Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2008, 18:05   #141
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De nieuwe staatsbon verzamelde 500 miljard euro,
op twee na het hoogste bedrag.
Zoveel?

Heb je daar een bron voor?

EDIT: ok, gevonden, het is een typefout:

Citaat:
vr 05/12/08 11:36 - De verkoop van staatsbons hebben dit jaar 483,3 miljoen euro opgeleverd. Dat schrijft De Tijd. Het is het hoogste bedrag in tien jaar tijd. Enkel in 1996 en 1998 werd er meer opgehaald.

Bron

Laatst gewijzigd door Firestone : 6 december 2008 om 18:09.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 20:00   #142
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar 0,5 miljard is dan weer niet zoveel (laat het dan al het hoogste bedrag van de laatste jaren zijn, het is maar 500 miljoen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 20:07   #143
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ik weet al langer dan vandaag wat voor een gefrustreerde prullevent u bent. Een wanna be. Een prutser in de marge. Gij moet dringend eens wat minder van uwen toren blazen.

Want hoe ge het ook draait of keert, ge blijft een belgisch keutelboereke dat van echte klasse enkel maar kan dromen. De franse hogere klasse lacht met u in uw gezicht, en voor de engelse hogere klasse bent u een marginale push over.

Bespaar ons ook uw verhalen over uw prutsbeleggingen en beleggersmethoidiek want ge hebt er duidelijk geen reet verstand van. U bent - wat wij professionals- een "lucky fool" noemen.
Wel mijn beste, hoeveel van die professionnals hebben hun klanten meer dan een jaar geleden aanbevolen om zich volledig in cash om te zetten, en om die cash mooi bij te houden om de juiste opportuniteiten op een zakkende immobiliënmarkt te gebruiken? Tell me. Ik heb dat zelf beslist, maar ok, ik ben maar een fool, dat predicaat is het laatste van mijn problemen, maar ondertussen breid ik mijn immo patrimonium uit, heb ik genoeg cash om er terug in te stappen wanneer ik wil en vooral leid ik rustig zonder zorgen mijn eigen leven. Jullie noemen zichzelf professionals. 90% van die professionnals gedragen zich als schapen. Ok, geen probleem daar mee, jullie zijn professionnele schapen ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 01:00   #144
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zoveel?

Heb je daar een bron voor?

EDIT: ok, gevonden, het is een typefout:
Je hebt gelijk, Firestone.
Het was 500 miljoen euro.

BTW: toen ik ooit staatsbons kocht in het lokale bankkantoor werd ik net niet uitgelachen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 december 2008 om 01:00.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 03:31   #145
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Wel mijn beste, hoeveel van die professionnals hebben hun klanten meer dan een jaar geleden aanbevolen om zich volledig in cash om te zetten, en om die cash mooi bij te houden om de juiste opportuniteiten op een zakkende immobiliënmarkt te gebruiken? Tell me. Ik heb dat zelf beslist, maar ok, ik ben maar een fool, dat predicaat is het laatste van mijn problemen, maar ondertussen breid ik mijn immo patrimonium uit, heb ik genoeg cash om er terug in te stappen wanneer ik wil en vooral leid ik rustig zonder zorgen mijn eigen leven. Jullie noemen zichzelf professionals. 90% van die professionnals gedragen zich als schapen. Ok, geen probleem daar mee, jullie zijn professionnele schapen ...

Als je wat zou spitten in de door mij geplaatste posten aangaande traden/beleggen dan zal je zien dat ik de eerste ben die de mensen lang geleden aanraadde van zelf hun beleggingen te beheren en dat de professionals-vooral dan in belgie- er absoluut geen verstand van hebben en enkel aan commissie denken. Ik heb hier trouwens constant gezegd van uit de financiele sector te stappen en eruit te blijven en zelfs puts te kopen, zelfs als Fortis super aantrekkelijk leek voor velen. Van goud te kopen en erop te blijven zitten. Dus dat van de professionals over 1 kam te scheren getuigt van weinig inzicht. Ik lach net zozeer met "de" professionals als u (wij zijn geen buy en hold bedrijf, maar werken enkel met algorithmische tradingmodellen). Maar eerlijkheid gebiedt mij toch te bevestigen dat ook ik en ons fonds kloppen hebben gekregen (prive door long grondstoffen en mijnen te staan ondanks short te staan over de ganse beurs... en op fondsvlak door met een opgedroogde markt geconfronteerd te worden en niet uit posities te geraken wegens gebrek aan tegenpartijen - niemand was nog te betrouwen).

