Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2008, 11:47   #401
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
deels dacht ik maar soit...
Wat ik mij afvraag is indien paribas een kapitaalsverhoging gaat doen dan is onze regering met hun 11% aandelen terug heel wat geld kwijt...??
die kapitaalsverhoging was sowieso nodig voor de aankoop van Fortis, dacht ik?
Oud 18 december 2008, 11:49   #402
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die kapitaalsverhoging was sowieso nodig voor de aankoop van Fortis, dacht ik?
akkoord maar indien een bedrijf overgaat tot kapitaalsverhoging komt dat geld van de aandeelhouders hé... dus de staat verkoopt fortis bank (wat nog zal gebeuren normaal) voor x in cash en x in 11% BNP aandelen? maar voor die cash moet BNP eerst aankloppen bij zijn aandeelhouders... ma da's dan voor 11% onze staat ... of waar ga ik fout?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 12:22   #403
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Regering blijft verder regeren:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-premier.dhtml

goed, er moet een regering zijn op dit moment, maar waarom dat Leterme effectief mag aanblijven, snap ik toch niet goed hoor.
Oud 18 december 2008, 12:35   #404
Pierette
Banneling

Standaard

Dit was te verwachten zenne....

De VLD maffia : Dewael corruptie inzake Koekelberg

De Gucht en zijn vrouw met die voorkennis

De Crem zuipschuit en die ontslagen werkneemster in de VS

Die Laurette van de maffia partij PS beste vriendje van Verhofstadt en de VLD, haar man is
een maffia-advocaat en verdedigde de corrupte politiebazen..

België staat op het spel, de postjes, hun populariteit staat op het spel... de regering is een titanic en als Leterme tenonder gaat, sleurt hij iedereen mee.
In 2009 kunnen we afrekenen en in ieder geval hebben LDD-VB-NVA genoeg munitie om ze af te slachten.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 12:51   #405
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

goed, er moet een regering zijn op dit moment, maar waarom dat Leterme effectief mag aanblijven, snap ik toch niet goed hoor.
'k heb het ook net gehoord.. gewoon om van te gaan kotsen dat em nog ies de Marseillaise gaat zingen ! Na z'n leugens over de EU dat die niet bereikbaar waren (remember Nelly Kroes), nu dit van ik wist het niet ? WTF man bol het af uit de politiek je bent NIET GESCHIKT ! .. en natuurlijk de postenpakkers van een Milquet en Reynders vinden het allemaal maar kunnen .. tja die zijn wel wat meer leugentjes gewoon in het Di Rupo bastion ... sukkels, ik begin politiek meer en meer te haten !
Oud 18 december 2008, 12:55   #406
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
'k heb het ook net gehoord.. gewoon om van te gaan kotsen dat em nog ies de Marseillaise gaat zingen ! Na z'n leugens over de EU dat die niet bereikbaar waren (remember Nelly Kroes), nu dit van ik wist het niet ? WTF man bol het af uit de politiek je bent NIET GESCHIKT ! .. en natuurlijk de postenpakkers van een Milquet en Reynders vinden het allemaal maar kunnen .. tja die zijn wel wat meer leugentjes gewoon in het Di Rupo bastion ... sukkels, ik begin politiek meer en meer te haten !
Misschien zijn er ook die die politiekhaters meer en meer gaan haten...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 12:56   #407
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht

Die Laurette van de maffia partij PS beste vriendje van Verhofstadt en de VLD, haar man is

België staat op het spel, de postjes, hun populariteit staat op het spel... de regering is een titanic en als Leterme tenonder gaat, sleurt hij iedereen mee.
In 2009 kunnen we afrekenen en in ieder geval hebben LDD-VB-NVA genoeg munitie om ze af te slachten.
Laat het schip nog even varen met de kerstdagen.
Mensen moeten ook tijd hebben om hun feest met de familie te vieren en de koning moet zijn kersttoespraak nog doen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 13:10   #408
Pierette
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...olitiek-.dhtml
Oud 18 december 2008, 13:22   #409
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het leuke van de belgische ziekte is, dat het overwaait naar 3 landen

Frankrijk, Paris Bas die eventje sin zijn haar krabt
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...120183-433.art

Nederland wordt Bos nu straks 11miljard lichter...
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...119912-433.art

het leven is toch leuker na de Lehman crash.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 13:56   #410
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een panikerende CD&V denkt dat ze misschien nog wat punten kan inhalen de volgende maanden. Hoe ze dat dan wel willen doen, nadat ze er de voorbije twee jaar niet in geslaagd zijn, is een mysterie.

Ik gok op een uitslag onder de 20 pct.
Oud 18 december 2008, 14:01   #411
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Misschien zijn er ook die die politiekhaters meer en meer gaan haten...

Modrikamen zou precies mee willen spelen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad:
Stelt Modrikamen zich kandidaat op lijst LiDé?

Mischaël Modrikamen, de advocaat die de 2.100 aandeelhouders in de zaak-Fortis verdedigt, heeft onlangs een onderhoud gehad met Rudy Aernoudt, de oprichter van de partij LiDé in Wallonië en Brussel. Dat bericht de Franstalige krant Le Soir donderdag.
Sommigen menen dat Modrikamen op de lijsten van LiDé zou kunnen staan. Aernoudt ontkent noch bevestigt dat, maar zegt wel dat de advocaat de ideeën van zijn partij deelt.

Aernoudt stelt zijn partijprogramma officieel voor in Charleroi op 7 februari.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF18122008_067
Dan is heel de Fortiszaak voor hem een springplank naar de politiek.
voor mij twee

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2008 om 14:14.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 14:07   #412
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Citaat:
Overigens gaat de nationalisatie van Fortis Nederland en ABN Amro voor Bos al gepaard met financiële tegenvallers. Maandag werd bekend dat Fortis Nederland 1 miljard Euro dreigt te verliezen door de zwendel van de Amerikaanse belegger Madoff, aan wie Fortis leningen had verstrekt. Woensdag besloot Fortis Nederland nog eens 780 miljoen Euro te reserveren om claims af te kopen in verband met de woekerpolissen.

Fortis compenseert de polishouders van beleggingsverzekeringen, die ze te hoge kosten in rekening had gebracht. Verder kan Wouter Bos, als eigenaar van ABN Amro, mogelijk nog een schadeclaim van de Deutsche Bank verwachten. De Amsterdamse bank heeft de overdracht van enkele onderdelen aan de Duitse onderneming gisteren afgezegd. Deutsche bank heeft altijd vastgehouden aan het koopcontract.
Bos heeft nu al bijna 80 miljard oude frankskes aan zijn klos...

Benieuwd wat er bij Forti België nog allemaal uit de kast zal vallen..
Oud 18 december 2008, 14:19   #413
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Leuker? Jij betaalt alles mee, tot de laatste frank euro.
Ik ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2008 om 14:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 15:43   #414
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard De brief

In één van de Leterme/Fortis draden vroeg iemand naar de volledige tekst van Leterme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Leterme
"Waarde collega's,

Aansluitend op de berichten en beweringen met betrekking tot eventuele beïnvloeding door mijzelf of mijn beleidscel van de rechterlijke macht in het Fortis-dossier, informeer ik U hierbij over het exacte feitenrelaas met betrekking tot de contacten van mijn beieidscel in dit dossier.

Er heeft geen enkel contact plaatsgevonden tussen mijzelf en welke magistraat dan ook in het kader van het Fortis-dossier. Met betrekking tot de procedure voor de voorzitter van de rechtbank van koophandel, verneemt mijn beleidscel op 6 november via de beleidscel van de minister van Financiën dat het parket een advies gaat uitbrengen in de zaak. Uit die informatie blijkt ook dat de strekking van het advies op dat ogenblik al bekend is.
Er is daaropvolgend een kort informatief contact om 12.22 uur tussen een raadgever van de beleidscel en substituut procureur des Konings Paul D'haeyer teneinde daarover bevestiging te krijgen. Dit telefonisch onderhoud duurt exact 1 minuut 30 seconden. Daarin deelt de betrokken substituut mede dat hij zijn advies om 15.00 uur zal uitbrengen en wordt niet op de inhoud daarvan ingegaan. In de namiddag vindt de zitting plaats en brengt de substituut zijn advies uit.

De voorzitter van de FOD kanselarij verneemt in de daaropvolgende dagen van een raadgever van de beleidscel van de minister van Justitie dat de substituut in kwestie graag het advies dat hij heeft uitgebracht inhoudelijk zou toelichten. Op die vraag wordt ingegaan: de voorzitter belt de betrokken substituut op datum van 10 november 2008 om 19.30 uur. Dit gesprek duurt 21 minuten en 21 seconden. De voorzitter van de kanselarij luistert en doet verder niets.

Op 11 november belt substituut D'Haeyer zelf terug naar een raadgever van mijn beleidscel. Doordat de verbinding verbroken werd wegens gebrekkige ontvangst, belt deze raadgever zelf terug. Dit tweede gesprek vindt plaats op 11 november om 11.57 uur. In dat gesprek raadt de betrokken substituut aan dat de advocaten van de Belgische staat zich bij zijn advies zouden aansluiten en biedt hij ook aan om zijn advies zelf bij de eerste minister te komen toelichten. Op die suggestie wordt niet ingegaan.

Uit hetgeen voorgaat blijkt duidelijk dat er geen sprake Is van enige beïnvloeding vanuit mijn beleidscel. Voor wat betreft de procedure voor het hof van beroep heeft er geen enkel contact plaatsgevonden tussen mijn beleidscel en de magistraten die bij dit dossier betrokken zijn. Verder werden er wel de volgende contacten met mijn beleidscel opgenomen.

Op woensdag 10 december om 19.45 uur belt de heer Jan De Groof naar Hans D'Hondt, voorzitter van de kanselarij. Deze neemt de telefoon niet op, maar stuurt om 19.59 uur een sms met de mededeling: "Jan, ik zit in kernkabinet. Ik bel je later terug". De heer De Groot bevestigt om 20.00 uur ontvangst van dit antwoord.

Om 21.44 uur diezelfde avond laat de heer De Groof aan de voorzitter van de kanselarij weten dat hij vanaf dat ogenblik belet is en met de vraag hem de dag daarop te bellen (op dat ogenblik had Hans D'Hondt geen inhoudelijke informatie terzake en wist hij niet dat Christine Schurmans deel uitmaakte van de kamer die het Fortis-dossier behandelde). Hij antwoordt om 21.45 uur per sms op deze vraag: "Op 11 december om 9.01 uur probeert de heer De Groof terug te bellen, maar Hans D'Hondt neemt de communicatie niet op".
Op diezelfde dag om 9.45 uur belt Hans D'Hondt zelf terug naar Jan De Groof en die vertelt hem dat er een naar zijn zeggen plotse wijziging zou zijn opgetreden in de besluitvorming m.b.t. het Fortis-dossier, een wijziging waarmee Christine Schurmans het niet eens zou zijn. Hij verneemt op dat ogenblik dat zij lid is van deze kamer en vooral dat zij blijkbaar in een conflict verwikkeld Is met de andere leden van de kamer. Hij informeert aansluitend op dit telefonisch gesprek eens bij de beleidscel van Financiën maar daar heeft men geen inlichtingen terzake. Er wordt niets anders gedaan.

Op 11 december om 10.52 uur stuurt de heer De Groof een sms naar Hans D'Hondt met het door hem als vertrouwelijk aangegeven bericht dat Christine Schurmans de "hoogste instanties bij het Hof van Cassatie" heeft kunnen overtuigen van de "mogelijk dramatische wending". De Groof vraagt om voorlopig niets te doen, met de mededeling dat hij zal terugbellen zodra hij uit vergadering is.

Op 12 december om 11.36 uur probeert hij opnieuw Hans D'Hondt te bereiken per telefoon, zonder resultaat. Daarna vindt er nog een telefonisch contact plaats, wellicht via gewone telefoonlijn want er is geen aanduiding op het gsm-toestel terug te vinden. Daarbij wordt door de heer De Groof het conflict tussen de magistraten nog eens vermeld en wordt ook meegedeeld dat de leden van de kamer zelf naar mevrouw Schurmans zijn gereden met de vraag om te ondertekenen. Door de heer De Groof werd ook de vraag gesteld om voor mevrouw Schurmans een alternatief te vinden en gesuggereerd om haar eventueel te benoemen in het comité-Lamfalussy, een vraag die onmiddellijk als onmogelijk werd gekwalificeerd.

Aan de mondelinge informatie die bij al deze telefonische contacten aan mijn beleidscel werd verstrekt, wordt geen enkel verder gevolg gegeven.

