Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 02:07   #101
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

En de Hollanders maar stoefen dat ze zo'n open mensen zijn...

Heel het systeem van da medisch schooltoezicht is absurd en vulgair. Het is precies een soort vleeskeuring. Waarom moet ieder kind/jongere jaarlijks gemeten en gewogen worden? Voor wat stomme statistieken? Of gaan zij effe zeggen of ik te groot, te klein, te dik of te dun ben?

Hetzelfde met die belachelijke testen ivm zicht en gehoor: iedereen zal toch van zichzelf wel weten of em nog goed ziet of hoort?

En dan mag iedereen daar nog wa in zijn ondergoed gaan rondhuppelen en het ergste van al is nog da ge allemaal nog uwe flikker/foef moet gaan tonen aan onbekenden wat voor pubers toch veel schaamtegevoelens zorgt. Dat allemaal om gezondheidsredenen want er mocht maar iets mis zijn...

De laatste keer dat ik naar zo'n walgelijk spektakel was geweest was toen ik 10 jaar oud was en de rest van de keren ben ik gewoon thuis gebleven want die viezeriken moeten met hun fikken van mijn lijf blijven.

En kijk, ik leef nog dus zo belangrijk zal zo'n onderzoek toch nie zijn achteraf gezien...
Oud 30 november 2008, 10:49   #102
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht

Heel het systeem van da medisch schooltoezicht is absurd en vulgair. Het is precies een soort vleeskeuring. Waarom moet ieder kind/jongere jaarlijks gemeten en gewogen worden? Voor wat stomme statistieken? Of gaan zij effe zeggen of ik te groot, te klein, te dik of te dun ben?

Hetzelfde met die belachelijke testen ivm zicht en gehoor: iedereen zal toch van zichzelf wel weten of em nog goed ziet of hoort?

En dan mag iedereen daar nog wa in zijn ondergoed gaan rondhuppelen en het ergste van al is nog da ge allemaal nog uwe flikker/foef moet gaan tonen aan onbekenden wat voor pubers toch veel schaamtegevoelens zorgt. Dat allemaal om gezondheidsredenen want er mocht maar iets mis zijn...

De laatste keer dat ik naar zo'n walgelijk spektakel was geweest was toen ik 10 jaar oud was en de rest van de keren ben ik gewoon thuis gebleven want die viezeriken moeten met hun fikken van mijn lijf blijven.

En kijk, ik leef nog dus zo belangrijk zal zo'n onderzoek toch nie zijn achteraf gezien...
Daar ben ik het AB-SO-LUUT niet mee eens! Niet alle ouders zijn even aandachtig om signalen dat er iets misloopt tijdig op te vangen en juist te interpreteren. Het medisch schooltoezicht mocht wat mij betreft zelfs nog wat uitgebreider en grondiger.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 15:21   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Daar ben ik het AB-SO-LUUT niet mee eens! Niet alle ouders zijn even aandachtig om signalen dat er iets misloopt tijdig op te vangen en juist te interpreteren. Het medisch schooltoezicht mocht wat mij betreft zelfs nog wat uitgebreider en grondiger.
Inderdaad, helemaal akkoord, Patsy!

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 15:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 15:21   #104
filosoof
Banneling

Standaard

2x akkoord

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 15:22.
Oud 30 november 2008, 15:48   #105
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
Voor de echte twijfelaars...
Aan de schaamhaar van een kind kun je beoordelen of er medische
afwijkingen zijn

Is het dan echt niet fout als een bezorgd iemand plots (of elke week) tegen een tiener zegt:
"Laat mij Uw schaamhaar eens zien ! "

RR
Aja, dan had Dutroux het blijkbaar eerder door dan de CU..
Wat een achterlijk idee, trouwens nog zo ne Pipo 1400 jaar geleen ergens in ne zandbak dacht er ook zo over.
Oud 30 november 2008, 15:51   #106
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
hehe, tja, zo kennen we de hollanders e
Kaaskoppen en vettigheid...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 15:51   #107
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
hehe, tja, zo kennen we de hollanders e
Kaaskoppen en vettigheid...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 18:10   #108
filosoof
Banneling

Standaard Eens duidelijk stellen:

Citaat:
kunnen we niet van iedereen zeggen...
Citaat:

