Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2008, 22:22   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Ha voila, lekker eigenvolk eerst, uw masker is gevallen alice !!!
Was uw devies niet; moslimbroeders eerst? Ik stel voor dat u die Jezus-passages in de Koran er nog eens op naleest, hij voorspelde niet zoveel goeds voor hypocrietelingen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 23:02   #102
Ephesus
Vreemdeling

Ephesus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Indien u goed zou gelezen hebben had ik het over die dame die haar haatboekjes volgde. Als jij je daardoor aangevallen voelt leest u dan de islamitische bronteksten maar eens goed. Jij kent je eigenste islambronteksten niet goed.

Waar zit ik alle moslims over dezelfde kam te scheren. Het is niet omdat de 'profeet' van de islam een crimineel was dat iedereen die zichzelf moslim noemt of denkt dit te zijn een crimineel is zoals die dame.

Jij kent blijkbaar uw eigenste 'profeet' niet goed. Toen de Paus nog niet zo lang geleden die Byzantijnse keizer citeerde en voor zoveel ophef zorgde (weeral) bij volgelingen van de zogenaamde 'religion of peace' had de paus zich helemaal niet hoeven te verontschuldigen. Waarom zou iemand zich moeten verontschuldigen voor het spreken van de waarheid. Die Byzantijnse keizer had het namelijk bij het rechte eind.

1) Over welke Islamitische bronteksten hebt u het? Gaat u mij leren wat mijn godsdienst is?
2) U hebt in geen enkel geval het recht om een heilig verklaarde persoon binnen een godsdienst zomaar een 'crimineel' te noemen en zeker niet uit de lucht gevallen.
3) Neen die byzantijnse keieze had het niet bij het rechte eind. Als ik morgen zeg dat ik met een mes ben bedreigd door een Vlaams Belanger, het dan ook nog eens papier zet, heb ik het dan bij het rechte eind? Die uitspraken van de Paus bevielen mij ook niet, maar ik voelde mij ook niet genoodzaakt om daarom gebouwen in brand te steken of leuzen te roepen op straat, neen, dat zou ik dan weer niet gedaan hebben, want die leiden niet tot oplossingen. En juist daarom vallen wij niet op, wat zijn wij dan, geen moslims?
Oud 16 december 2008, 23:14   #103
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
lincoln; ik voel me niet aangesproken door de manier waarop je in deze discussie tekeer gaat, wat is nu eigenlijk je punt en kun je jezelf wat minder militant en agressief opstellen?

Ephesus; wilt u een voorbeeld van politieke islam?
Ik vind jongeren voor islam een goed voorbeeld;ik hoorde persoonlijk de voorzitter verkondigen dat je niet gelovigen maar in je buurt mocht dulden wanneer je hier voordeel aan doet.
Dat is voor mij politieke islam; want daarmee stel je (volgens deze moslims) het gebod van Allah( hun interpretatie) boven door mensen gemaakte wetten die juist bepalen dat je geen onderscheid hoort te maken tussen mensen.Dit streven naar een theocratie is in strijd met democratie; dergelijke uitspraken zoals door jongeren voor islam gedaan kunnen voor mij op geen enkele wijze door de beugel en getuigen van een conflictmodel tegenover deze samenleving.
Mocht het tegenovergestelde gebeuren; een Vlaming die verkondigt dat je maar met moslims hoort om te gaan wanneer hier voordeel uit te halen valt was het kot te klein want dat wordt gezien als racisme maar wanneer moslims dit doen richting Vlaamse samenleving is dit ineens religie? Niet dus...uitsluiting op basis van overtuiging is voor mij een voorbeeld van politieke islam ( als u nog voorbeelden wilt zeg maar!)

Wat de Turken betreft; vertel ik u iets nieuws??
Ik heb jaren met dat spanningsveld tussen die richtingen te maken gehad, en dit leeft wel degeljk onder Antwerpse Turken maar vormt geen enkele begreiging voor buitenstaanders; het verschil met bijvoorbeeld Marokkaanse moslims. Het gegeven dat de preek voor vrijdag in Ankara wordt geschreven voor dyanetmoskees en de strenge controle door de Turkse staat in moskees speelt hier in het voordeel van Vlaanderen volgens mij.
Das andere koek in Marokkaanse/Pakistaanse moskees maar als u in dit landschap thuis bent hoef ik dit niet uit te leggen?

Tussen Diyanet en Milli Gorus zijn er inderdaad eens een aantal misverstanden opgetreden door enkele achterlijke oelewappers. Maar intussen wordt er echt totaal geen onderscheid gemaakt tussen Diyanet of Milli Gorus, toegang tot beide is vrij en niemand wordt beoordeeld of geklasseerd volgens zijn deelname aan faciliteiten van de Diyanet of aan die van Milli Gorus. Ik heb contacten met zowel mensen van Diyanet als die van Milli Gorus en ik ken er zelfs enkele die zetelen in het Raad van Bestuur bij een moskee gekoppeld aan de Diyanet, maar die ook een beslissende rol hebben binnen Milli Gorus. Maar wat u met de grijze wolven wilt aanhalen in dit verband, snap ik nog altijd niet.

Oei, ik ben vergeten te reageren op dat eerste. Wie is de voorzitter van Jongeren voor Islam en wanneer heeft zich die verkondiging voorgedaan? Ik vind het trouwens fijn van u om duidelijk aan te halen dat hier om een andere(ik noem het een foute) interpretatie gaat, maar ik ben wel benieuwd of dat inderdaad zo direct verwoord is geweest. Maar dat is alweer zo'n bullshit: ik wil u hier nu niet de les ofzo gaan spellen , maar mij werd tijdens mijn opvoeding geleerd nooit een onderscheid te maken tussen ras, geslacht of geloof bij het benaderen van mijn medemens.

Laatst gewijzigd door Ephesus : 16 december 2008 om 23:23.
Ephesus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 23:18   #104
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephesus Bekijk bericht
1) Over welke Islamitische bronteksten hebt u het? Gaat u mij leren wat mijn godsdienst is?
Moet ik ze hier allemaal opsommen ? Wie zou het u moeten leren ? De imam om de hoek misschien ? Kan je misschien zelf niet lezen ? Kan je zelf niet redeneren ? kan je zelf niet nadenken ? Kan je zelf niet op onderzoek uitgaan zoals zovele moslims (met het schaamrood op de wangen) http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight= en ex-moslims http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=9926 dat reeds hebben gedaan ?

Citaat:
2) U hebt in geen enkel geval het recht om een heilig verklaarde persoon binnen een godsdienst zomaar een 'crimineel' te noemen en zeker niet uit de lucht gevallen.
Waarom zou ik dat recht niet hebben ? Waarom moet de waarheid verzwegen worden ? Waarom zouden de herman de leys onder ons samen met islampromtors (imams) aan geschiedenisvervalsing moeten beginnen doen ? Om uw arme zieltje maar niet te moeten kwetsen ? Zegt u mij eens waar u het recht vandaan haalt mij het zwijgen te willen opleggen over uw islam en de crimineel van een 'profeet' ?

In de hadithverzameling van Muslim (817-875), samen met die van Bukhari (810-870) toch de meest betrouwbare hadithcompilatie, kan je o.a. lezen dat de misdadiger van een 'profeet' Mohammed (oorlog zij met hem) verklaard heeft: « I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no God but Allah
Bestrijdt hen die niet geloven in allah noch in de Laatste Dag en die niet verboden stellen wat allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld en die niet zich voegen naar de wezenlijke godsdienst onder degenen aan wie de Schrift gegeven is totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid

Citaat:
3) Neen die byzantijnse keieze had het niet bij het rechte eind. Als ik morgen zeg dat ik met een mes ben bedreigd door een Vlaams Belanger, het dan ook nog eens papier zet, heb ik het dan bij het rechte eind? Die uitspraken van de Paus bevielen mij ook niet, maar ik voelde mij ook niet genoodzaakt om daarom gebouwen in brand te steken of leuzen te roepen op straat, neen, dat zou ik dan weer niet gedaan hebben, want die leiden niet tot oplossingen. En juist daarom vallen wij niet op, wat zijn wij dan, geen moslims?
Oh jawel die Byzantijnse keizer had overschot van gelijk. Of u het nu leuk vind of niet.

