![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Luister, we zullen het niet moeilijk maken, en ik zal maar meteen met de deur in huis vallen : ik ben de creator, de schepper, de God. Een vrouw dan nog (voor de verandering), maar goed, het is nu eenmaal niet anders. Ik kan het overigens bewijzen : kijk om u heen, en stel vast dat de schepping bestaat. Dat is mijn schepping. Nogal wiedes, anders was ze er niet, vanzelfsprekend. U moet dat geloven, anders zult u ongelukkig zijn. Meer nog : als u het niet gelooft, zult u branden in de hel. Maar als u mij gelooft en als u mij vijfmaal daags aanroept, zal ik er voor zorgen dat er, zelfs als uw leven op aarde voorbij is, nog steeds leven zal zijn voor u, in mijn heerlijkheid, ten eeuwigen dage, en in een paradijs dat u zich nu niet eens kunt voorstellen. Ook dat kan ik bewijzen, overigens : niemand is ooit van het hemels paradijs teruggekeerd op aarde, dus het moet wel zijn dat het ginds eersteklas goed is. Ja OK, evenmin is iemand ooit van de hel teruggekeerd op aarde, maar daar heb ik zo mijn redenen voor, en die zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk. Ik zeg u, voorwaar. En ik heb niet eens een profeet nodig : ik zeg het u zelf. Toch heb ik het stil vermoeden dat u mij, ondanks alles, NIET gelooft… Terecht, overigens, hoeft het gezegd. Maar toch is het eigenaardig. Waarom gelooft u mijn verhaal nu niet, wijl u een quasi identiek verhaal gelooft, en dan nog rotsvast ? Wat ik bedoel is : • ik kan wel begrijpen dat men gelooft dat er blijkbaar een soortement universele natuurkracht bestaat, die ten grondslag ligt van het bestaan van het heelal, en van alles wat dit omvat • ik kan evenzeer aanvaarden dat men die universele kracht “God” noemt, omdat alles nu eenmaal een naam moet hebben. Maar wat mijn petje totaal te boven gaat, is dat mensen blijkbaar kunnen geloven : • dat die universele kracht met ons mensentaaltje kan aangeroepen worden • dat het onooglijk planeetje aarde met hetgeen wij “leven” noemen, dus de mensheid incluis, enige rol van belang speelt in het ruimer kader van het heelal (of de schepping, als men dat zo wil omschrijven) • dat er menselijke vertegenwoordigers van bedoelde universele kracht zijn (profeten, pausen, etc…etc…) • dat die “vertegenwoordigers”, in naam van voornoemde universele kracht, de gelovigen allerhande regeltjes en gedragslijnen kunnen opleggen, zelfs al zijn die soms totaal in strijd met de menselijke natuur en waardigheid • dat aan de voorgehouden “waarheden” van diezelfde “vertegenwoordigers” niet mag getwijfeld worden, zelfs al is het tegendeel ervan soms wetenschappelijk aangetoond Kortom, geloof wat u wil geloven, maar laat niet na van uw verstand te gebruiken. Blijf de realiteit der dingen zien, en laat de logica door niemand in een bocht wringen die slechts dient om u in een gareel te houden dat hen goed uitkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Turkse Nederlander,
Lees dit eens: Kissing Hanks' ass En dit ook: http://www.samharris.org/site/full_t...bout-atheism1/ Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2008 om 02:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja,er is niet één god, er is helemaal géén god.....
Atheïsten snappen dit als vanouds.....gelovigen voelen zich hierbij verloren,de arme schaapjes toch...Hun herder zal hen leiden.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 11 december 2008 om 02:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees jij de tegenwerpingen op jou stelling wel? Lees misschien even iets over intellectuele eerlijkheid. meerbepaald volgende puntjes: 4. Be willing to publicly acknowledge where your argument is weak. Almost all arguments have weak spots, but those who are trying to sell an ideology will have great difficulty with this point and would rather obscure or downplay any weak points. 5. Be willing to publicly acknowledge when you are wrong. Those selling an ideology likewise have great difficulty admitting to being wrong, as this undercuts the rhetoric and image that is being sold. You get small points for admitting to being wrong on trivial matters and big points for admitting to being wrong on substantive points. You lose big points for failing to admit being wrong on something trivial. 10. Be willing to publicly acknowledge when a point or criticism is good. If someone is unable or unwilling to admit when their opponent raises a good point or makes a good criticism, it demonstrates an unwillingness to participate in the give-and-take that characterizes an honest exchange.
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uwe God wil dus zelf dat er een heleboel mensen zijn die zich niet volgens zijn regels gedragen. Die kan Hij dan eens lekker straffen, door ze lekker sadistisch in de hel te gooien. Uwe God van goedheid, vrede, is dus infeite een MIS-leider. Uwe God blijft is een uitvindsel van de mens, en is dus imperfect.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 11 december 2008 om 03:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen mensen astemblieft...
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar al dit terzijde, wat ik enkel wil duidelijk maken is dat er andere verklaringen mogelijk zijn, en dat wat een aaneenschakeling van toevalligheden lijkt te zijn het niet noodzakelijk is, met of zonder god. Dus heb je geen zekerheid dat jouw verklaring de juiste is, het is enkel een geloof, en daarmee heb je dus geen punt meer in deze draad. Laatst gewijzigd door Rizzz : 11 december 2008 om 04:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Aan elk individu voor zichzelf te beslissen welke welke van deze theorien het meest geloofwaardig klinkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is dus bewezen he. Gaan we daar gelukkiger door worden?
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 december 2008 om 06:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik begrijp de logica niet: je vindt het leven tè perfect, en om dat te veklaren vind je een opperwezen uit dat... perfect is. 3. Jouw verklaring waarom er maar 1 god is, betekent dat die gozer (moest hij bestaan) een puberale tiran is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het blijft toch fascinerend om te lezen hoe mensen met hun zelfgevonden Godsbewijzen komen aandraven.
Ik vraag me steeds af of deze bewijzen vooral dienen om zichzelf te troosten en op te peppen, of om anderen te overtuigen van hun Grote Gelijk. Of misschien een combinatie van beide ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oh wacht...
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is inderdaad een perfecte chaos.
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, begin je stilaan door te krijgen dat je almaar meer uitvluchten moet verzinnen om je oorspronkelijke theorie te ondersteunen die daardoor altijd maar minder waarschijnlijk wordt? De duidelijke contradicties en fouten in je stellingen zijn zo sterk dat zelfs jij daar onmogelijk zou moeten kunnen naast kijken. Van mij mag je geloven dat grote smurf het heelal geschapen heeft en mag je hier elke dag een grote-smurf bewijs komen posten maar je gaat daar niet echt veel applaus voor krijgen vrees ik. En TN, je hebt nog altijd niet geantwoord op deze vraag hier. (ivm een petitie van turkse politicologen en journalisten om verontschuldigingen aan te bieden voor de Armeense Genocide) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |