![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3201 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#3202 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#3203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3204 | |
|
Minister
|
Citaat:
En nog altijd heb ik hier geen deftig argument gehoord tegen een opsplitsing rokers en niet-rokerscafés. Waarom niet ? Omdat dat volgens de antirokerslobby niet werkt in de praktijk. Wat men daar eigenlijk mee bedoelt is: men is tot de vervelende vaststelling gekomen dat er helemaal geen (economische verantwoorde) vraag is naar niet-rokerscafés. Maar dat is natuurlijk bijzonder vervelend om toe te geven. Als ik dan de door de antirokerslobby zelf gepresenteerde cijfers hanteer (61 % zou voor een rookverbod op café zijn) dan vraag ik opnieuw hoe het dan toch mogelijk is dat er zo weinig rookvrije cafés zijn, als toch blijkbaar 2/3e van de bevolking dat zo graag wil. Welk antwoord krijg je dan : jamaar, de caféuitbaters zijn zelf allemaal roker... Op de vraag waarom niemand dan dit geweldige gat in de markt zelf invult door een rookvrij café uit te gaan baten, wordt het stil. Als ik dan tenslotte vraag of het niet eerder mogelijk is dat het merendeel van de stemmers in die enquete hetzij zelf niet-roker zijn, hetzij zelden of nooit op café gaan, dan wordt mijn vraag genegeerd of als belachelijk afgedaan. Raar toch... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 9 december 2008 om 11:43. |
|
|
|
|
|
|
#3205 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#3206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens hoe verklaren ze de uitslag van de poll hierboven? |
|
|
|
|
|
|
#3207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist ja, omdat bijna alle forumgasten rokers zijn.
|
|
|
|
|
|
#3208 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#3209 |
|
Banneling
|
Ik ben roker ![]() |
|
|
|
|
|
#3210 |
|
Parlementslid
|
Dat kan kloppen. Deelnemers aan fora als dit zijn voor een grote meerderheid aandachtzoekers. Ze zijn psychologisch slecht in balans. Hetzelfde geldt voor veel rokers. Ergo: een meerderheid van de forummers rookt.
|
|
|
#3211 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat is Uw excuus ? Laatst gewijzigd door Diplomatius : 9 december 2008 om 12:27. |
|
|
|
|
|
|
#3212 | |
|
Banneling
|
Gij zijt begonnen over "resistentie" opbouwen.
Bij straling kan dat. Roken, mijn beste, molt longblaasjes, vermindert de zuurstofcapaciteit van uw bloed (CO heeft zo die neiging), en duwt nog eens meer als 50 kankerverwekkende stoffen, waaronder Polonium (wat dat daar in doet moge joost weten, maar blijkbaar zit het er in) Citaat:
PS: Moderne wagens, verwarmingstoestellen ed. hebben een vrij efficiente verbrandingscyclus. Dit limiteert de schadelijke stoffen die ze uitstoten wel degelijk. |
|
|
|
|
|
|
#3213 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#3214 |
|
Parlementslid
|
Jazeker! Ik mag absoluut niet klagen. Hier past een gemeend woordje van dank aan o.a. Filosoof, Fallen Angel, Bobke en al die andere brave zielen die mijn balans helpen herstellen.
|
|
|
#3215 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3216 |
|
Parlementslid
|
Ik ben een bastaard en heb daardoor een aangeboren verlatingsangst. Opvallen helpt.
|
|
|
#3217 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3218 |
|
Europees Commissaris
|
Wat denk je ervan die brave zielen een bloempje of zo te sturen voor hun moeilijke job?
|
|
|
#3219 |
|
Parlementslid
|
Prins Laurent. Maar 't kan ook Sint-Niklaas zijn.
|
|
|
#3220 |
|
Parlementslid
|
Zó gestoord ben ik nu ook weer niet.
|