![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2801 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je zelf de fout niet vindt is dat jammer voor u. Citaat:
Zou het kunnen dat het gezelligere mensen zijn ? |
||
|
|
|
|
|
#2802 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Drie jaar geleden ging ons Martha op 93 leeftijd naar het rusthuis.
Haar hele leven woonde zij in haar herberg “St. Sebastiaan” Niet alleen haar klanten rookten er maar ook haar houtkacheltje. Ongelooflijk dat café-uitbaters, die dan toch van ‘s morgens tot ‘s avonds in hun café moeten leven daar niet over zeuren en het nog overleven ook. (Het was trouwens het laatste café in het gehucht.) |
|
|
|
|
|
#2803 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat ge hem ook beletten zijn zaak te sluiten ? |
|
|
|
|
|
|
#2804 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gelukkig weet ge niet wat ge allemaal inademt zonder een café binnen te stappen.
|
|
|
|
|
|
#2805 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een ander café, gerund door één van mijn beste (rokende) vrienden, ging failliet. Hij was het dan ook begonnen omdat hij zelf graag op café zat en van gezelligheid hield. Duidelijk de verkeerde redenen. Het is die laatste categorie café-uitbaters die heel dikwijls de ene faling op de nadere stapelen, omdat ze niet goed kunnen tellen. En inderdaad, ze houden van gezelligheid en in hun bekrompen visie hoort roken daar bij. Maar er rijk mee worden zullen ze niet. Dat soort café is dus in ieder geval ten dode opgeschreven, rookverbod of niet. En dan is er nog het soort café, hier al dikwijls aangehaald, genre 'bruine kroeg', dat wél wordt gerund door een baas die kan tellen én die rookt. Daar zal de rookban het meest pijn doen, want het overgrote deel van de klanten daar zijn lotgenoten van de cafébaas. Ze roken dus en vinden dat gezellig. Misschien moeten er voor deze doelgroep privé-rokersclubs worden geopend? Mij niet gelaten, maar ik wil ook dit soort gezellige kroeg kunnen binnenstappen waar niet nu eens niét stinkt.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 2 december 2008 om 12:12. |
|
|
|
|
|
|
#2806 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze verplichten mij hun vuile uitlaatgassen in te ademen. Ik kan er immers niet voor kiezen via een autovrije weg naar huis te gaan. |
|
|
|
|
|
|
#2807 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De vergelijkng met vervuiling door industrie en verkeer hebben we hier nu al zo'n duizend keer gehad, en iedere keer is met hand en tand uitgelegd dat ze niet opgaat. Verkeer en industrie zijn niet weg te denken uit onze maatschappij zonder de chaos die daar onvermijdelijk het gevolg zou van zijn. Ik zie niet in hoe het even wachten met roken in een café voor een vergelijkbare chaos zou zorgen.
|
|
|
|
#2808 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In mijn buurt zijn trouwens helemaal geen cafés meer. (zie hierboven) Blijkbaar heeft niemand nog zin te investeren in een zaak waar Jukes gaat beslissen wat ze wel en niet mogen. |
|
|
|
|
|
|
#2809 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Verkeerd is wel nuttig voor jou en moet dus niet afgeschaft worden. |
|
|
|
|
|
|
#2810 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Is dat niet een duidelijke wishful thinking spin-off van de lobby?
Laatst gewijzigd door Steben : 2 december 2008 om 12:24. |
|
|
|
|
|
|
#2811 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De geur van verschaald bier is niet uit te houden. En als ze hun deur sluiten kunt ge met uw dorst onder uw arm verder stappen. Jammer voor de andere mensen. |
|
|
|
|
|
|
#2812 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2813 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2814 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2815 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zijn café's nu werkelijk de enige etablissementen waar je met dorst terecht kan?
Zelfs voor bier hoef je niet in een café te zijn.
|
|
|
|
#2816 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Cafébazen kunnen, ook zonder mijn fiat, in een goedlopende, rookvrije zaak investeren. Maar de meesten doen dat niet omdat het zelf verslaafden zijn. We zullen dus niet anders kunnen dan hun een handje helpen.
|
|
|
|
#2817 |
|
Parlementslid
|
Ik neem aan dat u 'verkeer' bedoelt. Dat is niet alleen nuttig voor mij, maar voor 99% van de bevolking. Roken is om te beginnen voor niemand nuttig en zelfs de groep verslaafden - die zichezelf wijsmaken dat het nuttig is - wordt met de dag kleiner.
|
|
|
#2818 |
|
Parlementslid
|
Tja, een café is nu eenmaal een 'drankgelegenheid'. Iets waar de gelegenheid wordt geboden om te drinken dus. Natuurlijk kan ik ook thuis of bij vrienden iets drinken. Dat doe ik dan ook meestal, want ik ga uiterst zelden op café. Uiteraard, want in de meeste stinkt het als de rotte pest.
|
|
|
#2819 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|