![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel huidkankers zijn niet te wijten aan overdreven en onbeschermde blootstelling aan natuurlijk licht? Om het nog niet te hebben over oogletsels of verblinding met allerlei ongelukken tot gevolg. Het veiligst is nog een verduisterde kamer! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() daglicht ~ TL lijn zon ~ spot
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 december 2008 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je haar gaat er zo van overreind staan dat je gewoon geen gsm meer tegen je hoofd kunt houden ![]() Maar ernstig: i've had it met die eindeloze stroom studies die zowat elk courant gebruiksvoorwerp bombarderen tot een bodemloze bron van gevaar. Omdat die stroom telkens keer weer gevolgd wordt door een stelletje oplichters en lul-de-behangers die duchtig incasseren op de gevoelens van onrust en obehaaglijkheid die dat soort berichten bij grote delen van de bevolking opwekken.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iets dat ze vergeten zijn is dit:
Gloeilampen => Weinig productieprocessen => weinig CO2 Gloeilampen => glasafval plus beetje metaal => weinig recyclage nodig Spaarlampen => Veel productieprocessen => meer CO2 Spaarlampen => klein gevaarlijk afval => meer recyclage nodig => meer CO2 voor de verwerking en meer kosten. Ik denk dus dat ze nog op die beslissing gaan terugkomen want gloeilampen hebben meer energie nodig => meer CO2 Maar zij verliezen die energie onder de vorm van warmte => minder verwarming nodig => minder CO2. Ik weet niet juist wat de balans hiertussen is maar het zou dus kunnen zijn dat wanneer men alles in rekening neemt de meerkost aan CO2 van de spaarlampen groter is dan die van gloeilampen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
1. TL verlichting is nog efficienter dan spaarlampen. 2. TL verlichting is in aankoop goedkoper per Watt dan spaarlampen. 3. TL verlichting werkt met gescheiden ballast en lamp, waardoor bij lampvervanging geen extra apparatuur weggegooid wordt.
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Omega Pharma haalt haar GSM stickers al van de markt. De brol werkt niet, spijtig voor de goedgelovigen die er al eentje gekocht hadden natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Als men gloeilampen omwille van ecologische redenen verbied, moet men consequent zijn en ook andere milieubelastende zaken verbieden die een alternatief hebben/geen nut hebben.
* Bloemen worden verboden. Kosten veel te veel energie om te kweken en hebben geen enkel practisch nut. * Auto's worden verboden. De combinatie Openbaar vervoer, fiets & voet zorgt ervoor dat je overal kan geraken. * Koffiezetapparten die de koffie warmhouden worden verboden. Een thermos is veel ecologischer * Niet-witte frigo's(weerkatsing warmte) worden verboden. * Airconditioning wordt verboden(doe gewoon een paar kleingstukken uit). ... Of zullen we toch maar gewoon de gloeilamp blijven toelaten.
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 15 december 2008 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mja ik begin hier ook sterk te vermoeden dat het lobbywerk van fabrikanten van spaarlampen hierachter zit aangezien er heel wat dingen niet kloppen in het verhaal over CO2.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Heel die Europese wetgeving is een knoeiboel van jewelste. Niet moeilijk, als je weet dat lobbyïsten erbijna permanent hun verblijf hebben gemaakt. Deze ban van de gloeilamp is nog maar eens een bewijs van die ziekelijke toestand. Een toestand die ons bovendien handenvol geld kost.
Nogmaals: mijn voorraad gloeilampen ligt al in de garage. Tenzij ik walgelijk oud zou worden, kom ik toe tot het eind van mijn dagen. F... you, Europese zwanzers!
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 15 december 2008 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Klopt, Philips zit al een tijdje te pushen om gloeilampen te bannen. De marges op spaarlampen zijn dan ook hoger dan die op gloeilampen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Niet alleen blijkt hier weer dat de groene naiëven geen kaas hebben gegeten van techniek en van de nadelige gevolgen van fluorescentielampen, bovendien zijn ze nog maar eens ondoordacht te werk gegaan: wat met (gloei)lampen in bestaande ijskasten, microgolfovens, dampkappen, ... In de nieuwe zullen allicht LED-lampjes komen, maar moeten de oudere apparaten dan maar in het duister gehuld blijven?
Nogmaals: mijn voorraad gloeilampen voor 50 jaar is al aangelegd. Nu u nog.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik het gemist of heeft niemand eraan gedacht om de energie mee te berekenen die nodig is om een "spaar"lamp te ontbranden,
Bij een toiletbezoek is een gewone gloeilamp een pak energiezuiniger dan telkens een spaarlamp aan te steken. Iemand verteld me ooit dat je dan beter (evengoed?) de spaarlamp constant kan laten branden in het toilet. Ik loop in en uit in mijn keuken, licht aan, licht uit. met een gloeilamp geen probleem. met een spaarlamp moet ik ook die laten branden. Kortom : indien ik een gloeilampen meer mag gebruiken moet heel mijn huis constant verlicht worden... om wat? om minder energie te gebruiken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die apparaten zijn over 10 jaar verdwenen uit de maatschappij. µ PS: Ik durf er vergif op in te nemen dat ik meer weet van de techniek dan u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik zou er toch geen al te straf vergif op nemen... Ik herinner me nog de 'groene' campagnes waarin iedereen werd aangeraden met een diesel te rijden wegens 'de meest complete verbranding' en de campagne tegen open vuren, waarbij ze open haarden, barbecues en sigaretten 'vergeten' waren. Mooie staaltjes van logisch nadenken en technisch vernuft, vindt u allicht? Spaarlampen zijn duurder in productie, kosten dus meer aan grondstoffen en manuren, en verbruiken meer als ze voortdurend aan en uit gaan. Bovendien bevatten ze meer giftige stoffen dan gewone gloeilampen. De ban is dus allicht ingegeven door straf lobbywerk eerder dan door echte milieubekommernis. Net zoals het peperduur storten van baggerspecie uit onze kusthavens, vér in zee met grote baggerschepen, waar vroeger een pijplijn tot aan de vloedlijn volstond. Ook daar is iedereen het over eens dat het weggesmeten geld is. Ondoordacht en sloganesk, as usual.
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Toilet en berging enz.. zijn idd geen spaarlampfuncties. buiten-, kantoor- en en indirecte verlichting des te meer (uplighters enz). Maar voor alle toepasingen waar spaarlampen weldegelijk goed werk verrichten, zijn hun "mama en papa" = de TL buis nog altijd beter. Ofwel gebruik je "spaarlampen" met gescheiden ballast TL-c bv.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 26 december 2008 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Iedereen over eens" = aan de toog op cafe dus, allemaal door mensen die denken het beter te weten als de mensen met kennis van zaken. Ik word soms onnozel van wannabe techniekers die denken dat ze de waarheid in pacht hebben omdat ze ergens iets in de gazet hebben gelezen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
De zonnestralen zijn van nature warmer van kleur in de winter bv., wanwege de kleinere invalshoek.
![]() |