Wat is er nu
Citaat:
absurd en vulgair
aan een medisch onderzoek?
Citaat:
Juist niet.
Citaat:
Zijn er dan die zo verschillen van de anderen? Die "onbekenden" zijn een dokter en misschien een verpleegster. Die zien er zo een paar honderd per dag, jaarin, jaaruit, alle dagen: reken eens uit hoeveel op een jaar.
Denk je écht dat die een andere dan professionele interesse hebben? Dat die dat voor hun plezier doen? Dat is gewoon hun JOB.
Citaat:
dat zijn dus geen "viezeriken", maar medisch personeel. En een spectakel is 't ook niet. Waar haal je zoiets toch vandaan ? En op 10 jaar kon jij oordelen dat dat "walgelijk" zou zijn? Is een strand of zwembad ook "walgelijk"?
Citaat:
In jouw speciek geval dan (misschien) Daarom niet voor iedereen. Niet alle ouders sturen hun kideren 1x/jaar eens naar de huisdokter.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 18:12.
Oud 30 november 2008, 18:44   #109
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
kunnen we niet van iedereen zeggen...
Wat is er nu aan een medisch onderzoek?
Juist niet.
Zijn er dan die zo verschillen van de anderen? Die "onbekenden" zijn een dokter en misschien een verpleegster. Die zien er zo een paar honderd per dag, jaarin, jaaruit, alle dagen: reken eens uit hoeveel op een jaar.
Denk je écht dat die een andere dan professionele interesse hebben? Dat die dat voor hun plezier doen? Dat is gewoon hun JOB.
dat zijn dus geen "viezeriken", maar medisch personeel. En een spectakel is 't ook niet. Waar haal je zoiets toch vandaan ? En op 10 jaar kon jij oordelen dat dat "walgelijk" zou zijn? Is een strand of zwembad ook "walgelijk"?
In jouw speciek geval dan (misschien) Daarom niet voor iedereen. Niet alle ouders sturen hun kideren 1x/jaar eens naar de huisdokter.
Medische onderzoeken verplichten (aangezien het tijdens de schooluren valt) is pure inbreuk op de fysieke integriteit. Niemand heeft het recht ongevraagd aan uw lichaam te prutsen, ook niet in naam van de volksgezondheid.

Pubers, die nu eenmaal vaak onzeker zijn over hun lichaam, hebben er geen boodschap aan voor wie ze zich moeten uitkleden of denkt gij dat een schaamtegevoel minder wordt wanneer ge weet dat die persoon da al vaker heeft gezien?

Een vergelijking met een zwembad of strand is al even absurd aangezien er daar niet aan uw lijf wordt geprutst en ge daar niet in uw blote moet gaan rondzwemmen.

Waar haalt ge het idee vandaan dat een jaarlijkse controle van de huisdokter nodig zou zijn? Dat moet iedereen toch voor zichzelf uitmaken... Ik val alleen mijne doktoor lastig wanneer ik ziek ben of zelf voel da er iets nie pluis is en als iedereen da eens zou doen zou die wachtkamer nie altijd stampensvol zitten omdat 1 of ander bomma daar weer zit omdat ze eens gekucht heeft.

Over da medisch onderzoek in specifieke zin heb ik nog vele bedenkingen...
Oud 30 november 2008, 19:02   #110
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ach, ALS da fameus onderzoek al iets zou ontdekken dat niet pluis is dan kunnen ze nog niks verplichten. Of denkt ge nu echt als ze tegen die ouders gaan zeggen "uw kind heeft op onze weegschaal gestaan en daaruit is gebleken dat hij zo vet is als een vetgemest varken" waarop die ouders (die wrs. zelf tientonners zijn) gaan zeggen "oh, nuda ge het zegt, ons kind is inderdaad moddervet, moesten we uw advies niet hebben gehad hadden we dat nooit geweten! oh dank u! we zullen hem direct op een streng dieet zetten of anders maken we er wel een sumoworstelaar van!"

Hetzelfde met de lengte te gaan meten: "oh, we hadden echt niet door dat ons kind ne dwerg was die niet zou misstaan in Kabouter Plop" maw zone meet- en weegschaal hebde toch echt nie nodig om te weten of iemand te dik,dun, groot, klein is.

Hetzelfde met hoor- en oogtesten: als uw zicht of gehoor slecht is zulde da wel gauw genoeg merken in de praktijk door bijv. mensen die altijd alles 10x iets tegen u moeten herhalen ofwel da ge het schoolbord niet kunt lezen...

Die urinetest is dan ook het enige da daar nuttig kan zijn aangezien ge daar dingen uit kunt halen die niet merkbaar zijn.

