![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer trouwens niet dat er geen geurtje of kleurtje zit achter dat alles, maar wel stel ik dat een diensthoofd van het justitioneel apparaat het recht en de macht heeft om de bewegingen binnen zijn dienst te evalueren en desnoods melding hiervan te maken bij het controlerende parlement. De brief is echter dermate voorzichtig opgesteld en de bewoordingen zijn bijzonder zorgvuldig gekozen dat volgens mij er veel meer aan de hand is. Er is ongetwijfeld iets fundamenteels onjuist gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op het juiste moment, de juiste stap, heeft de juiste consekwentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En is het de eerste maal dat dit in een kleine tweehonderd jaar gebeurt... Het kan toch geen kwaad dat nagegaan wordt dat dit normaal is. (als het nog nooit gebeurd is is het toch niet normaal? Pf wat?). Dus als ik het goed begrijp is Leterme en de regering afgetreden omwille van: heel voorzichtig geformuleerde, vaststelling over mogelijke contacten . ![]() Dus de regering is gevallen omwille van voorzichtig geformuleerde vaststeling over mogelijke contacten... De schijters... ![]() Waarschijnlijk is het bij jou ook toevallig dat die heel voorzichtig geformuleerde, vaststelling over mogelijke contacten op dat moment werd voorgelegd? *********************** Opgelet, hé... ik beweer niet dat de rechterlijke macht zijn boekje te buiten is gegaan (Jij zou dat evenwel moeten doen omdat jij beweert dat het slechts gaat om heel voorzichtig geformuleerde, vaststelling over mogelijke contacten)... Wel heb ik deze middag een voorzitter van een grote Vlaamse partij horen beweren dat het niet de eerste maal is dat de scheiding der machten niet altijd wordt/werd nageleefd. Toevallig gaat het over een zaak waarbij die partij veroordeeld werd... Waarschijnlijk veroordeeld op minder voorzichtig geformuleerde vaststellingen en 'misdrijven'... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, wat het verleden ook geweest is, het hoorde toen niet en nu al evenmin. Dit moet eens ophouden. Laat daarom de stem van het volk weerklinken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar kreeg hij een ovatie voor in het parlement, hij overtreed de wet en krijgt applaus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2008 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Nog crapuleuzer en nazistischer dan Leterme en zijn federale regering bedoel je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Weet je wel, waar de minister tegen de scheiding der machten in rechtstreeks ingrijpt in de rechtgang om mensen aan te laten houden die wettelijk gesproken moeten vrijgelaten worden. Nazimanieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Goed laat de ovatie erbuiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al zou u die woorden van Annemans laakbaar vinden, dan nog vormen ze geen inbreuk op het beginsel "scheiding der machten". Ik vind ze evenwel niet laakbaar om de eenvoudige reden dat ik ze begrijp in de betekenis waarin ze geuit worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |