![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Water en zout ook.
![]() |
#1462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citeer een bericht waar staat dat drugs niet verslavend noch gevaarlijk zijn. Ik heb altijd gesteld dat cannabis minder verslavend en minder schadelijk is dan alcohol. Je kent het verschil tussen niet en minder, veronderstel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je wel dat ik dat snap.
![]() |
![]() |
#1464 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U beweert dus dat alles verslavend en dodelijk kan zijn.
Dank u om uw eerdere bewering hier te ontkrachten: Citaat:
Blijkbaar niet. Ik had uw bewering niet beter kunnen ontkrachten. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 december 2008 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En je kan ook geen bericht citeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zouden we beter niet beginnen met diegenen die nog opgesloten kunnen worden?
Niemand dus door plaatsgebrek in de gevangenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens wie zit er hier aan de volgende drugs zoals ik al eerder gepost had (maar niemand die daar blijkbaar op reageerde).
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=178
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is duidelijk niet het geval hé? Of hoe is men ooit aangezet om eens te gebruiken? Geprikkeld door nieuwsgierigheid van te zien of te horen van anderen. Als u doorlopend zegt "een jointje in de zetel s'avonds kan geen kwaad" zal u vast en zeker veel mensen hebben aangesproken die al nieuwsgierig waren en door uw uitspraak nu weten dat het geen kwaad kan. En waarschijnlijk kan het niet eens kwaad, moest het niet zijn dat het van 's avonds ook dikwijls middags wordt en zelfs morgens en dat het tegen de avond niet één jointje meer is, maar de laatste van de dag is. Dat is niet voor iedereen zo, maar voor ieder die het zover liet komen is dat wel één teveel alweer.
![]() |
![]() |
#1469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straffen oké, maar vrijlaten ook.
![]() |
![]() |
#1470 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gekoppeld aan de agressieve "zoveel mogelijk mensen in voorarrest" politiek van het openbaar ministerie heeft dit tot gevolg dat de toestand katastrofale vormen aanneemt in de gevangenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg me dus toch maar uit hoe iemand die een joint rookt aanzet tot gebruik? Waarom zouden we niet eindelijk eens de reële risico's van cannabis onder ogen mogen zien? Waarom wordt voortdurend verteld dat iedere gebruiker een verslaafde is? Waarom wordt een joint roken hier vergeleken met moord, om te stellen dat beide illegaal moeten blijven? Met zo'n onzin zal je niemand van cannabis weghouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 |
Burger
|
![]() Onverdraagzaamheid het is de mode nietwaar.
Hopelijk sluit men alle coffeeshops in Nederland, dan zullen de cijfers wel spreken. In België moet de overheid voor éénmaal eens een beslissing nemen. Het huidige hypocriete beleid is een gatenkaas. Of legaliseer het of pas het gedoogbeleid aan waarin duidelijk vermeld is hoe de gebruiker aan zijn of haar middel kan komen of stop met het gedoogbeleid. Maar doe er iets mee, zet een studie op om het gevolg te achterhalen. Laatst gewijzigd door Jaja : 5 december 2008 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want dat is precies tot zover de overheid wenst te gaan met alcohol en tabak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat vette stukje evenwel.... daar heb je overschot van gelijk in nergens, weer bij mijn weten, staat er in de wet iets over het onder invloed zijn _tenzij in bepaalde situaties_ an sich er is enkel een lijst van verboden middelen waaronder ook cannabis valt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het staat er dus niet in
en je hebt gelijk hoor... met die zin kan je zowat alle kanten uit ( btw waar vind ik die precies in de wetgeving ) ... en het is slechts een herhaling van algemeen geldende principes |
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nog niet zo heel lang geleden ben ik als verstokte caffeïnegebruiker _zeg maar gerust verslaafde ik drik liters per dag van het spul_ geconfronteert met een bijkomstig (tot dan was me dat volledig onbekend) ( mogelijk : er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn) neveneffect : drastische verhoging van de cholesterol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is niet omdat je iets gebruikt en blijft gebruiken dat dat iets je dan heeft aangezet tot dat iets te gebruiken bovendien als ik jouw redenering dan toch even volg dan kan je dat dus voor alles stellen laat dat nu net een eigenschap zijn van een verslaving, hetzij fysieke afhankelijkheid hetzij psychische afhankelijkheid dus dan stel je in feite dat alles een drug is Citaat:
mensen zijn nu eenmaal van nature nieuwsgierige wezens Citaat:
Citaat:
blijkbaar heb je meer een probleem met verslavingen tout court dan met drugs misschien kan je eens een wetsvoorstel indienen tot een verbod op verslaving Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2008 om 00:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gebruik verhoogd de tolerantie en moedigt aan tot verder gebruik. Vooral als men de neveneffecten zo verheerlijkt. Je zou het wel moeten gebruiken tegenwoordig om nog van deze tijd te zijn als ik sommigen bezig hoor. Dat lijkt me geen gezond signaal naar de jeugd. Bovendien maak ik me geen illusie, je zal drugs nooit kunnen wegkrijgen maar wat je wel kan doen is zorgen dat drugs terug daar komen waar ze horen te zijn en dat is bij de amateur die thuis een beetje rommelt voor zichzelf en zijn ingewijde vrienden. De kwaliteit zal er naar mijn mening op vooruitgaan en het smerige van al die handel zal er mee achteruit gaan.
![]() |
![]() |
#1479 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Suiker is er ook zo één bv, maar daar flip je niet van. Citaat:
![]() |
![]() |
#1480 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Het doel van legaliseren is niet het legaliseren op zich. Voor mij komt het ongeveer neer op die uitspraak van je. Namelijk door te werken met clubs met gereguleerde toetredingsbepalingen, kunnen we een groot deel van de markt ontnemen van de gangsters. Waardoor het voor hen minder winstgevend is en aansluitend minder aantrekkelijk. Laatst gewijzigd door Jaja : 6 december 2008 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |