![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2781 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Het is nochtans de essentie van het hele verhaal. Roken veroorzaakt kanker. Dat is imho reden genoeg om roken helem�*�*l te verbieden. Maar zover wil de overheid niet eens gaan. Rokers mogen zichzelf kanker blijven bezorgen. Maar vanaf juli 2010 mogen ze daar geen anderen meer bij betrekken.
|
|
|
|
|
|
#2782 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#2783 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#2784 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Weet u nog wanneer er in geheel Europa fel gesproken is over rookverbod? Niet toevallig toen de statistieken aantoonden dat de werkende (vooral vrouwelijke) klasse minder sterk produceerde. Daarvoor was rookverbod taboe, omdat het vroeger sterven van gepensioneerden positief uitdraaide voor de sociale kosten en de inkomsten tabakindustrie doorwogen. In Amerika net hetzelfde, maar veel vroeger gezien de demografische verschillen. De economie primeert op gezondheid, altijd zo geweest. Hoe individueler, hoe meer dat omdraait, dat wel.(bij sommigen).
|
|
|
|
|
#2785 |
|
Parlementslid
|
ER zijn er een paar, al zijn het uitzonderingen. En die hun zaak draait prima. En de rest rookt zelf, dus denken ze er niet aan om hun zaak rookvrij te maken. Bovendien is de cafébusiness zeer traditioneel en dus tegen verandering gekant. Nog een reden waarom er zoveel tegenstand is tegen het rookverbod.
|
|
|
#2786 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2787 |
|
Staatssecretaris
|
Het is de moderne zwaar geïndustrialiseerde monotone samenleving waarin de man gedomesticeerd is tot een kantoorslaaf die de mens met chronische pijn en/of depressie opzadelen. Dat het Westen op een catastrofale holocaust afstevent lijkt me erg aannemelijk.
|
|
|
|
|
|
#2788 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#2789 | |
|
|
Citaat:
boeken toe.
|
|
|
|
|
#2790 |
|
Parlementslid
|
Een beetje walgelijk overheidsmisbruik is geoorloofd na meer dan 100 jaar walgelijk egoïsme en egocentrisme van de rokersbendes, me dunkt.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 2 december 2008 om 10:36. |
|
|
|
|
|
#2791 |
|
|
Niet "men" maar o.a jij.
|
|
|
#2792 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2793 |
|
Parlementslid
|
Dan moet ik u spijtig genoeg uit uw mooie droom helpen. U rookt wél, en nog geen klein beetje. Tenminste, als u in een rokerscafé komt toch. Daar ademt u zelfs rook in die schadelijker is dan degene die de rokers zelf inademen. Nog véél ongezonder dus.
|
|
|
#2794 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik mag er niet aan denken. Ze zagen niet alleen over de rook maar ook omdat we vlees eten, de uitlaatgassen van uw auto, de sproeistoffen de kernenergie………. Als we ze samen met de muggen met rook kunnen buitenhouden wil ik er gerust ook eentje opsteken. |
|
|
|
|
|
|
#2795 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als zij over aparte rijbanen beschikk en mogen ze zich wat mij betreft te pletter zuipen en rijden. In een café waar gerookt wordt hoef ik helemaal niet binnen te gaan. |
|
|
|
|
|
|
#2796 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#2797 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2798 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2799 |
|
Parlementslid
|
Ik heb ook geen keuze om te gaan waar er niet wordt gerookt. Geef me een lijst van minstens 5 toffe café's in mijn buurt (en da's geen 100 km rijden, hé, ik bedoel binnen wandelafstand) waar ik rookvrij van een frisse pint kan genieten en je hoort me nooit meer.
|
|
|
#2800 |
|
Parlementslid
|
Ik ben onlangs nog van de grote dorst in zo'n openbare gelegenheid binnengestapt en werd er meteen geconfonteerd met een misselijkmakende stank. Ik zie geen enkele reden waarom een openbare gelegenheid waar je je dorst kunt lessen anders zou worden behandeld door de overheid dan een openbare gelegenheid waar je een film kunt zien, een concert kunt beluisteren of een kamer voor de nacht kunt huren. Openbaar is openbaar, en daar horen geen giftige gassen te hangen.
|