Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2008, 16:01   #21
FDM
Banneling

Standaard

( het Vlaamse Rijk is ook vol )
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 17:58   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat mensen ouder worden dan vroeger is normaal, en was te verwachten.
Dat, volgens deze prognose althans, het aantal allochtonen zo sterk zal stijgen, baart me zorgen, hele grote zorgen. Vooral als we nu al weten dat het voornamelijk niet-westerse allochtonen betreft. Alsof er nu al geen grote problemen zijn met integratie en dergelijke dingen. Dat gaat in de toekomst alleen maar erger worden.
En dan te bedenken dat de officiële politiek van de Nederlandse overheid in de jaren '50 het stimuleren van emigratie was omdat het land te vol raakte met tien miljoen inwoners, en rap op weg was naar de elf miljoen...
En waarvan een deel maar niet wil integreren.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 18:34   #23
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

De bevolking van Nederland stijgt binnen enkele jaren van ca. 16,5 miljoen naar ca 26,5 miljoen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 18:42   #24
FDM
Banneling

Standaard

op naar de 5.000.000 vreemdelingen ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 19:06   #25
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Wat nog altijd het overgrote deel van de ruimte in Nederland inneemt is veeteelt. Het is prima om te hebben, maar het is een keuze. Voedsel is een belangrijke levensbehoefte, maar het neemt veel plek in en slurpt subsidies. Omdat het vooral over veeteelt gaat wordt er ook nog eens een hoop plantenmassa geïmporteerd, dus het is nog niet eens een vorm van zelfvoorziening/onafhankelijkheid. Ik gun die boeren ook hun leventje, maar dat iedereen buitenlanders in kleine flatjes in de binnenstad de schuld geeft van het "vol" zijn van Nederland (vol is een uiterst rekbaar begrip, zo heb ik geleerd van het inpakken van rugtassen) is natuurlijk gewoon belachelijk. Een buitenlander in een flatje van de binnenstad neemt nauwelijks ruimte in. Bovendien, stel dat Nederland minder vol was, zou je dan meer ruimte gaan gebruiken? Stel ze gooien bij jou in de buurt een flat/weiland/bos plat, wat zou er dan mee moeten gebeuren, met die ruimte? Waar wil je het voor hebben? Als je vindt dat Nederland (of Vlaanderen) te vol is moet je niet gaan zeiken en mensen de schuld geven, je moet gaan kijken naar de inrichting. Is er een manier om grote stedelijke gebieden compacter te maken, of willen we juist ruimte in de stad? Willen we over 't boer'nlân kunnen lopen, of is wat meer parmaham die niet van Nederlandse varkens gemaakt is ook goed? Moeten de snelwegen misschien groter? Moeten we zorgen dat ze het landschap minder verstoren? Hoe? Daar gaat ruimtebeheer om, niet om buitenlanders in flatjes.
Oud 19 december 2008, 19:37   #26
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ruimte is een betrekkelijk begrip.
Er is een hotel in Tokyo, waar je als een kroket in een trekautomaat ligt.
Er zijn mensen die in huizen wonen van 1000m3 op percelen van 1 Ha of meer dan dat. Er zijn mensen die wonen op driehoog achter.....
Er zijn mensen die helemaal niemand willen zien....Henk de Velde bijvoorbeeld.

Maar het algemene beeld dat Nederland nu geeft, is bedroevend. 7/24 zijn de wegen vol, bijna overvol en zelfs 's avonds na 9enen heb je nog steeds files.
Vroeger, na de oorlog, een enkele auto in de straat, nu 3 auto's per gezin, geen uitzondering. Iedereen wil mobiliteit, iedereen wil een auto. Mijn oude oom in F. is in zijn 94jarige leven eenmaal in Parijs geweest. Wekelijks ging hij naar de markt, 10 km verderop. Met paard en wagen. 2 uur heen, 2 uur terug. Een dagreis. Gaarne weer terug naar die tijden.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 19 december 2008 om 19:38.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 07:38   #27
schaamteloos oprecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Over 30 jaar wonen er naar verwachting een miljoen mensen meer in Nederland. De bevolking groeit van 16,5 miljoen nu tot 17,5 miljoen, om daarna te krimpen. Dit blijkt uit de nieuwe nationale bevolkingsprognose van het CBS. De prognose uit 2006 veronderstelde een groei tot maximaal 17 miljoen inwoners. De nieuwe prognose ligt vooral hoger doordat we steeds langer leven en doordat er meer immigranten naar ons land komen dan in 2006 werd verwacht. Het aantal inwoners van 65 jaar of ouder stijgt van 2,4 miljoen nu tot maximaal 4,5 miljoen in 2040. Het aantal allochtonen stijgt van 3,2 miljoen nu naar 5,0 miljoen in 2050.

Bron CBS
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...008-085-pb.htm

Dat worden dus Hongkong-achtige toestanden, waar geen ruimte is voor open landschap. Bovendien denk ik dat alle West-Europese landen met overbevolking te maken krijgen.

De overbevolking is inderdaad zowat het grootste probleem dat er bestaat, en de politiekers sluiten daarvoor moedwillig de ogen.

In plaats van een nataliteitsbeleid is er eerder nood aan een humaan mortaliteitsbeleid, waarbij er onder meer werk wordt gemaakt van een zeer soepele wetgeving inzake euthanasie en van de legalisatie van een zelfbevrijdingspil.

Kinderbijslag kan uiteraard ook maar beter worden afgeschaft.

Overbevolking deugt in geen geval. De Gazastrook kan in feite worden gezien als een soort experiment van waar overbevolking toe leiden (of lijden) kan.

Laatst gewijzigd door schaamteloos oprecht : 20 december 2008 om 07:41.
schaamteloos oprecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 08:04   #28
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

De gebroeders Das hebben anders toch wel heel interessante 'toekomstvisies' uitgewerkt, vind ik. Drijvende steden, bijvoorbeeld.

De opmerkingen van Liberalist_NL (bericht #6) en Bovenbuur (bericht #25) vind ik in elk geval tot nu toe de meest interessante in deze draad.

Het doet mij plezier te weten dat er ook in Nederland nog mensen zijn die hun hersenen voor iets �*nders gebruiken dan voor het steeds weer ventileren en recycleren van (ik probeer beleefd te blijven) eerder plat-demagogische paniekzaaierij.

Als Nederland al 'propvol' zit, dan is dat toch vooral met mensen die bang zijn eens n�*�*st en voorbij de zelfgekozen en omgebonden oogkleppen te kijken, lijkt mij.

Zo, en dan stap ik nù naar de Nederlandse ambassade hier in BXL om politiek asiel te vragen. Ik ben echter niet om de Nederlanders hun schaarse woonruimte af te pakken, en overweeg derhalve in Flevoland een kleine woonboot om te bouwen tot drijvende boerderij.

En daarna word ik ofwel oprichter, ofwel lid van de linkervleugel van TON.

Doehoei,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 08:08   #29
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Beste Sus,

Er is een duidelijk oorzakelijk verband tussen relatieve welvaart en foklust, de opslosszsing van het overbevolkingsprobleem ligt dus voor de hand.
Ik zou toch niet te snel door de bocht gaan. Misschien ligt minder kinderen krijgen eerder aan het seculiere karakter van een maatschappij cfr Rusland, China ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 12:58   #30
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan te bedenken dat de officiële politiek van de Nederlandse overheid in de jaren '50 het stimuleren van emigratie was omdat het land te vol raakte met tien miljoen inwoners, en rap op weg was naar de elf miljoen...
Ondertussen zijn er anderhalf miljoen allochtonen bijgekomen via immigratie.
't Lijkt wel een Belgische grap.
Oud 20 december 2008, 13:47   #31
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaamteloos oprecht Bekijk bericht
De overbevolking is inderdaad zowat het grootste probleem dat er bestaat, en de politiekers sluiten daarvoor moedwillig de ogen.

In plaats van een nataliteitsbeleid is er eerder nood aan een humaan mortaliteitsbeleid, waarbij er onder meer werk wordt gemaakt van een zeer soepele wetgeving inzake euthanasie en van de legalisatie van een zelfbevrijdingspil.

Kinderbijslag kan uiteraard ook maar beter worden afgeschaft.

Overbevolking deugt in geen geval. De Gazastrook kan in feite worden gezien als een soort experiment van waar overbevolking toe leiden (of lijden) kan.

Kom hier dat ik je omhels
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 13:48   #32
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De gebroeders Das hebben anders toch wel heel interessante 'toekomstvisies' uitgewerkt, vind ik. Drijvende steden, bijvoorbeeld.

De opmerkingen van Liberalist_NL (bericht #6) en Bovenbuur (bericht #25) vind ik in elk geval tot nu toe de meest interessante in deze draad.

Het doet mij plezier te weten dat er ook in Nederland nog mensen zijn die hun hersenen voor iets �*nders gebruiken dan voor het steeds weer ventileren en recycleren van (ik probeer beleefd te blijven) eerder plat-demagogische paniekzaaierij.

Als Nederland al 'propvol' zit, dan is dat toch vooral met mensen die bang zijn eens n�*�*st en voorbij de zelfgekozen en omgebonden oogkleppen te kijken, lijkt mij.

Zo, en dan stap ik nù naar de Nederlandse ambassade hier in BXL om politiek asiel te vragen. Ik ben echter niet om de Nederlanders hun schaarse woonruimte af te pakken, en overweeg derhalve in Flevoland een kleine woonboot om te bouwen tot drijvende boerderij.

En daarna word ik ofwel oprichter, ofwel lid van de linkervleugel van TON.

Doehoei,

djimi

Drijvende steden, jaja
Oud 20 december 2008, 14:01   #33
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Drijvende steden, jaja
Niks jaja.....

Binnenkort kun je op het Markermeer je eigen stukje water kopen en daar een huis neerzetten, op palen dus.

Wat te denken als het Zuidpoolijs afsmelt en de Zeespiegel met een aantal tientallen meters stijgt...... Dan zijn kleinschalige steden �* la Waterworld echt geen utopie.
Oud 20 december 2008, 14:21   #34
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Niks jaja.....

Binnenkort kun je op het Markermeer je eigen stukje water kopen en daar een huis neerzetten, op palen dus.

Wat te denken als het Zuidpoolijs afsmelt en de Zeespiegel met een aantal tientallen meters stijgt...... Dan zijn kleinschalige steden �* la Waterworld echt geen utopie.
Het is niet dat ik niet geloof dat het niet kan.
Zo ongeveer alles kan, als je het mij vraagt en je bereid bent er voldoende geld tegenaan te gooien.
Woningen/dorpen/steden onder de grond, op de oceaanbodem, in de lucht, zelfs op de maan of mars, het is niet onmogelijk.
Alleen, ik kan er echt niet vrolijk van worden.
Het is als een feestje bouwen terwijl het huis van de buren in brand staat.
Het is je kop in het zand steken voor de echte problemen.
Het is het omgekeerd redeneren waar we zo goed in zijn als het op onszelf aankomt.
We kunnen voor onszelf oh zo moeilijk grenzen aanvaarden, ook al zijn die grenzen in ons aller belang.
Oud 20 december 2008, 14:42   #35
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Over 30 jaar wonen er naar verwachting een miljoen mensen meer in Nederland. De bevolking groeit van 16,5 miljoen nu tot 17,5 miljoen, om daarna te krimpen. Dit blijkt uit de nieuwe nationale bevolkingsprognose van het CBS. De prognose uit 2006 veronderstelde een groei tot maximaal 17 miljoen inwoners. De nieuwe prognose ligt vooral hoger doordat we steeds langer leven en doordat er meer immigranten naar ons land komen dan in 2006 werd verwacht. Het aantal inwoners van 65 jaar of ouder stijgt van 2,4 miljoen nu tot maximaal 4,5 miljoen in 2040. Het aantal allochtonen stijgt van 3,2 miljoen nu naar 5,0 miljoen in 2050.