Citaat:
Hoe vervelend de woorden ook waren die de paus in zijn rede citeerde, het gaat erom of ze kloppen, zegt publiciste Nahed Selim
Is de islam inderdaad met het zwaard verspreid? Het antwoord luidt eenvoudigweg: ja
Nahed Selim
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...51975f857b0436

Laatst gewijzigd door smiley : 16 december 2008 om 23:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 23:30   #105
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Moet ik ze hier allemaal opsommen ? Wie zou het u moeten leren ? De imam om de hoek misschien ? Kan je misschien zelf niet lezen ? Kan je zelf niet redeneren ? kan je zelf niet nadenken ? Kan je zelf niet op onderzoek uitgaan zoals zovele moslims (met het schaamrood op de wangen) http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight= en ex-moslims http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=9926 dat reeds hebben gedaan ?

Waarom zou ik dat recht niet hebben ? Waarom moet de waarheid verzwegen worden ? Waarom zouden de herman de leys onder ons samen met islampromtors (imams) aan geschiedenisvervalsing moeten beginnen doen ? Om uw arme zieltje maar niet te moeten kwetsen ? Zegt u mij eens waar u het recht vandaan haalt mij het zwijgen te willen opleggen over uw islam en de crimineel van een 'profeet' ?

Oh jawel die Byzantijnse keizer had overschot van gelijk. Of u het nu leuk vind of niet.
1) Mooie website om uw boodschap te bewijzen hoor. Nice try maar door hier gewoon wat websites neer te poten ga je nog geen gelijk krijgen, pech.
2) Wat weet jij in godsnaam over de Islam om zomaar uitspraken te doen over de profeet van die godsdienst en de teksten daarbinnen. Wat volgens u de waarheid is , is volgens mij DIKKE bullshit. Want ik beleef de Islam in geen enkele optiek zoals u dat hier altijd probeert te beweren. En daarmee basta! Hoe lang houdt u dit trouwens vol? U kan u nu al verzekeren dat waarnaar u ook streeft niet zal uitkomen, zeker niet als u handelt op deze manier, om nog maar niet te spreken over uw onbeleefde en haatdragende uitspraken. Ik walg van zulke mensen!
3) Ahja , en door ex-moslims aan het woord te laten komt er geen schot in de zaak. Dan kan ik hier ook ineens duizenden personen neerzetten die tot de Islam zijn bekeerd - waaronder zelfs beroemdheden- en is de hele zaak opgelost? Zo werkt dat dus niet meneer.

Laatst gewijzigd door Ephesus : 16 december 2008 om 23:32.
Ephesus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 23:43   #106
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie website om uw boodschap te bewijzen hoor. Nice maar door hier gewoon wat websites neer te poten ga je nog geen gelijk krijgen, pech.
Moet ik hier misschien al de verzen uit uw eigenste bronteksten beginnen neerpoten ? U zegt het maar. Lees mijn vorige postings maar eens na, ik heb er hier voor kop in het zandstekers zoals jij reeds talloze gepost. Zijn uw eigenste bronteksten leugens misschien ?

Citaat:
2) Wat weet jij in godsnaam over de Islam om zomaar uitspraken te doen over de profeet van die godsdienst en de teksten daarbinnen.
Wat weet jij over islam ? Als jij tegen iemand met kennis van zaken beweert dat de islam niet met het zwaard is verspreid dan lacht die u in uw gezicht uit, tenminste in een vrij land, in een islamstaat, waar de 'religion of peace' het voor het zeggen heeft kost dat immers zijn kop, letterlijk.

Citaat:
Wat volgens u de waarheid is , is volgens mij DIKKE bullshit.
Staalhard blijven ontkennen is het enige wat mensen zoals jij kunnen doen. De schok zou anders immers te groot zijn.
Citaat:
Want ik beleef de Islam in geen enkele optiek zoals u dat hier altijd probeert te beweren.
Ik zeg niet dat jij de islam beleeft zoals ik dat hier neerschrijf, jij kent de islam immers niet hoe zou je ze dan kunnen beleven.
Citaat:
En daarmee basta! Hoe lang houdt u dit trouwens vol?
Ik hou dat zo lang vol als nodig. En het is hard nodig, dat kan men wereldwijd merken.
Citaat:
U kan u nu al verzekeren dat waarnaar u ook streeft niet zal uitkomen, zeker niet als u handelt op deze manier, om nog maar niet te spreken over uw onbeleefde en haatdragende uitspraken. Ik walg van zulke mensen!
Islam leert u inderdaad te walgen van iedereen die ook maar een slecht woord over de islam en zijn 'profeet' durft te zeggen. Islam leert u die mensen te haten. Dat hebt u van de 'religion of peace' alvast begrepen.

You have declared war against the muslim ummah !

Laatst gewijzigd door smiley : 16 december 2008 om 23:43.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 09:25   #107
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
http://www.ligarechtenvandemens.nl/w...tridEssed.html
http://www.aljazeerah.info/Opinion%2...id%20Essed.htm
http://labs.daylife.com/journalist/astrid_essed

Blijkens een kleine zoektocht met behulp van google blijkt dat ze journaliste is en nogal eens voor indymedia en aanverwante broedplaatsen voor linkse terreur schrijft. Tevens blijkt dat van alle 'onderdrukten' de moslims waar ook ter wereld haar toch wel het liefst zijn, en dat ze overal op internetfora dezelfde onzin komt verkondigen zonder zelf ooit haar stellingen toe te lichten of te verdedigen.
beste,

pas op om zomaar zware termen als 'aanverwante broedplaatsen voor linkse terreur' te gebruiken.
zou je het leuk vinden als men vb-kes associeert met 'aanverwante broedplaatsen voor nazi-terreur' ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 09:26   #108
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Mooie website om uw boodschap te bewijzen hoor. Nice try maar door hier gewoon wat websites neer te poten ga je nog geen gelijk krijgen, pech.
2) Wat weet jij in godsnaam over de Islam om zomaar uitspraken te doen over de profeet van die godsdienst en de teksten daarbinnen. Wat volgens u de waarheid is , is volgens mij DIKKE bullshit. Want ik beleef de Islam in geen enkele optiek zoals u dat hier altijd probeert te beweren. En daarmee basta! Hoe lang houdt u dit trouwens vol? U kan u nu al verzekeren dat waarnaar u ook streeft niet zal uitkomen, zeker niet als u handelt op deze manier, om nog maar niet te spreken over uw onbeleefde en haatdragende uitspraken. Ik walg van zulke mensen!
3) Ahja , en door ex-moslims aan het woord te laten komt er geen schot in de zaak. Dan kan ik hier ook ineens duizenden personen neerzetten die tot de Islam zijn bekeerd - waaronder zelfs beroemdheden- en is de hele zaak opgelost? Zo werkt dat dus niet meneer.
Welkom;

ik zie dat je al kennis hebt gemaakt met Smiley.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 10:30   #109
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste,

pas op om zomaar zware termen als 'aanverwante broedplaatsen voor linkse terreur' te gebruiken.
Waarom zou ik op moeten passen om de waarheid te zeggen? Heeft u zelf wel eens een kijkje genomen op indymedia? Waarschijnlijk niet, anders zou u dit niet geschreven hebben.

Citaat:
zou je het leuk vinden als men vb-kes associeert met 'aanverwante broedplaatsen voor nazi-terreur' ?
Dat gebeurt toch al op grote schaal door de politiek correcte kerk, zowel hier op het forum als elders?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 10:47   #110
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
http://www.ligarechtenvandemens.nl/w...tridEssed.html
http://www.aljazeerah.info/Opinion%2...id%20Essed.htm
http://labs.daylife.com/journalist/astrid_essed

Blijkens een kleine zoektocht met behulp van google blijkt dat ze journaliste is en nogal eens voor indymedia en aanverwante broedplaatsen voor linkse terreur schrijft. Tevens blijkt dat van alle 'onderdrukten' de moslims waar ook ter wereld haar toch wel het liefst zijn, en dat ze overal op internetfora dezelfde onzin komt verkondigen zonder zelf ooit haar stellingen toe te lichten of te verdedigen.
Veel kans dat dit een inbreuk is op het forum-reglement, het lijkt verdacht veel op spammen.
Oud 17 december 2008, 12:34   #111
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ephesus; ik ben het niet eens met uw visie over dyanet en Milli gorus.
In turkije zijn evenzeer spanningen tussen Turken die Attaturk erkennen en degenen die dit niet doen; niet voor niets wordt de vrijdagpreek geschreven in Ankara.
Die spanningen bestan hier ook, omdat Milli Gorus de erfenis van Attaturk niet erkent.Dat ligt bijzonder gevoelig; in Turkije is het leger nodig om dat spanningsveld niet te doen ontploffen, uiteraard speelt dit ook hier en geen klein beetje.

Waarom vind u dat anderen niet mogen oordelen over islam? Mogen enkel gelovigen dit volgens u? Ik kan me voorstellen dat het voor gelovigen frustrerend is maar de kritiek op islam ( ook van Smiley) is maar al te vaak terecht en uiteindelijk kan iedereen oordelen die de koran kan lezen, dus waarom stoort dit u ?

Laatst gewijzigd door alice : 17 december 2008 om 12:35.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:45   #112
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ephesus; ik ben het niet eens met uw visie over dyanet en Milli gorus.
In turkije zijn evenzeer spanningen tussen Turken die Attaturk erkennen en degenen die dit niet doen; niet voor niets wordt de vrijdagpreek geschreven in Ankara.
Die spanningen bestan hier ook, omdat Milli Gorus de erfenis van Attaturk niet erkent.Dat ligt bijzonder gevoelig; in Turkije is het leger nodig om dat spanningsveld niet te doen ontploffen, uiteraard speelt dit ook hier en geen klein beetje.

Waarom vind u dat anderen niet mogen oordelen over islam? Mogen enkel gelovigen dit volgens u? Ik kan me voorstellen dat het voor gelovigen frustrerend is maar de kritiek op islam ( ook van Smiley) is maar al te vaak terecht en uiteindelijk kan iedereen oordelen die de koran kan lezen, dus waarom stoort dit u ?
"Waarom vind u dat anderen niet mogen oordelen over islam? Mogen enkel gelovigen dit volgens u? Ik kan me voorstellen dat het voor gelovigen frustrerend is maar de kritiek op islam ( ook van Smiley) is maar al te vaak terecht en uiteindelijk kan iedereen oordelen die de koran kan lezen, dus waarom stoort dit u ?"

Dit kan ik uit geen enkele reactie van mij afleiden, dus hier reageer ik niet op.

"In turkije zijn evenzeer spanningen tussen Turken die Attaturk erkennen en degenen die dit niet doen; niet voor niets wordt de vrijdagpreek geschreven in Ankara.
Die spanningen bestan hier ook, omdat Milli Gorus de erfenis van Attaturk niet erkent.Dat ligt bijzonder gevoelig; in Turkije is het leger nodig om dat spanningsveld niet te doen ontploffen, uiteraard speelt dit ook hier en geen klein beetje."

Beweert u nu echt dat de Milli Gorus de erfenis van Ataturk niet erkent? Hier verwacht ik toch wel mooi bewijsmateriaal alice. En zeg het eens, waarom wordt de vrijdagpreek in Ankara geschreven en bijvoorbeeld niet in Istanbul? En die spanningen hoeft u zo niet uit te vergroten naar mijn mening, het is juist of u Turkije omtovert tot een slagveld met aan de ene kant Ataturk-haters en aan de andere kant Ataturk-liefhebbers. Zo is het in de realiteit dus echt niet, dat is nu weer eens zo'n mediaflop.
Oud 18 december 2008, 09:58   #113
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U mag natuurlijk van mening verschillen maar volgens mij gaat het niet over een mediaflop. IK heb samengewerkt met mensen uit het dyanet en beide andere richtingen; gene van die mensen ontkenden die spanningen en gaven zelf de erfenis van Attaturk als breuklijn. Dat bleek ook snel een obstakel in de onderlinge samenwerking, de Turkse unie werd zelfs aangesproken over dit probleem. Niet dat daardoor ene oplossing uit de bus kwam; een gekend Turks politicus vond zelfs dat ik met mensen uit bepaalde richtingen
( milli gorus) niet mocht samenwerken. Het gaat dus niet zozeer over mijn mening maar wel over realiteit in wijken, verenigingen en de onderlinge samenwerking tussen Turken die zichzelf als gematigd, zeer religieus of nationalistisch omschrijven.En mijn conclusie over spanningen heeft niet zozeer mijn mening maar het handelen van organisaties ten opzichte van mekaar als basis. Waar u wel gelijk heeft is dat dit niet verhindert dat leden van Milli gorus ergens in het bestuur van een moskee zitten; gelukkig maar want ik moet zeggen dat met mensen van Milli gorus best goed te werken viel.

Ik meende gelezen te hebben dat u Smiley vroeg of hij u ging vertellen waar uw geloof over ging.
Daaruit leid ik af dat u moeite hebt met zijn kritiek?
Ik moet wat glimlachen om uw opmerking over Turkije wat ik tot slagveld zou maken, als iemand al ergens een slagveld van Turkije maakt lijken me eerder Turken hiervoor verantwoordelijk.
Oud 19 december 2008, 11:21   #114
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat dus niet zozeer over mijn mening maar wel over realiteit in wijken, verenigingen en de onderlinge samenwerking tussen Turken die zichzelf als gematigd, zeer religieus of nationalistisch omschrijven.
Misschien had je al eerder opmerkingen in deze richting gemaakt, ik volg niet consequent de posts op dit subforum, maar het doet me genoegen dat je verschillende groeperingen binnen de Turkse gemeenschap ziet.

Het betekent dat je niet kan stellen dat zowat iedere moslim een religieuze fundamentalist is, die zo snel mogelijk hier een islamistische staat wil vestigen. Turken, Marokkanen zijn net zoals Vlamingen over allerlei zaken zeer verdeeld.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:36   #115
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk is dit zo; en nog minder wil iedere moslim hier een Islamitische staat vestigen.Maar u vergeet dat voor Turken en Marokkanen het groepsgevoel overheerst op individuele mening, het betekent dus ook niet dat zij massaal dit afkeuren of iets ondernemen om dit te verhinderen.En dat doen Vlamingen wel; die groep wordt steeds groter en dat ongenoegen vertaalt zich in stemmen voor rechts.
Evengoed groeit het islamitisch gedeelte wat strikte islam ziet als leidraad voor het leven in Vlaanderen; daar hoeft niets mis mee te zijn maar dat wordt het wel wanneer je ideologie gebuikt om te af te zetten tegen de samenleving en een regelrecht conflictmodel promoot en dit gebeurt in heel wat wijken.
Oud 19 december 2008, 18:54   #116
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Welkom;

ik zie dat je al kennis hebt gemaakt met Smiley.

Sorry voor mijn late reactie, maar merci hoor om mij te verwelkomen op dit forum. En ja inderdaad, Smiley lijkt me toch zo'n toffe pé
Oud 19 december 2008, 19:09   #117
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U mag natuurlijk van mening verschillen maar volgens mij gaat het niet over een mediaflop. IK heb samengewerkt met mensen uit het dyanet en beide andere richtingen; gene van die mensen ontkenden die spanningen en gaven zelf de erfenis van Attaturk als breuklijn. Dat bleek ook snel een obstakel in de onderlinge samenwerking, de Turkse unie werd zelfs aangesproken over dit probleem. Niet dat daardoor ene oplossing uit de bus kwam; een gekend Turks politicus vond zelfs dat ik met mensen uit bepaalde richtingen
( milli gorus) niet mocht samenwerken. Het gaat dus niet zozeer over mijn mening maar wel over realiteit in wijken, verenigingen en de onderlinge samenwerking tussen Turken die zichzelf als gematigd, zeer religieus of nationalistisch omschrijven.En mijn conclusie over spanningen heeft niet zozeer mijn mening maar het handelen van organisaties ten opzichte van mekaar als basis. Waar u wel gelijk heeft is dat dit niet verhindert dat leden van Milli gorus ergens in het bestuur van een moskee zitten; gelukkig maar want ik moet zeggen dat met mensen van Milli gorus best goed te werken viel.