Medisch onderzoek voor -12-jarigen is nog okè maar mensen die die leeftijd gepasseerd zijn hebben zo'n onderzoek niet meer nodig om uit te maken of er iets rammelt met uw gehoor/zicht/lengte/gewicht/noem maar op. Vergelijk het maar met de verplichte gordeldracht: uw eigen gezondheid is uw eigen risico en daar heeft men dus niets te verplichten. Dat kinderen verplicht een gordel zouden moeten dragen is normaal omdat zij zich nog niet bewust zijn van enige risico's, hetzelfde bij dat medisch schooltoezicht, maar eenmaal 12-14 jaar gepasseerd is da eigen verantwoordelijkheid. Net zoals ik niet ga beginnen janken dat ik door de voorruit ben gevlogen omdat ik mijn gordel niet droeg, ga ik ook niet beginnen janken moest blijken dat ik 1 of andere vieze ziekte heb die niet tijdig is geconstateerd op het medisch schooltoezicht omdat ik er niet heen ben geweest.

Das dan ook zowat de filosofie van ne sossenstaat: de bevolking is te dom om voor zichzelf te zorgen dus gaan wij dat effe doen...
Oud 30 november 2008, 21:18   #111
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, ALS da fameus onderzoek al iets zou ontdekken dat niet pluis is dan kunnen ze nog niks verplichten. Of denkt ge nu echt als ze tegen die ouders gaan zeggen "uw kind heeft op onze weegschaal gestaan en daaruit is gebleken dat hij zo vet is als een vetgemest varken" waarop die ouders (die wrs. zelf tientonners zijn) gaan zeggen "oh, nuda ge het zegt, ons kind is inderdaad moddervet, moesten we uw advies niet hebben gehad hadden we dat nooit geweten! oh dank u! we zullen hem direct op een streng dieet zetten of anders maken we er wel een sumoworstelaar van!"

Hetzelfde met de lengte te gaan meten: "oh, we hadden echt niet door dat ons kind ne dwerg was die niet zou misstaan in Kabouter Plop" maw zone meet- en weegschaal hebde toch echt nie nodig om te weten of iemand te dik,dun, groot, klein is.

Hetzelfde met hoor- en oogtesten: als uw zicht of gehoor slecht is zulde da wel gauw genoeg merken in de praktijk door bijv. mensen die altijd alles 10x iets tegen u moeten herhalen ofwel da ge het schoolbord niet kunt lezen...

Die urinetest is dan ook het enige da daar nuttig kan zijn aangezien ge daar dingen uit kunt halen die niet merkbaar zijn.

Medisch onderzoek voor -12-jarigen is nog okè maar mensen die die leeftijd gepasseerd zijn hebben zo'n onderzoek niet meer nodig om uit te maken of er iets rammelt met uw gehoor/zicht/lengte/gewicht/noem maar op. Vergelijk het maar met de verplichte gordeldracht: uw eigen gezondheid is uw eigen risico en daar heeft men dus niets te verplichten. Dat kinderen verplicht een gordel zouden moeten dragen is normaal omdat zij zich nog niet bewust zijn van enige risico's, hetzelfde bij dat medisch schooltoezicht, maar eenmaal 12-14 jaar gepasseerd is da eigen verantwoordelijkheid. Net zoals ik niet ga beginnen janken dat ik door de voorruit ben gevlogen omdat ik mijn gordel niet droeg, ga ik ook niet beginnen janken moest blijken dat ik 1 of andere vieze ziekte heb die niet tijdig is geconstateerd op het medisch schooltoezicht omdat ik er niet heen ben geweest.

Das dan ook zowat de filosofie van ne sossenstaat: de bevolking is te dom om voor zichzelf te zorgen dus gaan wij dat effe doen...
Het gaat hier niet om de bevolking, maar om kinderen!
En neen die kunnen niet voor zichzelf zorgen...
Meer zelfs, sommige ouders kunnen er niet eens deftig voor zorgen...
Spijtig genoeg is er dus wel een deel van de bevolking dat te dom of van slechte wil is om voor kinderen te zorgen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 november 2008 om 21:20.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:27   #112
Jukes
Parlementslid

Standaard

De medische industrie teert op angst. Angst creëren past in een marketingstrategie die gegarandeerd hogere verkoopcijfers oplevert, want angst is een zeer sterke motivator. Iedereen moet dus binnenkort vol ongerustheid alle dagen zijn schaamhaar aan een nauwkeurig onderzoek onderwerpen. Net zoals er nu al miljoenen onnozele dutsen zich regelmatig wegen, hun BMI meten, hun bloeddruk controleren, hun cholesterolgehalte laten checken, hun psa in het oog houden, hun hartslag tellen, ...

