![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets, maar wat is er mis met gaan feesten rond 23h en doorgaan tot 6h? Als jij je daar niet goed bij voelt, so be it, maar waarom zouden anderen zich daar niet goed bij mogen voelen? 't Is niet dat jij er last van hebt, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom, ofwel moet je je bioritme op nachtmodus zetten (rond 1 a 2 uur smiddags opstaan) ofwel goed opassen met wat je doet. Stikkapot met de auto rijden is af te raden. Ik ben laatst naar een soort out of office party geweest, en dat was geniaal, begon om 7 en eindige om 12h. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Die hebben dat recht niet hoor.
![]() |
#65 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat men hier nogal snel het 's nachts uitgaan gaat linken aan ongevallen door dronkenschap. Die laatsten gaan niet afnemen door sluitingsuren (ik zou zelfs durven zeggen, au contraire). Ik ben ook al uitgegaan op plaatsen met sluitingsuren, en daar ging het bier enkel sneller over de toog; minder werd er daar niet gedronken) Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Sfax,
Tot voor kort had men een algemeen sluitingsuur van de pubs in GB dacht ik. De britten zopen zich dus snel snel kompleet gaar om dat uur voor te zijn. Dus ja, je hebt gelijk dat een sluitingsuur niet veel zou doen aan het aantal ongelukken door dronkenschap. Eerder een sensibilisering van de chauffeurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geen last van? Ik zat godverdomme bijna in het hiernamaals door zo'n slaperige, bezopen idoot (zaliger). (lees mijn post hiervoor) Nog méér last kan ik me moeilijk voorstellen.
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Daarna ook hoor, alleen buiten op straat (niet opvallend want in de UK mocht dat niet) of ergens in een kelder van een pub waar tot een kot in de nacht de muziek en de feesters gewoon doorgingen
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen moeten niet tegen zichzelf beschermd worden; zelfverantwoordelijkheid is heus zo geen vies woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een sluitingsuur heeft daar geen invloed op (integendeel); het is dus niet het sluitingsuur waar jij last van hebt, maar het dronken rijden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik word liever niet aangereden door een zatlap snachts. Dan zijt ge vet met verantwoordelijkheid....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Hetgeen geen pleidooi voor sluitingsuren is...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
een ander voorbeeld want als je uw redenering volgt moeten we dit ook privee gaan doortrekken likt mij. ik kom om eender welke reden ook bij u thuis over de vloer en begin na een tijdje te vechten met een andere gast bij u thuis, dit escaleerd en er wordt iemand neergestoken, volgens uw redenering draagt u mee in de verantwoordelijkheid, lijkt u dit dzn logisch?
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog leren dat 1 zo'n particulier gebeurtenissje niet betekent dat je het gehele juridische apparaat op mensen moet loslaten om ze allemaal te verbieden nog uit te gaan na een bepaald uur.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als dit van u werk "moet".... het is en blijft u eigen keuze.... Overdag kan je ook aangereden worden door een slaperige bezopen idioot, als er een avondklok word ingesteld gebeurt dit waarschijnlijk nog meer in de ochtenden (want ik zal niet de enige zijn die dan met een paar vrienden elke week ergens anders een kleine home-party geeft). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Volgens uw vreemde redenering moet iedereen, die niet wil aangereden worden door één of andere zattekloot die suf is van het te lang wakker blijven, dus maar thuis blijven. Lijkt me de omgekeerde wereld, niet? Kunt u met uw vrienden geen party beginnen om 20 uur zodat u moe maar voldaan om - pakweg - 02.00 - dus na 6 uren intensief fuiven, bijna een hele werkdag - in uw bed te kruipen? Ik wacht nog altijd op het antwoord op mijn vraag: wat is daar mis mee?
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet leuk?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|