Ik meende gelezen te hebben dat u Smiley vroeg of hij u ging vertellen waar uw geloof over ging.
Daaruit leid ik af dat u moeite hebt met zijn kritiek?
Ik moet wat glimlachen om uw opmerking over Turkije wat ik tot slagveld zou maken, als iemand al ergens een slagveld van Turkije maakt lijken me eerder Turken hiervoor verantwoordelijk.

Euh op de reacties van Smiley wil ik liever niet meer reageren. Aan iemand die zelf geen respect heeft voor religie ga ik mijn godsdienst niet vertellen, want dat gaat niets uit halen. Ik vind het al absurd genoeg dat hij verzen uit de koran hier neerpoot die helemaal uit de context zijn gerukt, hij bestudeert die verzen met voorbedachten rade, dus ik ga daar echt niet meer op in.

Bijvoorbeeld over het onderwerp 'vrouwen'. Dus volgens Smiley worden vrouwen zo erg onderdrukt in de Islam dat ze eerder als bezit beschouwd worden? Awel hoe kan meneer Smiley die stijgende tendens verklaren van Belgische vrouwen die bekeren tot de Islam? Vraag mij niet om bewijsmateriaal, want zelfs mijn eigen schoonzus is een ex-atheïste uit Wallonië. Ik zeg één ding: wie zoekt, die vindt. Trouwens, men heeft het altijd over vrijheid, maar tot waar? Denk bijvoorbeeld aan die honderden vrouwen die beland zijn in bordelen. "Dat is hun eigen keuze, zeggen ze dan" Ah daar ligt nu net het verschil: de Islam verhindert dat vrouwen op zo'n niveau kunnen terechtkomen en dit is nog eens het bewijs dat de Islam de vrouw als onschatbare waarde beschouwt.

Alle gesjoemel en conflicten die zich voordoen vanuit de allochtone gemeenschap in België zijn geen gevolgen van de Islam, maar gevolgen van een culturele achterstand die al dan niet met opzet werd gecreeërd door diegenen die net willen verhinderen dat de ware aard van de Islam wordt vertegenwoordigd. En daar leveren mensen als Smiley een grote bijdrage aan. Alice, ik kan om met kritiek, maar ik ga echt niet eens de moeite willen doen om met kritiek zoals die van Smiley om te gaan, dat is tijdverspilling. Maar ik debatteer bijvoorbeeld wel graag met mensen zoals u, omdat u op bepaalde vlakken wel nuanceringen aanbrengt en niet zomaar met de deur in huis komt vallen.

Over dat van Milli Gorus wil ik niets kwijt, vooraleer u mij bewijsmateriaal levert over de bewering dat Milli Gorus de erfenis van Ataturk niet erkent. U kunt mij altijd een privé bericht sturen met personen waar ikzelf contact mee kan opnemen hieromtrent. Dus u hebt connecties met de Diyanet?
Oud 19 december 2008, 19:16   #118
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dit zo; en nog minder wil iedere moslim hier een Islamitische staat vestigen.Maar u vergeet dat voor Turken en Marokkanen het groepsgevoel overheerst op individuele mening, het betekent dus ook niet dat zij massaal dit afkeuren of iets ondernemen om dit te verhinderen.En dat doen Vlamingen wel; die groep wordt steeds groter en dat ongenoegen vertaalt zich in stemmen voor rechts.
Evengoed groeit het islamitisch gedeelte wat strikte islam ziet als leidraad voor het leven in Vlaanderen; daar hoeft niets mis mee te zijn maar dat wordt het wel wanneer je ideologie gebuikt om te af te zetten tegen de samenleving en een regelrecht conflictmodel promoot en dit gebeurt in heel wat wijken.
Er is geen 'zachte' Islam, of 'strikte' Islam Alice. De Islam = Islam en die dient nageleefd te worden zoals die er is. Het probleem is echter dat bepaalde mensen of groepen de Islam vanuit een vertekend standpunt bekijken en dit is dan weer het gevolg van een gebrekkige godsdienstige opvoeding of achterstand, etc. . Vraag bijvoorbeeld eens een 'moslim'man op straat die enkele meters voorop wandelt terwijl zijn vrouw hem probeert in te halen hoe hij zijn gedrag rechtvaardigt. Wedden dat het geen enkele steek zal houden met wat de Islam juist vertegenwoordigt? Ik ben niet iemand die in een 'strikte' Islam of een 'matige' of 'zachte' Islam gelooft, neen ik ben iemand die in de Islam gelooft.
Oud 19 december 2008, 20:13   #119
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet mee eens Ephesus; nergens is de situatie van vrouwen zo belabberd dan in moslimlanden, en daar komt evengoed prositutie voor en is ze zelfs legaal. Sjiieten erkennen een tijdelijk huwelijk; volgens mijn opvattingen een vorm van protitutie die vooral vrouwen in kwetsbare posities treft. De islam beschermt vrouwen helemaal niet.
Sorry maar die onzin kunt u me niet doen slikken.

