Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2008, 11:55   #41
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
'Het overleven vd Vlaamse welvaartstaat, alleen mogelijk door een zo vlug mogelijke aansluiting bij Nederland'
Mss kan idd die boodschap politiek worden aangeboden/doorgegeven aan het Vlaams electoraat.
vragen staat vrij; maar het antwoord zal nee, dank u zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 12:03   #42
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
vragen staat vrij; maar het antwoord zal nee, dank u zijn.
Dan spuit de stront u plat door de broek he StraatRue?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 12:15   #43
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Noels is voor mij toch wel volledig door de mand gevallen.
Hij deed telkens beweringen die hij totaal niet kon staven en sprak zichzelf meermaals tegen zoals hier al is aangehaald.
Volgens hem is BNP de enige oplossing voor Fortis, maar waarom? Zijn redenering was totaal onduidelijk = kijk maar naar de buurlanden?
Bij de bewering dat de oppositie de schuld was van deze politieke situatie heeft hij er bij mij volkomen gelegen.

Ik heb mij dan ook de vraag gesteld voor wie deze man rijdt?

1 Voor BNP parisbas
2 voor een politieke meerderheidspartij vermoedelijk CD&V

Heeft hij trouwens ook geen boek (naar grijsland) geschreven met Leterme?
edit: was niet Geert Noels maar wel bevriend econoom Koen De Leus.
Oud 20 december 2008, 12:18   #44
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
VandeLanotte zit in de oppositie en voert oppositie.

Iets anders verwachten is naief.
²
Ook zonder oppositiepartijen zou deze regering trouwens gevallen zijn. Men komt totaal niet overeen.
Oud 20 december 2008, 12:23   #45
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Vandaar mijn pleit voor tijdelijke byzondere machten voor de regering. Want op dit moment is er geen tijd voor het circus. De rekeningen kunnen later gepresenteerd worden. Wat in de ons omringende landen ook zal gebeuren.
Maar ondertussen werken ze wel voort, terwijl wij blijven ploeteren in de modder.
Dus als beloning van hun onkunde gaan moeten we hun alle macht geven.
Het is niet omdat het eco crisis is dat we de democratie moeten overboord smijten. De democratie is immers niet het obstakel het zijn onbekwame politici die het obstakel vormen.
Oud 20 december 2008, 12:25   #46
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik heb mij dan ook de vraag gesteld voor wie deze man rijdt?

1 Voor BNP parisbas
2 voor een politieke meerderheidspartij vermoedelijk CD&V

ik zou eerder schrijven voor wie hij "reed" toen dus...
Pas op veel van zijn argumenten waren zoals gewoonlijk correct hoor maar zijn "ik ben gelukkig econoom en moet daar niet over oordelen" gemengd met "de beslissing om de verkoop op te houden is niet goed" doet mij ook wel een beetje (triest) twijfelen aan zijn motieven in het programma phara...
Ik denk niet dat die man meedoet aan politiek daar is hij te slim voor ik vrees eerder dat het je puntje één is. Enfin ttz eerder voor zijn huis (petercam dus) en waarschijnlijk daarbij voor economische motieven zoals inj je puntje 1...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 12:28   #47
maarte
Minister-President

Standaard

De bijzondere volmacht van Martens had als doel om op een snelle wijze een overeengekomen doel te bereiken namelijk de munt te devalueren. Het kader hiervan was dus zeer duidelijk namelijk een snelle procedure om het doel te bereiken en de schade te beperken.
Oud 20 december 2008, 12:43   #48
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De bijzondere volmacht van Martens had als doel om op een snelle wijze een overeengekomen doel te bereiken namelijk de munt te devalueren. Het kader hiervan was dus zeer duidelijk namelijk een snelle procedure om het doel te bereiken en de schade te beperken.
Als Belgie nu geen euro zou hebben ,kreeg je IJslandse toestanden en inderdaad een behoorlijke devaluatie van de munt.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 12:47   #49
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als beloning van hun onkunde gaan moeten we hun alle macht geven.
Het is niet omdat het eco crisis is dat we de democratie moeten overboord smijten. De democratie is immers niet het obstakel het zijn onbekwame politici die het obstakel vormen.
We kunnen ze misschien zeer speciale volmachten geven zodat rechters omkopen niet meer strafbaar is.

Nu, als u en ik daarop betrapt worden dan gaan we recht de gevangenis in, wanneer worden de strafdossiers geopend tegen Leterme en van Deurzen en Reynders?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:24   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
het luider gaan roepen maakt het nog niet waar hé... de woorden van meneer hessels zijn duidelijk FORTIS was failliet niet de bank! Nu u kan nog gelijk krijgen maar u zal dan wel moeten argumenteren hoor... Succes ermee een krantenartikel, een wettekst,... u bent vrij in uw keuze uw stelling is duidelijk nu nog argumenteren dat u gelijk heeft, ik heb geen probleem met u daarin gelijk te geven maar ik neem niet zomaar zaken aan...

