen enz.
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zonnewende was er lang voor de geboorte van Jezus en is helemaal niet gefantaseerd.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geboorte van Jezus-Christus moet trouwens rond de meiperiode hebben plaats gehad. Daar de herders zich op de velden bevonden en de lammeren geboren waren. En de schapenstallen leeg waren en konden gebruikt worden als slaapplaatsen. Kerst werd trouwens op verzoek van Rome, naar 25 december geplaatst, om zo het heidense midwinterfeest te kunnen bestrijden in het Noordelijke halfrond. Dit gebeurde in een periode dat 1 maart nog de eerste dag van het jaar was. Midzomer was een ander heidens feest dat men wilde bestrijden, maar had binnen de heidense goddienst een minder grote betekenis dan midwinter en ook minder gevaarlijke uitspattingen. Een ander feest dat men vanuit de RKK wilde bestrijden was het carnavalfeest, of het einde der donkere en koude dagen. Dit is gebeurd via de intocht, het einde der vaste en palmezondag, maar heeft zijn doel voorbijgeschoten, daar het toenmalige patronaat het zich niet kon veroorloven deze dagen tot echte feestdagen uit te roepen en het werk stil te leggen voor Goddienstige bezigheden. Maar terug naar de draad. SinterKlaas is geen Christelijk feest, maar een commercieel feest. Zwarte piet is trouwens geen Neger of anders gekleurde, maar een andere Blanke heilige Nicodemus. Citaat:
Hier heeft racime dus helemaal niets mee te maken, daar het om een Blanke gaat die zich om technische reden zwarte maakte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Islam is eigenlijk een rechtzetting van het Christendom dat aan het verwateren was en niet meer op kon tegen de decadentie en luiheid die in die regio begon te heersen. De oude geloven begonnen in die tijd terug de bovenhand te krijgen. Dit is ook de echte reden waarom de Islam een grote omgang en uitbreiding kent buiten zijn oorspronkelijke grenzen. Niet omdat er vele migranten vanuit die hoek komen, maar omdat het weste decadent en ongelovig is geworden en de GOD geld op de eerste plaats is gaan aanbidden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het IS consequent dat nu eenmaal geen Christelijke, evenals Joden-, of Moslims-symbolen te zien zijn in staatsscholen edm.
Dus eigenlijk is dit niet verkeerd, het weren vh Kruis op de mijter, het weren van de kribbe's, de beeldjes, ed vd Kerstboom. En ik denk dat niet zozeer de Moslimliga (of hoe moet ik het noemen?) daar achter zit, maar veeleer de vrijmetselarij. Zij zulen wel de grootste bejubelaars van deze zijn. Ikzelf vind het enigzinds wel jammer dat zulke symbolen verloren gaan, maar ik kan er mij mee verzoenen, eengezien het wél correct is.
![]() |
#89 |
|
![]() Als je als niet-gelovige kerstmis afzweert vanwege de religieuze betekenis dan moet je consequent zijn en het joelfeest ook afzweren wegens gewijd aan de Germaanse goden.
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk is het gewoon al schandalig dat we deze discussie voeren, we moeten helemaal niets afschaffen.
Als we dan tóch moeten samenleven, moeten we zeker niets beginnen inkrimpen of verbieden, dat maakt de relatie alleen maar een broedplaats van frustraties en opgekropte emoties die vroeg of laat een weg naar de oppervlakte zullen vinden.
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() Deze antwerpse SPA actie is een mini-versie van Mao's culturele revolutie.
Dat de vrijmetselaars - de uitvinders van communisme (Jacobinisme, 1789) hier achter zitten is dan ook geen verassing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Zolang er geen 'duidelijjk' Christelijke symbolen op te merken zijn, zoals een kruis, dan moet het toch kunnen doorgaan voor mij. Want tegenwoordig leggen de kinderen niet direct een verband met Sint-Martin en de RKK eh. ![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kan bijna niet geloven wat ik hier allemaal lees. Het kruis op de mijter van de sint laten verdwijnen enz. Waar gaat dit naartoe?
Als ze dan toch moslim zijn en niks van de katholieke kerk of van kruisen of zo moeten weten, dat ze dan hun kinderen geen kado's geven en hun kinderen van de "gewone" scholen weghouden. Het is niet dat ik de heiligheid zelve ben. Maar het gaat hier gewoon over principes. Moeten wij nu eigenlijk alles gaan aanpassen omdat die mannen naar hier komen???????? Laat ons eens efkes met een paar gezinnen naar die moslimlanden gaan wonen. En laat ons daar maar eens ons gedacht zeggen over de figuren dat zij voor ogen hebben. Het zal nog niet te lang duren voordat ze u daar in den bak draaien. Laat ons misschien de Duitse & Engelse lesuren schrappen in het onderwijs en laten we iedereen een beetje Arabisch leren. Het zou misschien nog handig kunnen zijn binnen 20 jaar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinterklaas evenwel heeft bij de meeste mensen niets meer met geloofsbeleving te maken, maar herleidt zich tot een louter folkloristisch gebeuren. Net zoals het geval is bij folklore, stellen mensen nog steeds een aantal handelingen maar weten ze hoegenaamd niet meer welke betekenis erachter schuilt. Kortom, sinterklaas is ontdaan van iedere religieuze dimensie. En daarmee gaapt er een wereld van verschil met de elementen die u hierboven schetste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beide worden gevierd en hebben geen religieuze oorsprong. De winterzonnewende werd gevierd omdat dit het punt is waarop de zon terug in de hemel gaat stijgen. Zowel voor nomadische als agrarische beschavingen was dit een zeer belangrijk iets (diermigraties, oogst, nieuw leven, etc) Het enige dat religies gedaan hebben is hen in hun ideologie trachten in te passen. Hetzelfde geldt ook voor de germaanse godsdiensten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn opmerkingen betreffen het inhoudelijke aspect van het Kerstfeest alsook de bewering van een aantal mensen als zou dit feest ontstaan zijn door de Germanen. Dit is natuurlijk onzin, daar het feest reeds heel vroeg in het christendom van de oudheid verschijn, in Oost als West. Rome was trouwens helemaal niet bepalend wat de kerstdatum betreft. Toen een aantal oosterse Kerken de overstap maakten van 1 januari naar 25 december gebeurde dit onder invloed van Johannes Chrysostomos, bisschop van Constantinopel. Uw bewering over 1 maart klopt al evenmin. Het Byzantijnse jaar begon niet op die dag, maar wel op 1 september. Nog altijd is die dag een feestdag in de orthodoxe Kerken en heeft er een speciale zegening van het komende jaar plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen begint echte lijken op Amsterdam, Daar had het trambedrijf het jaarlijkse Kerstfeest geheel afgeschaft omdat er onder de vele alloctone werknemers geen animo meer voor was.
Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 29 november 2008 om 15:51. |
![]() |
![]() |