Islam is wat de gelovige daaronder verstaat en dat kan erg ver uit mekaar liggen. Uw islam is daarom nog niet die van uw broeders. En een ideologie uit de zevende eeuw die niet evolueert maar letterlijk te volgen, is een regelrecht confictmodel in niet islamitische landen; maar ik neem aan dat u dit niet bedoelt met uw islam?

Laatst gewijzigd door alice : 19 december 2008 om 20:13.
Oud 19 december 2008, 20:33   #120
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh op de reacties van Smiley wil ik liever niet meer reageren. Aan iemand die zelf geen respect heeft voor religie ga ik mijn godsdienst niet vertellen, want dat gaat niets uit halen. Ik vind het al absurd genoeg dat hij verzen uit de koran hier neerpoot die helemaal uit de context zijn gerukt, hij bestudeert die verzen met voorbedachten rade, dus ik ga daar echt niet meer op in.
Hij bestudeert die verzen vanuit zijn atheïstische visie. Dat doe ik ook. Net zoals ik bijbelteksten vanuit mijn atheïsche visie bekijk, of de teksten uit de tora, of de vedische geschriften van de hindoes, of de satansbijbel, of om het even welk (pseudo)religieus geschrift.

Citaat:
Bijvoorbeeld over het onderwerp 'vrouwen'. Dus volgens Smiley worden vrouwen zo erg onderdrukt in de Islam dat ze eerder als bezit beschouwd worden? Awel hoe kan meneer Smiley die stijgende tendens verklaren van Belgische vrouwen die bekeren tot de Islam? Vraag mij niet om bewijsmateriaal, want zelfs mijn eigen schoonzus is een ex-atheïste uit Wallonië. Ik zeg één ding: wie zoekt, die vindt.
Is het u al opgevallen welk soort westerse vrouwen met een moslimman trouwen? Het zijn altijd zonder uitzondering van die dociele, zweverige vrouwen die wanhopig op zoek zijn naar een vent, en zich in hun wanhoop maar wat graag door één of andere loverboy het hof laten maken.

Citaat:
Trouwens, men heeft het altijd over vrijheid, maar tot waar? Denk bijvoorbeeld aan die honderden vrouwen die beland zijn in bordelen. "Dat is hun eigen keuze, zeggen ze dan" Ah daar ligt nu net het verschil: de Islam verhindert dat vrouwen op zo'n niveau kunnen terechtkomen en dit is nog eens het bewijs dat de Islam de vrouw als onschatbare waarde beschouwt.
... door die 'schat' weg te stoppen achter twintig lagen kleding zeker?
Volgens de doctrines van de islam zijn vrouwen niets meer dan akkers die door de man geploegd dienen te worden teneinde allah meer volgelingen te baren, en die hij naar eigen goeddunken kan behandelen.

Citaat:
Alle gesjoemel en conflicten die zich voordoen vanuit de allochtone gemeenschap in België zijn geen gevolgen van de Islam, maar gevolgen van een culturele achterstand die al dan niet met opzet werd gecreeërd door diegenen die net willen verhinderen dat de ware aard van de Islam wordt vertegenwoordigd. En daar leveren mensen als Smiley een grote bijdrage aan.
Goh, en ik die dacht dat juist de in Turkije, Marokko, Saudi-Arabië en Egypte opgeleide imams die hier ten lande operationeel zijn, daarbij zo'n grote rol spelen. Ik zal zeker wel verkeerd geïnformeerd zijn zeker?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be