Ik sta perplex van zo een analiseringsvermogen...
Dat u u wenst uit te spreken over mijn intelect laat me koud hoor ik heb zo sinds altijd al een gedacht van mensen die daar graag over beginnen.

Het eerste zinvolle dat u in deze hele discussie al heeft aangehaald...

doen we:
laster=het opzettelijk aantasten van iemands eer en goede naam door smaad (moet ik smaad ook gaan opzoeken voor u?)
lasteren=liegend kwaadspreken

nog iets dat ik voor u in de woordenboek moet gaan opzoeken?

juist ja

inderdaad ik hoef uw manier van discussiëren niet en kies wel wanneer ik wil en niet meer wil antwoorden...
Onozelaar als Hessels zegt dat Fortis Failliet was bedoelt hij de bank en niet de holding , ge zijt nog dommer dan ik dacht.

Blazen zonder argumentatie, daar bent U goed in 13492 posts zonder noemenswaardige inhoud, dat moet een record zijn.

Zelfs uw defenitie van laster is verkeerd. Er kan alleen maar sprake zijn van laster als de persoon die de uitspraken doet ZEKER weet dat ze verkeerd zijn en dat kan BEWEZEN worden dat hij dit wist. Verder moet men de uitdrukkelijke BEDOELING hebben te schaden. Dat is pas laster in de juridische betekenis van het woord. Wel Largo ik denk dat wat ik zeg over Noels waar is en het omgekeerde niet, ik ben overtuigd dat ik de waarheid spreek en dat het tegendeel onwaar is.
Er zijn ook mensen die Leterme een onbekwame lul vinden en die er van overtuigd zijn dat dat zo is , het is hun begot toch toegelaten dat de vinden zeker.

Ga eerst nog een beetje naar school voor dat ge met de grote mensen gaat discuteren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:37   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Overduidelijk zou meester vanden berghe zeggen; wie enkel prietpraat verkondigt die niet overeenstemt met de zienswijze van VB en nva kan over geen gram hersenen beschikken.
Inderdaad Azert, we mogen de zotten niet beletten van zot te zijn.
Oud 20 december 2008, 17:41   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zou eerder schrijven voor wie hij "reed" toen dus...
Pas op veel van zijn argumenten waren zoals gewoonlijk correct hoor maar zijn "ik ben gelukkig econoom en moet daar niet over oordelen" gemengd met "de beslissing om de verkoop op te houden is niet goed" doet mij ook wel een beetje (triest) twijfelen aan zijn motieven in het programma phara...
Ik denk niet dat die man meedoet aan politiek daar is hij te slim voor ik vrees eerder dat het je puntje één is. Enfin ttz eerder voor zijn huis (petercam dus) en waarschijnlijk daarbij voor economische motieven zoals inj je puntje 1...
Ik zei toch dat hij politieke motieven zou kunnen hebben , nu begint ge zelf te twijfelen , dat is bijna lasterlijk he Largo.
Oud 20 december 2008, 17:47   #53
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onozelaar als Hessels zegt dat Fortis Failliet was bedoelt hij de bank en niet de holding ,
neen hij bedoelde de holding maar je mag gerust nog argumenteren zoals ik vroeg hoor...tot zover ben je een zeveraar.
Citaat:
ge zijt nog dommer dan ik dacht.
ge overschat mij dus
Citaat:
Blazen zonder argumentatie, daar bent U goed in 13492 posts zonder noemenswaardige inhoud, dat moet een record zijn.

Citaat:
Zelfs uw defenitie van laster is verkeerd.
okey bel maar naar de van dale dan...
Citaat:
Er kan alleen maar sprake zijn van laster als de persoon die de uitspraken doet ZEKER weet dat ze verkeerd zijn en dat kan BEWEZEN worden dat hij dit wist. Verder moet men de uitdrukkelijke BEDOELING hebben te schaden. Dat is pas laster in de juridische betekenis van het woord.
jawn...
Citaat:
Wel Largo ik denk dat wat ik zeg over Noels waar is en het omgekeerde niet, ik ben overtuigd dat ik de waarheid spreek en dat het tegendeel onwaar is.
gij denkt zo wel meer dingen maar...sjah...
Citaat:
Er zijn ook mensen die Leterme een onbekwame lul vinden en die er van overtuigd zijn dat dat zo is , het is hun begot toch toegelaten dat de vinden zeker.
is inderdaad toegelaten...
Citaat:
Ga eerst nog een beetje naar school voor dat ge met de grote mensen gaat discuteren.

