![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2661 |
|
Burger
|
Ik rook zelf, en zie in feite geen probleem om even 5 minuutjes buiten te gaan staan. Eigenlijk is het niet anders dan naar het toilet gaan op dat vlak. Ik zou ook tegen de verwarming kunnen pissen maar die geur is ook niet te aangenaam voor de omstaanders.
|
|
|
|
|
|
#2662 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2663 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik kan jammer genoeg niet stemmen, maar ik ben voorstander van een algemeen rookverbod in cafés.
|
|
|
|
|
|
#2664 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2665 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2666 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2667 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2668 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2669 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2670 | |
|
Burger
|
Citaat:
![]() Niet in het kaffee en ook niet op straat. En coffeeshops daar ben ik ook geen voorstander van. |
|
|
|
|
|
|
#2671 |
|
Parlementslid
|
Er is inderdaad veel vraag naar, maar omdat de meeste cafébazen zelf verstokte rokers zijn, hebben die daar geen oren naar. Blijkbaaar is ook de bevolking van dit forum niet conform aan het gemiddeld staal van de bevolking, vermits er hier proportioneel meer tegenstanders zijn van een rookverbod. Intrigerend. Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat forummers dikwijls pathologische aandachtzoekers zijn, zoals je die ook veelal aan cafétogen vindt.
|
|
|
#2672 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarop baseert U zich om te insinueren dat een meerderheid van de bevolking voor een rookverbod is?
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 30 november 2008 om 23:49. |
|
|
|
|
|
|
#2673 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2674 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Jukes;3831725]Er is inderdaad veel vraag naar, maar omdat de meeste cafébazen zelf verstokte rokers zijn, hebben die daar geen oren naar. Blijkbaaar is ook de bevolking van dit forum niet conform aan het gemiddeld staal van de bevolking, vermits er hier proportioneel meer tegenstanders zijn van een rookverbod. Intrigerend. Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat forummers dikwijls pathologische aandachtzoekers zijn, zoals je die ook veelal aan cafétogen vindt.[/QUOTE]
Weinig vraag naar dus. |
|
|
|
|
|
#2675 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Zelfs als er weinig vraag naar is, is een rookverbod op openbare plaatsen een goede zaak voor iedereen. Sigarettenrook kan hinderlijk zijn voor andere mensen, dus is het evident dat het een activiteit is die verbannen moet worden van plaatsen waar ook mensen komen die geen tweedehands rook willen inademen.
|
|
|
|
|
|
#2676 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2677 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#2678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik ruik liever een goede sigaar dan het stinkend parfum van zijn madam. Sinds de café-uitbaters investeerden in goede rookafzuiging is het heus wel te doen. Eerst doen investeren en daarna verbieden hoe gaan we dat noemen ? |
|
|
|
|
|
|
#2679 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Jij komt wel niet al te vaak in cafés zeker?
|
|
|
|
|
|
#2680 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan u heus wel betere bezigheden aanbevelen. Waarom ijveren we niet voor een alcoholverbod in cafés ? Zou heel wat verkeersdoden sparen. Om van hun gezaag maar te zwijgen. |
|
|
|
|