Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2008, 22:55   #181
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Indien er een lied was of zou zijn tegen VB'ers, waarom zou dit dan niet mogen gespeeld worden? De politiek correcte zijde van belgenland mag hen wel 'mestkevers' noemen en of zou dit niet beledigend zijn bedoelt?
Mestkevers, woestijnluizen, alles moet mogen gezegd worden = vrije meningsuiting, vrijheid van spreken.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 22:58   #182
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat was niet meer dan een diss....
Dat liedje van de Strangers is ook maar een "diss", maar een vriendelijke, zonder doodsbedreigingen & grove beledigingen, enkel een klein beetje satire. Niks aan de hand dus.
Oud 17 december 2008, 23:01   #183
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Dat liedje van de Strangers is ook maar een "diss", maar een vriendelijke, zonder doodsbedreigingen & grove beledigingen, enkel een klein beetje satire. Niks aan de hand dus.
Ow, dus de 'strangers' zijn eigenlijk een Antwaerpse rapgroep?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:02   #184
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, dan heb ik een heel andere soort humor.
Mij 'pepe' had/heeft smaak, die luisterde naar echte muziek zoals de Beatles en de Doors. Niet naar 1 of ander Antwaerps groepke....
Wie ben jij om mijn pepe te beledigen. Hij had meer smaak dan jij humor hebt in je kleinste teen. Dat links zootje ongeregeld denkt boven ieder verheven te zijn. Des te lager zullen ze vallen.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:02   #185
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft Brel nooit een nummer geschreven over "Les flamingands', wel over "Les flamandes" die vroeger (hoewel...) blijkbaar onbeholpen en boers en met de elegantie van een rund over de dansvloer in menig parochiezaal bewogen.
Niet iedereen zijn moeder is boers, en beweegt zich even onbeholpen als een rund , hoor Jack. Mischien roept dit herrineringen bij jou op , maar daarom hoeft het in elke Vlaamse familie niet zo te zijn, wat meneer Brel er ook over te vertellen had.
Oud 17 december 2008, 23:07   #186
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Wie ben jij om mijn pepe te beledigen. Hij had meer smaak dan jij humor hebt in je kleinste teen. Dat links zootje ongeregeld denkt boven ieder verheven te zijn. Des te lager zullen ze vallen.
Als je de 'strangers' beter acht dan de 'Beatles' en de 'Doors', dan kan je er idd van uitgaan dat er iets mis is met je muzieksmaak.

Ben jij trouwens de 3de musketier, na Shaddy en Leddy? De gelijkenissen zijn alleszins treffend. Alleen het veelvuldig gebruik van het woordje poco mis ik nog... .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 17 december 2008 om 23:08.
Oud 17 december 2008, 23:10   #187
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In die tijd kraaide er geen haan naar.
U vindt dat liedje van Brel racistisch?
Racistisch weet ik niet . Brel was iemand die enorm gekwetst scheen, en zeker een rekening te vereffenen had, vooral met het sociale milieu waar hij uit voortkwam. Wat niet wil zeggen dat ik al zijn liedjes appreciër, zeker niet. Maar ik wil die ook niet verbieden, voor mij mag het best geweten zijn, wat die vent op zijn lever had. Het enige dat ik hem kwalijk neem, is dat hij al de tegen de Vlamingen gerichte liedjes niet in Vlaanderen komen zingen is . Van in Paris gal spuwen is me wat te makkelijk, met een op voorhand hem gunstig gezind zijnd publiek...Maar die overpijnzingen zijn mischien al een tikkeltje te subtiel voor jou , pure en fanatieke Eigen Volk-hater ?
Oud 17 december 2008, 23:14   #188
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Tsja, als je een hele bevolkingsgroep gaat discrimineren wel natuurlijk.
Dat is evident lijkt me!
Het toppunt van absurditeit : een "Weisse Rose"-fan die de islam verdedigd. Die mannen waren graag gezien bij de nazis hoor ! Wist je dan niet dat de grootmufti van Jeruzalem een bureau in Berlijn had tijdens de oorlog ?
Oud 17 december 2008, 23:17   #189
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de 'strangers' beter acht dan de 'Beatles' en de 'Doors', dan kan je er idd van uitgaan dat er iets mis is met je muzieksmaak.

Ben jij trouwens de 3de musketier, na Shaddy en Leddy? De gelijkenissen zijn alleszins treffend. Alleen het veelvuldig gebruik van het woordje poco mis ik nog... .
poco poco poco poco poco poco.Voldoe ik zo aan uw links vooroordeel. Gebrekkig woord trouwens. Buiten mensen in vakjes steken heb je nog iets echt te vertellen. Of bazel je nog wat over mijn muziekliefde. Zoals de Doors zouden zeggen pak je nog een joint en lal verder.