gij zijt u zo belachelijk aan het maken ma doe maar door hoor ik lig hier bijna plat...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 20 december 2008, 17:48   #54
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik zei toch dat hij politieke motieven zou kunnen hebben , nu begint ge zelf te twijfelen , dat is bijna lasterlijk he Largo.

nu lig ik echt op de vlakte...gij zijt gewoon een karikatuur
Citaat:
Oud 20 december 2008, 17:59   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen hij bedoelde de holding maar je mag gerust nog argumenteren zoals ik vroeg hoor...tot zover ben je een zeveraar.

ge overschat mij dus

jawn...

gij zijt u zo belachelijk aan het maken ma doe maar door hoor ik lig hier bijna plat...
Gebrek aan argumentatie van niveau Largo, krijg ik weerom gelijk.
Hoe oud zijt gij in feite, een jaar of 15, meer dan dat kan het niet zijn ,gezien het niveau van uw conversatie. Ge maakt Uzelf onsterfelijk belachelijk.
Trouwens, wat heeft de Van Dale hiermee te maken ? Het is de strafrechterlijke betekenis die telt.
Oud 20 december 2008, 18:01   #56
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

nu lig ik echt op de vlakte...gij zijt gewoon een karikatuur
Zo totaal gepakt worden op uw eigen woorden ,dat moet pijn doen.
Oud 20 december 2008, 18:06   #57
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Als Belgie nu geen euro zou hebben ,kreeg je IJslandse toestanden en inderdaad een behoorlijke devaluatie van de munt.
Wel , Ollander, je zou wel 'ns gelijk hebben ..
kunnen hebben..
Oud 20 december 2008, 18:08   #58
largo_w

Standaard

Citaat:
Gebrek aan argumentatie van niveau Largo, krijg ik weerom gelijk.
jij moet argumenteren hé pietje pap...
maar alé ik zal nog een stapje vooruit doen voor u omdat jij nog steeds in een waan van gelijk leeft en dat mag niet hé
artikel uit de tijd vorige maand:
Citaat:
De Belgische regering, die op zondag 28 september 4,7 miljard euro betaalde voor een belang van 49,9 procent in Fortis Bank, wilde een week later, op 5 oktober, nog maar 1 symbolische euro geven voor de andere helft van Fortis Bank.
...
Als de deal tegen die prijs was doorgevoerd, zou de Fortis Bank wel degelijk gered zijn, maar zou de Fortis-holding failliet zijn gegaan, omdat ze haar schulden niet meer zou kunnen betalen. De aandelen van Fortis zouden dan waardeloos geworden zijn.
...
dus met andere woorden indien de overheid nog één euro had geboden op fortis BANK was fortis HOLDING failliet. In het geval dat fortis BANK failliet gaat gaat de holding dus zowieso failliet (betekent dat fortis bank zelf geen euro meer waard is hé...). Dus nogmaals bewijs uw stelling nu eens... BEWIJS ze dat moet niet moeilijk zijn want "u heeft gelijk".
Citaat:
Hoe oud zijt gij in feite, een jaar of 15, meer dan dat kan het niet zijn ,gezien het niveau van uw conversatie.
Mijn leeftijd heeft hier al meermaals gestaan maar doet in deze discussie niet ter zake... Het niveau dat deze conversatie aanneemt heeft u alleen aan u te danken ik begin niet over het intelect noch de leeftijd van de tegenpartij...
Citaat:
Ge maakt Uzelf onsterfelijk belachelijk.
lol...ja sure IK maak me belachelijk
Citaat:
Trouwens, wat heeft de Van Dale hiermee te maken ?
mijn definitie komt uit dat boek ook wel genaamd "het woordenboek" in sommige kringen beweren we daarin definities te vinden
Citaat:
Het is de strafrechterlijke betekenis die telt.
nee het is de definitie van een woord die telt als je de definitie van een woord vraag
Citaat:
Oud 20 december 2008, 18:10   #59
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ge overschat mij dus

jawn...

Een holding is niet meer dan een vennootschap die aandelen bezit in ander vennootschappen als err één van de onderliggende vennootschappen failliet gaat, heeft dat zijn weerspiegeling in de koers van het aandeel van de Holding, dat is alles. Een holding kan nooit opdraaien voor de schulden van onderliggende vennootschappen . Als U dat niet bedrijpt , spijtig dan .
Oud 20 december 2008, 18:11   #60
largo_w

Standaard

Citaat:
Zo totaal gepakt worden op uw eigen woorden ,dat moet pijn doen.
denk je? Ik raad je dan eens aan pagina 1 van deze draad te lezen hoor
En ook nog eens m'n antwoord aan maarte... en vooral ook dit stukje uit dat antwoord:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
Ik denk niet dat die man meedoet aan politiek daar is hij te slim voor
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be