En nu puur wiskundig bekeken over het voorspellen van markten en u in cash te zetten, zo simpel is dat niet, zelfs al zag je de storm aankomen. Wiskundig bekeken moet u altijd met de kans van het alternatieve pad rekening houden. Als de storm er niet was gekomen, en u stond volledig in cash- dan was u de idioot. Diegene die volledig in cash stonden zijn lucky fools, er is geen ander woord voor. En dan nog bent u door het oog van de naald gekropen, want als uw cash bij de verkeerde bank stond liep je dan nog het risico uw cash voor 90 procent kwijt te zijn... (professionelen hebben niks aan een maximum dekking van 50,000 eur...)

The wisdom of hindsight, die luxe hebben professionele traders nooit. ... hoevelen hebben zich volledig voor 100 procent in cash gezet, 1 jaar geleden op den top van de markt, denkt ge? Statistisch bekeken is dat nog geen 0.25 procent. Diegenen die dat echter zouden gedaan hebben zijn voor 90 procent van de gevallen tevens diegenen die nooit de lange beurshausse hebben meegenomen in de eerste plaats, omdat ze te risico avers zijn (de reden waarom ze volledig in cash gaan), en dus heel veel geld op tafel hebben laten liggen.

Iemand die professioneel volledig in cash ging zou ook als onverantwoordelijk zijn afgegaan met de lage rentevoeten, het risico op faillissement van uw depositohoudende bank en een serieuze opportuniteitskost van alternatieve belegging zoals o.a. goud.

Bottom line: voor 100 procent in cash zijn gegaan op de top van de markt is niets anders dan puur geluk bij een totaal onverantwoordelijke daad - indien u dag in dag uit professioneel met geldbeleggingen bezig bent. Sorry, maar dat is wat de kanstheorie er over zegt en de belangrijkste factor in puur risicomanagement.

Wat dat immobeleggen betreft, ALLE activa hebben klop gekregen, ook immo. Voor mij is immo zelfs nog een grotere bubbel waar met leverage overdadig geprutst werd. Die bubbel is nu ook aan het barsten. Ik begrijp trouwens niet hoe ge in Belgie goed aan immo kunt verdienen met torenhoge registratierechten, beschrijf en een super traag groeiritme (het traagste in de westerse wereld). Het kan best zijn dat ge daar 10/20 percent verdiend hebt op 5 jaar tijd, proficiat, maar elders hebt ge met hetzelfde geld 70-100 pct verdiend op immo, dus relatief bekeken hebt ge zelfs zwaar verloren, zo bekijken wij dat...
Oud 8 december 2008, 13:00   #146
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Davignon kreeg zijn verdiende loon. De afgang was nog niet groot genoeg en de gedupeerde failliete aandeelhouders hebben zich nog ingehouden.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 19:33   #147
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Davignon kreeg zijn verdiende loon. De afgang was nog niet groot genoeg en de gedupeerde failliete aandeelhouders hebben zich nog ingehouden.
hij trapt zelfs nog na in de kranten... volgens hem was zijn nederlaag in Brussel niet geldig en zou de hele aandeelhoudersvergadering 'in scene gezet zijn' door Deminor en de mensen rond die advocaat daar (zijn naam ontglipt me).

Hij zei tevens ook dat mensen hem nu associeren met de andere adelijke van Fortis, namelijk Lippens, en dat ook daardoor zijn naam - ten onrechte! - een negatieve bijklank heeft gekregen.

Hoe durft die flippo zo'n dingen uitkramen? Heeft die dan geen enkel greintje respect voor de kleine werkman die zijn geld in Fortis gestoken heeft...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 19:34   #148
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Welk verdiende loon? Was hij misschien bestuurder van Fortis toen Fortis ABN Amro kocht, was hij misschien bestuurder van Fortis op het moment dat Fortis zich ook met aangetaste derivaten inliet, was hij misschien bestuurder van Fortis toen deze laatste werd opgekocht door BNP? Maw over welk verdiend loon ben jij aan het lullen?
Oud 8 december 2008, 19:43   #149
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Als je wat zou spitten in de door mij geplaatste posten aangaande traden/beleggen dan zal je zien dat ik de eerste ben die de mensen lang geleden aanraadde van zelf hun beleggingen te beheren en dat de professionals-vooral dan in belgie- er absoluut geen verstand van hebben en enkel aan commissie denken. Ik heb hier trouwens constant gezegd van uit de financiele sector te stappen en eruit te blijven en zelfs puts te kopen, zelfs als Fortis super aantrekkelijk leek voor velen. Van goud te kopen en erop te blijven zitten. Dus dat van de professionals over 1 kam te scheren getuigt van weinig inzicht. Ik lach net zozeer met "de" professionals als u (wij zijn geen buy en hold bedrijf, maar werken enkel met algorithmische tradingmodellen). Maar eerlijkheid gebiedt mij toch te bevestigen dat ook ik en ons fonds kloppen hebben gekregen (prive door long grondstoffen en mijnen te staan ondanks short te staan over de ganse beurs... en op fondsvlak door met een opgedroogde markt geconfronteerd te worden en niet uit posities te geraken wegens gebrek aan tegenpartijen - niemand was nog te betrouwen).

En nu puur wiskundig bekeken over het voorspellen van markten en u in cash te zetten, zo simpel is dat niet, zelfs al zag je de storm aankomen. Wiskundig bekeken moet u altijd met de kans van het alternatieve pad rekening houden. Als de storm er niet was gekomen, en u stond volledig in cash- dan was u de idioot. Diegene die volledig in cash stonden zijn lucky fools, er is geen ander woord voor. En dan nog bent u door het oog van de naald gekropen, want als uw cash bij de verkeerde bank stond liep je dan nog het risico uw cash voor 90 procent kwijt te zijn... (professionelen hebben niks aan een maximum dekking van 50,000 eur...)

The wisdom of hindsight, die luxe hebben professionele traders nooit. ... hoevelen hebben zich volledig voor 100 procent in cash gezet, 1 jaar geleden op den top van de markt, denkt ge? Statistisch bekeken is dat nog geen 0.25 procent. Diegenen die dat echter zouden gedaan hebben zijn voor 90 procent van de gevallen tevens diegenen die nooit de lange beurshausse hebben meegenomen in de eerste plaats, omdat ze te risico avers zijn (de reden waarom ze volledig in cash gaan), en dus heel veel geld op tafel hebben laten liggen.

Iemand die professioneel volledig in cash ging zou ook als onverantwoordelijk zijn afgegaan met de lage rentevoeten, het risico op faillissement van uw depositohoudende bank en een serieuze opportuniteitskost van alternatieve belegging zoals o.a. goud.

Bottom line: voor 100 procent in cash zijn gegaan op de top van de markt is niets anders dan puur geluk bij een totaal onverantwoordelijke daad - indien u dag in dag uit professioneel met geldbeleggingen bezig bent. Sorry, maar dat is wat de kanstheorie er over zegt en de belangrijkste factor in puur risicomanagement.

Wat dat immobeleggen betreft, ALLE activa hebben klop gekregen, ook immo. Voor mij is immo zelfs nog een grotere bubbel waar met leverage overdadig geprutst werd. Die bubbel is nu ook aan het barsten. Ik begrijp trouwens niet hoe ge in Belgie goed aan immo kunt verdienen met torenhoge registratierechten, beschrijf en een super traag groeiritme (het traagste in de westerse wereld). Het kan best zijn dat ge daar 10/20 percent verdiend hebt op 5 jaar tijd, proficiat, maar elders hebt ge met hetzelfde geld 70-100 pct verdiend op immo, dus relatief bekeken hebt ge zelfs zwaar verloren, zo bekijken wij dat...

