![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1321 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1322 | |
|
Burger
|
Citaat:
"Een meerderheid van de Tweede Kamer" vindt dat het moet kunnen, maar de premier zegt gewoon 'njet'. Heeft Balkenende ook een vetorecht in de Nederlandse staatsstructuur zoals Bush in het Amerikaans congres? |
|
|
|
|
|
|
#1323 | |
|
Banneling
|
Waarschijnlijk kent Balkenende de risico's van het gebruik van cannabis en wil hij niet dat de Nederlanders verder afhankelijk worden van ongezond spul.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik me niet vergis was er nog niet lang geleden iets gelijkaardigs, wie ieder één struikje had of zo. Maar ik dacht het toch niet denderend afgelopen was. Voor zover ik weet mag je één struik wel thuis hebben. Maar niet elk één struik samen zetten.
|
|
|
|
#1325 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zit je weer bezig aan dat spul van u? Ik wens hem net veel succes, al denk ik dat het niet veel succes zal hebben. Zorg dat je eerst eens nuchter bent voor je reageert. Of kom je niet meer nuchter tegenwoordig?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 november 2008 om 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#1326 |
|
Minister
|
Uw "intelligente" opmerkingen (die eigelijk bedoeld zijn als een persoonlijke aanval) wijzen er dan ook op dat u vermoedelijk beschikt over het IQ van een wafelijzer.
|
|
|
#1327 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Djeezus, je lijkt wel de deeg van tussen dat wafelijzer.
|
|
|
#1328 |
|
Minister
|
En zoals altijd kunt u het niet halen en rammelt u maar wat.
|
|
|
#1329 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De regenten weten heel goed dat "getrapte" verkiezingen ondemocratisch zijn en/dus dat zij niet echt het Volk achter zich hebben. Als de dood zijn zij voor het plotseling opduiken van een onaangepaste nieuweling zoals indertijd Fortuyn. Langs omwegen worden zaken doorgedrukt waarvan ondanks alle inspanning gebleken is dat het Volk ze afkeurt, zoals de EU-grondwet-niet-grondwet-toch-grondwet. Kamerleden proberen onder het Volk de sympathie hoog te houden voor de politieke partij die hun in het fluweel houdt, zo pratend dat vooral jeugdige meerderheden het gevoel houden dat ze van die club hulp zullen krijgen als ze er maar op stemmen. De werkelijk door te voeren beslissingen zullen echter altijd een verrassing blijven.
|
|
|
|
#1330 | |
|
|
Citaat:
http://www.depers.nl/algemeen/248703...nge-poten.html
|
|
|
|
#1331 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1332 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ok minderjarigen hebben over het algemeen minder financiële mogelijkheden, dit zal ook al een effect hebben op de aantrekkingskracht van de gangsters tot het verhandelen van deze substantie. Maar we zouden nog een weg moeten vinden om de markt van de minderjarigen van de gangsters te ontnemen. Drugscontroles was een idee, als u er één heeft laat maar horen. Nu is de vraag natuurlijk, als we de gangsters de cannabis markt ontnemen, wat gaat het effect zijn op jongeren? Zij gaan dan namelijk noch via legale noch via illegale weg hun gerief kunnen halen. Duwen we ze dan in de richting om dan maar met harddrugs te experimenteren? |
|
|
|
|
|
|
#1333 | |
|
Burger
|
Citaat:
http://www.trektuwplant.be/csc/VRIJS...TREKT-UW-PLANT |
|
|
|
|
|
|
#1334 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Want is dat geen basisrecht? |
|
|
|
|
|
|
#1335 |
|
|
Toch denk ik dat drugsgebruikers een minderheid zijn en geen economische waarde betekenen.
|
|
|
#1336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goede kans dat ie sos geworden is, omdat ie zelf graag aan de kannabis zat en zit; goede kans dat ie pro legalisatie van kannabis is, omdat de partij dit graag heeft, juist maar om 'de andere kant' te jennen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1337 | |
|
|
Citaat:
Verder denk ik dat die mensen beter hun geld bijeen leggen en een wat grotere hoeveelheid kopen, dat zal een pak goedkoper zijn dan zelf kweken. |
|
|
|
|
|
|
#1338 | |
|
|
Citaat:
Wat het wel is, is internationale drugstraffiek en handel en bezit. Met een paar jaar bak ben je er vanaf. |
|
|
|
|
|
|
#1339 | |
|
Burger
|
Citaat:
|