Voorlopig merk ik niets aan mijn velcro. Oef.
Oud 30 november 2008, 21:36   #113
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

kort geschoren schaamhaar/streepje
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:37   #114
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het gaat hier niet om de bevolking, maar om kinderen!
En neen die kunnen niet voor zichzelf zorgen...
Meer zelfs, sommige ouders kunnen er niet eens deftig voor zorgen...
Spijtig genoeg is er dus wel een deel van de bevolking dat te dom of van slechte wil is om voor kinderen te zorgen...
Ik wou dat 't niet zo was, maar je hebt helaas gelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture
Vergelijk het maar met de verplichte gordeldracht: uw eigen gezondheid is uw eigen risico en daar heeft men dus niets te verplichten. Dat kinderen verplicht een gordel zouden moeten dragen is normaal omdat zij zich nog niet bewust zijn van enige risico's, hetzelfde bij dat medisch schooltoezicht, maar eenmaal 12-14 jaar gepasseerd is da eigen verantwoordelijkheid. Net zoals ik niet ga beginnen janken dat ik door de voorruit ben gevlogen omdat ik mijn gordel niet droeg, ga ik ook niet beginnen janken moest blijken dat ik 1 of andere vieze ziekte heb die niet tijdig is geconstateerd op het medisch schooltoezicht omdat ik er niet heen ben geweest.
Gezondheidszorg is pas eigen verantwoordelijkheid op 18 jaar (wettelijke meerderjarigheid) Volwassenen hebben trouwens ook gordelplicht. Niet beginnen janken? Mogelijk. Maar de maatschappij zou wel kunnen (mee)betalen.

PS, mijn vrouw, mijn zoon en ik zijn toch ook pubers geweest en zij noch ik vonden bloot gezien worden door een dokter iets opvallend, zeker niets erg! In de rij staan in slip, pff...niks aan. Ik heb tijdens de militaire keuring met 50 in de rij gestaan, zonder slip. pff...

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 21:50.
Oud 30 november 2008, 21:40   #115
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
kort geschoren schaamhaar/streepje
De laatste die zich d�*t zal aantrekken zal wel je dokter zijn
Oud 30 november 2008, 21:57   #116
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De laatste die zich d�*t zal aantrekken zal wel je dokter zijn
Vraag jij nu om dokterje te spelen?
Neen, dank je
Ik ga trouwens maar 1X om de 2 jaar naar de genaecoloog, al is dat te weinig, het zijn misschien ook je zaken niet
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 22:15   #117
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat de vergelijking met het dragen van een gordel betreft: in België is dat niet de verantwoordelijkheid van ieder individu. Aangezien belastinggeld gebruikt wordt om mensen achteraf terug op te lappen, eist de staat dat diezelfde mensen minstens proberen er niet te erg aan toe te zijn.

Daarnaast zeg je ook dat kinderen wel weten hoe het met hun lichaam gesteld is. Niets is minder waar. Tegen de tijd dat je effectief zeker bent dat je bvb slechte ogen hebt, en tegen de tijd dat je bvb effectief een bril gaat aanschaffen, zijn je ogen mss nog meer achteruit gegaan.
Wat de schaamhaar- en peniscontrole betreft: hoe wordt een kind verondersteld te weten of zijn penis min of meer normaal evolueert? Veel van die pubers twijfelen bij momenten sterk aan zichzelf. Niet iedereen bij wie er iets mis gaat, gaat even makkelijk naar een huisarts, of gaat zelfs nog maar zijn twijfels aan de grote klok hangen.

Tenslotte kunnen de gegevens gebruikt worden om te zien welke specifieke veranderingen er bvb door milieuverontreiniging plaatsvinden. Als erg veel jongeren (een heel klein beetje) kleiner of groter worden (iets wat je als individu niet kan merken), dan kan dat wel wijzen op milieufactoren. Hetzelfde voor schaamhaarevoluties. 't Kan een indicator zijn voor belangrijkere zaken. En zoals filosoof opmerkte: ik zie nog niet direct mogelijke misbruiken.