Waar haal jij het uit dat ik mij met Belgische immo zou bemoeien. The world is flat hoe hoog ze nog mogen bouwen ... En je vergeet nog iets ... slechts 5% van de bedrijven zijn beursgenoteerd maar de 95% andere hebben vaak ook kapitaalinjecties nodig ...
Oud 8 december 2008, 22:18   #150
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk verdiende loon? Was hij misschien bestuurder van Fortis toen Fortis ABN Amro kocht, was hij misschien bestuurder van Fortis op het moment dat Fortis zich ook met aangetaste derivaten inliet, was hij misschien bestuurder van Fortis toen deze laatste werd opgekocht door BNP? Maw over welk verdiend loon ben jij aan het lullen?
Heeft uiteindelijk niets met verdiend loon te maken (tenzij zijn binding met het establishment, dat er een boeltje van heeft gemaakt).
Maar wat men hem verwijt (of waar men schrik van had), was dat er weer een oude krokodil aan de macht kwam, terwijl men hoogdringend nood had, aan vers bloed, in de hoop dat alles zou uitgepit worden.
Oud 10 december 2008, 17:47   #151
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heeft uiteindelijk niets met verdiend loon te maken (tenzij zijn binding met het establishment, dat er een boeltje van heeft gemaakt).
Maar wat men hem verwijt (of waar men schrik van had), was dat er weer een oude krokodil aan de macht kwam, terwijl men hoogdringend nood had, aan vers bloed, in de hoop dat alles zou uitgepit worden.
yeah right...daarom werd die man uitgefloten en belachelijk gemaakt.

Dan moeten we nog fameus veel leren vrees ik
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:55   #152
Gargamel
Banneling

Standaard

Davignon,dat vestgemest varken
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:10   #153
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
yeah right...daarom werd die man uitgefloten en belachelijk gemaakt.

Dan moeten we nog fameus veel leren vrees ik
Och daar kwamen enkele duizenden aandeelhouders stoom afblazen (want hun psycholoog, of misschien zelfs hun psychiater had gezegd dat ze het moesten komen doen). Deze aandeelhouders hielden zich dan ook aan een strohalm vast, hun aangereikt door bepaalde belangengroepen, die een hetze tegen Davignon orchestreerden.
Maar deze belangengroepen wilden uiteindelijk enkel vers bloed, zonder binding met het establisment. Geen oude krokodil.
Oud 10 december 2008, 23:24   #154
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och daar kwamen enkele duizenden aandeelhouders stoom afblazen (want hun psycholoog, of misschien zelfs hun psychiater had gezegd dat ze het moesten komen doen). Deze aandeelhouders hielden zich dan ook aan een strohalm vast, hun aangereikt door bepaalde belangengroepen, die een hetze tegen Davignon orchestreerden.
Maar deze belangengroepen wilden uiteindelijk enkel vers bloed, zonder binding met het establisment. Geen oude krokodil.

Vers bloed, ja. Iemand die ze profileren als Vice_President ... terwijl hij enkel één van de 17 directeurs is van het bedrijf en dan nog van het departement Marketing, de geldverkwisters bij uitstek ...
Oud 10 december 2008, 23:56   #155
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vers bloed, ja. Iemand die ze profileren als Vice_President ... terwijl hij enkel één van de 17 directeurs is van het bedrijf en dan nog van het departement Marketing, de geldverkwisters bij uitstek ...
Weet ook niet juist wie zich allemaal opwerkt als "vers bloed". Maar heb wel den indruk dat er momenteel het één en ander aan het bewegen is :
-de meerwaarden van een lening van fortis belgie, aan fortis nederland, die na een nederlandse staatgarantie ineens enkele honderden miljoenen meer waard was, en die eerst automatisch een bnp-paribas zouden tegoed komen, worden nu onderhandeld tussen fortis holding en bnp-paribas
-de regering zou van plan zijn hun aandeel in bnp-paribas, dat rest na het vervolledigen van de operatie, en na aftrek van de zelf gemaakte kosten, onder te brengen in fortis holding
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be