U kon vaststellen dat er geen sprake kan zijn van enige poging noch intentie om de rechtsgang te beïnvloeden. Ik laat u als minister van Justitie de zorg om uit te maken welk gevolg aan deze inlichtingen kon gegeven worden.

Uw dienstwillige,

Yves Leterme"
Oud 18 december 2008, 18:57   #415
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als bedrijf x bedrijf y overneemt, hebben dan alle aandeelhouders van bedrijf x en bedrijf y het recht om te stemmen over die beslissing, altijd?
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 20:00   #416
Pierette
Banneling

Standaard

alle respect voor Bart De Wever
bravo

Bart De Wever (N-VA): 'Alleen het ontslag van premier Yves Leterme is onvoldoende. Eén ontslag maakt de lente niet. Dit is een 'Shakespeariaanse tragedie'. Vandaag heeft premier Leterme de dolkstoot gekregen die een einde maakt aan zijn persoonlijk drama'.

Laatst gewijzigd door Pierette : 18 december 2008 om 20:02.
Oud 18 december 2008, 20:32   #417
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
alle respect voor Bart De Wever
bravo

Bart De Wever (N-VA): 'Alleen het ontslag van premier Yves Leterme is onvoldoende. Eén ontslag maakt de lente niet. Dit is een 'Shakespeariaanse tragedie'. Vandaag heeft premier Leterme de dolkstoot gekregen die een einde maakt aan zijn persoonlijk drama'.

Tja, geef hem een dolk...
Oud 19 december 2008, 14:25   #418
Pierette
Banneling

Standaard

Uit GVA :

19/12 Fransen voorspelden aankoop Fortis al op 21 september

Een firma uit Parijs registreerde de domeinnaam bnpparibasfortis.be al op 21 september. Fortis ondervond op dat ogenblik naar eigen zeggen nog geen liquiditeitsproblemen.

Gandi SAS, gevestigd in de Place de la Nation 15 in Parijs, meldt op zijn website dat de Belgische domeinnaam op 21 september even na 10.00 uur werd geregistreerd. Het is niet bekend wie de opdracht gaf.

Het tijdstip waarop dat gebeurde is op zijn minst opmerkelijk. Pas zes dagen later werd Fortis voor het eerst gered door de Belgische overheid. Het lijkt wel erg toevallig dat er net die dag een wijziging werd aangebracht aan de domeinnaam. Nog eens een week later kwam BNP Paribas met de regering overeen om een belang in Fortis te nemen.

Laatst gewijzigd door Pierette : 19 december 2008 om 14:30.
Oud 19 december 2008, 14:31   #419
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Uit GVA :

19/12 Fransen voorspelden aankoop Fortis al op 21 september

Een firma uit Parijs registreerde de domeinnaam bnpparibasfortis.be al op 21 september. Fortis ondervond op dat ogenblik naar eigen zeggen nog geen liquiditeitsproblemen.

Gandi SAS, gevestigd in de Place de la Nation 15 in Parijs, meldt op zijn website dat de Belgische domeinnaam op 21 september even na 10.00 uur werd geregistreerd. Het is niet bekend wie de opdracht gaf.

Het tijdstip waarop dat gebeurde is op zijn minst opmerkelijk. Pas zes dagen later werd Fortis voor het eerst gered door de Belgische overheid. Het lijkt wel erg toevallig dat er net die dag een wijziging werd aangebracht aan de domeinnaam. Nog eens een week later kwam BNP Paribas met de regering overeen om een belang in Fortis te nemen.
Als we niet weten wie de opdrachtgever is om dit domain te claimen kunnen we niet oordelen. Er zijn mensen die spelen op de beurs, andere met domein namen. Maar ik dacht de er nieuwe regelgevingen waren die het claimen van lukrake domein namen moesten ontmoedigen ... geen super hoge vergoedingen om je domein naam te verkopen indien je zelf geen belang hebt bij een domein naam anders dan er geld uit te kloppen.

Laatst gewijzigd door Ferre : 19 december 2008 om 14:31.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 14:47   #420
Pierette
Banneling

Standaard

Er zijn aanwijzingen dat de procureur-generaal van het hof van beroep in Brussel geprobeerd heeft om het Fortis-arrest te dwarsbomen. Nog voor het arrest werd uitgesproken zou hij geprobeerd hebben om de samenstelling van de kamer die het arrest behandelde, te veranderen.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...ureur-generaal
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be