Laatst gewijzigd door gomer : 17 december 2008 om 23:18.
Oud 17 december 2008, 23:19   #190
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Satire maakt ons bewust van tekortkomingen fouten of dwaasheden. Dit liedje wordt echter misbruikt om het volk op te jutten met leugens van het blok. Dat is hoegenaamd niet hetzelfde.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:20   #191
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het toppunt van absurditeit : een "Weisse Rose"-fan die de islam verdedigd. Die mannen waren graag gezien bij de nazis hoor ! Wist je dan niet dat de grootmufti van Jeruzalem een bureau in Berlijn had tijdens de oorlog ?
Hey piraat heb je misschien het emailadres van shaddy? Ken je iemand die dit heeft. Mail me ff.
Oud 17 december 2008, 23:21   #192
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Satire maakt ons bewust van tekortkomingen fouten of dwaasheden. Dit liedje wordt echter misbruikt om het volk op te jutten met leugens van het blok. Dat is hoegenaamd niet hetzelfde.
Ik zou eerder durven zeggen dat Leterme en CDenV veel leugens heeft verteld. Het vlaams belang daarentegen.
Oud 17 december 2008, 23:21   #193
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vind het zelfs heel kras, dat men dit liedje van 4gepensioeerde onderwijzers uit het gemeenschapsonderwijs na meer dan 40 jaar dat het uitgebracht is, gaat verbieden en als racistisch gaat afdoen.
Deze mannen wisten heel goed waar ze over zongen, zij hadden er toen reeds al dagelijks mee te maken.
Zij gaven verdomme les op scholen die nu zwarte scholen worden genoemd.
Zij hebben met hun liedje het probleem met de integratie van de allochtone bevolking reeds 40 jaar geleden aangeklaagd.
De schrijver van het liedje is trouwens reeds meer dan 15 jaar geleden overleden.

Dit is enkel een bewijs van hoe decadent en onverschillig de overheden en alle politici staan tegenover de verzuchtingen van de autochtone bevolking,het enige dat er in al die jaren is veranderd, is dat de autochtone bevolking nu zijn mond moet houden of in de gevangenis terecht komt.

Dank U Belgische politici.
Inderdaad, vroeger mocht men over zo iets nog spreken, zelfs zingen, vandaag moet je fluisteren, en dan nog oppassen tegen wie , je weet maar nooit, mischien gaat die wel rondvertellen dat je een "racist" bent = de ketters en heksen van vandaag...
Oud 17 december 2008, 23:22   #194
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vroeger mocht men over zo iets nog spreken, zelfs zingen, vandaag moet je fluisteren, en dan nog oppassen tegen wie , je weet maar nooit, mischien gaat die wel rondvertellen dat je een "racist" bent = de ketters en heksen van vandaag...
Een echte heksenjacht voert het links zootje uit.
Oud 17 december 2008, 23:24   #195
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ken mijn geschiedenis.
Ik verdedig trouwens niet de islam, wel bepaalde moslims.
Oud 17 december 2008, 23:26   #196
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
poco poco poco poco poco poco.Voldoe ik zo aan uw links vooroordeel. Gebrekkig woord trouwens. Buiten mensen in vakjes steken heb je nog iets echt te vertellen. Of bazel je nog wat over mijn muziekliefde. Zoals de Doors zouden zeggen pak je nog een joint en lal verder.
Wie is er hier begonnen met mensen in hokjes te plaatsen?
Oud 17 december 2008, 23:28   #197
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder durven zeggen dat Leterme en CDenV veel leugens heeft verteld. Het vlaams belang daarentegen.
Idd, en het VB zorgt voor de humoristische noot.
Zie o.a. Morel en Vermeersch
Oud 17 december 2008, 23:30   #198
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, dan heb ik een heel andere soort humor.
Mij 'pepe' had/heeft smaak, die luisterde naar echte muziek zoals de Beatles en de Doors. Niet naar 1 of ander Antwaerps groepke....
Het gaat er niet om of jij, of ik of gelijk wie die groep goed vind, of slecht , of flauw. Het gaat er om dat onnozelaars moeilijk gaan doen over een liedje dat geschreven is toen de meesten van hen nog in hun doeken kakten, of nog verborgen zaten diep in de kloten van hun vader, en gaan smijten met woorden als " racisme " en andere praat voor de vaak . Dat is al even idioot als die kritiek op boekskes van Kuifje, die stilletjesaan museumstukken aan het worden zijn. Hoeveel gaan jullie nog terugkeren in de tijd, om alles uit te pluizen en te verbieden wat jullie niet bevalt ?
Oud 17 december 2008, 23:32   #199
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik ken de tekst niet meer van buiten, maar er komen in Brel's liedjes meer dan één zinnetje voor om de Vlamingen belachelijk te maken en te kleineren...
Typisch voor een francofoon, zullen we maar zeggen...
En zeggen dat Brel zelf Vlaming was. Gentenaar dacht ik...
Oud 17 december 2008, 23:36   #200
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om of jij, of ik of gelijk wie die groep goed vind, of slecht , of flauw. Het gaat er om dat onnozelaars moeilijk gaan doen over een liedje dat geschreven is toen de meesten van hen nog in hun doeken kakten, of nog verborgen zaten diep in de kloten van hun vader, en gaan smijten met woorden als " racisme " en andere praat voor de vaak . Dat is al even idioot als die kritiek op boekskes van Kuifje, die stilletjesaan museumstukken aan het worden zijn. Hoeveel gaan jullie nog terugkeren in de tijd, om alles uit te pluizen en te verbieden wat jullie niet bevalt ?
Leugens bevallen ons niet. De leugen bestaat er hier nog steeds in dat men het volk wil doen geloven dat ze mogen oordelen over wie al dan niet ziek is. Het geneeskundig oordeel dat de Strangers hier vellen, valt op straffe van gerechtelijke vervolging, uitluitend onder de bevoegdheid van gezonheidswerkers.
De door de Strangers gehanteerde criteria zijn bovendien puur racitisch, niet medisch.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be