![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1361 |
|
Partijlid
|
Citaat:
De darwinisten denken zelfs niet zo ver tot de vraag " Hoe ontstond het gezichtsvermogen?" Maar dat kunnen we ze niet kwalijk nemen omdat indertijd oa de biochemie nog niet bestond. Ze wisten niet dat het gezichtsvermogen biochemisch een complexe proces was die niet te herleiden is. De kenners zullen begrijpen wat ik bedoel, anders kan ik op aanvraag het biochemisch proces van zien op zijn simpelst neertypen (wat ook dan een heel stuk blijft) En daarbovenop heeft bvb een octopus, dus een weekdier een oog die heel goed op een mensenoog lijkt. Gaan de darwinisten dan beweren dat de mens afstamt van de octopus? |
|
|
|
|
|
#1362 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
en weer scherm je met de term "irreducible complexity" als tegenargument. Mijn antwoord hierop heb ik hierboven al neergepend. Het is nl geen argument. Citaat:
Citaat:
Het feit dat er meerdere onafhankelijke mogelijkheden zijn om tot hetzelfde resultaat te komen is een dijk van een argument voor de evolutietheorie. Maar om dat in te zien moet je hem wel eerst begrijpen natuurlijk.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 19 december 2008 om 13:08. |
||||
|
|
|
|
|
#1363 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1364 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Hiermee proberen ze de aandacht af te leiden dat bvb de paleontologie evolutie weigert. Bijna al de dieren die we vandaag kennen zijn plots, zonder overgangsvormen in de cambium verschenen, meer bepaald in een heel korte periode erin van 10 miljoen jaar (d.i in de geologie een korte periode). Dit wordt de biologische big bang genoemd. En enkele simpele vragen zijn al genoeg om deze darwinfabel ineen te laten storten: -Zijn er tot op de dag van vandaag enige fossielen van overgangsvormen teruggevonden? -Kan een eiwit per toeval ontstaan? -Bestaan er levende fossielen? - |
|
|
|
|
|
|
#1365 |
|
Partijlid
|
Convergerende en divergerende evolutie zijn gewoon termen dat de darwinisten geven als ze iets niet kunnen uitleggen. Ze zouden bvb even goed kunnen zeggen dat de mens van de octopus komt en alle dieren op de wereld die op octopussen en mensen lijken ordenen van octopus naar mens. Als er iemand dan zou zeggen een chimpansee gebruikt zijn handen zoals de mens, dan zouden de darwinisten convergerende evolutie zeggen.
|
|
|
|
|
|
#1366 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Een tipje misschien: vooraleer je een theorie aanvalt, misschien eerst eens pogen die theorie al te begrijpen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
|
|
|
|
|
#1367 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
En is er dan na 150 jaar toch een biochemische verklaring van het evolutie van het oog? Vertel het dan |
|
|
|
|
|
|
#1368 | |
|
|
Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met een bodem waarop/waarin die zuilen zouden moeten steunen? Overigens lijken ook veel aannamen van wetenschappers griezelig veel op een "geloof". Wat baat het ons trouwens om te weten hoe iets zich heeft toegedragen?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 december 2008 om 14:37. |
|
|
|
|
|
|
#1369 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
evolutie van het aldosterone hormoon en zijn receptor dit voorbeeldje is in principe al voldoende om je hypothese te weerleggen een tweede: evolutie van synapsen voor de meer visueel onderlegde medeforummer: evolutie van het oog ik heb op mijn thuispc nog wel meer links staan gebookmarkt, maar wat mij betreft is bovenstaande al voldoende. Case Closed Als je de links niet leest die ik aandraag kunnen we zo nog wel een tijdje naast elkaar doorneuten....
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 19 december 2008 om 15:19. |
||
|
|
|
|
|
#1370 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Om het simpel te houden stel ik je 3 simpele vraagjes: -Zijn er tot op de dag van vandaag enige fossielen van overgangsvormen teruggevonden? -Kan een eiwit per toeval ontstaan? -Bestaan er levende fossielen? |
|
|
|
|
|
|
#1371 |
|
|
Ik las ooit dat eiwitten kunnen ontstaan door electrische ontladingen in ammoniak.
|
|
|
#1372 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfde als in 1. Ik zou kunnen afkomen met links naar "Engelse sites die je zelf ook wel bij elkaar kan google", dus wat voor zin heeft dat. Proteinen bestaan uit ketens van aminozuren, bouwstenen die zelfs in meteorieten terug te vinden zijn. Natuurlijk
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||
|
|
|
|
|
#1373 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
kan je dan niet zonder links uitleggen, of gewoon namen opnoemen van overgangsvormen? en zeg niet dat alle fossielen overgangsvormen zijn zoals de meeste darwinisten doen om te speculeren. Darwinisten hebben sinds de lancering van de theorie zogezegde tussenvormen "gevonden", die elk later een wetenschappelijk bedrog of foute reconstructie bleken. en ik ben blij dat je accepteert dat er levende fossielen bestaan. Dit is al een begin. Gebruik nu uw inzicht om te zien wat dit betekent voor de evolutietheorie |
|
|
|
|
|
|
#1374 | |
|
|
Citaat:
Maar ik sta open voor je argument dat dat wel het geval zou zijn
|
|
|
|
|
|
#1375 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
De coelacanth die gedurende 400 miljoen jaar geen enkele evolutie heeft doorbracht is duidelijk strijdig met de evolutietheorie. Volgens wetenschappelijke gegevens lagen 250 miljoen jaar geleden, alle continenten aan elkaar. Dit stuk land dat pangea genoemd wordt was omgeven door een grote oceaan. Bijna 125 milj jaar geleden is door de platenbeweging de Indische ocean gevormd. De vulcanische grotten in de Indische oceaan, waar deze coelacanthen leven, zijn ook zo ontstaan. Deze gegevens laten ons zien dat hoe de levende fossielen de evolutietheorie verwerpen: Ondanks al deze veranderingen in hun omgeving zijn de coelacanthen helemaal niet veranderd. Natuurlijk is dit "mogelijk" volgens de evolutietheorie, maar die mogelijkheid is 0,0000001 % en de coelacanth is niet de enige levende fossiel Laatst gewijzigd door sagopakajmer : 19 december 2008 om 16:27. |
|
|
|
|
|
|
#1376 | |
|
|
Citaat:
Als een dier voldoende aangepast is aan zijn omgeving, is de evolutiedruk relatief onbestaande. O, en afkomen met een kans van 0.0000001 % in de evolutietheorie over de loop van 400 miljoen jaar is een zeer gunstige kans.
|
|
|
|
|
|
#1377 | |
|
|
Kakkerlakken moeten ook al zeer oud zijn:
Citaat:
|
|
|
|
#1378 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
De andere vraag dan... als de evolutietheorie zou kloppen, zou de grond moeten volzitten met overgangsfossielen; is er tot nu toe 1 duidelijk overgangsfossiel teruggevonden? |
|
|
|
|
|
|
#1379 | |
|
|
Citaat:
blij dat je hebt ingezien dat dat levend fossiel niet in tegenspraak is met de evolutietheorie daar heb ik je al op geantwoord, maar ik mag niet linken van je, dus google ze maar zelf (hint: wiki is een startplaats)
|
|
|
|
|
|
#1380 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Zoveel op toeval vertrouwen is niet wetenschappelijk. Volgens de wiskunde zijn kansen kleiner dan 10 tot de -50 ste, onmogelijk. Citaat:
|
||
|
|
|