Andy
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 23:03   #118
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Toen Ayaan Hirsi Ali in 2005 het waagde om de genitale verminking op de politieke agenda te zetten, kwam ze van een koude kermis thuis. Toen zat ze bij de centrum-rechtsige partij VVD en alle linksen schoten haar voorstellen af. Maatregelen die geschikt gevonden waren: adviseer dokter e.d. om er een beetje op te letten. En maak de verjaring voor het misdrijf wat langer.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/03/23/R283.htm

Reactie VVD op rapport over genitale verminking

Citaat:
VVD-woordvoerder Ayaan Hirsi Ali vindt het advies van de Commissie Bestrijding Vrouwelijke Genitale Verminking teleurstellend. De maatregelen zijn volgens Hirsi Ali te vrijblijvend, waardoor genitale verminking bij vrouwen en meisjes niet wordt voorkomen.

Hirsi Ali: "Er gaat geen enkele verplichting uit van de maatregelen die de commissie doet. De voorstellen zijn veel te vrijblijvend. Daarmee blijft het voor ouders mogelijk om onderzoek te weigeren. Het is van groot belang dat er een verplicht controlesysteem komt, zoals de VVD zelf eerder heeft voorgesteld. Daarmee zijn de meisjes écht geholpen."
Weet iemand of er nu in dat Medisch dossier ook vragen zijn over genitale verminking en niet alleen over schaamhaar? Of ligt dit te gevoelig vanwege multicultureel andere taboes?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 01:41   #119
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Wat de vergelijking met het dragen van een gordel betreft: in België is dat niet de verantwoordelijkheid van ieder individu. Aangezien belastinggeld gebruikt wordt om mensen achteraf terug op te lappen, eist de staat dat diezelfde mensen minstens proberen er niet te erg aan toe te zijn.

Daarnaast zeg je ook dat kinderen wel weten hoe het met hun lichaam gesteld is. Niets is minder waar. Tegen de tijd dat je effectief zeker bent dat je bvb slechte ogen hebt, en tegen de tijd dat je bvb effectief een bril gaat aanschaffen, zijn je ogen mss nog meer achteruit gegaan.
Wat de schaamhaar- en peniscontrole betreft: hoe wordt een kind verondersteld te weten of zijn penis min of meer normaal evolueert? Veel van die pubers twijfelen bij momenten sterk aan zichzelf. Niet iedereen bij wie er iets mis gaat, gaat even makkelijk naar een huisarts, of gaat zelfs nog maar zijn twijfels aan de grote klok hangen.

Tenslotte kunnen de gegevens gebruikt worden om te zien welke specifieke veranderingen er bvb door milieuverontreiniging plaatsvinden. Als erg veel jongeren (een heel klein beetje) kleiner of groter worden (iets wat je als individu niet kan merken), dan kan dat wel wijzen op milieufactoren. Hetzelfde voor schaamhaarevoluties. 't Kan een indicator zijn voor belangrijkere zaken. En zoals filosoof opmerkte: ik zie nog niet direct mogelijke misbruiken.

Andy
dit is off-topic maar dan kunde ook mensen gaan verbieden vettige kost te eten, alcohol te zuipen en te paffen want de maatschappij betaalt ook om die mensen op te lappen wanneer ze ziek worden.

Dit is heel elegant op te lossen door +12 jarigen (vanaf het middelbaar dus) zelf (op school zodat ouders nie in hun plaats beslissen) zouden kunnen beslissen of ze wensen deel te nemen aan het medisch schooltoezicht. Dan hebben ze nog materiaal genoeg voor hun flauwe statistiekskes.

Heel da gedoe lijkt gewoon op een soort veekeuring en heel veel medewerkers zijn daar nog eens incompetent ook. Laatst toen ik naar de vleeskeuring ging (op men 10de dus) gaf madam den doktoor iedereen de raad om elke dag 2 volle glazen melk te drinken...zo naief dat ik toen was deed ik dat dan ook want als madam den doktoor het zegt zal het wel zo zijn. Bij een bloedonderzoek (dat los daarvan stond) zij die doktoor die mijn bloed had geanalyseerd "ma manneke toch, gij drinkt veel te veel melk en da is nie gezond" met als gevolg 2 maand geen cornflakes als ontbijt...
Oud 1 december 2008, 01:47   #120
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, laten we er ineens een uitgebreid rectaal onderzoek bij doen om te checken of de ukjes geen aambeien hebben en voor de meisjes een volledig gynaecologisch onderzoek met eendenbek en al en als toetje nog met zijn allen onder de hersenscan zodat we de mentaal gestoorden er ook kunnen uitvissen om toekomstige Hans Van Themsche's te vermijden...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be