Bron CBS
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...008-085-pb.htm

Dat worden dus Hongkong-achtige toestanden, waar geen ruimte is voor open landschap. Bovendien denk ik dat alle West-Europese landen met overbevolking te maken krijgen.
Nederland is nog lang niet vol. Het aantal inwoners in de Randstad kan nog best verdubbelen.
Wanneer de huidige kleine steden ,zoals Amsterdam ,Rotterdam en Den Haag
aan elkaar verbonden worden tot een grote stad ,dan kan de rest van het land landelijk ,groen blijven voor het millleu en recreatie en het landleven.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 14:42   #36
D'ARTOIS

Standaard

Over grenzen gesproken...... een behoorlijk lange tijd geleden haalde ik een van mijn renpaarden terug uit Parijs. dan stond ik uren aan de Belgisch/Franse grens te onderhandelen over de hoogte van de borgsom die ik moest betalen (en dan maar afwachten of je die ooit weer terug kreeg) In dit geval wilde men mij omgerekend 50.000 gulden borg laten betalen. Uiteindelijk heb ik toen de bemiddeling van een douaneagent ingeroepen die de zaak tenslotte geregeld heeft. En dit soort taferelen speelde zich herhaaldelijk af. Situatie die nu ondenkbaar zijn. Maar indirect hebben de open grenzen in Europa er toe bijgedragen dat een golf van ongewenste vreemdelingen uit de moslimlanden zich als een sprinkhanenplaag over ons hebben gestort, een onomkeerbaar proces zoals nu blijkt. Mede door de houding van de extreme vijandigheid van de overheid jegens haar eigen burgers prevaleren de sprinkhanen uit de analfabete (noord-)afrikaanse landen boven de eigen burgers; wsorden voorzien van huizen en een passende sponsoring in de vorm van een maandelijkse uitkering. Nederland is kennelijk erg gewild, te danken aan de gemakzucht en eenvoud waarmee men hen van alle zaken voorziet, die de Nederlanders zelf moeten ontberen.
Oud 20 december 2008, 14:49   #37
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Over grenzen gesproken...... een behoorlijk lange tijd geleden haalde ik een van mijn renpaarden terug uit Parijs. dan stond ik uren aan de Belgisch/Franse grens te onderhandelen over de hoogte van de borgsom die ik moest betalen (en dan maar afwachten of je die ooit weer terug kreeg) In dit geval wilde men mij omgerekend 50.000 gulden borg laten betalen. Uiteindelijk heb ik toen de bemiddeling van een douaneagent ingeroepen die de zaak tenslotte geregeld heeft. En dit soort taferelen speelde zich herhaaldelijk af. Situatie die nu ondenkbaar zijn. Maar indirect hebben de open grenzen in Europa er toe bijgedragen dat een golf van ongewenste vreemdelingen uit de moslimlanden zich als een sprinkhanenplaag over ons hebben gestort, een onomkeerbaar proces zoals nu blijkt. Mede door de houding van de extreme vijandigheid van de overheid jegens haar eigen burgers prevaleren de sprinkhanen uit de analfabete (noord-)afrikaanse landen boven de eigen burgers; wsorden voorzien van huizen en een passende sponsoring in de vorm van een maandelijkse uitkering. Nederland is kennelijk erg gewild, te danken aan de gemakzucht en eenvoud waarmee men hen van alle zaken voorziet, die de Nederlanders zelf moeten ontberen.
't leven is kut:
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 14:55   #38
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Nederland is nog lang niet vol. Het aantal inwoners in de Randstad kan nog best verdubbelen.
Wanneer de huidige kleine steden ,zoals Amsterdam ,Rotterdam en Den Haag
aan elkaar verbonden worden tot een grote stad ,dan kan de rest van het land landelijk ,groen blijven voor het millleu en recreatie en het landleven.
De welbekende Rampstad Holland dus.

Nee dank u.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 15:30   #39
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee dank u.
Toch is het, in een iets andere vorm, wel het beleid. Als de grote steden vooral naar elkaar toe uitgroeien blijft het groene hart leeg. Op de grens van de stad en de groene ruimte moeten dan parken en bosjes enzo komen. Oké, dus het is lang niet de gehele randstad die vol wordt gebouwd, maar het wordt wel meer een grote stad.
Oud 20 december 2008, 15:32   #40
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee dank u.
Een ontwikkeling van de Randstad tot Hollandstad, lijkt me een prima zaak.
U hoeft er niet te leven.
Er zijn stadsmensen en plattelands mensen .Nederland heeft voor beide genoeg te bieden.Niemand hoeft te klagen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be